Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 30 van 40 EersteEerste ... 202829303132 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 291 t/m 300 van 391
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pé. Bekijk bericht
    Ik heb ze al een weekje of 2, maar nog niet echt gepost:

Van boven naar beneden:

- t.bone CD56 Beta (Shure SM56 Beta kloon)
    - t.bone MB75 (Shure SM57 kloon)
    - t.bone SC1000 (AKG C1000S kloon)
    - t.bone MB78 Beta (Shure SM87 Beta kloon, kleinmembraam condensator)

Ik ben ENORM te spreken over de CD56 voor een gitaaramp. Het is een kloon van een SM56 Beta, wat eigenlijk een tom (drums) microfoon is. Echter, de echte SM56 wordt ook aangeraden voor gitaarversterkers, en zo ook deze kloon. A/B test gedaan met een Shure SM57 Beta, en geluid was zéér vergelijkbaar. Deze microfoon doet het ook prima op snare drums, zoals ik afgelopen weekend live uit heb gevonden tijdens een geluidsklus.

De MB75 is gewoon een SM57. Punt. Klinkt EXACT hetzelfde (A/B getest met een echte Shure), maar dan voor grofweg 1/3e van de prijs. Combinatie van de CD56 en de MB75 op een gitaaramp is belachelijk goed, duidelijk, gedefinieerd en overall gewoon erg goed.

De SC1000 als drumsoverhead of voor een akoestisch gitaar is een zeer geschikte microfoon. Sprankelend hoog, maar soms een wat vervelend en ongedefinieerd laag (<120 Hz). Eigenlijk net zoals een echte AKG C1000S, waar ik ook regelmatig mee werk, en vrijwel altijd de low cut van aanzet. Gelukkig zit dat ook op deze kloon en is de microfoon dan prima bruikbaar!

Eerst was ik iets minder te spreken over de MB78. Erg licht, voelde wat plastic-achtig aan, het membraampje zag er weinig spectaculair uit en het geluid was nou niet echt bijzonder. Totdat ik hem afgelopen zaterdag live gebruikte bij een geluidsklus. Eerst een Shure SM58 gebruikt, maar die paste niet echt bij de stem van de zangeres. Op een gegeven moment toch maar de stoute schoenen aan getrokken en de microfoon even vervangen voor de t.bone. Sodeknetter wat een verschil! Open, sprankelend, gedefinieerd laag en veeeel minder gauw feedback! En dat voor een microfoon van 48 (!!!) euro.

Al met al voor 4 microfoon 175 euro betaald. En dat vind ik toch geen geld voor 4 microfoons van zo'n kwaliteit.
    Te gek Pé, ik ben heel benieuwd! Binnenkort eens een opname dagje plannen
    ----

// City Of Life //

Senior Member

Standaard

Ik heb onlangs wat spullen aangeschaft om thuis m'n gitaar op te kunnen nemen. Vorige maand kocht ik een SM57 en vorige week kreeg ik voor m'n verjaardag een Steinberg CI1 audio interface. Nu kan ik dus lekker wat knoeien en opnemen! Hopelijk binnenkort de eerste resultaten

Senior Member

Standaard

Nieuwe studiomonitoren gekocht

WAUW!

pandjesbaas

Standaard

Sodeju, man! Some serious stuff!!
    FF nieuwsgierig: 8" ? 10" ? passief? actief?
    Al bezoek gehad van nieuwsgierige vleermuizen of woedende honden?

IIG Serieus Gefeliciteerd...

Senior Member

Standaard

Een Tascam DR-05 Portable recorder. Gaaf om repetities en optredens op te nemen! Ik ben d'r blij mee!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frits van Mourik Bekijk bericht

Idd man! Dan ben je het hobby-bob niveau wel goed mee voorbij.

ik vond de oude Reveals te veel laag missen, maar ze hadden een heerlijk zacht, rustig, maar toch behoorlijk gedetailleerd mid-gebied.

Mijn laatste 2 aanwinsten zijn:
    MXL R144, m'n allereerste ribbon-mic.

en een vintage DBX 363X 2-channel noise gate:
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skabouter Bekijk bericht
    Nieuwe studiomonitoren gekocht

WAUW!

Ja hoor, helemaal goed! Veel plezier er mee vriend.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Ja denk je Han? Ik heb ze gewoon op de gok gekocht, ik kon ze erg scherp geprijst kopen en dat was de moeite waard! Maar ze moeten zichzelf nu nog gaan bewijzen.

In luisteren en testen in de winkel geloof ik toch niet zo, het gaat erom wat je ermee kan tijdens het mixen en hoe je je ruimte erop afsteld als het ware. In principe zouden ze goed moeten zijn, maar of ik er mee kan werken is een tweede. Sws zijn ze iets te groot voor mijn ruimte denk ik. Ik ga ze een tijdje gebruiken, en als het niets wordt ga ik op zoek naar wat anders maar vooralsnog klinkt het erg eerlijk! Sommige producties klinken er echt niet lekker op, waaronder mn eigen! Nog hele weg te gaan dus, maar deze monitoren zouden daarbij moeten helpen.

Vooral fijn dat het eens actieve zijn (mijn eerste setje), eindelijk niet meer dat stemmetje in mn hoofd dat zegt "je versterker is ook niet goed, en je zal nooit weten wat er het best bij past".

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frits van Mourik Bekijk bericht

Dankje Frits Zeker serious stuff he Als ik hier niets mee kan ligt het in elk geval niet meer aan de monitoren, maar aan mij of de ruimte en dergelijke.

Het zijn de Tannoy Ellipse 8 active, dus 8inch en actief. Vooralsnog geen honden en vleermuizen haha Maar heb het druk gehad, nog weinig aan gehad zelfs. Alleen wat CDtjes gedraaid, maarrrr zitten daar eigenlijk wel frequenties in van 20k en hoger?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Idd man! Dan ben je het hobby-bob niveau wel goed mee voorbij.

ik vond de oude Reveals te veel laag missen, maar ze hadden een heerlijk zacht, rustig, maar toch behoorlijk gedetailleerd mid-gebied.

Mijn laatste 2 aanwinsten zijn:
    MXL R144, m'n allereerste ribbon-mic.
    Dankjewel En idd, die ouwe reveals had ik (rode/passieve), en dat zijn echt prima monitoren! Maar laten we eerlijk zijn het blijft instap niveau. Ik wilde wel eens wat beters, en neigde naar de Adam`s A7x, vanwege de lovende reviews. Maar omdat je die vrijwel niet tweedehands tegenkomt zou ik ze nieuw moeten aanschaffen, en voor een ongeveer zelfde bedrag kon ik deze op de kop kopen, zijn nieuw 3x duurder dan de Adams. Zou gek zijn als ik dat niet eens probeerde toch? Nu nog gaan merken wat ze doen...

Gaaf trouwens die R144, die heb ik ook! Ik gebruik hem vaak op vocalen, zowel man als vrouw (afhankelijk van de stem van de zanger(es), soms kies ik een andere mic). Maar ik vind hem mooi klinken!! Het was mijn tweede ribbon, eerst zo`n T-bone gehad, maar het verschil is groot!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten