Ik voel een nieuwe trend aankomen : reli-gitaren.
Printable View
Ik voel een nieuwe trend aankomen : reli-gitaren.
Dan wint Josh Homme toch echt, met z'n grote kruis als gitaar.
@Riky:
hals en body geven trillingen waanzinnig goed door (klopje op de kop is aan de onderkant van de body, bij de brug en controleplaat, duidelijk voelbaar volgens Olaf).
@kim w:
ik neem 'm mee naar de meeting maar ik heb het ernstige vermoeden dat het 'n "keeper" is maar probeer 'm zeker uit!
dat klopt, maar dit hout is niet nieuw. Gitaarbouwer bij mij in de buurt heeft mij verteld dat er vaak vanuit wordt gegaan dat oud hout ook goed trilt. Dat is dus vaak niet zo. Vandaar de "vage kreet" die ik persoonlijk niet zo vaag vind.
@Chris: Top! Ben benieuwd wat je van de gitaar gaat vinden:)
Een plank essen wat zo uit het schap komt, is toch ook redelijk oud en niet gewend aan trillingen? Ik snap gewoon niet zo goed hoe hout kan wennen. Inspelen van speakers geloof ik wel (conusrand wordt op den duur soepeler), maar hout? Nou ja, het zal wel. Ik ga hem iig testen volgende week. :)
een akoestische gitaar gaat ook veel beter klinken na de jaren voorbij gaan. Elke gitaar. Wennen aan temperatuurs verschillen en de trillingen die de snaren geven. Heb mijn crafter d6n van 5jaar oud al eens tegenover 2 nieuwe gehoord in muziek zaak. Verkoper vond dat crafters beetje wollig en ongedefineerd klonken. Dat was ook zo bij die twee nieuwe. Mijn crafter thuis opgehaald en de mijne klinkt veel strakker en meer definitie. Zelfde geld trouwen voor mijn strat. Die gaat ook steeds beter klinken. Heb ik nu 1,5 jaar.
Hout kan ook wennen is mijn ervaring.
Veel speelplezier volgende week;)
Hout is een organisch materiaal, blijft zelfs "leven" na het kappen v/e boom. Daarnaast/daarom: iedere plank hout is anders, ongeacht dezelfde boom, dezelfde soort, dezelfde leeftijd, etc.
In dit geval heeft 'n bepaalde leeftijd zeker voordelen ivm. het uitkristalliseren van het harsh in het hout.
Dit is de eerste keer dat ik een gitaar "laat bouwen"*. De (AllParts) hals is uitgezocht uit een stapel van ruim 20 Tele halzen (100% slab sawn [dossen gezaagd] en 'n bovengemiddeld soortelijk gewicht). De body is door Olaf gemaakt van meerdere planken grenen, op zijn ervaring/fingerspitzengefuhl uitgezocht en er zijn nog wat "truuks toegepast.
Anyway: het enige dat telt: hoe speelt ie, hoe voelt ie en hoe klinkt ie? Hopelijk weet ik dat binnen enkele dagen ;)
* Heb ruim 20 gitaren, ook een aantal samengestelde (toets of hals van de 1, hals of body v/d ander) maar nog niet iets "op specs laten bouwen".
+1
Ook nog wat bijzonders: als je een bepaalde gitaar een behoorlijke tijd niet heb bespeeld "moet" ie weer even meer tot leven komen als je er weer op gaat spelen, uurtje of langer spelen "maakt 'm dan weer wakker".
Ps: heb hier ook een toffe akoestische Crafter!
Holycaster update!!!
Net Olaf gesproken en de Holycaster op 11 door de telefoon gehoord. Waanzinnig gewoon (telefoon-kleuring ingecalculeerd ;) ).
Als alles meezit: morgen middag in Vleuten!
Ok, Chris wij zijn benieuwd.
Omdat ik het niet de moeite vind om hiervoor een nieuw topic op te starten vraag ik het hier maar even. Wat zijn de pickups een '60ies MIM tele waard? Iemand een idee?
€30-40 zoiets.
ok, thanks!
Ik zal ook eens mijn eerste zelfgemaakte telecaster hier neerzetten. De neck is gekocht en heeft een zwarte trapeze inlay. Pickups zijn GFS Neovins met een actieve versterker, vandaar ook de veel te grote control plate :p
Kleur is inca silver achtige, ik wilde een beetje een post industriele gitaar neerzetten en die op de natuurlijke manier relicen :blast:
http://img33.imageshack.us/img33/70/...2239712270.jpg
Gaaf ding Nicks! Heb je nog meerdere (duidelijkere:sssh:) foto's van deze?
En omdat ik helemaal dood gegooid wordt met die mooie Tele's hier, nog een keertje mijn zelfbouw.
http://i37.photobucket.com/albums/e5...g?t=1263651646
ing
Zie Holycaster topic, hij is nog niet helemaal "af" maar gaat morgen wel mee naar de meeting bij NLM te Almere.
Het sterk akoestische karakter is zelfs met crunch en redelijk zware vervorming nog steeds goed hoorbaar. Er moet nog wat aan de afstelling gedaan worden, ipv. messing wil ik (koud gewalste) stalen zadels en er moet nog even wat met de PUs en elektronica ge-experimenteerd worden maar een bandrepetitie heeft ie vol lof doorstaan.
Mijn liefdevolle fender telecaster :)
http://i347.photobucket.com/albums/p.../DSC_27622.jpg
het scheurt veel meer.. het geluid is meer.. tjah.. het heeft gewoon meer ballen denk ik..
Heb je ook iets met de pots gedaan?
had het even gevraagd ik stond er gewoon tussen als broekie (A)
Ja, je hebt hem nog wel aan mij laten zien ook. Maar blijkbaar had ik even wat anders aan mijn hoofd of zo.
haha owkee... (Y) er komen vast nog wel andere meetings.. ;-) :strat:
2 tele's die ik nog niet eerder gepost had
een Fender:
http://img188.imageshack.us/img188/75/23115170.jpg
http://img40.imageshack.us/img40/9823/71767294.jpg
Prachtige RR!
Wat doe je me aan Pepe, ik was van plan te gaan sparen. Toen kwam die Gibson voorbij en nu dit weer...
Die Fender, dat is een Jap of niet?
Thinline is heeel cool, Pepe! Enige jammere vind ik de kop. De algehele gitaar heeft echt een typische 70's feel. Groot, bruin, veel, degelijk, terwijl d'r een 60's logo en mechanieken opzitten. Da's het enige. Verder supergitaar!
En die Rebelrelic. Súpergitaar! Echt heeeel erg mooi! GAS verwekkend
Dat van de mechanieken, die had ik niet gezien. Maar tis geen reissue van iets dus alles is mogelijk. Maar tx, ik ben nou even uitgekocht.
Fraai geworden die RR , heel fraai.
Ik zal het je nog sterker vertellen. Die Jap, dat is die prachtige 69 RI Thinline met blockinlay en binding. En die staat op de lijst om verkocht te worden voor een hele mooie pepeperrrijs!!!!!!!
Ik zeg, DOEN!!!!! :crazyhappy:
Edit: Volgens mij sla ik hier de plank behoorlijk mis. :chicken:
Pepe, die bovenste tele......, isdapsies? :dontgeti:
Kweenie, ik zag hem bij Ishibashi staan en ineens stond ie bij mij. Er is niet veel over bekend. Limited run uit 2006 en een nieuwprijs van 126.000 yen, daar moet ik het mee doen.
Die 69 thinline, da's echt twang & thunder, dit is meer de lovechild van een tele en een SG.