Ja, en hoe minder budget, hoe meer dit voorkomt. Als het budget van de opdrachtgever omhoog gaat, wordt ook de quality check kritischer. Zoals ik al zei, je kunt best een goed exemplaar treffen voor weinig, maar die zijn wat zeldzamer.
Printable View
Over de classic series/lacquer/road worn series lees ik juist overal dat deze juist over vele malen betere pickups beschikken dan de standaard mexicanen. Jij bent de eerste waarvan ik hoor dat dit niet zo is. Ik heb er zelf geen ervaring mee hoor, maar is het echt zo erg nog met die duurdere mexicanen?
Ik heb een CP Baja tele (uit 2007), en die heeft prima pickups. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik de nek-pu heb vervangen door een P90, maar dat is voorkeur. De CS designed pu's zijn gewoon goed. Arjan is humbuckers en Les Pauls gewend...
Dat zal het zijn ja.
De beste single coils voor strats vind ik persoonlijk de cs 69ers van fender en die amber pickups die Maybach in z'n strats heeft, niet los in de winkel te krijgen geloof ik.
Ik heb laatst een tijdje de Godin van Zjanke in huis gehad, zoals je wel weet misschien. Dat ding had zo ontieglijk veel output en laag t.o.v. wat ik was gewend. Waar mijn Tele gewoon stevig klinkt, was die Godin vooral lomp en zwaar. En andersom werkt dat ook zo. Ik prikte ooit die Tele eens in bij iemand die een Marshall (JCM2000 TSL, kan dat?) en een Les Paul had. Ik herkende mijn Tele niet weer, zo kaal en schel als dat klonk. Terwijl het wel moet kunnen. Ik was zondag bij de Toy Dolls, die zanger heeft een Tele en een Marshall, en dat klonk zeker niet schel.
Bottom line is dat het ook (vooral) aan de rest van de keten ligt.
Afstelling van de eq van de amp misschien?
Pedalen doen inderdaad ook veel met hoog of laag in je sound.
Wat Arjan zegt hierboven. Een standaard LP is een veel donkerder klinkende gitaar dan een standaard Tele. Als de Marshall staat afgesteld op een beetje gedefinieerd LP geluid, kon de Tele idd wel eens akelig schel klinken zonder eerst aan de knoppen te draaien.
Dat ook. En mijn ervaring is dat een gitaar a la strat of tele toch het best tot zijn recht komt op een Fender amp of soortgelijk, en een mahonie gitaar met HB's beter samengaat met een Marshall o.i.d.
Als dat een Chineesje was, zou ik hem niet meegenomen hebben. Ben stiekem wel een beetje een merkensletje, eerlijk is eerlijk, ga ik niet over liegen. En vermoed dat ik vast niet de enige ben. :D En wat betreft dat 'evoluerende outsourcing', precies ja. Dat probeerde ik in iets andere woorden te zeggen. Misschien komen die zelfde gitaren over tien jaar uit India en gaan we opeens masaal die goeie ouwe Chineesjes de hemel in prijzen. :dance:
Ik hecht persoonlijk ook best wat waarde aan de details van de gitaar. Had eens een ES355 gitaar uit China. Brug stond tikkeltje scheeft, headstock was niet recht uitgesneden, scheef staande potmeter knoppen en mijn meest voorkomende ergernis: Lakfouten over de Bindings heen.
Grappig dat je dat zegt, jouw mening is precies het tegenovergestelde van mijn mening.
Ik vind mijn strat juist niet ideaal bij mijn fender Hotrod Deluxe passen. Hij klinkt dan veel te schel, en die schelheid is lastig weg te halen. Bij mijn Bassbreaker 15 heb ik dat niet, en de lichte oversturing vind ik ook beter bij de strat passen. Mijn Les Paul daarentegen vind ik juist beter klinken op mijn Hotrod Deluxe.
Ja, daar noem je wat. Ik heb die HR Deluxe ook gehad, en die mening deel ik wel met jou. Dat is een schelle schreeuwbak, die alleen maar meer schreeuwt als je hem harder zet. Mijn Vibrolux uit 1977 heeft niks van dat schelle. De Hotrod heeft niet die 'typische' Fender sound, en die Bassbreaker is geen 'typische' Marshall.
Een hotrod klinkt alleen goed als je hem open zet. Maar dat is in 95% van de situaties veel te hard.
Ik vind de Hotrod Michael Landau toch wel lekker klinken. Geen idee of dat live ook zo is. Ik denk dat Joost daar meer over kan vertellen.
Dat is wel een deville he, geen deluxe. Gisteren wou ik wat opnemen met mijn stratocaster en mijn hotrod deluxe, en ik was toch echt verplicht de neck pickup te gebruiken en de tone control op ongeveer 2 of 3 te houden :P Pas dan viel die schelheid weg :P
Joost op vakantie ?
Mijn ervaring is dat ie naarmate je hem harder zet, steeds lelijker gaat klinken. Dat was met de stock speaker, met een Jensen vervanger, met een 2x12 met G12H30's eronder, het bleef een schelle bak. Ik heb Ralph de Jongh eens gehoord in een klein zaaltje in Zwolle, als support voor de Veldman Brothers, en die had een Hotrod Deville 212 bij zich. Die had datzelfde schelle, en dat ding stond hard! Mijn ouwe Fender klinkt totaal niet als die Hotrods, gelukkig.
Nee, ik ben niet zo'n fan van die Hotrod serie...
Ik heb in 2000 destijds nieuw een hotrod 212 im tweed uitvoering gehad. Op laag volume een mooi rond geluid, bijna fender twin achtig. Op hoog volume krijserig. Wat ik ook draaide, bas erin, presence en treble bijna dicht.... schel. Wel jammer, want de amp zach er waanzinnig uit met die tweed look.
Ik heb in 2000 destijds nieuw een hotrod 212 im tweed uitvoering gehad. Op laag volume een mooi rond geluid, bijna fender twin achtig. Op hoog volume krijserig. Wat ik ook draaide, bas erin, presence en treble bijna dicht.... schel. Wel jammer, want de amp zag er waanzinnig uit met die tweed look.
Ik probeer hem eerlijk gezegd ook al een tijdje te verkopen... over verkopen gesproken, ligt gitaarmarkt eruit?
En... Hoi Justin:
http://link.marktplaats.nl/m1144518815
Volgens mij gewoon een (iets-)luxer-dan-een-Squier-Affinity-uitgevoerde gitaar uit een Squier startpakket.
Wat een godvergeten lutser is het ook.
Kijk maar uit. Hij heeft ook samoerai zwaarden.
Justin vraagt nu 600 voor die squier Affinity Strat, vanmiddag nog 800.
Wat een onzinverhaal weer.
Maar de Squier komt uit de jaren 70
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...92e378027e.jpg
Werkelijk BRILJANT
LOL
:soinnocent:
Volgens Justin zijn alleen de pickups al 450€ waard. Het bod van 485€ heeft hij afgewezen...
Heb hem het serienummer van de strat gevraagd. Kreeg ik niet, verrassend..
Krijgen jullie ook van die "aardige" reacties van deze "sympathieke" gozer?
Ik kom net terug uit het cafe (paar biertjes op dus) en bedenk me ineens dat het me grappig lijkt om te doen alsof ik geinteresseerd ben injustins advernentie. Ik vraag waarom hij de gitaar verkoopt en of hij het serienummer kan geven(super random maar goed).
Die kerel stuurt meteen 6 berichten terug en geen leestekens te bekennen. Hij herft nog 2 fenders en wat les pauls blabla. En hij kan de gitaar verl duurder verkopen, 500 voor de pickups en 800 voor de body. Oke, interessant.. :p
Ik ben in de markt voor een leuke variax, kijk geregeld op MP. Deze verscheen vrijdagochtend.
http://link.marktplaats.nl/m1144572287
Gelijk gemaild, direkt mail terug. Mag hem voor 400 halen. Vraag zijn adres en wanneer het hem schikt en nooit meer antwoord terug. :confused:
De advertentie was gisteren en vandaag "dagtopper". Hij is er dus wel mee bezig.
Had geboden op een goedkoop delaypedaal, precies hetzelfde. Vent gaf akkoord, meteen rekeningnummer erbij dat ie zou verzenden. Vraag om te halen, dichtbij genoeg, advertentie ineens weg en geen antwoord meer. Zal waarschijnlijk dus of niet werken, of gruwelijk ruis geven oid
Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk
Fender Telecaster wordt te koop gezet op facebook. Hierbij de foto van de headstock. Klopt ie wel?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...489dda97dd.jpg
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De headstock lijkt me een MIM Standard. Mechanieken zien er origineel uit. De bovenste stringtree is er later opgezet, maar dat zie jij natuurlijk ook.