Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 23 van 25 EersteEerste ... 132122232425 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 221 t/m 230 van 244
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Je bent al zowat nr. 10000 met dit probleem, lees eens rond op het forum, dit is een bekend kwaaltje van de DT-10.
    Is er eigenlijk een mogelijke oplossing voor? (middels een modificatie)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Je bent al zowat nr. 10000 met dit probleem, lees eens rond op het forum, dit is een bekend kwaaltje van de DT-10.
    Het enige wat ik tegenkom hier op het forum is dat de DT-10 soms last heeft van brom bij het tunen dus in mute mode... hier heb ik juist geen last van... als ik hem in mute zet, dus aan het tunen ben, is hij juist wel stil en is de brom weg.

Senior Member

Standaard

Was bij mij weg toen ik een andere, aparte adapter voor de DT-10 ging gebruiken.
    Prima-Nocte @ Myspace

When the earth spits out the dead,
    They will rise to suck the blood of the living...

Spiderpig
    Spiderpig
    Does whatever a spiderpig does
    Can he swing
    From a web?
    No he can't
    He's a pig
    Look oooooout!
    He is a spiderpig

Standaard

Wat maakt het uit dat ie een brom geeft als ie aan het tunen is. Als je speelt zet je em toch weer uit

Senior Member

Standaard

Het is een stagetuner, he? Ik stem graag even bij tijdens stukjes waar ik niets speel. Een zacht piano-intro bijvoorbeeld. Beetje lullig als je het er dan door hoort brommen (Ik weet niet hoe hard die brom is, maar als je versterker hard genoeg staat en/of gemic'd is...)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Het is een stagetuner, he? Ik stem graag even bij tijdens stukjes waar ik niets speel. Een zacht piano-intro bijvoorbeeld. Beetje lullig als je het er dan door hoort brommen (Ik weet niet hoe hard die brom is, maar als je versterker hard genoeg staat en/of gemic'd is...)
    Ja daar zit weer iets in.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Ja daar zit weer iets in.
    Maar zo erg is het dus niet (in mijn geval tenminste). Thuis hoor je het wel, als het verder echt stil is. Tijdens repetities hoor ik de brom alleen als er distortion aan staat, en dan kan die best storend zijn. Op het podium heb ik er nog geen last van gehad, maar ik heb er ook niet echt op gelet.

Trouwens, stemmen tijdens rustige pianostukjes is sowieso iets waar je mee uit moet kijken. Een gitaar maakt namelijk ook akoestisch geluid. Ik kan me herinneren dat ik het akoestische gitaargeluid van één van de gitaristen van het voorprogramma van Sigur Rós kon horen. Ik stond weliswaar vooraan, maar dat was wél in de Heineken Music Hall.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Maar zo erg is het dus niet (in mijn geval tenminste). Thuis hoor je het wel, als het verder echt stil is. Tijdens repetities hoor ik de brom alleen als er distortion aan staat, en dan kan die best storend zijn. Op het podium heb ik er nog geen last van gehad, maar ik heb er ook niet echt op gelet.

Trouwens, stemmen tijdens rustige pianostukjes is sowieso iets waar je mee uit moet kijken. Een gitaar maakt namelijk ook akoestisch geluid. Ik kan me herinneren dat ik het akoestische gitaargeluid van één van de gitaristen van het voorprogramma van Sigur Rós kon horen. Ik stond weliswaar vooraan, maar dat was wél in de Heineken Music Hall.
    Alleen tijdens het stemmen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Je bedoelt een elektrische gitaar? Wat hebben sommige mensen toch goede oren op dit forum! Ze horen blindelings het verschil tussen verschillende buffers, true bypass en geen true bypass, en nu ook een electrische gitaar die uit staat op een groot podium?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Je bedoelt een elektrische gitaar? Wat hebben sommige mensen toch goede oren op dit forum! Ze horen blindelings het verschil tussen verschillende buffers, true bypass en geen true bypass, en nu ook een electrische gitaar die uit staat op een groot podium?
    Zo bijzonder is het niet dat je dat hoort. Ook op een elektrische gitaar zitten snaren die daadwerkelijk trillen als je ze aanslaat. Als je op een luide gitaar hard aanslaat, krijg je een heel kenmerkend geluid. Da's heel wat anders dan wat jij nu roept.

Ik heb er niet op gelet of het tijdens het stemmen te horen is, ik weet wel dat het akoestische geluid (ging trouwens om thinline) te horen was toen het ook versterkt werd. Ik merk ook dat als ik zelf een gitaar sta te stemmen, het akoestische geluid goed te horen is.

Anyhow, mijn punt is dus dat als je echt stil wilt zijn, je ook niet kunt stemmen. Logisch, toch?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten