Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 169 van 341 EersteEerste ... 69119159167168169170171179219269 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.681 t/m 1.690 van 3402
    Senior Member

Standaard

Ik voel een nieuwe trend aankomen : reli-gitaren.

Standaard

Dan wint Josh Homme toch echt, met z'n grote kruis als gitaar.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    In het weekend maak ik muziek en op maandag meld ik muziek.

Senior Member

Standaard

@Riky:

hals en body geven trillingen waanzinnig goed door (klopje op de kop is aan de onderkant van de body, bij de brug en controleplaat, duidelijk voelbaar volgens Olaf).

@kim w:
    ik neem 'm mee naar de meeting maar ik heb het ernstige vermoeden dat het 'n "keeper" is maar probeer 'm zeker uit!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    @kim w:
    ik neem 'm mee naar de meeting maar ik heb het ernstige vermoeden dat het 'n "keeper" is maar probeer 'm zeker uit!
    Ga ik zeker doen!

Ik krijg het nog druk met al het testen. Mitch z'n DLS, jouw Tele, en ik had ook nog ergens gevraagd om een ander overdrivepedaal. Volgens mij kom ik niet meer bij mijn versterker vandaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Heu? Niet gewend aan trillingen? Elkle nieuwe plank waar je een gitaar uit zaagt is toch niet gewend aan trillingen? Wat is dat nou weer van vage kreet?

Mooie plank, Chris! En als je hem ooit nog eens verkoopt, denk dan aan mij. Als forum-christen móet ik dat ding gewoon hebben!
    dat klopt, maar dit hout is niet nieuw. Gitaarbouwer bij mij in de buurt heeft mij verteld dat er vaak vanuit wordt gegaan dat oud hout ook goed trilt. Dat is dus vaak niet zo. Vandaar de "vage kreet" die ik persoonlijk niet zo vaag vind.

@Chris: Top! Ben benieuwd wat je van de gitaar gaat vinden

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    dat klopt, maar dit hout is niet nieuw. Gitaarbouwer bij mij in de buurt heeft mij verteld dat er vaak vanuit wordt gegaan dat oud hout ook goed trilt. Dat is dus vaak niet zo. Vandaar de "vage kreet" die ik persoonlijk niet zo vaag vind.
    Een plank essen wat zo uit het schap komt, is toch ook redelijk oud en niet gewend aan trillingen? Ik snap gewoon niet zo goed hoe hout kan wennen. Inspelen van speakers geloof ik wel (conusrand wordt op den duur soepeler), maar hout? Nou ja, het zal wel. Ik ga hem iig testen volgende week.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

een akoestische gitaar gaat ook veel beter klinken na de jaren voorbij gaan. Elke gitaar. Wennen aan temperatuurs verschillen en de trillingen die de snaren geven. Heb mijn crafter d6n van 5jaar oud al eens tegenover 2 nieuwe gehoord in muziek zaak. Verkoper vond dat crafters beetje wollig en ongedefineerd klonken. Dat was ook zo bij die twee nieuwe. Mijn crafter thuis opgehaald en de mijne klinkt veel strakker en meer definitie. Zelfde geld trouwen voor mijn strat. Die gaat ook steeds beter klinken. Heb ik nu 1,5 jaar.

Hout kan ook wennen is mijn ervaring.
    Veel speelplezier volgende week

Senior Member

ideetje

Hout is een organisch materiaal, blijft zelfs "leven" na het kappen v/e boom. Daarnaast/daarom: iedere plank hout is anders, ongeacht dezelfde boom, dezelfde soort, dezelfde leeftijd, etc.

In dit geval heeft 'n bepaalde leeftijd zeker voordelen ivm. het uitkristalliseren van het harsh in het hout.

Dit is de eerste keer dat ik een gitaar "laat bouwen"*. De (AllParts) hals is uitgezocht uit een stapel van ruim 20 Tele halzen (100% slab sawn [dossen gezaagd] en 'n bovengemiddeld soortelijk gewicht). De body is door Olaf gemaakt van meerdere planken grenen, op zijn ervaring/fingerspitzengefuhl uitgezocht en er zijn nog wat "truuks toegepast.

Anyway: het enige dat telt: hoe speelt ie, hoe voelt ie en hoe klinkt ie? Hopelijk weet ik dat binnen enkele dagen

* Heb ruim 20 gitaren, ook een aantal samengestelde (toets of hals van de 1, hals of body v/d ander) maar nog niet iets "op specs laten bouwen".

Senior Member

Standaard

een akoestische gitaar gaat ook veel beter klinken na de jaren voorbij gaan. Elke gitaar. Wennen aan temperatuurs verschillen en de trillingen die de snaren geven. Heb mijn crafter d6n van 5jaar oud al eens tegenover 2 nieuwe gehoord in muziek zaak. Verkoper vond dat crafters beetje wollig en ongedefineerd klonken. Dat was ook zo bij die twee nieuwe. Mijn crafter thuis opgehaald en de mijne klinkt veel strakker en meer definitie. Zelfde geld trouwen voor mijn strat. Die gaat ook steeds beter klinken. Heb ik nu 1,5 jaar.

+1

Ook nog wat bijzonders: als je een bepaalde gitaar een behoorlijke tijd niet heb bespeeld "moet" ie weer even meer tot leven komen als je er weer op gaat spelen, uurtje of langer spelen "maakt 'm dan weer wakker".

Ps: heb hier ook een toffe akoestische Crafter!

Senior Member

Standaard

Nu je dat zo beschrijft kan ik wel beamen ja. Heb datzelfde met mijn Takamine SantaFe van inmiddels 15 jaar oud. Het lijkt ook wel of hij luider en dynamischer is geworden.
    -

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten