Chris, bedankt voor je toelichting. Ik had al een vermoeden in die richting omdat 5050u domweg niet bestaat maar stelde mijn commentaar bewust op een uitdagende manier dat er een duidelijker omschrijving zou volgen wat dus is gelukt.
Blijft het feit dat de opzet vreemd is. 4 elko's gebruiken om er 1 te creeren is vragen om moeilijkheden.
j.augustus heeft eigenlijk 100u/600V nodig en gebruikt daarvoor 4 elko's. Bij het parallel schakelen van 50u maak je 100u maar door zo 2 paartjes in serie te zetten halveer je de capaciteit weer naar 50u en dat is dus 50% te weinig capaciteit. Geen wonder dat het niet klinkt. Bovendien verdubbel je de zo nadelige eigeninductie van de elko nog eens een keer door er 2 in serie te nemen.
Pak gewoon 1 keer 100u/600V met daaraan parallel een 10N en je hebt een perfect afgesloten gezonde voeding welke theoretisch veel beter is dan dit pakket van vier.
Nu zijn jullie muzikanten soms gecharmeerd van slechte versterkers en moet het juist verrot klinken omdat dit een bepaalde sound geeft. Daar kan en wil ik als techneut niet tegen knokken want over smaak valt niet te twisten. Ieder zijn meug. Ik moet bij het commentaar vaak denken aan wijnproefers. Daar zie je ook de meest uiteenlopende meningen.
Moraal van dit verhaal: neem gewoon een elko van 100u/600V
http://home.casema.nl/jajop/cluseau/good.gif