Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1145 van 1214 EersteEerste ... 1456451045109511351143114411451146114711551195 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11.441 t/m 11.450 van 12136
    Senior Member

Standaard

... ff tussendoor: is er een gitaarzaak in Amsterdam of Utrecht die lava-patchkabels (of Lava knutsel-setjes) verkopen? Feedback, Dirk Witte, Dijkman en Sound Plaza in ieder geval niet....
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Met zoveel pedalen heb je toch niet echt een 5 way looper nodig lijkt me.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik tel 7 loops, en een losse uitgang voor de tuner. Verder zijn bijna al z'n pedalen true bypass, dus ik zie het ut er ook helemaal niet in.
    Och, ik snap het wel hoor. Mooi alle knoppen naast elkaar op een rijtje, niet het risico dat je potmeters verdraait met schakelen, dat soort dingen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    ... ff tussendoor: is er een gitaarzaak in Amsterdam of Utrecht die lava-patchkabels (of Lava knutsel-setjes) verkopen? Feedback, Dirk Witte, Dijkman en Sound Plaza in ieder geval niet....
    Moet het een echte winkel zijn? Er is toch zo'n webshop in Nederland die ze heeft?

Senior Member

Standaard

Ik heb zo'n knutselsetje (Core X2) gekocht bij De Gier in Schiedam. Werkt op zich goed, wel gevoelig voor signaalverlies. Je steekt een pin in de kern van de kabel die contact behoort te maken, maar dat is niet altijd even betrouwbaar. Veiliger is zelf kabels solderen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Veiliger is zelf kabels solderen
    En ook een stuk goedkoper.
    Mooie spullen, maar kun je ook een beetje spelen?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fragedallic Bekijk bericht
    maar met deze looper doe je ze toch ook indivueel aan of uit?
    dan heb je de pedalen dus alleen in de loopmaster om van de master bypass gebruik te maken, toch?

mooie pedals btw! ik mis m'n wizard wah een beetje....
    Nee, de pedalen zijn altijd aan en dan schakel ik ze aan/uit met de looper, veel makkelijker dan pedalboard tapdancing, de andere 2 knopen gebruik ik voor masterbypass en tuner.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik zie geen geïsoleerde jacks, dus die 2 versterkers zou ik niet aandurven.

Als alles helderder klinkt dankzij de looper zou ik er een goede buffer tussen zetten en de CS9 in een enkele looper zetten of true bypass (laten) maken.

Maar als jij blij bent met je looper:
    Ik heb al duizend keer 2 versterkers gebruik in gigs, studio, jam sessies enz. en ik heb geen enkele probleem. De CS9 gebruik ik alleen voor leslie effect, ik wil geen chorus in mijn basis geluid, chorus vind ik echt flauw klinkend.

Ik heb geen buffer nodig want mijn signaal is alleen maar gitaar--> looper--> 2 amps.

Buffer gebruik je alleen als je te veel true bypass of goedkope pedalen heb in series.

Snap je???

Senior Member

Standaard

Klinkt dat een beetje, zo'n leslie geluid uit een CS-9?
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door william251082 Bekijk bericht
    Nee, de pedalen zijn altijd aan en dan schakel ik ze aan/uit met de looper, veel makkelijker dan pedalboard tapdancing, de andere 2 knopen gebruik ik voor masterbypass en tuner.
    het blijft tappen...alleen zonder het dansen....
    Love is patient, love is kind. Love comes through every time.
    Always protects, hopes and trusts. Keeps on believing and it never gives up.
    ----------------------------------------------------------------------------------------
    voorlopig niets meer te koop...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door william251082 Bekijk bericht
    Ik heb al duizend keer 2 versterkers gebruik in gigs, studio, jam sessies enz. en ik heb geen enkele probleem. ...

Ik heb geen buffer nodig want mijn signaal is alleen maar gitaar--> looper--> 2 amps.

Buffer gebruik je alleen als je te veel true bypass of goedkope pedalen heb in series.

Snap je???
    Aparte manier van posten heb jij... Ach ja, maakt mij het ook uit.

Een buffer gebruik je ook als je sprankel verliest met te lange of slechte kabels en heeft in mijn ogen niets met true bypass pedalen te maken maar puur met kabels en slechte verbindingen.

Als jij al jouw loops aanzet heb je hetzelfde (of misschien zelfs erger) signaalverlies als zonder looper, dus het is alleen maar handig als je weinig pedalen tegelijkertijd gebruikt.

Ook met een looper en lange kabels kan het zijn dat je een buffer nodig hebt, zeker als je al je loops uit hebt staan.

Snap je???

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Klinkt dat een beetje, zo'n leslie geluid uit een CS-9?
    Voor mij wel.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten