Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeadHerring Bekijk bericht
Als je vindt dat cort geweldige prijs kwaliteit is en de prijs van €600,00 laag vindt, dan stel ik mij daar toch mijn vragen bij.

€600 vind ik veel geld om te geven voor een gitaar, zeker voor een die zijn waarde niet houdt en geen 'gewild' merk heeft. Ik heb een linkshandige gibby moeten bestellen voor een goeie €1000,00, prachtige gitaar, maar mocht ik 'm ooit willen verkopen, zal ik er mijn broek niet aan scheuren. Een Cort die je koopt voor €600,00 en twee maand later verkoopt omdat je een wil die beter klinkt, krijg je met moeite nog €200,00 voor.

In Fenders is er ook een groot verschil. Ik heb een tijd geleden een paar strats getest die bij Piens stonden (enige winkel die echt een deftige lefties corner heeft, maar is normaal gezien veel te duur om iets te kopen), twee waren MIA, een was MIM en een was MIJ. De MIJ schoot er echt in alles bovenuit, en die was maar €319,00. Had ik het geld toen gehad, ik had m meegenomen. Daar stond trouwens ook een Danelectro voor 180 euro.

Het voornaamste is niet te veel naar de merken te kijken, maar vooral naar de prijs. Speel een paar dure, en als je er een vindt die beter speelt EN klinkt (heel belangrijk) dan die dure, bag it and tag it. Ik heb ondertussen genoeg foute aankopen gedaan om dat geleerd te hebben. Als je er een wil die z'n waarde niet houdt, wees zeker dat 'ie zo goed en zo goedkoop is dat je'm nooit onder de prijs gaat willen verkopen.
Tip : Lefty Guitars. Het is wel een eindje rijden, maar je hebt er wel een redelijk aanbod.

Verder vind ik het altijd een beetje raar als mensen een - in hun ogen - uitstekende gitaar laten staan en vervolgens voor een mindere, maar van beter gekend merk gaan, gewoon op basis van de doorverkoopwaarde. Maar soit, ik geloof dat ik hierin een rariteit ben