Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 41
    Senior Member

Standaard 50 watt Marshall clone.

Vroeger toen ik jog was had ik een 50 watt versterker. In een domme bui verkocht. Nu heb ik zelf een clone van die versterker gebouwd.

De versterker is af. het is een JCM 800 stijl versterker. De low input doet het goed. Als ik de high gain input gebruik doet ie het even en dan sterft het geluid weg. Uitzetten, een paar minuten wachten en de low input werkt weer. nagenoeg probleemloos. Prik ik weer in de highgain weer hetzelfde.

Als voeding heb ik gebruikt, 2 x 330uF elco's in serie. Na de choke 2 x 100 uF in serie. , daarna 100 uF in serie. In een van de 330 uF zit een behoorlijke deuk. zo ongeveer een centimeter. Zou dit deukje voor het euvel zorgen????

Het zijn niet te veel noten,juist genoeg,juist genoeg

Standaard

Ehhh... vervang hem, en luister, zou ik zeggen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

Picker

Meet na een paar minuten je voltages op de dropping string.

Senior Member

Standaard .

Ik geloof niet zo in een probleem door een gedeukte elko hoewel het nooit uit te sluiten valt.
    De voedingsspanning is toch zo te checken
    Als die blijft staan zit daar zeker niet je probleem

Als het geen exacte kopie is van een JMC800 plaats dan eerst even een schema zodat we beter kunnen meedenken.

Ben je in staat om te meten meet dan eerst je buisinstellingen van de highgain.

Blijven alle instellingen stabiel dan signaal volgen. Kan toch geen probleem zijn?

Voorlopig denk ik aan een roosterlekweerstand of zo iets, lijkt wel of je instelling na enige tijd veranderd. Dus meten!

mvg
    Frans
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Voedingsspanningen blijven stabiel. Alleen op de kathode meet het 4 volt. r zit gewoon 10 k tussen naar aarde..

Schema is helemaal hetzelfde als een Jcm 800. met een verschil, Geen 375 volt. nul 375 volt. Maar 2 x 178 volt, met brugcel opzet. Zoals bij de 100 watt versie. Bias met 100 volt ook. Dus de voeding is als bij 100 watt. Vanaf choke het schema van de 50 watter. Miischien de eco's maar vervangen voor bekerelco's. Ik heb wel de indruk dat het geluid wel heel goed kan zijn met de printelco's.

Roosterweerstand, je bedoelt de 1 k/ 5 watt van pin 4 naar pin 6. Zou het probleem dan in een buis zitten? Maar als ik de low input gebruik doet ie het gewoon. Enkel als ik de high in gebruik gebeurt dit. Heel raar.

Morgen pas weer online. Bedankt voor reacties. Ga nog even meten.

Spanningen blijven hetzelfde als bij mijn 100 watt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j.augustus Bekijk bericht
    1 Voedingsspanningen blijven stabiel.

2 Roosterweerstand, je bedoelt de 1 k/ 5 watt van pin 4 naar pin 6.
    1 Als je spanning stabiel blijft zie ik geen enkele reden om elko's te vervangen.

2 No way, dat zijn de schermroosterweerstanden in de eindtrap, daar heb je helemaal niets te zoeken want die werkt toch?
    Ik doel op de weerstand van 1meg naar aarde direct achter de highgain ingang.
    Als ik het juiste schema voor me heb (ik heb een tiental uitvoeringen van de jmc800) heeft de kathode van de highgain trap een weerstand van 2k7.
    Jij zit waarschijnlijk te meten op de lowgain trap (V1-b), die heeft idd een 10k aan de kathode.

Meet even in goede toestand de spanning op de 2k7 weerstand (V1-a).
    Wanneer je geluid maximaal is weg gezakt de meting herhalen.
    Kijk dan of je andere waardes meet en laat dat even weten.

gr
    Frans.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 16 januari 2009 om 08:45
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    1 Als je spanning stabiel blijft zie ik geen enkele reden om elko's te vervangen.

2 No way, dat zijn de schermroosterweerstanden in de eindtrap, daar heb je helemaal niets te zoeken want die werkt toch?
    Ik doel op de weerstand van 1meg naar aarde direct achter de highgain ingang.
    Als ik het juiste schema voor me heb (ik heb een tiental uitvoeringen van de jmc800) heeft de kathode van de highgain trap een weerstand van 2k7.
    Jij zit waarschijnlijk te meten op de lowgain trap (V1-b), die heeft idd een 10k aan de kathode.

Meet even in goede toestand de spanning op de 2k7 weerstand (V1-a).
    Wanneer je geluid maximaal is weg gezakt de meting herhalen.
    Kijk dan of je andere waardes meet en laat dat even weten.

gr
    Frans.
    okay ga ik even doen. Als ik de versterker inschakel. Van standby af, duurt het ongeveer 1 sekonde tot het geluid opkomt. Alsof het geluid laadt. Bij uitschakelen is het ook gelijk weg, en ik heb wel andere ervaringen met Marshall types. Dan sterfde het geluid in 5 sekonden weg. Je hoort later.
    Laatst gewijzigd door j.augustus; 16 januari 2009 om 17:14

Senior Member

Standaard

Rigoreus te werk gegaan. Nu heb ik de voedingselco's verwisseld voor 6 maal5050 uF. geluid is echt beter met grote bekerelcoç dan met die print dingen. Dat weet ik nu wel.

Er zit een 100 watt type trafo in. Het geluid is erg hard, te snel hard naar mijn idee. Moet er wat weerstanden indoen tussen voor en eind. Misschien wat doen met die 100 k voor de tegenkoppeling. er komt een beetje teveel oemf bij.

Iemand suggesties.

Senior Member

Standaard

Waarom zet je al die elco's in serie en waarom koop je niet meteen elco's met de juiste spannings rating? Vergeet ook niet dat je ook weerstanden parralel aan die elco's moet leggen om de spanning goed te verdelen (zie schema's van andere amps).

Wat betreft tegenkoppeling, experimenteren met die weerstand en met de secundaire taps waar je die aan hangt.

Wat betreft te veel oemf, das leuk, want jcm800s zijn nou niet bakken die verzuipen in het laag.

Wat betreft suggesties, voor wat meer lekkere oversturing: probeer eens een 4k7 kathode weerstand ipv de 10k. Dit is 'mijn' versie van een hotrodded jcm800:

pokkel'n

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j.augustus Bekijk bericht
    Rigoreus te werk gegaan. Nu heb ik de voedingselco's verwisseld voor 6 maal5050 uF. geluid is echt beter met grote bekerelcoç dan met die print dingen. Dat weet ik nu wel.
    5050uF Wat een vreemde waarde, is dit een typefoutje?

Wil dit zeggen dat je zes elko's in serie hebt? Geef dan niet de schuld aan "printdingen" maar aan jouw constructie. De totaal capaciteit mag je dan weer door zes delen. Grootste nadeel is dat je de slechte eigenschappen zoals een eigen inductie ook gaat optellen. Je berijkt dan dat je een elko krijgt met een 6 maal zo grote eigen inductie. Dit lijkt me een zeer ongezonde voeding.

Hoe zit het nu met de uitvallende highgain trap, is dat probleem nu al opgelost?
    Laatst gewijzigd door cluseau; 3 februari 2009 om 11:45
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten