Moahhh niets mis met een ouwerwetsche koppenteller (mag dat wel), 't is kennelijk gewoon een kloothommel, dat staat los van de handel opzich, vind ik. :)
Printable View
Passie? Da's behoorlijk overrated.
Handel vinnik niet veel mee mis. En ik gun een ander graag een boterham.
Maar zowel de wet als de opvattingen over netjes je zaak runnen, stellen centraal dat je je allebei senang/helemaal OK voelt bij de deal.
En daaraan lijkt het nu een bladzijde of 24 te schorten. Of overdrijf ik?
Vriendelijke groet, Gus
Sorry Tuup
Geen barst aan gedaan? Weet je wel zeker dat hij er niks goeds vanaf heeft gehaald om te vervangen door mindere kwaliteitsonderdelen? 🙈
Ik heb zo bv gezien dat de gibson sg die ik heb ingeleverd met grover tuners erop en de originele min-e-tune erbij netjes herwerkt werd. Eens op de site te koop waren de grovers er af en stonden er gibson tuners op.
Op zich niks mis mee, maar het wijst er wel weer op dat ie elke cent weet te vinden!
De jovialiteit keert snel wanneer je iets aan de hand hebt. Dat kan ik je ook wel vertellen!
Is hier vlakbij, ff de pont over, twee keer gas geven, de brug over en weer twee keer gas geven en dan ben ik er.
Reed er vorige week langs en zag een groot spandoek: The Guitarfarm.
Wat leuk, maar eens een keer bij langs dacht ik. En dan lees ik nu dit topic. Tamelijk hilarisch.
Maar, ik ga sowieso wel een keer kijken. Toch benieuwd.
Kogelvrij vest mee en doorgeladen pistool niet vergeten. Deze boef moet je strak aanpakken😂
Maar nee, da's niet nodig hoor. Zolang je nog niks gekocht hebt krijg je nog een lekker bakje koffie! 😜
Trouwens, hij heeft zelf een geweer in z'n keukentje staan. We hebben er nog om gelachen: "Dat is zeker voor vervelende klanten??" Wie dacht toen dat ik er zelf zo ééntje zou zijn?
Al dat juridische gezeik. Als iemand zich belazerd voelt door een verkoper gewoon zijn vrouw versieren. Even lekker van bil gaan en de vrijpartij opnemen. Daarna de opname naar hem opsturen.
Milko sluiten.
Weet jij veel of hij een vrouw heeft ?
Voor je het weet sta je voor de opgave zijn vent een beurt te geven, en waar sta je dan ?
Daar heb je zeker een punt Tupelo. Daar had ik niet aan gedacht.
Milko sluiten.
Hoe is het verder gegaan met de topic starter? Al in Nederland de juridische mogelijkheden besproken ? Heeft de brief al een vervolg gekregen? Of blijft Frans de boel negeren?
Hey, Frans blijft idd de boel negeren. Morgenavond heb ik afspraak in Tilburg. Alle "bewijsstukken" gaan uiteraard mee.
Ben benieuwd.... iig stoer dat je zo ver door gaat.
Als je echt gaat kijken naar wat er te 'winnen' valt en hoeveel tijd (en geld an bijvoorbeeld een ritje naar Tilburg etc.) het je gaat kosten kan je die tijd waarschijnlijk beter aan een krantenwijk besteden, maar als zo'n oplichter eens goed aangepakt wordt is dat natuurlijk onbetaalbaar.
Inderdaad, stoer dat je dit doorzet. Gaat niet om het geld, maar mafkezen die de boel besodemieteren moeten van de markt af. Deze lieden verzieken het voor de goede winkels. Korte metten mee maken, en alles afpakken wat een rechter kan!
Ik zie trouwens wel dat z'n gitaren constant gereserveerd staan dus blijkbaar verkoopt hij z'n gitaren wel.
Oh Oh, die stoere taal allemaal..., wedden dat dit met een sisser afloopt?
As in, Fransie beweegt geen centimeter en TS legt zich daar (uiteindelijk) bij neer.
Ja, dat scenario ligt vrij voor de hand.
En dan met illegaal vuurwerk. :cheerup:
Denk het niet. Op het moment dat een jurist meer druk legt op Frans door te dreigen met dagvaardingen van 10duizenden euros zal hij eieren voor z'n geld kiezen. Wat dat betreft zijn dit soort detaillisten geen partij voor een jurist. Zeker als je nagaat wat de ts aan bewijsmateriaal tegen hem heeft. Als Frans verstandig is lost hij het gewoon met de klant op.
Dat bedoelt men met een sisser. :sssh:
Ik ben het met Tuup eens. Mij zou het meer voldoening geven 's nachts de deur in te trappen en de hele zaak onder te zeiken. Geef mij maar het echte werk.
...heeft er toevallig iemand een kristallen bol...?
Ja alleen is er nooit iets in te zien..........
Hun advies luidt positief.
Met alles wat ik hen kon aantonen achten zij de kans op verlies bij een eventuele rechtszaak klein. Ze hebben echter ook geen kristallen bol waardoor ze dit geen 100% kunnen garanderen. Vandaar mijn vraag... :seriousf:.
De kosten bij eventueel verlies zouden niet leuk zijn, maar ook niet onoverkomelijk. De eindejaarspremie zou er wel bij kunnen inschieten.
Zeker als het voor mij meer een principekwestie is raden ze me aan om een zaak aan te spannen.
Voor ik er echt mee doorga zal ik nog eens goed met de vrouw overleggen, er zelf nog eens goed over slapen en links en rechts nog wat advies inwinnen. Dus bij deze, als er iemand nog goede tips of advies heeft...?
Vandaag of morgen gaat er nog een laatste mail naar F. met daarin duidelijk de zaken uitgelegd waaraan ik zie dat de gitaar zo niet origineel is, en de vraag of hij bij zijn standpunt blijft dat het wél origineel zou zijn en of hij bij zijn standpunt blijft om er niks aan te doen.
Wat het resultaat ook zal zijn, of ik er mee doorga of niet, of ik eventueel zal winnen of niet, iedereen met een positieve bijdrage weze van harte bedankt!!
:grouphug:
Zou er meteen van maken dat geen reactie betekent dat hij bij zijn standpunt blijft dat de gitaar origineel is en jou tot procederen aanzet.
Ik zou een laatste aanmaning/ingebrekestelling sturen (aangetekend, met ontvangstbevestiging), met een termijn van 10 werkdagen, met daarin duidelijk vermeld dat er gerechtelijke stappen volgen indien er geen gevolg aan wordt gegeven.. Geen ontbinding van verkoop -> rechtszaak (en niet eerst een verzoeningspoging voor de vrederechter, het is vrij duidelijk dat er geen compromis mogelijk is).
Ze zijn zo dankbaar na een warme douche.
Kun je niet de Rijdende Rechter inschakelen? lijkt me wel lachen om dit op tv te zien. Is ook nog eens gratis.
Maar, wat een klojo die gast. Erg asociaal en respectloos om zo met je klanten om te gaan. Hij vraagt ook vaak prijzen die nergens over gaan. Ik zou ook niks meer vertrouwen qua originaliteit en herkomst van wat hij aanbied. Snel links laten liggen dus. En sterkte ermee!
Hoe is het verder gegaan met je zaak? Ligt het al bij de Nederlandse rechter?
Hij heeft nog bedenktijd tot 23 december gekregen. Voorlopig nog geen reactie.
Ik ben benieuwd.... wat gaat hij doen ?