Die foto laat toch de tuxedo uitvoering zien? dat zou de nieuwe zijn, voor een prijs die lager zou liggen dan de eerste. wellicht heb ik het dan niet goed begrepen destijds, en dat er wellicht een captain 3 zou komen?
Ik heb begrepen dat de nieuwe Captain II een streep onder de knoppen heeft en naast de Input drie schakelaars.
Even een update, mag toch wel hoop ik?
Omdat we met onze band meestal in kroegjes staan kies ik in die gevallen voor mijn Stiletto, omdat die beter te temperen is en ook beter klinkt op laag volume.
Gisteren hadden we echter een optreden op het Kerkplein van Ommen (Ommer Bissingh), en dus heb ik de HOOK nu pas voor het eerst tijdens een optreden gebruikt.
Ik kon hem redelijk open zetten daar, maar het podium was niet al te groot, dus de master-volumes stonden ergens tussen de 2 en 3.
Dat gaat echter al behoorlijk hard!
Ik moet wel zeggen, ik ben nog steeds beduusd van de sound en de power van de Captain, echt heel erg gaaf!
Zoals ik hem gisteren gebruikte:
Clean met boost en bright aan; geeft een lekkere dikke en heldere clean.
Lead 1 voor crunchy sounds; i.c.m. mijn recentelijk aangeschafte GoudieFX 808+ voor een wat strakkere en bijtende sound. Als ik de gain van de 808+ wat opschroef een perfecte Metallica sound.
Voor solo's gebruik ik toch vaak Lead 2, omdat die lekker dik en smeuïg klinkt, evt. met de 808+.
Tegenwoordig gebruik ik een pedalboard met losse pedalen, en de footswitch v.d. Mesa Stiletto om de kanalen v.d. HOOK te schakelen.
Ik heb er nog een aparte footswitch bijgemaakt voor het schakelen v.d. FX-loop die ik gebruik voor solo-volume.
Het is af en toe wel wat kunst en vliegwerk w.b. het schakelen van alle pedalen, maar het bevalt me eigenlijk wel goed, het went redelijk snel.
Wat het ploppen betreft, ik heb er zelf niets van gemerkt, en heb er ook niemand over horen klagen, misschien dat het op hogere volumes minder ernstig en/of hoorbaar is?
Of ik de HOOK ga houden weet ik nog steeds niet, hij klinkt gewoon TE goed om "zomaar" weer te verkopen, maar hij komt het beste tot z'n recht op hoog volume, wat voor de meeste/alle buizenamps geldt.
De tijd zal het uitwijzen....
Ik heb je HOOK loopbaan niet zo heel goed gevolgd, maar ik dacht die is ondertussen wel op MP beland gezien je aanhoudende plop problemen. Leuk voor je dat ie nog goed van dienst is geweest.
Ik had zelf ook wel een zwak voor zo'n captain. Vooral die heerlijke rock sound met de 34, maar 100W is ook voor mij echt overkill. 50W is wel tops, aangezien wij ook voornamelijk kroegen spelen. Maar bij zo'n openlucht gebeuren is die extra vermogen wel zo prettig. In het begin v.d. zomer hadden wij ook zo'n outdoor gig en toen kwam ik wel een beetje tekort met de 30W amp die ik bij me had, maar goed, ik ben nu voorzichtig aan het rond kijken naar een 50 watter voor net dat beetje extra power. Ach, zo blijf je lekker bezig![]()
En ja hoor! daar is die weer Gas voor een Hook!![]()
----
// City Of Life //
Misschien is 'n THD Hotplate 'n oplossing....?
Ik gebruik de loop van mijn HOOK als 'n soort Hotplate.
De volume van de HOOK staat bij mij rond 4 en gebruik de FX-return als mastervolume.
Werkt opzich goed.
De HOOK is inderdaad 'n hele goed amp, maar ik mis soms wat meer ballen... Daarom zal ie rond 't eind van 't jaar hoogstwaarschijnlijk toch de deur uit gaan..
Joost
Haar strat, Gibson Les Paul Standard, Suhr Tele
Suhr PT100 signature edition
Mijn Stiletto is ook 100W, maar is prima te gebruiken in een klein kroegje.
Mijn Marshall JCM 800 2205 is 50W, maar gaat veel te hard voor in een kroeg.
Vermogen zegt dus niet alles.
De HOOK Captain is gewoon gemaakt om erg hard te gaan, Leendert gebruikt(e) ze zelf natuurlijk ook in zalen als Ahoy e.d., daar komen ze volledig tot hun recht.
Sorry.
Een Hotplate is ook weer zoiets, kost een vermogen, en of het je geluid nu echt zoveel beter maakt?
Die tip van de FX-loop kan ik wel 's naar kijken, misschien kan ik die op een tegenovergestelde manier gebruiken; aan = zachter, uit = harder.
Wat betreft het missen van ballen kan ik je niet volgen, de Captain heeft giga-ballen naar mijn mening!
Ik heb zelf zo'n Stiletto nooit aan de tand gevoeld, maar is het niet zo dat je het vermogen ervan omlaag kunt schakelen? Een goed klinkende mastervolume doet uiteraard ook wonderen. Dat HOOK's gemaakt zijn om hard te gaan, dat klopt! Mijn R40 gaat ook vaak te hard en moet ik de boel temperen via mijn G-force.
Een JCM 800 heb ik vroeger ook gehad. Op laag volume is het prut (mijn bescheiden mening), maar wat klinkt ie Ooo, zo lekker gecranked![]()
Favorieten/bladwijzers