Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27

Threaded View

  1. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.201

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scabiosa Bekijk bericht
    En blijkbaar zou het dan ook problemen kunnen geven met een te hoog voltage door de buizen.
    Voor de oorlog was het argument uit het verhaaltje idd een breekpunt. Vandaag de dag kan een 6V6 gewoon 500V aan.

    Maar, wie houdt zich tegenwoordig nog aan fabrieks spec's?

    Een AC30 met zijn EL84 in klasse "A" draait op meer dan 150% bias in rust of wat dacht je van die duitse ampjes waar 90Watt uit twee EL34 wordt geperst............op 900V.

    Het enige probleem voor jouw zou de hogere impedantie kunnen zijn maar een 100% mismatch is toelaatbaar. Gaat hij juist nog iets eerder opbreken.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 7 september 2014 om 22:10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top