Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht

Korg DT10
Duidelijkheid van de ledjes is erg goed, fractie beter dan de TU2, display is iets duidelijker. Minpuntje is dat de # wordt weergegeven als een klein puntje en die is wel erg klein. Het grootste voordeel is de manier van reageren van de ledjes. Die gaan niet gewoon aan of uit, maar kunnen wat feller en minder fel branden. Gevoelsmatig kun je daardoor veel preciezer stemmen, al moet je er even aan wennen dat -ie niet zo makkelijk 'stabiel' staat. Maar heel mooi precies te stemmen. Door naar zijn jongste broertje:

Korg Pitchblack
Als je dan net de DT10 met zijn briljante afleesbaarheid hebt gehad vraag je je af wie het verzonnen heeft bij Korg dat ze nu maar eens lampjes moesten gebruiken die hooguit de helft zo sterk zijn! Echt té vaag gewoon. Prima in het donker, maar met een beetje licht erop: zwak. En ook het tweede voordeel van de in felheid variërende ledjes is hier afwezig. Waarom in vredesnaam? Oké, hij is true byepass, maar dat de buffer van de DT10 goed is had ik zelf al eens getest dus die ga ik van zijn lang-zal-ze-leven niet inruilen.
De strobe instellingen en dergelijke maken 'm niet beter, sneller of nauwkeuriger.
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M@rtijn Bekijk bericht
Ik heb even een vraag over de DT-10. Deze heb ik nu een tijd maar het viel me op dat ik sinds ik deze heb een vervelende brom in mijn pedalboard heb. Nu ben ik erachter gekomen dat het door de DT-10 komt.

Ik heb toen even een paar dingen uitgeprobeerd. Ik heb eerst alleen de DT-10 aan een adapter gehangen (Boss PSC-230) en kreeg weer de vervelende brom. Toen heb ik een paar andere pedalen apart eraan gehangen en bij geen van allen last gehad van brom.

Nu heb ik gemerkt dat als ik de behuizing van de DT-10 aanraak dat de brom gelijk weg is. Nu vermoed ik dus ook dat het probleem bij de DT-10 ligt en niet bij de stroombron. Ik heb het nog niet kunnen testen met een batterij omdat ik die hier zo even niet heb liggen.

Zal het inderdaad aan de DT-10 zelf liggen of moet ik het toch nog even testen met een andere adapter en/of een batterij? En als het aan de DT-10 ligt, hoe los ik het dan op?
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
Je bent al zowat nr. 10000 met dit probleem, lees eens rond op het forum, dit is een bekend kwaaltje van de DT-10.

Wat raden jullie aan?

Ik zie wel graag het verschil tussen bv. A en A# wat de DT-10 niet 'goed' doet. En dan lees ik nog de problemen in de 2de post die ik heb gequote waar ik liever niks mee te maken heb.

Maar de pitchblack zou dan zogezegd niet duidelijk genoeg zijn in sommige situaties.