Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 361 van 866 EersteEerste ... 261311351359360361362363371411461861 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.601 t/m 3.610 van 8652

Standaard

Mijn eerste pedaaltjes. Ik vind het best netjes geworden en zeer tevreden over de geluidjes. Bovenste rij + volume gaat in de loop en de onderste gaat gewoon naar de input.

Iemand een goed idee over het schakelen van de carl martin DC drive met de andere twee? De input van dat pedaal zit namelijk bovenop.

Standaard

Aansluiting tussen de andere pedalen op die rij? Gaat met je patch kabels toch prima zo? Alleen niet zo handig van de lange trekontlasting op die Fender kabeltjes, naar mijn mening niet nodig op een patchkabel en zit alleen maar in de weg.. Maar hadden alle pedalen maar de aansluiting bovenop, vind ik veel makkelijker weg te werken.

Leuk eerste boardje trouwens, ziet er ook nog eens netjes uit. Wat staat er allemaal op? Ik zie Boss volumepedaal, Korg tuner, compressor, overdrive, DC drive, tubescreamer clone, een Höfner pedaal, Fame delay en EQ en je footswitch?

Standaard

Bijna correct. Het volgende:

effects loop:

Boss FV-500L
    Hofner delay
    Fame/Biyang chorus
    Fame/Biyang EQ

Blackstar footswitch

Korg Tuner
    Joyo compressor
    Joyo vintage overdrive
    Carl martin DC drive
    Biyang mad driver

Veel chinees, maar wel erg lekkere pedalen die biyang en joyo. Fame is overigens Biyang maar dan voor nog iets goedkoper bij musicstore.de. Erg leuke pedalen, al helemaal voor het geld!

Ik heb ook nog een Boss SD-1 maar de joyo vintage OD heb ik daarvoor in de plaats gekocht. SD-1 klonk erg schel en dun in vergelijking met de joyo. Joyo is zelfs nog iets goedkoper dan de boss. Veel waar voor je geld!

Standaard

Een paar weken terug heb ik de Fame AD-10 (eindelijk, na ruim 3 maanden..) binnen gekregen en hij klinkt inderdaad prima voor dat geld ja, echt geen gek spul hoor

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lauke_101 Bekijk bericht
    Een paar weken terug heb ik de Fame AD-10 (eindelijk, na ruim 3 maanden..) binnen gekregen en hij klinkt inderdaad prima voor dat geld ja, echt geen gek spul hoor
    De Fame AD-10... Oh dat is die analoge delay die eigenlijk digitaal is. Op zich heb ik niks tegen digitale effecten op zijn tijd, maar dat mag er dan ook best op staan.

Ze zouden bij Fame weleens wat meer effecten mogen maken. Een Octaver bijvoorbeeld zou leuk zijn.
    Laatst gewijzigd door Braindead; 7 mei 2013 om 16:54
    " Great minds think alike"

Standaard

Haha ja kwam ik ook achter toen Dirk Hendrik het zei, wist het zelf niet. Desalniettemin klinkt hij erg prima voor mijn slapbackjes, maar wel jammer dat het er niet op staat. Toch een beetje een paardenvleesdelay

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braindead Bekijk bericht
    De Fame AD-10... Oh dat is die analoge delay die eigenlijk digitaal is. Op zich heb ik niks tegen digitale effecten op zijn tijd, maar dat mag er dan ook best op staan.

Ze zouden bij Fame weleens wat meer effecten mogen maken. Een Octaver bijvoorbeeld zou leuk zijn.
    Ach, mijn Behringer Vintage delay (die als analoog wordt verkocht) is ook zo digitaal als maar kan. Maar stiekem is het voor bepaalde dingen, met name juist de oscillatie, best wel de lekkerste delay die ik heb.

Standaard

Een paardevlees delay Dat vraagt om een optische customizing van het pedaal. De "Horsemeat dealy" gaat ie dan heten. (er zat toch een misdruk in?)

@ Frusc: Digitaal hoeft ook niet slechter te zijn, al ligt mijn voorkeur bij de meeste pedalen toch bij analoog. Het vult elkaar aan in ieder geval.
    " Great minds think alike"

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braindead Bekijk bericht
    Een paardevlees delay Dat vraagt om een optische customizing van het pedaal. De "Horsemeat dealy" gaat ie dan heten. (er zat toch een misdruk in?)

@ Frusc: Digitaal hoeft ook niet slechter te zijn, al ligt mijn voorkeur bij de meeste pedalen toch bij analoog. Het vult elkaar aan in ieder geval.
    Ik vind hem voor de dingen waar ik hem voor gebruik daadwerkelijk lekkerder klinken dan de memory boy. Al heb ik voor de opnames van de EP wel de memory boy ingezet in één nummer waar ik de behringer gebruik, maar daar had ik mijn sound sowieso heel anders dan normaal dus dat zegt ook weer niet zoveel.

Senior Member

Standaard

Damn, waarom heb ik toch zo'n onbewuste voorliefde voor achterlijk grote pedalen. Het lukt mij nooit om m'n bord zo mooi strak te krijgen!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten