Inderdaad. Ik ben zeer benieuwd of je doorzet. En heel dom van Frans om z'n poot stijf te houden.
Laat het goed adviseren tijdens je gratis sessie. Ik ben zeer benieuwd waar ze mee komen.
Printable View
Inderdaad. Ik ben zeer benieuwd of je doorzet. En heel dom van Frans om z'n poot stijf te houden.
Laat het goed adviseren tijdens je gratis sessie. Ik ben zeer benieuwd waar ze mee komen.
heb je de beste man al eens op dit forum gewezen?
En het aantal gitaarspelende leden?
Nee, heb ik nog niet gedaan. En dat ben ik NOG niet van plan ook niet. Kan nog altijd als ik uiteindelijk toch zou passen voor de rechtspraak. Ik wil hem nog niet in mijn kaarten laten kijken en hem geen gelegenheid geven om op welke manier dan ook mijn uitspraken op dit forum tegen mij laten gebruiken.
De kans is echter vrij reëel dat hij hier al lucht van gekregen heeft...
Het enige wat bij die jongens indruk maakt, is als je ze financieel kan plukken. Als de ts doorzet kan hem dit gaan lukken.
Als je de zaak zelf behandeld (en dus geen juridische kosten maakt), en je wordt in het ongelijk gesteld, dan zijn kosten voor het op de rol plaatsen en het uitbrengen van de dagvaarding door de gerechtsdeurwaarder voor jou. Ik schat deze kosten tesamen op zo'n €150,-
Hiernaast kan Frans een tegeneis instellen, namelijk de door hem gemaakte kosten, bv in de vorm van juridische bijstand. Deze claim zal een rechter bij een toewijzing in zijn voordeel beoordelen. Ze moeten namelijk wel redelijk en noodzakelijk zijn. Als hij zich gaat laten vertegenwoordigen door een advocaat of rechtsbijstandverzekeraar, dan kost dat een verliezende partij al gauw tussen de 500 en 1000 euro.
Kweenie om hoeveel geld dat het gaat waarop je denkt recht te hebben; ik las ergens 175 als ik me niet vergis, klopt dat ?
Als ik echt een pishekel aan de vent had, dan zou ik ervoor zorgen dat ik hem op e.o.a. manier voor 175 pleurie schade berokken.
Het gaat er me dan alleen maar om dat hij geen plezier van mijn centen heeft, niet eens meer dat ik ze eens terug zal zien.
Klinkt stom, misschien macho, maar zo ben ik niet, en zo bedoel ik het ook niet.
Procederen is gedoe, bijvoorbeeld een deuk in iemands auto trappen kan ongezien, en is zo gepiept.
Alleen dan verlaag je je tot zijn niveau, en ben je zelf (ook) strafbaar bezig. Terwijl je niet 100 % zeker weet dat ie je bewust belazerd heeft (als ik t topic goed gevolgd heb tenminste)
Kom er net achter dat ik op 10 minuten fietsen van deze "kerel" woon.
Kan iemand een TL;DR over deze meneer en zijn winkel geven? Ik heb helaas geen tijd om 20 paginas te lezen. Zie de laatste tijd wel eens coole gitaren voorbij komen op MP
Zoals eerder genmemoreerd: we kunnen ook een keer met 10 man tegelijk bij hem gaan "sjoppen" en her en der een buisje of knopje laten verdwijnen. Don't fuck with Gitaarnet :D
Voor Aap: Gitaar is goed maar blijkt niet helemaal te zijn wat het zou moeten zijn, meneer stopt zijn oren dicht voor klachten en nu dreigt een ambtelijke gang.
Korter kan ik het niet maken, wel leuker.
En mocht je nu wel besluiten om zijn tuinhuis in de fik te zetten ofzo; de kunst is daarmee niet te dreigen, het maar gewoon te doen, en daarna achter je te laten. :ok:
Sja, jij schiet er niks mee op en hij weet niet dat jij het bent dus wat zou het.
Ik zou, als ik me genaaid voel gewoon teruggaan en stampei maken, liefst in een volle zaak. Maar ten alle tijde volhouden dat "wij" er wel uitkomen dus volgende week kom je weer langs.
Maar dat is ook niet voor iedereen natuurijk.
Het gaat om een Fender 60th anniversary strat diamond edition in een unieke kleur waarvan er maar 150 gemaakt zijn.
Thuisgekomen het ding uit elkaar geschroefd om eens goed onder handen te nemen, blijkt het te gaan om een herspoten body en een slagplaat met load uit een goedkope serie. Werd ondertussen bevestigd door Fender zelf.
Waarde zakt in mijn ogen zo'n 400 à 500€.
Omdat ik veel te braaf ben en het om een ruil ging met opleg van 175€ stelde ik mij eerst al tevreden met teruggave van de 175€ zodat ik er andere pups in kon zetten.
Des te langer ik erover denk, en des te meer berichten er over en weer gaan, des te meer vastberaden ik ben om de koop ongedaan te laten maken.
In't heel kort: De verkoper heeft mij dus bedrogen en is niet geneigd dit op te lossen, integendeel, hij schoffeert me dan nog een beetje ook...
Waarschuwing: de leuke gitaren die hij heeft zijn niet wat ze lijken te zijn! De man is niet vies van bedrog!
Edit: ik ben ook blijkbaar niet de enige die er iets mee aan de hand had.
Ach.
Zijn advertising opzich doet mij altijd vreemd aan.
Maar dat is niet illegaal.
Ding is wel dat al zijn gitaren kennelijk heel bijzonder zijn. :dontgeti:
Zo worden ze aangeprezen.
Commericieel talent ofzo.
Bij mij gaan daarbij in beginsel al alle alarmbellen af.
Hoe meer iemand loopt te neuzelen over hoe speciaal iets is, hoe minder trek ik erin krijg.
Ik laat mezelf niet graag overtuigen, ik weet wat ik wil, en ik weet welke prijs ik ervoor wil betalen, max.
Moet ik bij zeggen, dat ik het type sukkel ben dat nog best eens een klein beetje teveel betaalt eigenlijk.
Gewoon omdat het me niet kan schelen, wanneer ik iets wil hebben.
Keerzijde is dus dat een irritante verkoper voor mij voldoende is om de boel af te blazen, en die guitarfarm adds ademen gewoon irritatie uit, enkel irritatie (lees: koop mij maar niet !!)
En ik zie allerlei gitaren die ik vroegah in winkels zag hangen, aan de straatstenen niet te slijten voor jaren (Gibson U2 bv) voor prijzen soms tot tegen 3* wat mijn gut sense vertelt dat ze waard zijn.
Maar dat alles is nog geen oplichting.
Heb ik op de markt ook.
Vind ik de gozer irritant, en zijn buurman heeft rood fruit 0.50 euro p/100 gram duurder, maar maakt op mij een sympathieke indruk ?
Gaat ik wel ff naar de buurman.
Weinig zakelijk in dezen.
Jouw gut feelin' was ook right, je hebt je laten afleiden door haast, plannen, en gezeur over een koffer enzo.
In Apeldoorn staan ook alleen maar speciale auto's te koop en ik gok dat die Frans een beetje dat type handelaar is.
Niemand moet daar meer komen, lost het probleem zich vanzelf op en is hij binnen een halfjaartje failliet. Muziek zaken kun je makkelijk met z'n allen de nek omdraaien door er gewoon niet meer naartoe te gaan.
@oranjeaap: zeg, ik heb voor deze strat 2 gitaren ingeruild. Toen ik hem de eerste keer na de koop contacteerde vroeg ik hem of we de ruil/koop konden terugdraaien. Zou niet gaan, want de ingeruilde gitaren zouden reeds verkocht zijn geweest.
Gek, vond ik, want een kwartiertje van te voren stonden ze nog te koop op MP en op zijn site. Toen plots na mijn contact verdwenen ze daar ook...
Heb je geen zin om eens onopvallend te gaan kijken of ze er niet nog hangen?
Als je zelf niet ziet dat je zit te zeiken wat kan ik dan nog zeggen. Je was deze nog vergeten(?).
Op een ander topic, dit topic, zit je ook nog door te eikelen over die JEM terwijl dat gezeik toch wel klaar was. Je zit op dit topic ook nog tegen een moderator te schoppen. Of die moderator echt zo bot is als mensen hier zeggen kan ik nog niet beoordelen. Ik durf al wel te zeggen dat jij een irritant ventje bent.
Milko sluiten.
Milko & Da Vinci kunnen beter even pb'en ipv bakkeleijen over een onderwerp dat niets met dit topic te maken heeft.
Ik denk dat ze beter hier door gaan, maar t topic breder trekken naar carnivorisme en religie!
;)
Dit soort nagelvijltjes gooien tussen die dames doen ze maar vis pb.
Ik ben veel benieuwder of de ts z'n rechtszaak doorzet.
Ben net terug van het justitiehuis hier in Turnhout.
Eerste advies ingewonnen, maar helaas krijg ik daar te horen wat iedereen al kan vermoeden: als de koop in België was gesloten zou ik zeker een goeie zaak hebben. Helaas werd de koop gesloten in NL gesloten en gelden daar andere regeltjes. Dus best aldaar informatie inwinnen.
Volgende stap is mijn afspraak volgende week in de rechtswinkel in Tilburg.
Wordt vervolgd......
Succes man!
Ik zie trouwens voor bijna 5k een cunetto strat bij hem staan. Zou hij daarmee gerommeld hebben?
Zou wel hilarisch zijn als er highway one elektronica inzit 😂
Arjan, hij heeft verschillende cunetto's en andere gitaren van 3k en meer hangen en staan in z'n woonst. Of die origineel zijn, daar spreek ik me niet over uit, maar wel grappig vind ik dat zijn labrador tussen deze soms bijna letterlijk gestapelde pareltjes rondloopt met wapperende staart. Toen ik bij hem was liep ie tot 3x toe tegen een gitaar aan waarbij ik telkens zelf m'n hart vast hield.
Alsof het 'm zelfs niet kon schelen als er zo'n ding tegen de vlakte zou knallen.
Wat een hilarische winkel. Filmpje op YouTube zetten en ik pis in m'n broek van het lachen.
Ikvraag mij af waar hij z'n gitaren inkoopt. Als wederverkoper zou ik zo'n gast verbieden zulke gitaren te verhandelen.
Ook ik ben van 't voorjaar bij de Guitarfarm geweest en mij vielen meteen 5 dingen op: dikke Tesla voor de deur (100k), extreem shabby en onprofessioneel, overdreven joviaal (why, tell me why? Gedraag je toch naturel), totaal geen verstand van datgene waarmee hij bezig is en goede koffie. Uiteindelijk ben ik er ca. € 200,- op vooruit gegaan (verkoop van mijn ocassion, gitaar werd zeer mooi gevonden...). Grappig detail: ik wees hem bij de deal op de minpuntjes v. mijn gitaar, hij zou die verhelpen en wie schetst mijn verbazing (foto's MP): geen barst aan gedaan. Ik heb zelf 20 jaar in de muziekbusiness gezeten en ik kan je vertellen dat de onwetendheid v.d. gemiddelde klant maximaal te gelde wordt gemaakt. Gaat trouwens op voor elke branche, dus menschen let op uwen zaak!
Die tesla zegt niks, die kan geleast zijn. Joviaal is niks mis mee, zolang hij zakelijk netjes is en daar schort het bij hem aan.
Hij is gewoon een ordinaire handelaar, die probeert zoveel mogelijk gitaren te verkopen. Wel hilarisch zijn de jubelende recensies over z'n zaak op z'n website. Die kunnen gewoon niet van klanten komen.
Ik zal er in ieder geval nooit een stop over die drempel zetten.
Dat overdreven joviale is dus, net als die 'goeie recensies', een rookgordijn. Een verkooptrucje om de aandacht af te leiden van hetgeen verkocht wordt. Als je goeie handel hebt en eerlijk bent, hoef je niet zo ontzettend je best te doen om vriendelijk over te komen. Ben je dat wel, heb je blijkbaar iets te compenseren. Natuurlijk moet je als handelaar vriendelijk zijn, maar je voelt wel aan of het echt is of niet.
Nope, Tesla eigendom (trots) en die nwe. Tesla ook al besteld. Naspeuring Kamer van Koophandel: geliëerd aan veel bedrijven en bedrijfjes (vastgoed, Bo-El, groothandel muziekinstrumenten), was/is kok van beroep en heeft voor elektromonteur geleerd. Boeiend allemaal, niet dan...?
Dan weet je in ieder geval 1 ding zeker, passie voor datgene wat hij doet heeft hij niet. Hij handelt in alles wat los en vast zit en wat geld oplevert. Tsja....
Wat de Tesla betreft.
Recent voor een redelijk rijke Griekse familie gewerkt.
Niet alles koosjer, maar daaraan kan ik niets doen.
Anyhoe.
Lui zaten regelmatig in Griekenland.
Daarover mocht ik niets zeggen tegen de gasten, die zouden jaloers kunnen zijn.
Dus zat men in Griekenland, dan was men ziek, begrijp je ?
Wagenpark ?
Zo verspreid over verschillende familieleden (ook met rijbewijs issues en schulden te maken -want de één is rijk, de ander is arm, de één heeft geen centen hier, wel daar, en andersom).
Gloednieuwe Golf, Gloednieuwe BMW5 serie, Opel OPC nog wat, maar hoe verschijnt men bij het restaurant op een werkdag ?
In een oude Opel Zafira, Fiat Multipla of Corsa, want de gasten willen niet zien dat je er goed van vreet.
Ik heb dat een beetje weggehoond.
Zij een geintje maken met mij, ik met hen.
Blijkt dat ze gelijk hebben gehad.
Tesla's voor de deur zijn not done. :D