Oorspronkelijk geplaatst door
FruscianteFan
Ik ben nog aan het uitproberen, heb hem net 1 dag in huis (en de nodige tijd gestoken in het reorganiseren van mn plank, en de volgorde bepalen natuurlijk).
Het probe-gedeelte werkt in feite als een expressiepedaal dat je naar keuze lomp of subtiel kunt bedienen. Met je voet, zeker als je schoenen aan hebt, ben je redelijk lomp. Maar als je met je tenen beweegt of gewon met je hand, dan kun je wel subtiele en vooral sneller de parameter bedienen.
Gezien de aard van dit pedaal is het inderdaad wel een gimmick. Je kunt ermee freaken, that's it. Zeker omdat de Stab, Comp en Gate zó interactief zijn is het zoeken naar een fuzz die normaal lekker is, en die je ook nog ruimte geeft om wat nuttigs te doen met de probe. Ik heb nu wel zoiets, maar perfect is het nog niet: de Stab staat standaard redelijk laag (dus instabiel) omdat je anders niks aan de probe hebt (bedient de Stab tussen de stand van die pot en de max), en dan heb je, zeker met hoge drive, best wat gate nodig om geen enorm lawaai te krijgen (ik vind het wel fijn om stil te zijn als ik niet speel). Gevolg daarvan is dat je sustain heel abrupt en onnatuurlijk wordt afgekapt.
Morgen repetitie (nouja, zonder drummer dus niet volwaardig). De tijd zal leren of ik er mee om kan gaan en of het geschikt is in de band. Ik denk dat het wel wat wordt, maar ik zal er wel echt mee om moeten leren gaan. Nu is het bijvoorbeeld zo dat als je één pot bijstelt, je vaak een ander ook zult moeten aanpassen. Met een beetje pech gaat het ongecontroleerd piepen...