Over welke ban actie heb je het?
Ik krijg de nu volgende indruk: het komt een klein aantal mensen ( waaronder jij dus ook ) beter uit dat dit kan...
Of heb ik dat mis?
Als dat zo is, dan is het hek van de dam....toch?!
Dan zijn er geen grenzen meer en kan dus elk willekeurig individu op dit forum weggepoetst worden???
Gevolg is dus dat de spontaniteit van de berichten, de kern waar het forum om draait, iets minder zal worden als gevolg van vrees voor willekeurige censuur?
.....gewoon als discussie antwoorden graag.
Nou, voor de discussie dan: We hebben als mods de macht om iemand een permanente ban te geven. Dat is tot nu toe maar weinig gebeurd, maar het kwam voor dat we gezamelijk vonden dat iemand niet meer op dit forum thuishoorde. Om die reden is het natuurlijk ook niet toegestaan om dubbelaccounts te hebben.
Als bij iemand na veel mailverkeer en herkansingen het besluit valt dat de ban nu echt permanent is, dan is het toch niet gek dat een dubbelaccount meteen weer gesloten wordt?
www.aardappeleters.netOorspronkelijk geplaatst door Nielsje
www.sleepwalkers.nl
Te koop:
Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.
Ik vind censuur wel een erg zware term. Ik zal volstrekt eerlijk zijn: ik heb geen zin om nog verder er op in te gaan. Het is een gecompliceerd verhaal waar een aantal mods al op in zijn gegaan, er gaat een enorme stroom woorden aan vooraf welke buiten dit forum plaatsvinden en de contekst kan niet meer duidelijk worden, tenzij er prive informatie hier wordt gepost en pm is prive, dat wordt niet openbaar.
Verder kan ik melden dat ik al meer dan 10 jaar op heel veel forums kom, op audio, recording, auto en weetikveel forums. En nergens wordt er zo open en eerlijk door mods ingegaan op kritiek, nergens. Ga eens naar gearslutz en verbaas je over het feit dat daar zomaar tussen de 600 en 700 mensen online zijn. Daar wordt strak gemodereerd en nooit is er kritiek op mods. En denk nou niet dat die mods perfect zijn, verre van dat.
Ga naar Harmony Central, geen draadje mogelijk over het functioneren van de mod team, ik denk dat het alleen hier kan.
Moderators zijn nogmaals geen computers of robots, maar mensen van vlees en bloed, met gevoel en emotie en sommigen vliegen wel eens uit de bocht, big deal.
Theoretisch is die mogelijkheid er idd.
Daar zitten gelukkig wel een paar praktische haken en ogen aan. We hebben bijvoorbeeld de afspraak dat berispingen en bans worden gemeld met bijgaande reden. Dat laatste is vaak deels een quote van het bericht dat de reden of aanleiding was.
We kunnen de bans ook allemaal zien, dus het heeft weinig nut om ze niet te melden. Op die manier is er dus controle van de hele moderator-groep, waardoor die theoretische mogelijkheid zich niet zo maar zal voordoen.
De geschiedenis met Drap moeten we nu echt niet opnieuw ingaan. Al is 't gewoon maar, omdat we hier geen individuele gevallen bespreken... alleen algemene zaken / beleid.
Oh ja... en over censuur. Het is natuurlijk ook een taak van de mods om te censureren. Het gaat dus vooral om de willekeur daarbij. Zoals gezegd, is er vaak een persoonlijke factor in een mod-besluit. We nemen absoluut de regels als uitgangspunt, maar iemand die iets voor de zoveelste keer flikt, krijgt toch echt niet alleen maar de berisping die op die actie staat. Die krijgt een bonus voor zijn/haar hardnekkigheid.
Als je echt volledige willekeur vermoedt bij een actie, dan moet je dat gewoon per PM melden.
Overigens helpt 't dan als je in die PM niet meteen de betreffende mod voor rotte vis uitmaakt en over totalitaire regimes en dergelijke begint. Je wilt niet weten wat voor meuk er via de PM binnen komt.
Wat dat betreft, geldt via PM hetzelfde als hier in de discussie: als je met een nette post komt, krijg je vrijwel zeker een nette post terug.
Dacht je dat ik dat van die ban niet gelezen had, kennelijk miste je daar al de onderliggende boodschap, en het droop er nog wel vanaf. En dan gaat hij weer SCHEUR OPEN, LULLEN.
Net die dingen waar wij hier op wijzen en dan noem je mij niet snugger.
Jij snapt er echt helemaal niks van en doet afbreuk aan de goede discussie die o.a. Mith hier wel als mod neer zet.
Mijn God Han, jij zakt niet 1 maar twee keer door het ijs, als dat wat Drap waar is zou jij je heel heel erg moeten schamen. (waar de waarheid ligt weet ik niet en dus zeg ik ALS).
En dan nu weer wijzen naar de regeltjes, dat is potdomme nog geen 2 pagina's terug als verwijd naar sommige mods gezegd (en ja jij bent 1 van die mods).
Het leek er even op dat het hier goed ging, met dank aan Pim en Mith en dan komt gg en jij die meteen alles weer onderuit halen.
Daarnaast mis jij kennelijk het cynisme van drap zijn opmerking.
Kaboem, GG heeft al direct na dat bericht aangegeven na overleg ff buiten de discussie te blijven. Overigens heb je daar direct een bewijs dat de mods elkaar op de donder geven... Je twijfelde nog of dat werkelijk gebeurt.
Laat dan alsjeblieft zelf ook soms even zo'n mogelijkheid tot discussie over niets schieten. Zoals je zegt, is de discussie hier voor een goed deel goed te pruimen en soms verrassend constructief.
Help 'm dan zelf ook zo houden...
[edit]dit geldt meteen ook maar voor je post richting Han die ik nog niet had gezien[/edit]
Favorieten/bladwijzers