morguh!

laat ik nog even wat foto's uploaden van de actuele stand van zaken...

de achterkant van de spalted gestaind, dat had ik al gedaan maar de opdrachtgeeftser vond hem te rood. Dus de kleur wat aangepast en opnieuwe gestaind, en nu vond ze het wel ok!

Na het drogen ook de achterkant in de epoxy gezet. wat ziet dat er anders uit zeg met dat spul er op.

helaas had ik pas gelezen dat je die epoxy heel dun moet aanbrengen toen het er al redelijk dik op zat. En dan moet je het meeste er weer af schuren...

Natuurlijk ga je dan op de randen door de epoxy en schuur je onbedoeld ook je stain weg waardoor je lichtere plekker krijgt... Balen dus! maar gelukkig vind Miran het niet erg en vond ze het juist wel wat hebben...

Toen heb ik zelfs nog meer lichtere plekker gemaakt.. en ik moet zeggen dat dat best mooi is. Geen foto van maar die komen nog wel.

Verder heb ik op de 12e positie een inlay gemaakt. Het ontwerp kwam van Miran. Ze was een dagje mee naar mijn werkplaats..

Samen hebben we er dit van gemaakt. Er moeten nog wat kleine gaatjes opgevuld worden.

Het resultaat is niet helemaal je van het maar ze vond het goed zo... dus ik ook maar... (ik weet het, instelling van niks maar ik had "zo'n dag"...)

Voor de rest van de position markers heb ik rondjes geknipt van dezelfde perloid pics die ik voor de knoppen gebruikt heb. Dat gaat heel goed met zo'n tang om gaatjes in riemen en kleding te maken. De uitvoering die ik heb gekocht bij de praxis heeft keuze uit 2mm tot 5 mm. De 2mm rondjes gebruik ik als side dots, die van 5 en 3 mm voor op de toets.

Je kan het niet zo goed zien op de foto maar als je éénmaal 1 rondje geknipt hebt, en je zet de tang halverwege het rondje dat je al geknipt had, krijg je dus een soort halve maan. Er zitten dus 3 stippen per vakje: 1 ronde van 5 mm, ronde van 3mm en 1 halve maan van 5 mm.

Links boven aan kan je redelijk goed een halve maan zien...

Verder heb ik de binnenkant van de Green nog een beetje schoongemaakt en een foto zonder flits gemaakt. En ik ga hem idd niet zwart maken maar zo laten. Komt nog wel een stickertje in...dat dan weer wel...

Ik kreeg ooit een tip van Chris, die amerikaanse jongen uit R'dam dat als je een topje paars kleurt, je hem eerst blauw moet maken, dan bijna kaal schuren en vervolgens het paars erover. Dus dat gaan we maar eens proberen. Als het niet werkt kan ik het altijd nog opnieuw doen...

Dus hier een foto van het blauw... ik denk dat mijn volgende een blauwe wordt met een carved top want ik vind dit wel erg mooi... maar dat is voor als ik de eerste 3 af heb..

Voorlopig ga ik morgen eerst een weekje op vakantie zonder de kids... ff een beetje opwarmen... dus even geen updates...

gr
@je