kidrock, jij had toch zo'n groene Strat-kopie, gemaakt door een bekende gitaarbouwer, Engelse/Amerikaanse naam dacht ik? Zo ja, dan klopt het denk ik. :) Leuke gitaar was dat trouwens!
Ik was op zoek naar een vette metal-sound toen ik daar samen met jou was, vandaar dat het wel lekker beukte. :rockon: ;)
Ik gebruik ondertussen nog steeds m'n Maxon OD808 i.c.m. een recentelijk aangeschafte Marshall 1960B kast met G12-65 speakers. Dat klinkt
helemaal te gek.
- "harde plop als ik em in standby zet"
- "bij mij begint ie pas geluid te geven als ie voorbij stand 2 is"
Dat eerste klinkt bekend, daar heeft LexvanDoef (forumlid) ook last van dacht ik?
Het tweede probleem is nieuw voor mij, maar dat lijkt me zeker geen ding van "problemen zoeken die er niet zijn".
Ik bedoel, op stand 1 moet er toch ook geluid uitkomen?
Aan de andere kant, ik heb in het verleden een Marshall JMP combo gehad, en die kon je ook erg lastig heel zacht afstellen, rond stand 1 was het of veel te zacht, of veel te hard (voor thuis dan he).
- "dat het ploppen zo hoort, want dat doen ze allemaal"
- "volume kwestie moest ik maar oplossen d.m.v. een effect apparaat in de fx-loop"
Beetje rare redenaties, je koopt toch een amp omdat ie zonder effecten in de loop al te gek klinkt, en dat ie geen rare bijgeluiden heeft.
Volgens mij, als je via de HOOK site een berichtje stuurt via het webformulier, dan komt dat rechtstreeks bij Leendert terecht.
Tot nu toe heb ik dat 3 keer gedaan, en de 1e twee keer kreeg ik antwoord van Leendert zelf.
De 3e x heb ik hem verteld dat ik het hierbij laat, tenzij hij een definitieve oplossing heeft voor "het plop-probleem", want dat probleem er dus wel degelijk, ook bij de R40 blijkbaar.
Ik heb ook geen zin en tijd om elke zaterdag weer opnieuw 200 km. te moeten rijden, en maar afwachten of het geholpen heeft.