Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 362 van 866 EersteEerste ... 262312352360361362363364372412462862 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.611 t/m 3.620 van 8652

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Ik vind hem voor de dingen waar ik hem voor gebruik daadwerkelijk lekkerder klinken dan de memory boy. Al heb ik voor de opnames van de EP wel de memory boy ingezet in één nummer waar ik de behringer gebruik, maar daar had ik mijn sound sowieso heel anders dan normaal dus dat zegt ook weer niet zoveel.
    Wat betreft delay heb ik nog steeds het idee dat je zowel digitaal als analoog nodig hebt. Analoog kan gewoon bepaalde dingen niet en digitaal mist nogal eens het warme en transparante voor slapback. Voor mij is de delay zoektocht nog niet ten einde in ieder geval. Er zouden echter wel pedalen zijn die best of both worlds zijn.

ps: vanwege je naam. Wat gebruikt Frusciante zelf eigenlijk voor delay?
    " Great minds think alike"

Standaard

Ik denk dat John Frusciante het jaar van het eerste ronettes-hitje deelt door het jaar waarin de stratocaster werd geïntroduceerd, dat vermenigvuldigt met de afstand tussen de aarde en de maan, de uitkomst hiervan de losse even cijfers scheidt van de negatieve cijfers, deze getallen door elkaar blijft delen totdat er een getal onder de 4 uitkomt en de uitkomst daarvan het aantal milliseconden is dat hij nog een extra aanslag doet.

Ik vind zijn denkwijze vaak fascinerend, zoiets vermoed ik.

Standaard

Frusciante had (in tegenstelling tot zijn wah's/distortions) niet echt een vast delay pedaal bij mijn weten
    oa eenBoss DM-2, DigiTech PDS 1002 en een Line 6 DL4 hebben ooit hun plek gehad op zijn bord.

(Gebruikte hij die eigenlijk wel? Kan me niet veel peppersnummers voorstellen met delay in?)

Sorry voor de off-topic reply..

Senior Member

Standaard

eens denken...

Boss DM2 heeft hij heel even gebruikt live, denk aangestoken door Josh Klinghoffer. Gebruikte hij ook echt alleen voor live dingetjes. Digitech en Line5 DL4 hebben wel beide heel lang op zijn plank gestaan. Ik dacht dat hij de Digitechs (ja, meerdere) voor Don't Forget Me en Tell Me Baby gebruikte, en de DL4 voor Throw Away Your Television.

Standaard

Marbles: Als je positieve getallen vermenigvuldigt of deelt, krijg je nooit negatieve getallen.

Ik denk ik zeg het maar even

Waar Frusciante (ja ik was ook ooit enorme Peppers fan) zijn DL4 voor gebruikte was wel duidelijk: vaak als looper. Maar van die PDS delays heb ik geen idee eigenlijk, hij gebruikte toch zo veel effecten tegelijk vaak. Die PDS delays klinken trouwens geweldig! Ik heb een ouwe afgeragde 1001 die ik voor minder dan 2 tientjes ooit heb gescoord en wat ik zo fijn vind is dat hij heel aanslaggevoelig is. Als je zacht slaat, hoor je nauwelijks tot geen echo, dat is pas als je iets meer kracht zet. Vind ik heel mooi als je een nummer zoals Sleepwalk speelt.

Standaard

Haha, sorry, ik probeerde me zo erg te verplaatsen in deze man dat de wetten van de wiskunde mij even in de steek lieten (zal hem vast niet vreemd zijn). Vind zijn visie erg interessant (solo platen, mars volta te gek), maar de muziek bij de peppers... brrr dramatisch. Maar dat is offtopic.

Standaard

Daar sluit ik me helemaal bij aan, de solo platen, ataxia etc zijn erg interessant om naar te luisteren. Maar we dwalen af. Ik heb even geen camera bij de hand, maar ik beloof dat mijn volgende post een plaatje van mn nieuwe plank bevat!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lauke_101 Bekijk bericht
    Marbles: Als je positieve getallen vermenigvuldigt of deelt, krijg je nooit negatieve getallen.

Ik denk ik zeg het maar even

Waar Frusciante (ja ik was ook ooit enorme Peppers fan) zijn DL4 voor gebruikte was wel duidelijk: vaak als looper. Maar van die PDS delays heb ik geen idee eigenlijk, hij gebruikte toch zo veel effecten tegelijk vaak. Die PDS delays klinken trouwens geweldig! Ik heb een ouwe afgeragde 1001 die ik voor minder dan 2 tientjes ooit heb gescoord en wat ik zo fijn vind is dat hij heel aanslaggevoelig is. Als je zacht slaat, hoor je nauwelijks tot geen echo, dat is pas als je iets meer kracht zet. Vind ik heel mooi als je een nummer zoals Sleepwalk speelt.
    Nee, voor live loops gebruikte hij zijn EHX 16 seconds looper (of hoe dat kreng ook heet) en behalve Venice Queen heeft hij sowieso nooit dingen gelooped. Behalve voor het schrijven van Dosed.

Frusciante was ook redelijk zuinig met het gebruik van delays hoor...

Senior Member

Standaard

eens denken...

Boss DM2 heeft hij heel even gebruikt live, denk aangestoken door Josh Klinghoffer. Gebruikte hij ook echt alleen voor live dingetjes. Digitech en Line5 DL4 hebben wel beide heel lang op zijn plank gestaan. Ik dacht dat hij de Digitechs (ja, meerdere) voor Don't Forget Me en Tell Me Baby gebruikte, en de DL4 voor Throw Away Your Television.
    Delay voor throw away your television?
    naar mijn weten een Phaser (moog), een overdrive (boss ?), voor de schrabbel geluidjes in het couplet een open staande wah (oude Ibanez WH10) en voor de solo een Line6 FM4 (obi wah) met nog een ander effect (waarschijnlijk nog een phaser, zoals Josh dat nu doet) om de FM4 wat te boosten.
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

Moderator

Standaard

Ik ben nog aan het uitproberen, heb hem net 1 dag in huis (en de nodige tijd gestoken in het reorganiseren van mn plank, en de volgorde bepalen natuurlijk).

Het probe-gedeelte werkt in feite als een expressiepedaal dat je naar keuze lomp of subtiel kunt bedienen. Met je voet, zeker als je schoenen aan hebt, ben je redelijk lomp. Maar als je met je tenen beweegt of gewon met je hand, dan kun je wel subtiele en vooral sneller de parameter bedienen.

Gezien de aard van dit pedaal is het inderdaad wel een gimmick. Je kunt ermee freaken, that's it. Zeker omdat de Stab, Comp en Gate zó interactief zijn is het zoeken naar een fuzz die normaal lekker is, en die je ook nog ruimte geeft om wat nuttigs te doen met de probe. Ik heb nu wel zoiets, maar perfect is het nog niet: de Stab staat standaard redelijk laag (dus instabiel) omdat je anders niks aan de probe hebt (bedient de Stab tussen de stand van die pot en de max), en dan heb je, zeker met hoge drive, best wat gate nodig om geen enorm lawaai te krijgen (ik vind het wel fijn om stil te zijn als ik niet speel). Gevolg daarvan is dat je sustain heel abrupt en onnatuurlijk wordt afgekapt.

Morgen repetitie (nouja, zonder drummer dus niet volwaardig). De tijd zal leren of ik er mee om kan gaan en of het geschikt is in de band. Ik denk dat het wel wat wordt, maar ik zal er wel echt mee om moeten leren gaan. Nu is het bijvoorbeeld zo dat als je één pot bijstelt, je vaak een ander ook zult moeten aanpassen. Met een beetje pech gaat het ongecontroleerd piepen...
    Dan nog afgezien van het feit dat het een vrij dun klinkende fuzz is, beschrijf je perfect waarom ik het een gehyped apparaat vind dat lang niet zo tof is als door vele thuisfreakende Harmony Central hippies wordt beweerd. Sterk interactieve knoppen waardoor de kans op een onbruikbare slechte sound groter is dan een bruikbare, laat staan goede sound.
    End of rant, ik kon me weer eens niet bedwingen
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten