Haha is ook zeker voor gespaard!
Drum microfoons zijn nog even niet binnen, dus gister even de gehele set met een enkele sm58 opgenomen. Klinkt beter dan ik had verwacht...
Printable View
Haha is ook zeker voor gespaard!
Drum microfoons zijn nog even niet binnen, dus gister even de gehele set met een enkele sm58 opgenomen. Klinkt beter dan ik had verwacht...
Nog eentje ... :)
http://www.musik-produktiv.nl/pic-00...shure-sm57.jpg
mijn, aanwinst van vandaag is niet zo bijzonder. maar misschien wel handig ik heb ziens vandaag een pop filter
alle kleine dingen kunnen best handig zijn.;)
http://img148.imageshack.us/img148/7...opfilter78.jpg
mijn nieuwe aanwinst van vandaag is een death metal distortion pedaal
kan ik lekker wat ruige instrumentaal geweld maken hehe!!!
http://img846.imageshack.us/img846/6629/foto0024j.jpg
Ik heb ze al een weekje of 2, maar nog niet echt gepost:
http://web.keuning.info/mics.jpg
Van boven naar beneden:
- t.bone CD56 Beta (Shure SM56 Beta kloon)
- t.bone MB75 (Shure SM57 kloon)
- t.bone SC1000 (AKG C1000S kloon)
- t.bone MB78 Beta (Shure SM87 Beta kloon, kleinmembraam condensator)
Ik ben ENORM te spreken over de CD56 voor een gitaaramp. Het is een kloon van een SM56 Beta, wat eigenlijk een tom (drums) microfoon is. Echter, de echte SM56 wordt ook aangeraden voor gitaarversterkers, en zo ook deze kloon. A/B test gedaan met een Shure SM57 Beta, en geluid was zéér vergelijkbaar. Deze microfoon doet het ook prima op snare drums, zoals ik afgelopen weekend live uit heb gevonden tijdens een geluidsklus.
De MB75 is gewoon een SM57. Punt. Klinkt EXACT hetzelfde (A/B getest met een echte Shure), maar dan voor grofweg 1/3e van de prijs. Combinatie van de CD56 en de MB75 op een gitaaramp is belachelijk goed, duidelijk, gedefinieerd en overall gewoon erg goed.
De SC1000 als drumsoverhead of voor een akoestisch gitaar is een zeer geschikte microfoon. Sprankelend hoog, maar soms een wat vervelend en ongedefinieerd laag (<120 Hz). Eigenlijk net zoals een echte AKG C1000S, waar ik ook regelmatig mee werk, en vrijwel altijd de low cut van aanzet. Gelukkig zit dat ook op deze kloon en is de microfoon dan prima bruikbaar!
Eerst was ik iets minder te spreken over de MB78. Erg licht, voelde wat plastic-achtig aan, het membraampje zag er weinig spectaculair uit en het geluid was nou niet echt bijzonder. Totdat ik hem afgelopen zaterdag live gebruikte bij een geluidsklus. Eerst een Shure SM58 gebruikt, maar die paste niet echt bij de stem van de zangeres. Op een gegeven moment toch maar de stoute schoenen aan getrokken en de microfoon even vervangen voor de t.bone. Sodeknetter wat een verschil! Open, sprankelend, gedefinieerd laag en veeeel minder gauw feedback! En dat voor een microfoon van 48 (!!!) euro.
Al met al voor 4 microfoon 175 euro betaald. En dat vind ik toch geen geld voor 4 microfoons van zo'n kwaliteit.
mooie review , maar kan je sound samples van de a/b 's posten??
Je maakt me erg nieuwsgierig en een paar extra shure sm 57 kunnen nooit mis!
vooral als ze niet van shure zijn(=goedkoper zijn) en wel hetzelfde klinken.
over de andere microfoons ben ik net zo benieuwd trouwens!
Dan moet ik even opnieuw A/B-en, ik heb de opnames niet opgeslagen (alleen teruggeluisterd). Ik ga van de week nog wel even doen!
Je kunt er ook gewoon 1 op de gok bestellen voor 31 euro (excl. 8 euro verzendkosten, met 9m XLR snoer, maar zonder clip... :dontgeti:).
een vergelijking: eerste is de tbone, 2e de sm57
http://dl.dropbox.com/u/5645638/recording/t_vs_s.mp3
Beide klinken goed imo, de sm57 heeft wat meer low end. (niet per definitie beter, het is maar net wat je zoekt)
@pé thanks! erg benieuwd.
ik had graag op de gok gekocht, maar zoals je kan zien op de vorige pagina heb ik net hele zooi nieuwe troep gekocht en is de portemonnee even leeg, jammer genoeg.
@savale als mijn oren me niet bedriegen klinkt die sm57 ook iets opener.
of het het prijsverschil waard is weet ik niet ;)
ben stiekem nu heel erg benieuwd naar het verschil op een snare.
Ik lees wel eens dat er in de SM57 een trafootje zit die als je die verwijdert de microfoon meer laag laat geven.
Ik heb onlangs wat spullen aangeschaft om thuis m'n gitaar op te kunnen nemen. Vorige maand kocht ik een SM57 en vorige week kreeg ik voor m'n verjaardag een Steinberg CI1 audio interface. Nu kan ik dus lekker wat knoeien en opnemen! Hopelijk binnenkort de eerste resultaten :)
Nieuwe studiomonitoren gekocht :)
http://www.audiocostruzioni.com/r_s/...llipse%208.jpg
WAUW!
Sodeju, man! Some serious stuff!!
FF nieuwsgierig: 8" ? 10" ? passief? actief?
Al bezoek gehad van nieuwsgierige vleermuizen of woedende honden?;)
IIG Serieus Gefeliciteerd...
Een Tascam DR-05 Portable recorder. Gaaf om repetities en optredens op te nemen! Ik ben d'r blij mee!
Idd man! Dan ben je het hobby-bob niveau wel goed mee voorbij. :ok:
ik vond de oude Reveals te veel laag missen, maar ze hadden een heerlijk zacht, rustig, maar toch behoorlijk gedetailleerd mid-gebied.
Mijn laatste 2 aanwinsten zijn:
MXL R144, m'n allereerste ribbon-mic.
http://goodmicsforrecording.com/wp-c...1/MXL-r144.jpg
en een vintage DBX 363X 2-channel noise gate:
http://www.dbxpro.com/product_downloads/Images/363X.jpg
Ja denk je Han? Ik heb ze gewoon op de gok gekocht, ik kon ze erg scherp geprijst kopen en dat was de moeite waard! Maar ze moeten zichzelf nu nog gaan bewijzen.
In luisteren en testen in de winkel geloof ik toch niet zo, het gaat erom wat je ermee kan tijdens het mixen en hoe je je ruimte erop afsteld als het ware. In principe zouden ze goed moeten zijn, maar of ik er mee kan werken is een tweede. Sws zijn ze iets te groot voor mijn ruimte denk ik. Ik ga ze een tijdje gebruiken, en als het niets wordt ga ik op zoek naar wat anders :) maar vooralsnog klinkt het erg eerlijk! Sommige producties klinken er echt niet lekker op, waaronder mn eigen! Nog hele weg te gaan dus, maar deze monitoren zouden daarbij moeten helpen.
Vooral fijn dat het eens actieve zijn (mijn eerste setje), eindelijk niet meer dat stemmetje in mn hoofd dat zegt "je versterker is ook niet goed, en je zal nooit weten wat er het best bij past". :)
Dankje Frits :) Zeker serious stuff he :) Als ik hier niets mee kan ligt het in elk geval niet meer aan de monitoren, maar aan mij of de ruimte en dergelijke.
Het zijn de Tannoy Ellipse 8 active, dus 8inch en actief. Vooralsnog geen honden en vleermuizen haha ;) Maar heb het druk gehad, nog weinig aan gehad zelfs. Alleen wat CDtjes gedraaid, maarrrr zitten daar eigenlijk wel frequenties in van 20k en hoger?
Dankjewel :) En idd, die ouwe reveals had ik (rode/passieve), en dat zijn echt prima monitoren! Maar laten we eerlijk zijn het blijft instap niveau. Ik wilde wel eens wat beters, en neigde naar de Adam`s A7x, vanwege de lovende reviews. Maar omdat je die vrijwel niet tweedehands tegenkomt zou ik ze nieuw moeten aanschaffen, en voor een ongeveer zelfde bedrag kon ik deze op de kop kopen, zijn nieuw 3x duurder dan de Adams. Zou gek zijn als ik dat niet eens probeerde toch? Nu nog gaan merken wat ze doen...
Gaaf trouwens die R144, die heb ik ook! Ik gebruik hem vaak op vocalen, zowel man als vrouw (afhankelijk van de stem van de zanger(es), soms kies ik een andere mic). Maar ik vind hem mooi klinken!! Het was mijn tweede ribbon, eerst zo`n T-bone gehad, maar het verschil is groot!
de aanwezigheid van frequenties die wij niet kunnen horen kan meespelen bij de beleving.
net als bij zien. een doorsnee computermonitor kan ruim 16 miljoen kleuren weergeven, de gemiddelde mens kan er maar ongeveer 50000 waarnemen.
toch zien we het meteen als die monitor op 64000 kleuren staat.
maar daarnaast kun je dikke vraagtekens zetten bij hoe een 44.1 k systeem een 20 k toon laat horen..
Dat laatste vind ik ook raar ja...
Sws is het mij niet te doen om die Supertweeter hoor, leuke gimmick, maar niet relevant. Ik heb toch geen mics die boven de 20k gaan, dus in principe zou mijn mix dan toch ook geen dergelijke informatie kunnen bevatten? Of vergeet ik nu iets (boventonen?) en kan een mic die van 20hz tot 20khz gaat wel tonen bevatten die daarbuiten zitten?
alles wat een bandbreedte heeft van noem maar 20 tot 20 k laat daaronder en daarboven ook nog wel iets gebeuren maar het valt hard af.
een mic die 21 k hoort zal die bijvoorbeeld -6 of -9 dB weergeven.
en dan bij 22k gaat het al harder af.
ja, maar vaak zie je in diagrammen dat ze al afvlakken bij 40hz en 17k, en dat er dus niets meer onder 20hz en boven 20k zit. Dat is natuurlijk mic afhankelijk.
Enfin, geen must zo`n supertweeter, maar leuk dat het erbij zit. Maar het is de vraag of ik dat (dus bewust) ga ervaren...
dat zou je kunnen proberen door hard/strak af te filteren boven 20 K
Ja, testjes ga ik wel doen. Zijn er eigenlijk samples van "silent whistles" ? Ik ga ze eens opzoeken, monitoren buiten zetten, lekker hard, kijken of er geblaft gaat worden, en zitten veel honden in de straat hier tegenover :D Of is dat gemeen?
ja, haal zo'n hondenfluitje en kijk welke mic het wel en niet pakt :D
Als je microfoons 'm niet pakken kan je 'm natuurlijk altijd nog via DI alsnog opnemen:ok:
Leg dat eens uit :D
Dat denk ik dus ook! Had een uitgebreide SoS review gelezen, en daarin wordt ongeveer hetzelfde gesteld. Mee eens ja, totdat je speciale mics of een speciaal systeem gebruikt waarschijnlijk.
Ja hoor, beleving!
Doe je je meest stinkende best (en geloof me, ik kan héftig stinken...),
en dan vraagt zo'n salamipizzaface, of 'tie de mix kan meekrijgen op mp3.
Ja, beleving...
Sja, dubieus punt he.... Hoewel ik best van pizza met salami hou!
Ik hoor weinig/niets boven de 17k (via testtoon). Dat geldt natuurlijk voor meer mensen, en zeker voor wat oudere mensen. Waarom zou een tweeter die 50K geeft dan nog iets toevoegen?
Zo is dat, al zou ik erg dankbaar zijn voor 17k, ik zit ongeveer op de helft inmiddels.
Maar het zou een streefdoel moeten zijn om die 17k zo goed mogelijk weer te geven.
Ik kon boven de 20 k horen. Zeg maar 20.5 ofzo. Zal nu wle niet meer het geval zijn... JE mist niks. of jawel, de piep die een tv produceert bijvoorbeeld. Razend irritant.
Die TV piep hoor ik ook prima, ik kon het op mn studentenkamer altijd horen als degene verderop zn TV aan had, door 2 deuren en een gang heen :) wel irritant idd!