... ff tussendoor: is er een gitaarzaak in Amsterdam of Utrecht die lava-patchkabels (of Lava knutsel-setjes) verkopen? Feedback, Dirk Witte, Dijkman en Sound Plaza in ieder geval niet....
Printable View
... ff tussendoor: is er een gitaarzaak in Amsterdam of Utrecht die lava-patchkabels (of Lava knutsel-setjes) verkopen? Feedback, Dirk Witte, Dijkman en Sound Plaza in ieder geval niet....
Och, ik snap het wel hoor. Mooi alle knoppen naast elkaar op een rijtje, niet het risico dat je potmeters verdraait met schakelen, dat soort dingen :)
Moet het een echte winkel zijn? Er is toch zo'n webshop in Nederland die ze heeft?
Ik heb zo'n knutselsetje (Core X2) gekocht bij De Gier in Schiedam. Werkt op zich goed, wel gevoelig voor signaalverlies. Je steekt een pin in de kern van de kabel die contact behoort te maken, maar dat is niet altijd even betrouwbaar. Veiliger is zelf kabels solderen.
http://www.rockpalace.com/gfx_produc...-Cable-Kit.jpg
Ik heb al duizend keer 2 versterkers gebruik in gigs, studio, jam sessies enz. en ik heb geen enkele probleem. De CS9 gebruik ik alleen voor leslie effect, ik wil geen chorus in mijn basis geluid, chorus vind ik echt flauw klinkend.
Ik heb geen buffer nodig want mijn signaal is alleen maar gitaar--> looper--> 2 amps.
Buffer gebruik je alleen als je te veel true bypass of goedkope pedalen heb in series.
Snap je???
Klinkt dat een beetje, zo'n leslie geluid uit een CS-9?
Aparte manier van posten heb jij... Ach ja, maakt mij het ook uit.
Een buffer gebruik je ook als je sprankel verliest met te lange of slechte kabels en heeft in mijn ogen niets met true bypass pedalen te maken maar puur met kabels en slechte verbindingen.
Als jij al jouw loops aanzet heb je hetzelfde (of misschien zelfs erger) signaalverlies als zonder looper, dus het is alleen maar handig als je weinig pedalen tegelijkertijd gebruikt.
Ook met een looper en lange kabels kan het zijn dat je een buffer nodig hebt, zeker als je al je loops uit hebt staan.
Snap je??? :???:
Dat lijkt me wel het idee van een master bypass ;)
En als we dan toch even trots mogen pronken met onze Zendrives...
http://i73.photobucket.com/albums/i2...01201_2732.jpg
ik twijfel nog sterk of ik de Nova wil vervangen voor een TC Repeater (meer meat'n potatoes en naar verluid betere modulatie), Carbon Copy of Memory Boy (Aqua Puss vind ik nog te duur..)
maar voorlopig is dit voor het 'basic/chic'-gedeelte zeker te doen..
Superlatieven over de Zendrive zal ik achterwege laten, maar ik ben er toch wel ontzettend blij mee; zelfs op m'n transistorbakjes (ik durf nog steeds geen buizen mee te slepen) doet hij 't erg fijn..!
binnenkort nog pedaaltjes voor 'on the go'-board (2+2)
en dan sparen voor een leuke nylon thinline gitaar en de jaarwisseling in buitenland...
..en dat is de reactie die me er toe zal (moeten) brengen om het voorlopig even wat rustiger aan te doen :)
dank voor je compliment, very humbled.. :)
eerlijkheid gebied te zeggen dat het per saldo hetzelfde 'doet' als mijn Boss FDR-1, Dynaverb + (toekomstige Delay), maar het is echt heel inspirerend om door dit board te spelen; en ik hoef me geen zorgen te maken dat ik een effect mis, omdat ik de K's 90 voor 'chorus' gebruik en de Arion voor 'leslie';
de verschillende klanken die ik van de combinatie Zen, Suhr en Nova krijg zijn al meer dan voldoende zonder überhaupt modulatie te gebruiken..
ik was even vergeten wat een goede low/med-gain kan toevoegen aan je gitaar, met een high gain pedaal en de volumeregelaar van je gitaar als gain-control..
hihi, het klokje wil ik nog vervangen; het is goedkoper een backlight-lampje te kopen, dan een adapter te vinden die de 12v ingang van het klokje aan mijn 9v output hangt...Citaat:
Op hoeveel mag de timer maximaal voor je solo's? :)
Ik snap het niet :dontgeti:
bijna goed, het is een daadwerkelijke Fees90, met de EvH-flanger styling (en per mijn initialen dus een KvH-phaser)
@ Driftkop: het is een MXR-phase 90, ouder model met een 3.5mm input voor de 9v-stroom; ik heb 'm door RoboCustomFX destijds laten modden naar een gewone ' Boss-plug' voor de 9v, script-modificatie (gebruik ik vrijwel nooit...) en laten aanpassen/beplakken zoals het MXR/EvH-flangerpedaal...
Vraagje tussendoor, waar halen jullie die Zendrives vandaan? Oftewel, hoe kom ik het beste aan een Zendrive? ;)
ebay is your friend ;) en volgens mij heeft guitar king ze nieuw staan.
ik heb 'm van een van 's neerlands gebruikte-spullen-sites, die door opkomst Marktplaats/eBay in vergetelheid dreigt te raken...... ;)
hij viel net binnen -wat mijn broer noemt;- 'de regel van (naam van Nitefly)'; dus max. Eur x00,- ....
Riot is ook 2ehands, van MP
Ottava Magus v1 is via 'gezocht' op MP
K's90 is GM
FV-50L is MP
TU-12h is MP
Nova Delay is MP
Arion is GM
Lava Cable = Max Guitar
Planet Waves = Musicstore Köln
1spot + MC8 daisy chain = eBay
Pedal Tote = Thomann
Patchbay/panic button = This1smyne
Mijn strategie voor het samenstellen is gewoon een budget bepalen, GAS-aanval voor een bepaald pedaal krijgen, 'Gezocht'-advertenties plaatsen, kopen en voorgenoemd budget aanpassen ;)
tot nu toe denk ik dat dit het board is waarmee ik voor mezelf het kosten/baten-verhaal kan rechtvaardigen...
Ik heb mijn Zendrive gewoon uit de States gehaald bij de maker zelf.
Mijn zexdrive is gewoon aangeboren..
Maar dan past-ie niet meer in de tas of koffer toch?
Eh, nee, want dan is 'ie breder :)
Ik ga het wel doen wellicht, want ik heb een (aftermarket)koffer gekocht waar m'n PT JR in kan, maar hij is groot genoeg voor een PT1 (maar die kan je dan weer nergens vinden..).
Maar, je kan hem ook gewoon loshalen. Zal eens zoeken wat voor ding het nou was.
Dit was hem:
http://www.pedalprops.com/
Ziet er goed uit inderdaad!
PT Mini in progress:
http://i6.photobucket.com/albums/y24...-Temporary.jpg
Volgende week dinsdag heb ik de 70ies Script Dyna Comp en de 80ies DMM terug (na wat modificaties) en een BOSS FZ-2 Fuzz is onderweg (leuk ding voor verschillende fuzz sounds en boost sounds) en dan is dit kleine ding klaar. De Loopmaster 1-Loop is voor een extra iets aan te sluiten, bijv. een tape delay of een extra amp. Simpel maar fijn!
Ik kan nu ook wel een foto maken, maar hij staat half leeg. De El Capistan gaat er nog in en ik wacht nogsteeeeeeeeeeds op de Axe-FX. Er is nu al een vertraging van 3 maanden en het wordt elke keer uitgesteld.
Hier wat oudere foto's:
http://i6.photobucket.com/albums/y24...usicRoom02.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y24...Progress01.jpg
Die Vox is weg, daar staat nu een Roland RE-501 Chorus Echo en de Binson is ook weg, die wordt gerepareerd. De Memory Lane legde het toch af versus de Capistan, dus die is omgerolen.
Zo'n mooie set pedalen, en dat gooi je dan over een Koch? ;)
Echoplex EP-3 verkocht en nu een Strymon? Vond de Strymon in je vergelijkingsclips stuk minder klinken dan de Echoplex...!?
Tja. Zo is het. Ik gebruik de Koch nogsteeds voor live werk met IZAH (band waarin ik speel). Het idee is dat het studiowerk met Arafúra (eigen project) openomen wordt via de Axe-FX en ik de Koch houd voor het live werk met IZAH. Het cleane geluid is prima, maar de high gain sound komt pas ècht tot z'n recht als je hem flink openzet, iets wat niet altijd kan.
Ik heb nogsteeds niet ècht mijn tube amp gevonden, dus voor het praktische geef ik die flinke bakken op, ben ik overgegaan op een Fender Silverface Champ en dan voor cleane recordings (zonder de buren lastig te vallen en zonder een hoop ruis omdat het allemaal niet hard genoeg kan en het signal to noise ratio echt belabberd is op die manier) heb ik gekozen voor de Axe-FX. :)
Ik heb teveel tape delays en ga uiteindelijk voor de Roland RE-501 Chorus Echo en de Binson EchoRec B2. Ik ga niet met een hele kamer vol met tape delays zitten. Ik vond de EP-3 ook absoluut niet beter dan de RE-501, dus had het voor mij geen nut om zo'n unit te houden. Desalniettemin wil ik nogsteeds een tube Plex. Daarnaast won de El Capistan het voor mij weer van de Memory Lane, dus ik zie het niet als inwisselen van een tape delay, maar van een andere stompbox delay.
Precies, maar de Strymon kan overigens ook in de studio gebruikt worden omdat de stereo verdeling anders is dan bij de Roland. Bij de Roland panned hij de delays - ping pong, als het ware en bij de Strymon kun je dat anders instellen.
Jup, gewoon een Burkey Flatliner SIX, altijd erg tevreden mee. Ik wilde hem eigenlijk ergens onder de mini plaatsen, maar dat lukt niet zonder de mini flink te modden. Ik kan hem ook aan de achterkant leggen en daar de mini opzetten en dat werkt opzich best, maar is iets minder stabiel en het drukken op de bypassknoppen gaat dan ook iets minder praktisch, dus dan maar zo.
De verzameling Boss-boxjes uitgezocht, een plank op maat in een alu-koffer gemaakt,
vloertegel en klitteband geplakt, Klotz patchkabeltjes en Boss PSA aangesloten, resultaat:
http://img801.imageshack.us/img801/7318/pb300005.jpg
Volgorde: gitaar-TU2-PSM5-(CS2-SD1-BD2-PH2)-AC3-CH1-DD3-GE7-amp.
Met de PSM schakel ik de onderste rij aan of uit, de bovenste rij staat altijd aan.
Nu nog even een middagje de goede settings zoeken... alles beïnvloedt elkaar natuurlijk.