Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 79

Threaded View

Senior Member

Standaard

Ik heb een hele goede gitaar, maar omdat ik die al had toen ik nog niet zo goed kon spelen is de hars door verkeerde resonanties scheef ingedroogd en nu klinkt mijn gitaar minder goed dan eigenlijk zou moeten kunnen

Ik geloof best dat goed hout op een bepaalde manier droogt en daardoor beter kan gaan klinken, maar dat het komt door de juiste vibraties van een goede muzikant lijkt me onzin. Wat ik me wel goed kan voorstellen is dat een goed muzikant een goed instrument uitzoekt, simpelweg omdat bij de eerste keuze van een nieuw instrument bepaalde goede exemplaren voor zo iemand er gewoon uitspringen. Dus een goed instrument wat van een goede muzikant is geweest zal misschien wel wat vaker voorkomen, kwestie van simpele statistiek....
    Verder leer je een instrument beter kennen naar mate je er vaker op speelt en dus zul je de goede eigenschappen beter kunnen benutten en de slechte makkelijker kunnen omzeilen, maar dat heeft niets te maken met het beter gaan klinken van het instrument zelf...
    Laatst gewijzigd door zjanke; 10 januari 2012 om 14:35
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten