Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1537 van 1797 EersteEerste ... 537103714371487152715351536153715381539154715871637 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 15.361 t/m 15.370 van 17961
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Dat, en fretwerk/afstelling. Wat ik van filmpjes op YT mag geloven is dat neckpockets ook vaak scheef, of te ruim zijn. Scheve neckpockets komen iig heel vaak op de LP-modellen voor; die kun je herkennen aan de uit het midden geplaatste brug.
    Ja, en hoe minder budget, hoe meer dit voorkomt. Als het budget van de opdrachtgever omhoog gaat, wordt ook de quality check kritischer. Zoals ik al zei, je kunt best een goed exemplaar treffen voor weinig, maar die zijn wat zeldzamer.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Dat valt me ook zelfs op bij Mexicaanse strats. Constructie niks mis mee, ze weten wereldwijd wel hoe je een hals aan de body vastmaakt. Waar het misgaat is vaak electronica en hardware. Vooral pickups klinken voor geen meter, dun en schel. Zelfs bij de Mexicanen uit de laquer serie. En dan betaal je nieuw bijna 1100 euro voor zo'n stratje. Vervang je de electronica, ben je zo bijna 300 euro extra kwijt. En 1400 voor een Mexicaan.... nee daar wordt Donald Trump heel verdrietig van😂
    Over de classic series/lacquer/road worn series lees ik juist overal dat deze juist over vele malen betere pickups beschikken dan de standaard mexicanen. Jij bent de eerste waarvan ik hoor dat dit niet zo is. Ik heb er zelf geen ervaring mee hoor, maar is het echt zo erg nog met die duurdere mexicanen?

Senior Member

Standaard

Ik heb een CP Baja tele (uit 2007), en die heeft prima pickups. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik de nek-pu heb vervangen door een P90, maar dat is voorkeur. De CS designed pu's zijn gewoon goed. Arjan is humbuckers en Les Pauls gewend...
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Dat zal het zijn ja.
    De beste single coils voor strats vind ik persoonlijk de cs 69ers van fender en die amber pickups die Maybach in z'n strats heeft, niet los in de winkel te krijgen geloof ik.

Senior Member

Standaard

Dat zal het zijn ja.
    De beste single coils voor strats vind ik persoonlijk de cs 69ers van fender en die amber pickups die Maybach in z'n strats heeft, niet los in de winkel te krijgen geloof ik.
    Ik heb laatst een tijdje de Godin van Zjanke in huis gehad, zoals je wel weet misschien. Dat ding had zo ontieglijk veel output en laag t.o.v. wat ik was gewend. Waar mijn Tele gewoon stevig klinkt, was die Godin vooral lomp en zwaar. En andersom werkt dat ook zo. Ik prikte ooit die Tele eens in bij iemand die een Marshall (JCM2000 TSL, kan dat?) en een Les Paul had. Ik herkende mijn Tele niet weer, zo kaal en schel als dat klonk. Terwijl het wel moet kunnen. Ik was zondag bij de Toy Dolls, die zanger heeft een Tele en een Marshall, en dat klonk zeker niet schel.

Bottom line is dat het ook (vooral) aan de rest van de keten ligt.
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Afstelling van de eq van de amp misschien?
    Pedalen doen inderdaad ook veel met hoog of laag in je sound.

Senior Member

Standaard

Dat zal het zijn ja.
    Heb zelf al heel veel geprobeerd en heb nu een standaard setje uit een oude Japanse Fender . Bevalt erg goed .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik heb laatst een tijdje de Godin van Zjanke in huis gehad, zoals je wel weet misschien. Dat ding had zo ontieglijk veel output en laag t.o.v. wat ik was gewend. Waar mijn Tele gewoon stevig klinkt, was die Godin vooral lomp en zwaar. En andersom werkt dat ook zo. Ik prikte ooit die Tele eens in bij iemand die een Marshall (JCM2000 TSL, kan dat?) en een Les Paul had. Ik herkende mijn Tele niet weer, zo kaal en schel als dat klonk. Terwijl het wel moet kunnen. Ik was zondag bij de Toy Dolls, die zanger heeft een Tele en een Marshall, en dat klonk zeker niet schel.

Bottom line is dat het ook (vooral) aan de rest van de keten ligt.

Wat Arjan zegt hierboven. Een standaard LP is een veel donkerder klinkende gitaar dan een standaard Tele. Als de Marshall staat afgesteld op een beetje gedefinieerd LP geluid, kon de Tele idd wel eens akelig schel klinken zonder eerst aan de knoppen te draaien.

Senior Member

Standaard

Dat ook. En mijn ervaring is dat een gitaar a la strat of tele toch het best tot zijn recht komt op een Fender amp of soortgelijk, en een mahonie gitaar met HB's beter samengaat met een Marshall o.i.d.
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik bedoelde meer dat het een kwestie van evoluerende outsourcing is. Eerst was Japan de enige Aziatische producent voor bekende merken, toen werd het Korea (waar ook voor MIJ geproduceerd werd), daarna Indonesië en China. Louter vanwege de prijs. Bij MIM ligt het een beetje anders, want Fenders werden vanaf de start in Fullerton al vaak door Mexicanen in elkaar gezet.
    Overigens ben ik benieuwd hoe roze jouw bril zou zijn als je brommende Les Paul voor een scheet en 2 knikkers in China zou zijn gebouwd ipv de USA.

Ik heb de afgelopen 40 jaar weinig kwaliteitsverschil in het eten van de Chinees gemerkt. Zal wel net zo zijn als met die heerlijke sushi tentjes, meestal door Chinezen bereid en gerund, en net zo beoordeeld als gitaren.
    Als dat een Chineesje was, zou ik hem niet meegenomen hebben. Ben stiekem wel een beetje een merkensletje, eerlijk is eerlijk, ga ik niet over liegen. En vermoed dat ik vast niet de enige ben. En wat betreft dat 'evoluerende outsourcing', precies ja. Dat probeerde ik in iets andere woorden te zeggen. Misschien komen die zelfde gitaren over tien jaar uit India en gaan we opeens masaal die goeie ouwe Chineesjes de hemel in prijzen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten