Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 85
    Senior Member

Standaard Onderschatte gitaar merken

Ik heb afgelopen week een uurtje doorgebracht in een winkel om wat versterkers te testen. Ik had geen gitaar bij me en vroeg om een gitaar met 2 single coils en een humbucker bij de brug.

Ik heb vervolgens een uur zitten pielen met een Cort gitaar van 500 euro, afgeprijsd tot 450. Verkoper zei dat hij hem niet "de deur kon uitkijken", winkeldochter dus. Strat achtig ding, geschroefde maple nek met Ibanez achtige hals/body verbinding, je kan dus makkelijk bij de hoogste posities. Dikke 2 punts tremolo, stond geen merk op maar stevig ding met messing blok, veel sustain. Echte Seymour Duncan elementen, nee geen Duncan Designed. Sperzel locking mechanieken! Kwaliteit spatte er vanaf, goed bespeelbaar, veelzijdig, goed geluid, bleef op stemming.

Het is dat ik al teveel planken heb maar anders had ik zo 400 euri op de toonbank gelegd. Op MP zie ik regelmatig gitaren langs komen van merken als Yamaha, Samick, Cort die eigenlijk veel te goedkoop zijn voor de kwaliteit. Op 1 of andere manier spreekt het blijkbaar niet aan.

Men biedt wel als gekken op vage Jap kopie gitaartjes uit de 70s die uit bepaalde fabrieken kwamen en vooral "lawsuit" zijn. Ik heb ooit een Ibanez LP Goldtop gehad, vreselijk ding met een holle body die uit allerlei plankjes hout bestond aan elkaar gelijmd. Of op met opzet kapot gemaakte strats en tele's.

Senior Member

Standaard

Zitten inderdaad goede gitaren bij zo af en toe. Je hebt die signature van Cort, blank hout, beetje aangebrande look, weet alleen niet meer hoe de beste man heet, hij is pas dood, fusionneger van een jaar of 55. Hiram Bullock??? zoiets in ieder geval. Echt prima gitaar.
    Ik vind dat je altijd erg goed terecht kan bij een merk als Yamaha wanneer je bang for bucks wil hebben...
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

Senior Member

Standaard

Gibson. Je zou het niet zeggen, maar ze maken goeie gitaren! Maarja dat geloven jullie natuurlijk weer niet. Stelletje snobs hier. Willen alleen maar Stagg..
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

Gibson heeft als voordeel dat het een Merk is dus het verkoopt altijd weer. Ik heb ooit een ES335 Studio gehad, met Seymour Duncans erop dus al met betere elementen. Later heb ik een Yamaha AS2200 gehad, was een goedkopere en veel betere gitaar dan die Gibson, in alle opzichten.

Senior Member

Standaard

Cort is mega !!! :-) Hier hun website waar alle modellen opstaan: http://www.cortguitar.com/

Kijk hier even voor mijn nieuwe aanwinst: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=123498
    Geweldige kwaliteit voor een verbazend lage prijs. Je moet de reviews van de MGM of andere Corts maar eens opzoeken.
    En ik vind die MGM-1 nog mooi ook...

Standaard

london city gitaren zijn naar mijn mening echt onderschat voor de prijs/kwaliteit.

Senior Member

Standaard

Ik zag destijds in Parijs een Cort met actieve EMG pickups en floyd rose (ik weet niet of het licensed of original was) voor 600 euro geloof ik? Was te mooi om waar te zijn, maarja stel nou dat ik achteraf niet tevreden was, weer helemaal terug naar Parijs. >< Oftewel toch maar niet gedaan.
    Maar ik vind het vreemd dat ze zulke lage prijzen hebben die Corts, er moet ERGENS iets mis mee zijn.

Senior Member

Standaard

Er zijn zoveel onderschatte merken en nog steeds.

Dat komt omdat we in een merkenmaatschappij leven, over een jaar of twintig betalen we ons waarschijnlijk het schompes voor een gave LC.

Het is jammer, maar echt zo, ik merk het wel om mij heen als er gniffelend over mijn oude Jappaners wordt gedaan en ze niet "cool" zijn.

Nou ik kots van het woord cool, maar zo zit het nu eenmaal in elkaar

Senior Member

Standaard

Ik denk dat de voorkeur voor bepaalde merken niet ongegrond is.
    Anderzijds je hebt ook Japans of Koreaans gemaakte gitaren die meer dan prima zijn. Bijvoorbeeld mijn Koreaanse LTD ec 1000 is in veel opzichten perfect. Maarja, LTD/ESP is ook wel een bekend merk. Mij gaat het dan niet om waar het gemaakt is, maar van welk merk dan toch. Ik zal bvb daarentegen niet zo snel een BC Rich kopen (al was het om de kinderachtige puntige vormen) omdat de kwaliteit vaak toch minder is als je let op details. Jackson vind ik ook niet altijd even goed. (Uiteraard ik ben metalgitarist, dat kon je wel raden).

Standaard

Ltd is volgens mij ook opzich wel een goed merk, maar ik heb altijd het gevoel dat je bij esp/ltd toch net iets te veel betaald voor sommige gitaren.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten