Oorspronkelijk geplaatst door
H.Huisjes
Even een update, mag toch wel hoop ik? :makeup:
Omdat we met onze band meestal in kroegjes staan kies ik in die gevallen voor mijn Stiletto, omdat die beter te temperen is en ook beter klinkt op laag volume.
Gisteren hadden we echter een optreden op het Kerkplein van Ommen (Ommer Bissingh), en dus heb ik de HOOK nu pas voor het eerst tijdens een optreden gebruikt.
Ik kon hem redelijk open zetten daar, maar het podium was niet al te groot, dus de master-volumes stonden ergens tussen de 2 en 3.
Dat gaat echter al behoorlijk hard!
Ik moet wel zeggen, ik ben nog steeds beduusd van de sound en de power van de Captain, echt heel erg gaaf!
Zoals ik hem gisteren gebruikte:
Clean met boost en bright aan; geeft een lekkere dikke en heldere clean.
Lead 1 voor crunchy sounds; i.c.m. mijn recentelijk aangeschafte GoudieFX 808+ voor een wat strakkere en bijtende sound. Als ik de gain van de 808+ wat opschroef een perfecte Metallica sound.
Voor solo's gebruik ik toch vaak Lead 2, omdat die lekker dik en smeuïg klinkt, evt. met de 808+.
Tegenwoordig gebruik ik een pedalboard met losse pedalen, en de footswitch v.d. Mesa Stiletto om de kanalen v.d. HOOK te schakelen.
Ik heb er nog een aparte footswitch bijgemaakt voor het schakelen v.d. FX-loop die ik gebruik voor solo-volume.
Het is af en toe wel wat kunst en vliegwerk w.b. het schakelen van alle pedalen, maar het bevalt me eigenlijk wel goed, het went redelijk snel.
Wat het ploppen betreft, ik heb er zelf niets van gemerkt, en heb er ook niemand over horen klagen, misschien dat het op hogere volumes minder ernstig en/of hoorbaar is?
Of ik de HOOK ga houden weet ik nog steeds niet, hij klinkt gewoon TE goed om "zomaar" weer te verkopen, maar hij komt het beste tot z'n recht op hoog volume, wat voor de meeste/alle buizenamps geldt.
De tijd zal het uitwijzen....