Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 13 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 125

Discussie: Bouw Green Reign

Senior Member

Standaard

zonder slagplaat zou ik er de zwarte op zetten, maar met slagplaat de gouden. Straalt meer eenheid uit.

Senior Member

Standaard

Tof man!
    Ik zou ook voor het goud gaan met zwarte zadels. En persoonlijk zou ik het zichtbare hout aan de binnenkant van de gitaar (door het f-gat) dan ook zwart spuiten. Met een chique stickertje van de bouwer er ingeplakt natuurlijk. Want uiteindelijk is de gitaar met recht chique te noemen.

Standaard

nou, ik ben er uit!! Ik ga voor een gouden brug met zwarte zadels. Ik heb vandaag uit een cheapo brugje even de zadels gehaald en verwisseld met die rvs zadels. En ik moet zeggen dat dit wel de oplossing is. Ik denk dat ik maar een setje graphtech zadels oid monteer. Of gelijk maar piezo's met zo'n acousti- phonic preamp zoals in mijn paarse uitvoering.

hier is een pic:

Er zullen wel mensen zijn die dit niet mooi vinden maar ik ga toch voor deze combi!

Ik ga de binnenkant idd nog zwart maken. En die sticker.. tja, die moet ik dan ook nog maken... maar wel een goed idee!

Het wordt inderdaad wel een chique gitaarje zo..

Hier is een plaatje van het gisteren beloofde plaatje...

Helaas is het hout vandaag gescheurd tijden het boren van het eerste schroefgaatje. De andere 2 gingen zoals het zou moeten. Wel even een ander boortje gepakt, die ander was bot...

Ik heb helaas geen snakewood meer om een nieuwe te maken. Dus ik moet het maar zien te lijmen, zou geen problemen moeten opleveren.

Ben nog even bezig geweest met de gitaar van miranda, mijn vriendin..

Achter op de body zit dit.. is dit houtworm? Er zat een soort licht geel poeder in, maar dat kon ik er zo uithalen..

Klaar om te schaven/raspen/schuren/shapen:

de hals bijna helemaal geshaped. Morgen nog eventjes en dan is dat ook klaar en kan ik me gaan bezig houden met de inlays op de toets.

Het wordt nog wel wat...

En nog een laatste kiekje van de spalted Reign....

to be continued - zoals ze in frankrijk zeggen...

gr
    @je

Standaard

Te gek dat je eruit bent! Aan mij kan dat soort twijfel behoorlijk vreten.

Die gangetjes lijken inderdaad wel op houtworm, of misschien wel boktor (ben daar lang geen expert in); ik zou zsm proberen dat te bestrijden, je weet nooit of het nog leeft of niet (eitjes). Als er nog leven inzit, kan alle hout in je huis aangetast raken.

Maar ik heb ook wel eens vergelijkbare sporen gehad doordat ik een gitaar met het kale hout ergens op had gelegd dat niet helemaal korrelvrij was.
    Ik zou het even grondig onderzoeken.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Yups ze hebben lekker gesnoept van je body. Ze haten trillingen heb ik horen zeggen
    Anyways ik vind het een super gitaarken worden.
    RESPECT!
    "I heard the use of stratocasters is closely followed by having to tell your folks you're gay..."
    HilkoCustomBuilt
    Facebook Pagina

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Te gek dat je eruit bent! Aan mij kan dat soort twijfel behoorlijk vreten.

Maar ik heb ook wel eens vergelijkbare sporen gehad doordat ik een gitaar met het kale hout ergens op had gelegd dat niet helemaal korrelvrij was.
    Ik zou het even grondig onderzoeken.
    Er zat een een soort geel poeder in dat wel wat leek op een soort vulmiddel. Je ziet het ook wel eens in triplex.

Het zullen dus zeker geen korrels op mijn werkbank zijn geweest.

De gleuven zijn ook best wel diep en breed, zo'n 1,5 mm. Ik zal eens informeren wat ik er op zou kunnen spuiten om zeker te zijn dat er niks meer leeft... Alhoewel er niks te zien valt.. geen sporen dat er nog iets de body in gaat ofzo... het blijft oppervlakkig..

Maar goed, better safe than sorry, toch?

gr
    @je

ps, ben ook wel blij dat ik er uit ben, ben wat dat betreft zoals jij, het heeft me behoorlijk bezig gehouden.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JacquesLeDick Bekijk bericht
    Yups ze hebben lekker gesnoept van je body. Ze haten trillingen heb ik horen zeggen
    Anyways ik vind het een super gitaarken worden.
    RESPECT!
    dank je!!

misschien moet ik de gitaar maar in een ultrasoon ding gooien om ze eruit te trillen...

gr

@je

Senior Member

Standaard

volgens mij zou je ze ook kunnen vergassen (moet je wel voorzichtig doen uiteraard, even googelen op boktor houtworm gas...)

Senior Member

Standaard

In de vriezer leggen.

Standaard

damn, doe inderdaad maar even goed informeren voordat je je mooie gitaar verneukt. succes ermee hopelijk kom je er van af, anders hou je nog maar weinig hout over om op te spelen
    Epiphone Les Paul Standard plus '07
    Ibanez GAX 70 '03
    Ibanez MC924 '85 Bas
    Marshall JCM 900

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten