Wat een uitspraak voor iemand die nogsteeds die plastic patchkabels gebruikt. :stop:
Om maar niet te spreken van een transtistorbak.
Als je transistorbak al beter klinkt dan modeling.. tja.. dan hebben we al genoeg gezegd lijkt me.
Printable View
Ik snap deze gedachte wel, maar je kamer en een podium zijn wel erg verschillend. However, als je hem gewoon mic'd met een SM57, up close, dan merk je dat verschil niet omdat die mics niet zo sensitive zijn als condenser of ribbon mics. Dynamics pakken toch eigenlijk zowat geen roomsound op.
Anyways, altijd leuk om een iets vs iets te zien, terwijl het combineren van de twee nu netjuist erg handig is. DI feed die je daarna nog kan imixen, met een dynamic up close en iets van een room mic (ribbon, bijv.)
Ook dat kun je weer combineren hè? Ik run ook een Axe-FX, maar wel met een power amp en cab. :)
en gezien de gewoonte van het publiek om op behoorlijke afstand van het podium te blijven, lijkt het me geen probleem..
Als je maar goed speelt komen ze wel dichterbij.
Tjah, sommige zweren ook bij een krulsnoer, voor die mensen is het onderdeel van hun sound. Ik stoor me meer aan het 'digitale' in het geluid dan aan het verschil tussen deze en andere kabeltjes. Hoewel dat laatste wel makkelijker te horen is.
Die Hijg&Knetter van me is zeker niet het neusje van de zalm, maar hij heeft voor een transistor wel een relatief warm laag wat icm wat je ervoor hangt best een lekkere sound op kan leveren. Gebruikte die amp ook al toen ik nog modeling gebruikte. Modeling is eruit, die amp staat hier nog steeds...
De bedoeling is wel om 'm uiteindelijk te vervangen door een leuke buizenbak, maar hoe dan ook: het maakt niet uit wat je gebruikt maar hoe je het gebruikt!
Om jullie allemaal maar even schop in de goede richting te geven, mijn huidige board:
https://lh5.googleusercontent.com/-N.../19-6-2012.JPG
Niet op de foto is nog een ts 808 clone en een mxr 6 band eq ;)
Toch weer een kleine update. Een zooi drive pedaaltjes er af en ruimte gemaakt voor een Vibe.
http://erikbruil.nl/kiekjes/pedalboard2012juli.jpg
Wellicht, als ik wat ga schuiven past zelfs mn tuner er weer tussen. Wat zeggen jullie, boost voor of na je Vibe?
Wah -> Tuner -> Fuzz -> OD -> Chorus -> Wampler Delay -> TC Delay -> Reverb -> Amp.
Board staat nog op de stiletto afgesteld, daar speelde ik met fx loop en kwam de amp tussen de OD en Chorus in.
Nu lus ik hem achter even door.
Tijd geleden had ik een micro vibe, die had ik geloof ik achter de drive staan, maar voor de drive van mn versterker.
Even een vraag:
Binnenkort komt mijn nieuwe pedaalboard (ofja, een flightcase van 80x60x20). Mijn pedalen voedt ik allemaal via (meegeleverde) adapters, deze zijn over 2 stoomblokken verdeelt. Om te zorgen dat er geen water o.i.d. op de stoom kan komen, wilde ik er een soort kapje overheen bouwen:
http://img685.imageshack.us/img685/7...oompedalen.png
Het hout is 1,2 cm dik en de zijkanten wilde ik open laten. het "kastje" ga ik aan het board vast maken met velcro, zodat het er zonder veel moeite af kan, mocht het nodig zijn.
Nu mijn vraag: wordt het niet te warm (lees: brandgevaar) bij al die adapters (een stuk of 6) in een ruimte van +/- 38x20x10cm?
Vanmiddag een pakketje binnen gehad, weer een kleine update, cool cat erbij en nu is m'n pedaboard echt vol:
http://i183.photobucket.com/albums/x...r/IMAG0080.jpg
phaser -> wah -> blue box -> super comp -> polytune -> womanizer -> cc chorus -> nova repeater
Looper staat vaak nog ná de repeater naast m'n board
Is nog steeds de vraag; waarom zes adapters? We zijn namelijk als de dood dat je nog steeds met die debiele setup verder gaat. :nervous:
Haha, precies wat ik dacht! :)
Ik heb sinds kort een serieuze voeding (Voodoo Lab Pedal Power ISO 5), en dat had ik veel eerder moeten doen, veel minder noise, en zelfs m'n USA Ross Phaser (jaren 70) doet het zonder te storen.
Het was wel even puzzelen, heb een nieuw board gemaakt, binnenkort fooootoooo's. :)
Ben bang van wel...
Misschien beetje noobvraag hoor, maar kan een goede voeding echt veel ruis wegnemen? Ik heb met mijn boardje (post 2134 in dit topic) namelijk meer noise dan mij lief is, met een T-rex Fueltank Classic.
Ja scheelt enorm, mits je geen 'vervuilde' stroom heb. Zo was ik teleurgesteld toen ik voor het eerst mn vodoo power gebruikte in de oefenruimte. Geen verschil namelijk, maar tijdens een optreden is mn bord (m.uv. mn wah) bijna ruisvrij. Effecten klinken ook gewoon beter. Single coil noise is er nog wel, maar daar kan ik mee leven.
Hé, ik heb net hetzelfde. Ik speelde al jaren via de onespot en gewone adaptors. In die periode heb ik van mijn trouwe pedalen ook de settings onthouden die ik het liefst gebruikte. Tot ik een voodoolab ISO5 kocht, waarna de pedalen gelijk zuiverder klonken, ik voor het eerst in jaren het LEDje van mijn dm3 zag en onder andere mijn sunface en smallstone een stuk anders reageerden. Ik heb zelfs het gevoel dat de rate-knop van de smallstone ruimer kon gaan. Erg, erg, erg tevreden over!!
Ik heb erop gelet dat de voeding geïsoleerde outputs heeft.
Volgens de specificaties van de T-Rex is dat niet (geheel) het geval, want:
Ik heb er geen verstand van, maar ik vermoed dat dit extra brom/ruis kan veroorzaken.Citaat:
eight 9-volt DC output plugs, all sharing the same ground
Één en ander is afhankelijk van de pedalen die je gebruikt.
De meeste pedalen hebben er geen last van, maar als je er maar ééntje tussen hebt die stoort is dat al genoeg natuurlijk.
Ha, het gekke is dat ik nog steeds een daisychain gebruik (via tuner naar tubescreamer, sunface en SHO). Nog steeds minder ruis dan vroeger.
Moet maar eens één voor één pedalen aansluiten of een keer allemaal van een batterij voorzien, dat zou duidelijkheid moeten geven? Overigen zijn alle pedalen, dus ook die in de FXloop op dezelfde voeding aangesloten, kan dat nog een factor zijn? Of een groundloop?
Ja apart geïsoleerde outputs is wel een must. Als je voor een aanzienlijk bedrag een voeding koopt moet je dat gewoon hebben anders kun je, bij wijze van, net zo goed gaan voor een harley benton powerplant. Zo kan er namelijk geen 'lek' via de aarde ontstaan en zal je voeding dus niet de oorzaak van ruis zijn.
Wat Titzenpitzer zegt kan ik beamen. Mijn gitaar prikte beter door de mix van effecten heen en mij drive pedalen kregen meer headroom. Dynamiek van het geheel werd beter en dan pleur ik zelfs nog mn hele bord voor de pre amp (incl modulatie pedalen).
wat bedoel je precies met 'vervuilde' stroom?
Ik heb bijvoorbeeld bij de repetities een raar soort brom/hoog bijgeluid in mijn versterker. In andere ruimtes en bij optredens doet hij dat nooit, alleen in die specifieke repetitieruimte. Kan dat iets met de stroom daar te maken hebben?
Ik gebruik een Flatliner pro powersupply trouwens.
Hangen er in/naast/bij je oefenruimte veel TL-lampen? Die kunnen storing geven.
In onze oefenruimte is dat ook het geval, best irritant.
Wat Riky zegt, soms is het een combi van pedalen, of juist het tegenovergestelde: de combi van pedalen lost het ruis/brom-probleem op. Waarschijnlijk heeft dat te maken met de buffers van de pedalen.
Pedalen die in de FX-loop zitten kun je volgens mij ook het beste voeden met een eigen/geïsoleerde voeding. Ik dacht dit wel 's gelezen te hebben, maar weet het niet meer zeker.
Er is echter ook nog het voedings-faq topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?118413
Edit: die flatliner Pro heeft ook geïsoleerde outputs.
Het scheelde bij mij inderdaad ook een berg toen ik een Pedal Power + ging gebruiken. Veel minder ruis en een andere bijkomstigheid was inderdaad ook dat bijvoorbeeld m'n phase90 het beter ging doen. Had altijd wel wat bijgeluiden en een berg laag frequente ruis...pff...blij dat ik daar vanaf ben zeg!
hoezo 'voormalig'?
:)
Sorry, kon het niet laten! :)
Whaha, alsof je het verschil hoort als je die vier patchkabels vervangt voor duurdere. En het zal blijkbaar als een nieuwtje komen voor jou, maar er zijn erg goed klinkende transistorversterkers op de markt.
Ik snap sowieso niet waarom modelling beter zou moeten klinken dan een transistor-amp. Modelling is immers ook maar transistor.
Nou die disco-kabels zijn wel echt het slechtste van het slechtste hoor, als je ziet hoe dun die kern is, ze gaan ook niet zo lang mee.
Dat van modeling vs transistor snap ik ook niet helemaal, is een transistor die een buis nadoet per definitie beter dan een transistor?
Is al eens een enorme discussie geweest over patchkabels, kan me nog heugen dat er iemand het verschil beweerde te kunnen horen tussen George L's en Lava.. om maar niet te spreken van die plastic dingetjes.
En ik ben bekend met "goede" transistorversterkers. de Randall 80watt bijvoorbeeld.. erg goed mee te werken. liever dat dan een Valvestate om een voorbeeld te noemen.
Bij Starsound Utrecht staat zo'n Randall 200watt top die ook ECHT goed is.
Maar dan nog, buizen klinken nogsteeds altijd beter.
Maar dat was niet eens de stelling. Er werd gezegd dat modelling beter klinkt dan transistor. En dat is natuurlijk je reinste onzin.