word ik verdrietig en ga ik met een naar gevoel naar bed....
Printable View
Dat wil ik natuurlijk niet op mijn geweten hebben! Spreek vrijuit!
Ook al gaat het in dit topic vooral over de mods en is het niet mijn bedoeling om het om te draaien; ik denk dat je hier een goed punt hebt. Af en toe begint het erop te lijken dat de mods door de leden gecorrigeerd worden ipv andersom.
Iets terug in dit topic las ik een opmerking van een mod die, laat ik het voorzichtig formuleren, zich afvroeg waarom een ander forumlid iets van een niet-mod eerder aannam dan van een mod. Ongeacht of dit terecht was, merk ik het wel regelmatig op dat de mods ter verantwoording worden geroepen, en dan soms ook niets goed meer kunnen doen. Dus misschien valt hier ook een conclusie te trekken voor ons niet-mods over onze houding t.o.v. de mods. :hippie:
Edit: ik kan de originele post niet meer vinden, maar ik herinner me een vraag van BB in de trant van of we niet een keer kunnen vertrouwen dat de mods zorgvuldig te werk gaan, en elkaar ook in de gaten houden.
Ik denk dat als dat er niet is, je als mods kunt uitleggen wat je wilt, maar dat er wantrouwen (groot woord, weet niet of dat echt ter sprake is) blijft. Even als 'tegenover' t.o.v. alle vraagtekens die worden gesteld bij mod-acties en het beleid. Volgens mij moet het uiteindelijk van twee kanten komen.
Dat snap ik wel Mitch, ik weet hoe het ban beleid is :soinnocent:
Maar het moment van deze ban kwam erg onhandig over en bovendien was hij zonder uitleg. voor zover ik begrijp was dat naar drap toe ook niet nodig maar het was handig geweest het in dit geval even wel in het topic te melden.
En dat mods soms ook ter verantwoording woorden geroepen, o gij persoon met nickname die niet te onthouden is, dat klopt maar dat wil niet zeggen dat men/ik van niemand iets aan neem.
Er zijn zeker mods die ik heel erg vertrouw.
Nu na al dat gedoe met drap en dubbele accounts etc, vraag ik mij het volgende af:
Moeten aangemaakte accounts niet gewoon bewaard blijven totdat deze persoon weer een tweede kans krijgt?
De reden waarom ik mij dit af vraag: Dan blijft die persoon voor iedereen herkenbaar..... scheelt misschien een hoop onduidelijkheid...
...zomaar een brainfart...
In "normale" gevallen van een permanente ban blijft de account ook bewaard en kan de ban technisch gezien eventueel teruggedraaid worden. Drap wilde echter dat zijn account gewist werd... dat was dus anders/meer dan een permanente ban.
Maar ook bij een permanente ban, waarbij we iemand een tweede (of derde) kans geven, zullen we de oude account niet vrijgeven. Permanent zien wij als permanent. Met onze tere mod-zieltjes staan we dan in gevallen toe dat een nieuw account wordt aangemaakt. Die persoon staat met z'n nieuwe account dan natuurlijk wel enige tijd op scherp: 1 grove fout betekent dan al snel einde oefening.
Dat lijkt me ook niet meer dan logisch.
Zo heeft Drap z'n tweede kans gehad met z'n Klaasj Vaak account en post een discussiepartner hier ook niet meer via z'n originele Alhambra-account... en er zijn nog meer voorbeelden.
..oke, helder pim
In de dagen dat ik weg was is er hier veel geschreven, ik lees het en blijf de materie ingewikkeld vinden. De hormonale aanvallen mogen dan ingedamd zijn maar de afgelopen tijd is het toch nog minstens één keer gebeurd en niet zo'n beetje ook, waar Tho en ik toen op gereageerd hebben.
Nu ga ik weer verder lezen..
Die andere forums boeien mij voor geen meter, we zitten hier.
Tuurlijk zijn mods mensen, maar dat wil nog niet zeggen dat er geen kritiek geleverd mag worden.
Het spijt me Han, ik heb verder niks tegen je maar ik vind je argumenten bijzonder zwak en vraag me af waarom je zo reageert.