Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 13 EersteEerste ... 210111213 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 125

Discussie: Bouw Green Reign

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    looking good, die combinatie met dat zwart!

is het zwart maken onder het fgat wel nodig, mij zou het niet storen dat je daar hout ziet. op foto's met flash springt het licht erin maar dat is normaal niet het geval.

keep going
    Hoi Barno,

tja, nou maak je me weer aan het twijfelen...

Ik zal er eens op letten, ik kijk er normaal niet naar maar op de foto's springt het er zo uit...

je zal het wel lezen/zien...

gr
    @je

Standaard

Nee, ik zou de binnenkant ook niet zwart maken. Lijkt me onnatuurlijk. Op mijn lopende project (eveneens groen ) ga ik dat ook bewust zo doen, juist omdat de houtkleur een beetje complementair is aan het groen.

Het lijkt nu overigens een beetje grijs-blauw aan de binnenkant?

Fantastisch allemaal
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Spalted maple is esdoorn met schimmel.
    Met name witrot (maar toch zwarte lijnen) Ik hoop dat je een maskertje hebt opgezet, want schimmel houdend hout is niet echt gezond...
    De zachte plekken zijn dus aangetast door de schimmel, zolang je instrument droog en niet te warm bewaard is er niets aan de hand.

Maar t ziet er wel geweldig uit, zeker met die epoxy erover

s.
    Hoi Stijn,

Ik wist dat het schimmel was. Ik heb er alleen niet bij stil gestaan dat dat niet zo gezond is. Ik ging er denk ik ook van uit dat die schimmel al lang en breed "dood" is....

dus nee, ik had geen kapje voor. ja, zeg het maar... altijd een kapje op tijdens het schuren!!!!

maar met die epoxy komen de kleuren wel heel goed uit inderdaad! bedankt voor je compliment!

gr
    @je
    Laatst gewijzigd door ziekdier; 22 februari 2010 om 00:42

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Nee, ik zou de binnenkant ook niet zwart maken. Lijkt me onnatuurlijk. Op mijn lopende project (eveneens groen ) ga ik dat ook bewust zo doen, juist omdat de houtkleur een beetje complementair is aan het groen.

Het lijkt nu overigens een beetje grijs-blauw aan de binnenkant?

Fantastisch allemaal
    dank je!!

er zit nog wat schuurstof op de bodem... vandaar het grijs-blauw... ik heb mijn compressor nog niet in mijn werkplaats staan..

ik denk dat ik hem maar niet zwart maak aan de binnenkant..

en groen is zeker mooi! alleen vind ik de gitaar voor je dochter naturel zoooo mooi... bijna zonde om die groen te maken...

maar goed, dat is wat ze will... dat betekent er nog maar één maken en dan naturel laten!

gr

@je

Standaard

Code:
    De spalted versie heb ik in de epoxy gezet.
    Kun je daar iets meer over vertellen?
    Epoxy heeft toch geen rek? Als dan de guitar krimpt of uitzet (want het blijft hout) gaat de epoxy dan niet barsten?
    Ga je over de epoxy nog lakken?

Verder: Keep up the good work!
    Ik volg deze thread als een verslaafde want ik vind het in een woord: Fantastisch!

Grtz

Gerard
    www.gwguitars.nl in aanbouw

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gw_guitars Bekijk bericht
    Code:
    De spalted versie heb ik in de epoxy gezet.
    Kun je daar iets meer over vertellen?
    Epoxy heeft toch geen rek? Als dan de guitar krimpt of uitzet (want het blijft hout) gaat de epoxy dan niet barsten?
    Ga je over de epoxy nog lakken?

Verder: Keep up the good work!
    Ik volg deze thread als een verslaafde want ik vind het in een woord: Fantastisch!

Grtz

Gerard
    Hoi Gerard,

Ik gebruik de epoxy als grain filler. Dit is mijn eerste keer dat ik het zo doe. Het spalted maple was vrij zacht en er zaten veel kleine putjes in. Ik had dit filmpje gezien op youtube http://www.youtube.com/watch?v=YYHxMg7n9cI
    en ook hierop het forum wel eens iets over gelezen.

Ik denk dat epoxy op zich wel wat meegeeft. Het is ook niet zo dat er een dikke laag op zit. Alleen om de putjes wat op te vullen. Waarschijnlijk moet er nog een 3e laag over om eventuele plekken te vullen als je er door heen bent gegaan met schuren.

Na die 3e laag zou je weinig tot geen schuurwerk meer hoeven te doen. Ik ben heel benieuwd hoe het uitpakt.

en ja, er komt nog een laklaag overheen!

Heel erg bedankt voor je compliment!

Er komt van de week ongetwijfeld nog een update ( of 2, 3)

Gr
    @je

ps. er zijn nog een deel 2 en 3 van dat filmpje...
    succes!
    Laatst gewijzigd door ziekdier; 22 februari 2010 om 23:35

Senior Member

Standaard

Te gekke ontwerpen hoor, mooi eigen smoeltje hebben die bodies, goede kleuren ook.
    Persoonlijk vind ik de slagplaat op de groene echt niet kunnen en vind 'm te hard in verhouding tot de mooie rondingen van de body en het klankgat. Je haalt naar mijn mening alle aandacht daarvan weg met een goudkleurige...werpster. De open structuur van de slagplaat vind ik wel goed gevonden, maar zou er zeker wat lijnen uit het gat in laten terugkomen.
    Verder te gek allemaal.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    Te gekke ontwerpen hoor, mooi eigen smoeltje hebben die bodies, goede kleuren ook.
    Persoonlijk vind ik de slagplaat op de groene echt niet kunnen en vind 'm te hard in verhouding tot de mooie rondingen van de body en het klankgat. Je haalt naar mijn mening alle aandacht daarvan weg met een goudkleurige...werpster. De open structuur van de slagplaat vind ik wel goed gevonden, maar zou er zeker wat lijnen uit het gat in laten terugkomen.
    Verder te gek allemaal.
    Bedankt voor je lovende woorden. En ja, die slagplaat heeft al tot behoorlijk wat discussie geleid Ik wilde in elk geval niet teveel van het hout afdekken door een dichte plaat. en ik wilde iets met de vorm van de kop doen. dus terug laten komen. ach, weet je, smaak is natuurlijk iets heel persoonlijks dus daar kunnen we uren over discuzeuren maar dat doen we maar niet...

maar nogmaals dank!

gr
    @je

Senior Member

Standaard

Daar heb je absoluut gelijk in hoor, en voila, ik zou willen dat ik jouw bouwtalent had. Ik ben al een gelukkig mens als ik een diepvriesmaaltijd open kan krijgen zonder in mijn rug te solderen.
    Hulde voor je bouwkwaliteiten!

Maareh.....klinkt ie ook? hehehe
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    Daar heb je absoluut gelijk in hoor, en voila, ik zou willen dat ik jouw bouwtalent had. Ik ben al een gelukkig mens als ik een diepvriesmaaltijd open kan krijgen zonder in mijn rug te solderen.
    Hulde voor je bouwkwaliteiten!

Maareh.....klinkt ie ook? hehehe

ach ja, ik doe ook maar wat...

ik hoop dat'ie klinkt! eerst nog even de frets doen en dan ga ik hem proberen... ben zelf ook heel benieuwd...

gr

@je

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten