Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1538 van 1797 EersteEerste ... 538103814381488152815361537153815391540154815881638 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 15.371 t/m 15.380 van 17961
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Dat, en fretwerk/afstelling. Wat ik van filmpjes op YT mag geloven is dat neckpockets ook vaak scheef, of te ruim zijn. Scheve neckpockets komen iig heel vaak op de LP-modellen voor; die kun je herkennen aan de uit het midden geplaatste brug.
    Ik hecht persoonlijk ook best wat waarde aan de details van de gitaar. Had eens een ES355 gitaar uit China. Brug stond tikkeltje scheeft, headstock was niet recht uitgesneden, scheef staande potmeter knoppen en mijn meest voorkomende ergernis: Lakfouten over de Bindings heen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Dat ook. En mijn ervaring is dat een gitaar a la strat of tele toch het best tot zijn recht komt op een Fender amp of soortgelijk, en een mahonie gitaar met HB's beter samengaat met een Marshall o.i.d.
    Grappig dat je dat zegt, jouw mening is precies het tegenovergestelde van mijn mening.
    Ik vind mijn strat juist niet ideaal bij mijn fender Hotrod Deluxe passen. Hij klinkt dan veel te schel, en die schelheid is lastig weg te halen. Bij mijn Bassbreaker 15 heb ik dat niet, en de lichte oversturing vind ik ook beter bij de strat passen. Mijn Les Paul daarentegen vind ik juist beter klinken op mijn Hotrod Deluxe.

Senior Member

Standaard

Ja, daar noem je wat. Ik heb die HR Deluxe ook gehad, en die mening deel ik wel met jou. Dat is een schelle schreeuwbak, die alleen maar meer schreeuwt als je hem harder zet. Mijn Vibrolux uit 1977 heeft niks van dat schelle. De Hotrod heeft niet die 'typische' Fender sound, en die Bassbreaker is geen 'typische' Marshall.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ja, daar noem je wat. Ik heb die HR Deluxe ook gehad, en die mening deel ik wel met jou. Dat is een schelle schreeuwbak, die alleen maar meer schreeuwt als je hem harder zet. Mijn Vibrolux uit 1977 heeft niks van dat schelle. De Hotrod heeft niet die 'typische' Fender sound, en die Bassbreaker is geen 'typische' Marshall.
    Nee dat klopt ook wel. Maar toch klinken humbuckers gewoon erg goed over de Hotrod Deluxe vind ik. Ik hou er wel van om zo'n cleane basis te hebben met humbuckers. Met de strat juist minder, daarom noem ik mijn bassbreaker.

Senior Member

Standaard

Een hotrod klinkt alleen goed als je hem open zet. Maar dat is in 95% van de situaties veel te hard.

Senior Member

Standaard

Ik vind de Hotrod Michael Landau toch wel lekker klinken. Geen idee of dat live ook zo is. Ik denk dat Joost daar meer over kan vertellen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Standaard

Dat is wel een deville he, geen deluxe. Gisteren wou ik wat opnemen met mijn stratocaster en mijn hotrod deluxe, en ik was toch echt verplicht de neck pickup te gebruiken en de tone control op ongeveer 2 of 3 te houden :P Pas dan viel die schelheid weg :P

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik vind de Hotrod Michael Landau toch wel lekker klinken. Geen idee of dat live ook zo is. Ik denk dat Joost daar meer over kan vertellen.
    Joost is een beetje stil de laatste maand.

Senior Member

Standaard

Joost op vakantie ?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    Een hotrod klinkt alleen goed als je hem open zet. Maar dat is in 95% van de situaties veel te hard.
    Mijn ervaring is dat ie naarmate je hem harder zet, steeds lelijker gaat klinken. Dat was met de stock speaker, met een Jensen vervanger, met een 2x12 met G12H30's eronder, het bleef een schelle bak. Ik heb Ralph de Jongh eens gehoord in een klein zaaltje in Zwolle, als support voor de Veldman Brothers, en die had een Hotrod Deville 212 bij zich. Die had datzelfde schelle, en dat ding stond hard! Mijn ouwe Fender klinkt totaal niet als die Hotrods, gelukkig.

Nee, ik ben niet zo'n fan van die Hotrod serie...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten