Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 20 van 24 EersteEerste ... 101819202122 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 191 t/m 200 van 235
    Senior Member

Standaard

Het grootste probleem voor Erik is volgens mij niet zozeer die mensen die met een specifiek probleem of vraag bij hem komen. Hij is eigenlijk tegen wil en dank winkel geworden ipv importeur te blijven, wat ervoor zorgt dat je ook mensen krijgt die je 10 duurste amps willen uitproberen zonder wat te kopen. En zonder dat van plan te zijn ook op het moment dat ze binnen komen. Als je dan aan de andere kant mensen achter je aan hebt die zitten te wachten op hun gitaar, dan zou ik ook enigszins bot worden..

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    De eerste keer dat ik daar was, toen kidrock er ook was, heb ik mijn Captain vergeleken met een Captain "II". Ik hoorde geen verschil, misschien een kleine nuance, maar ik vond het nihil. We hebben alleen lead 1 met elkaar vergeleken dacht ik.

Sommige HOOK amps hebben inderdaad last van kinderziektes die er moeilijk of niet uit te krijgen zijn, het zij zo. Wel jammer, en Dude heeft op zich best gelijk; als je je er aan stoort moet je het ding verkopen en op zoek gaan naar iets anders.
    Dan kom je wel bij het volgende probleem: een alternatief voor de HOOK? Ik zou het niet weten, misschien een Mesa Boogie Stiletto, maar die klinkt toch wel iets anders en heeft een andere feel, maar het is een alternatief vind ik.

Ik zou qua speakers ook 's kijken naar een een mix tussen een G12-65 en V30.
    Ik denk dat ik dat ook 's ga proberen.
    Greenbacks gaan niet goed met een HOOK heb ik de indruk.
    G12H-30's dan wel weer (i.c.m. V30).
    Ik las dat jij ook een Stiletto had. Heb je een PM gestuurd erover. Weet wel van hun bestaan af, maar ben verder nooit 1 tegen gekomen, alleen de gebruikelijke Rectifiers enz.

Ik zit helaas zelf een beetje krap bij kas, maar andere speakers zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn als blijkt dat Greenbacks niet echt vriendjes zijn met Hooks.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cosmos Bekijk bericht
    Het grootste probleem voor Erik is volgens mij niet zozeer die mensen die met een specifiek probleem of vraag bij hem komen. Hij is eigenlijk tegen wil en dank winkel geworden ipv importeur te blijven, wat ervoor zorgt dat je ook mensen krijgt die je 10 duurste amps willen uitproberen zonder wat te kopen. En zonder dat van plan te zijn ook op het moment dat ze binnen komen. Als je dan aan de andere kant mensen achter je aan hebt die zitten te wachten op hun gitaar, dan zou ik ook enigszins bot worden..
    Ik geloof ook niet dat Erik een kwaaie peer is en ik geloof best dat ie een beetje overwerkt is, maar op zulke reacties zit ik ook niet op te wachten. Oplossing.... meer personeel aannemen misschien?

Senior Member

Standaard

Heb PM teruggestuurd.

Ik heb de indruk dat Greenbacks niet de ideale speakers zijn voor mijn HOOK, en Leendert heeft dat min of meer bevestigd. Hij zoiets van: "Daar zijn ze inderdaad niet voor gemaakt" of woorden van die strekking.
    V30, G12-65 en H30 zijn volgens mij de beste speakers voor mijn HOOK.
    Ik vond de HOOK zelfs redelijk goed op een 1936 cab met G12T-75's klinken, beter dan met Greenbacks.
    Hoe jouw R40 erop reageert zul je zelf uit moeten vogelen, leuk maar tijdrovend werk.

Standaard

In de tijd dat ik bij Erik werkte zijn er veel HOOKS over de toonbank gegaan, allemaal tevreden klanten en sommigen (zoals Hell's Engl bijvoorbeeld) zijn teruggeweest om kosteloos updates te laten uitvoeren. Hooks zijn fantastische handgebouwde versterkers met een uitgesproken klank maar in de juiste handen een zeer dynamisch stuk gereedschap.

Dat er regelmatig mensen over de vloer kwamen om de hele dag dure amps te testen en daar dan een afzeikreview op internet zetten, dat er klanten gitaren laten bouwen en zich zo vaak bedenken en eigenlijk niet zo goed weten wat ze willen, dat je veel mensen over de vloer hebt die alleen maar komen testen en dat soort zaken...daar zal ik verder maar niet over beginnen. Iedereen wordt vriendelijk behandeld en krijgt een persoonlijke benadering, iemand daar wel eens koffie gehad? Erik kent zijn koffie.

Ik denk dat, als je echt niet tevreden bent met je HOOK omdat er bijvoorbeeld een schakelplop inzit, je nog eens contact met de bouwer moet zoeken. Leendert of wellicht Jacky (ook van dit forum) kan je er mee verder helpen.

enne....

Niet zeiken, speeleuh!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Heb PM teruggestuurd.

Ik heb de indruk dat Greenbacks niet de ideale speakers zijn voor mijn HOOK, en Leendert heeft dat min of meer bevestigd. Hij zoiets van: "Daar zijn ze inderdaad niet voor gemaakt" of woorden van die strekking.
    V30, G12-65 en H30 zijn volgens mij de beste speakers voor mijn HOOK.
    Ik vond de HOOK zelfs redelijk goed op een 1936 cab met G12T-75's klinken, beter dan met Greenbacks.
    Hoe jouw R40 erop reageert zul je zelf uit moeten vogelen, leuk maar tijdrovend werk.
    In Rob Winter's cabs heb ik destijds 2x Celestion Gold en 2x G12H30 gemonteerd, dat was denk ik de idelae setup voor de Captain.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shredneck Bekijk bericht
    ......
    Ik denk dat, als je echt niet tevreden bent met je HOOK omdat er bijvoorbeeld een schakelplop inzit, je nog eens contact met de bouwer moet zoeken. Leendert of wellicht Jacky (ook van dit forum) kan je er mee verder helpen.
    Ik ben er al 2 keer geweest, één keer bij Erik (de 1e keer) en de 2e x heeft Leendert er naar gekeken.
    De 2e keer leek het probleem daar ter plekke volledig opgelost, maar thuis was het er gewoon weer.
    Zou het zin hebben om er nog 's mee terug te gaan?
    Ik voel me ook enigszins bezwaard omdat ik de Captain 2e hands gekocht heb.
    enne....

Niet zeiken, speeleuh!

In Rob Winter's cabs heb ik destijds 2x Celestion Gold en 2x G12H30 gemonteerd, dat was denk ik de idelae setup voor de Captain.
    De allereerste keer dat ik de Captain testte was bij Dijkman in (destijds) Rijssen.
    Toen zat er ook die combi in, klonk inderdaad erg goed, en ik was vanaf die tijd dus al verkocht.
    Je hebt dan echter een 60W cab onder een 100/120W amp.
    Dat gaat prima, totdat je hem een uurtje op een groot podium opentrekt....

Edit: stom! is natuurlijk 4 x 30 = 120 Watt
    Laatst gewijzigd door Henri H; 2 januari 2010 om 22:46

Standaard

Bedankt voor de tip! Ik zal die type speakers in de gaten houden en uitproberen met mijn Hook.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kidrock Bekijk bericht
    Bedankt voor de tip! Ik zal die type speakers in de gaten houden en uitproberen met mijn Hook.
    Celestion Gold zaten ook eerst in de R20 modellen, zijn daarna vervangen door de V30. Is hier een reden voor geweest?
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Celestion Gold zaten ook eerst in de R20 modellen, zijn daarna vervangen door de V30. Is hier een reden voor geweest?
    Ik vermoed vanwege dat klanten hem te schel vonden klinken. Die ervaring had ik ook met de Gold.
    Niet dat ik de V30 zoveel beter vind overigens.....

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten