Okee, even voor wat het waard is hier mijn verhaal:
Bijna 10 jaar heb ik op een DSL50 gespeeld. Met veel plezier en voor mij is het 1 van de betere Marshalls. Maar idd, er zit standaard best veel verschil tussen het rode en het groene kanaal.
Eerst speelde ik door jaren 70 greenbacks. Heerlijke vintage. mellow sound, maar op den duur kwam ik erachter dat ze het niet helemaal konden bijbenen en gingen blubberen.
Toen heb ik oude G12T75 gekocht (4 stuks oude jcm800's met zwarte labels) en die gewisseld met de GB's. Eerlijk gezegd nooit meer terug gekeken. Ze handelen alles en zijn zeker niet schel. Misschien is het een combinatie van factoren.
Ik speel enkel op Les Pauls en zit qua stijl in de classic / hard rock hoek.
Om het verschil in 'vetheid' te verhelpen op de DSL heb ik toen enkele mods aan het circuit aangebracht. Het rode kanaal is toen idd vele malen beter geworden en behoorlijk richting het groene kanaal gekomen. Dat heeft qua klank en verschil tussen de kanalen het grootste verschil gemaakt.
Ik heb de DSL50 uiteindelijk geruild voor een JCM800 2205 die ook super is en niet meer weggaat. Toch miste ik de DSL en heb een tijd geleden weer een DSL100 gekocht. Ook deze ga ik weer modden en dan maar niet meer wegdoen.
Kortom: eea hangt af van factoren als gitaar, elementen en speakers. Maar daarmee los je niet het klankverschil op tussen de kanalen.
Wat voor modificaties heb je laten aanbrengen dan? Ik merk aan alles wel dat die DSL een prima amp is, ik moet er alleen nog mee leren omgaan en misschien moet er iets worden veranderd aan dat ding...
Favorieten/bladwijzers