Oorspronkelijk geplaatst door
Fusion
Nou nou nou heb dan eindelijk t desbetreffende liedje gevonden (link uit openingspost is dood) en geluisterd. Ik had me op t ergste voorbereid, maar t valt mee :)
Ik denk dat de 2 heren achter t liedje heel hard proberen een hit neer te zetten, en ze komen een eind op weg, maar het is t nog net niet. De mix knalt en vonkt niet, wat mede door de veel te wollige gitaarsound en de beetje fletse drums komt. De zang is wel goed opgenomen en gemixt. De rap (ik luister al ca 27 jaar hip hop en tevens groot fan van popmuziek) is op zich niet slecht maar past echt totaal niet bij t liedje. Het klinkt enorm geforceerd "hee we willen een hitje dus laten we n rap bruggetje erin verwerken!".
Is er ook goed nieuws? Ja hoor! :) De zang zoals gezegd klinkt goed, en ik vind de compositie qua zanglijnen en akkoorden wel van hit niveau. Alleen t arrangement en de mix benen dat niveau niet bij.
Ik stel voor dat we allemaal samen een virtueel kopje kamillethee drinken, onze virtuele ego's welke vaak n beetje een extensie van onze 'echte' ego's zijn weer in de kast doen en een grote group virtuele group hug doen.
Zonder verder partij te kiezen voor wie dan ook, ik begreep dat er wat onenigheid tussen Tristan en Gert-Jan was, en een soort van uitdaging. Ik heb net "Snow ruffmix master2" geluisterd van zijn band, en das toch wel erg klasse hoor! Ook commercieel, maar minder poprocky. Dus ik zou zeggen, Bibi, gaan in zee met Tristan en co. GJ en Tristan, begraaf die virtuele strijdbijl, het leven is te kort voor negatieve energie, ook op t internet. Leer van elkaar, leer van jezelf, en ga lekker door met muziek maken! Zo.