Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 18 van 24 EersteEerste ... 81617181920 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 235

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    kidrock, jij had toch zo'n groene Strat-kopie, gemaakt door een bekende gitaarbouwer, Engelse/Amerikaanse naam dacht ik? Zo ja, dan klopt het denk ik. Leuke gitaar was dat trouwens!
    Ik was op zoek naar een vette metal-sound toen ik daar samen met jou was, vandaar dat het wel lekker beukte.
    Ik gebruik ondertussen nog steeds m'n Maxon OD808 i.c.m. een recentelijk aangeschafte Marshall 1960B kast met G12-65 speakers. Dat klinkt helemaal te gek.

- "harde plop als ik em in standby zet"
    - "bij mij begint ie pas geluid te geven als ie voorbij stand 2 is"

Dat eerste klinkt bekend, daar heeft LexvanDoef (forumlid) ook last van dacht ik?
    Het tweede probleem is nieuw voor mij, maar dat lijkt me zeker geen ding van "problemen zoeken die er niet zijn".
    Ik bedoel, op stand 1 moet er toch ook geluid uitkomen?
    Aan de andere kant, ik heb in het verleden een Marshall JMP combo gehad, en die kon je ook erg lastig heel zacht afstellen, rond stand 1 was het of veel te zacht, of veel te hard (voor thuis dan he).

- "dat het ploppen zo hoort, want dat doen ze allemaal"
    - "volume kwestie moest ik maar oplossen d.m.v. een effect apparaat in de fx-loop"

Beetje rare redenaties, je koopt toch een amp omdat ie zonder effecten in de loop al te gek klinkt, en dat ie geen rare bijgeluiden heeft.

Volgens mij, als je via de HOOK site een berichtje stuurt via het webformulier, dan komt dat rechtstreeks bij Leendert terecht.
    Tot nu toe heb ik dat 3 keer gedaan, en de 1e twee keer kreeg ik antwoord van Leendert zelf.
    De 3e x heb ik hem verteld dat ik het hierbij laat, tenzij hij een definitieve oplossing heeft voor "het plop-probleem", want dat probleem er dus wel degelijk, ook bij de R40 blijkbaar.
    Ik heb ook geen zin en tijd om elke zaterdag weer opnieuw 200 km. te moeten rijden, en maar afwachten of het geholpen heeft.
    Dat van die Strat kopie, klopt bijna helemaal. Ik had inderdaad een (blackie ala Clapton) Bill Nash mee genomen. Jij een Les Paul als ik het mij nog goed herinner

Bedankt voor de tip om het via de Hook site te regelen! Tot nu toe is alles (helaas) via Erik gegaan. Maar goed, als ook Leendert zegt dat er niks aan te doen valt dan vrees ik dat ik daar mee moet leven. Ik moet gewoon zorgen dat ik de versterker tijdens een optreden niet op standby zet, want daar wordt de geluidsman niet blij van, zeg maar
    Voor die volume kwestie heb ik nu een G-force in de loop zitten om em een beetje te temperen, maar ik heb wel een beetje het idee dat ik em daardoor een beetje afknijp. Hij klinkt gewoon lekkerder als ie een beetje open gedraaid wordt, maar ja, daar zijn de andere bandleden niet altijd zo blij mee.

Met dat teveel aan mid, tja... das een heel andere kwestie en ik weet niet of dat zo 1,2,3 verholpen kan worden.

Senior Member

Standaard

Ik heb inderdaad ook een plop als ik de amp op standby zet. Heb er al eens naar laten kijken door een andere tech, maar die kwam tot de conclusie dat er, zonder ingrijpende verbouwingen, niet zo veel te doen is. Jammer!

Overigens klinkt je amp altijd lekkerder als hij niet helemaal stil hoeft he , maar ja, dat gaat niet altijd.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member

Standaard

Lex, vreemd is dat dan toch, mijn Captain heeft geen last van de "standby-plop".
    Zouden er dan zoveel technische verschillen tussen de Captain van jou en de mijne zitten?
    Voor zover ik weet, is de mijne één v.d. eerste (dé eerste?) met EL34 buizen.

kidrock, als je amp teveel mid heeft, dan had je dat eigenlijk bij het testen ervan al moeten opvallen, en doen besluiten om hem daarom niet te kopen.
    Ik kan me voorstellen dat "ze" daar nu niks mee kunnen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Ik heb inderdaad ook een plop als ik de amp op standby zet. Heb er al eens naar laten kijken door een andere tech, maar die kwam tot de conclusie dat er, zonder ingrijpende verbouwingen, niet zo veel te doen is. Jammer!

Overigens klinkt je amp altijd lekkerder als hij niet helemaal stil hoeft he , maar ja, dat gaat niet altijd.
    Wat je ook es een keer moet proberen, is als je een tijdje gespeeld hebt, je zet je versterker uit en je trekt dan de stekker uit de stopcontact, raak dan met je vingers de metalen stekker pooltjes ff aan. Heb ik ook es een keer gedaan. Als je zo'n kapsel nog niet had dan krijg je die nu wel!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Lex, vreemd is dat dan toch, mijn Captain heeft geen last van de "standby-plop".
    Zouden er dan zoveel technische verschillen tussen de Captain van jou en de mijne zitten?
    Voor zover ik weet, is de mijne één v.d. eerste (dé eerste?) met EL34 buizen.

kidrock, als je amp teveel mid heeft, dan had je dat eigenlijk bij het testen ervan al moeten opvallen, en doen besluiten om hem daarom niet te kopen.
    Ik kan me voorstellen dat "ze" daar nu niks mee kunnen.
    Ik moet eerlijk zeggen dat toen ik mijn top bij Erik ophaalde ik er maar kort op heb kunnen spelen, want je weet zelf nog hoe druk het daar boven was. Voordat ik hem besteld had bij Erik, had ik alleen nog maar die combo gehoord die daar stond, dus dat geeft ook geen eerlijk beeld van hoe het zou gaan klinken. Overigens vond ik die combo wel te gek klinken.

Senior Member

Standaard

Als je die combo wel te gek vindt klinken moet je misschien eens een andere speaker/kast proberen?

@Huisjes, ik heb zelf ook een van de eerste met EL34's, komt uit eind 2007. Ach ik weet het niet, het ding klinkt in elk geval als een klokje!

Standaard

Als je die combo wel te gek vindt klinken moet je misschien eens een andere speaker/kast proberen?

@Huisjes, ik heb zelf ook een van de eerste met EL34's, komt uit eind 2007. Ach ik weet het niet, het ding klinkt in elk geval als een klokje!
    Een versterker stand-alone uitproberen zegt ook niet altijd wat. Je merkt pas goed hoe een versterker reageert als je em een tijdje in band verband erop gespeeld hebt.

Tja... ik zou een andere speakerkast kunnen proberen. Hij staat nu boven een 2x12 met Greenbacks. Suggesties?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kidrock Bekijk bericht
    Een versterker stand-alone uitproberen zegt ook niet altijd wat. Je merkt pas goed hoe een versterker reageert als je em een tijdje in band verband erop gespeeld hebt.

Tja... ik zou een andere speakerkast kunnen proberen. Hij staat nu boven een 2x12 met Greenbacks. Suggesties?
    Een 100W amp met een 2x25W speakerconfiguratie lijkt mij zowiezo geen goed idee.

Daarnaast hebben greenbacks best wel veel mid. Ik zou een 2x12 V30 voorstellen. Het is wel even wennen, maar in een band snijdt het door de mix heen!
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

hij heeft een R40 topje.

Standaard

hij heeft een R40 topje.
    Ach ja... een foutje is menselijk Ik zal es gaan rondneuzen naar een 2x12 met V30's. Ben benieuwd naar het verschil.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten