Over de classic series/lacquer/road worn series lees ik juist overal dat deze juist over vele malen betere pickups beschikken dan de standaard mexicanen. Jij bent de eerste waarvan ik hoor dat dit niet zo is. Ik heb er zelf geen ervaring mee hoor, maar is het echt zo erg nog met die duurdere mexicanen?
Dat zal het zijn ja.
De beste single coils voor strats vind ik persoonlijk de cs 69ers van fender en die amber pickups die Maybach in z'n strats heeft, niet los in de winkel te krijgen geloof ik.
Ik heb laatst een tijdje de Godin van Zjanke in huis gehad, zoals je wel weet misschien. Dat ding had zo ontieglijk veel output en laag t.o.v. wat ik was gewend. Waar mijn Tele gewoon stevig klinkt, was die Godin vooral lomp en zwaar. En andersom werkt dat ook zo. Ik prikte ooit die Tele eens in bij iemand die een Marshall (JCM2000 TSL, kan dat?) en een Les Paul had. Ik herkende mijn Tele niet weer, zo kaal en schel als dat klonk. Terwijl het wel moet kunnen. Ik was zondag bij de Toy Dolls, die zanger heeft een Tele en een Marshall, en dat klonk zeker niet schel.
Bottom line is dat het ook (vooral) aan de rest van de keten ligt.
Afstelling van de eq van de amp misschien?
Pedalen doen inderdaad ook veel met hoog of laag in je sound.
Wat Arjan zegt hierboven. Een standaard LP is een veel donkerder klinkende gitaar dan een standaard Tele. Als de Marshall staat afgesteld op een beetje gedefinieerd LP geluid, kon de Tele idd wel eens akelig schel klinken zonder eerst aan de knoppen te draaien.
Als dat een Chineesje was, zou ik hem niet meegenomen hebben. Ben stiekem wel een beetje een merkensletje, eerlijk is eerlijk, ga ik niet over liegen. En vermoed dat ik vast niet de enige ben.En wat betreft dat 'evoluerende outsourcing', precies ja. Dat probeerde ik in iets andere woorden te zeggen. Misschien komen die zelfde gitaren over tien jaar uit India en gaan we opeens masaal die goeie ouwe Chineesjes de hemel in prijzen.
![]()
Favorieten/bladwijzers