Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 221 van 866 EersteEerste ... 121171211219220221222223231271321721 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.201 t/m 2.210 van 8652
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door madman Bekijk bericht
    Tjah, modeling vs echt, ieder z'n ding.
    Ik snap de mensen die modeling gebruik vanuit praktisch oogpunt. Voor mezelf sprekend: ik hoor het verschil nog steeds, hoewel het verschil wel steeds kleiner wordt.

Mijn ding is iig dat ik van modeling afgestapt ben, juist omdat ik het verschil blijft horen. Ik ben een dusdanige audiofiel dat ik m'n huidige setup beter vind klinken dat iets wat ernaar gemodeld is. En dan gebruik ik nog een transistorbak, alle drive komt uit m'n pedalen:

Wat een uitspraak voor iemand die nogsteeds die plastic patchkabels gebruikt.
    Om maar niet te spreken van een transtistorbak.

Als je transistorbak al beter klinkt dan modeling.. tja.. dan hebben we al genoeg gezegd lijkt me.
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ik ben het met Nocki en ik kan me voorstellen dat veel gitaristen niet weten hoe ze een microfoon moeten plaatsen, laat staan dat ze het geprobeerd hebben. Ik heb alle hoeken thuis uitgeprobeerd en opgenomen en pas mijn favoriete positie live toe, maar ik heb geen idee of dat live ook het beste klinkt.
    Ik snap deze gedachte wel, maar je kamer en een podium zijn wel erg verschillend. However, als je hem gewoon mic'd met een SM57, up close, dan merk je dat verschil niet omdat die mics niet zo sensitive zijn als condenser of ribbon mics. Dynamics pakken toch eigenlijk zowat geen roomsound op.

Anyways, altijd leuk om een iets vs iets te zien, terwijl het combineren van de twee nu netjuist erg handig is. DI feed die je daarna nog kan imixen, met een dynamic up close en iets van een room mic (ribbon, bijv.)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Zo erg vind ik het nou ook weer niet, maar voor de eerste rij(en) is het wel enorm saai zonder enige vorm van podiumgeluid.
    Ook dat kun je weer combineren hè? Ik run ook een Axe-FX, maar wel met een power amp en cab.
    Laatst gewijzigd door DemolitionColorScheme; 19 juni 2012 om 10:42
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

en gezien de gewoonte van het publiek om op behoorlijke afstand van het podium te blijven, lijkt het me geen probleem..
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Senior Member

Standaard

Als je maar goed speelt komen ze wel dichterbij.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    Wat een uitspraak voor iemand die nogsteeds die plastic patchkabels gebruikt.
    Om maar niet te spreken van een transtistorbak.

Als je transistorbak al beter klinkt dan modeling.. tja.. dan hebben we al genoeg gezegd lijkt me.
    Tjah, sommige zweren ook bij een krulsnoer, voor die mensen is het onderdeel van hun sound. Ik stoor me meer aan het 'digitale' in het geluid dan aan het verschil tussen deze en andere kabeltjes. Hoewel dat laatste wel makkelijker te horen is.

Die Hijg&Knetter van me is zeker niet het neusje van de zalm, maar hij heeft voor een transistor wel een relatief warm laag wat icm wat je ervoor hangt best een lekkere sound op kan leveren. Gebruikte die amp ook al toen ik nog modeling gebruikte. Modeling is eruit, die amp staat hier nog steeds...

De bedoeling is wel om 'm uiteindelijk te vervangen door een leuke buizenbak, maar hoe dan ook: het maakt niet uit wat je gebruikt maar hoe je het gebruikt!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Het is niet veel maar wel alles wat ik nodig heb:

Nou vooruit, nog een keertje dan, omdat het leven soms zo heerlijk simpel kan zijn

Senior Member

Standaard

Om jullie allemaal maar even schop in de goede richting te geven, mijn huidige board:

Niet op de foto is nog een ts 808 clone en een mxr 6 band eq
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Senior Member

Standaard

Toch weer een kleine update. Een zooi drive pedaaltjes er af en ruimte gemaakt voor een Vibe.

Senior Member

Standaard

Wellicht, als ik wat ga schuiven past zelfs mn tuner er weer tussen. Wat zeggen jullie, boost voor of na je Vibe?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erikt Bekijk bericht
    Wellicht, als ik wat ga schuiven past zelfs mn tuner er weer tussen. Wat zeggen jullie, boost voor of na je Vibe?
    Wat zeg jij?

Tof board trouwens Showmaster unite!
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten