Ziet er goed uit inderdaad!
Ziet er goed uit inderdaad!
PT Mini in progress:
Volgende week dinsdag heb ik de 70ies Script Dyna Comp en de 80ies DMM terug (na wat modificaties) en een BOSS FZ-2 Fuzz is onderweg (leuk ding voor verschillende fuzz sounds en boost sounds) en dan is dit kleine ding klaar. De Loopmaster 1-Loop is voor een extra iets aan te sluiten, bijv. een tape delay of een extra amp. Simpel maar fijn!
Ik kan nu ook wel een foto maken, maar hij staat half leeg. De El Capistan gaat er nog in en ik wacht nogsteeeeeeeeeeds op de Axe-FX. Er is nu al een vertraging van 3 maanden en het wordt elke keer uitgesteld.
Hier wat oudere foto's:
Die Vox is weg, daar staat nu een Roland RE-501 Chorus Echo en de Binson is ook weg, die wordt gerepareerd. De Memory Lane legde het toch af versus de Capistan, dus die is omgerolen.
Zo'n mooie set pedalen, en dat gooi je dan over een Koch?![]()
Echoplex EP-3 verkocht en nu een Strymon? Vond de Strymon in je vergelijkingsclips stuk minder klinken dan de Echoplex...!?
Tja. Zo is het. Ik gebruik de Koch nogsteeds voor live werk met IZAH (band waarin ik speel). Het idee is dat het studiowerk met Arafúra (eigen project) openomen wordt via de Axe-FX en ik de Koch houd voor het live werk met IZAH. Het cleane geluid is prima, maar de high gain sound komt pas ècht tot z'n recht als je hem flink openzet, iets wat niet altijd kan.
Ik heb nogsteeds niet ècht mijn tube amp gevonden, dus voor het praktische geef ik die flinke bakken op, ben ik overgegaan op een Fender Silverface Champ en dan voor cleane recordings (zonder de buren lastig te vallen en zonder een hoop ruis omdat het allemaal niet hard genoeg kan en het signal to noise ratio echt belabberd is op die manier) heb ik gekozen voor de Axe-FX.
Ik heb teveel tape delays en ga uiteindelijk voor de Roland RE-501 Chorus Echo en de Binson EchoRec B2. Ik ga niet met een hele kamer vol met tape delays zitten. Ik vond de EP-3 ook absoluut niet beter dan de RE-501, dus had het voor mij geen nut om zo'n unit te houden. Desalniettemin wil ik nogsteeds een tube Plex. Daarnaast won de El Capistan het voor mij weer van de Memory Lane, dus ik zie het niet als inwisselen van een tape delay, maar van een andere stompbox delay.
Precies, maar de Strymon kan overigens ook in de studio gebruikt worden omdat de stereo verdeling anders is dan bij de Roland. Bij de Roland panned hij de delays - ping pong, als het ware en bij de Strymon kun je dat anders instellen.
Jup, gewoon een Burkey Flatliner SIX, altijd erg tevreden mee. Ik wilde hem eigenlijk ergens onder de mini plaatsen, maar dat lukt niet zonder de mini flink te modden. Ik kan hem ook aan de achterkant leggen en daar de mini opzetten en dat werkt opzich best, maar is iets minder stabiel en het drukken op de bypassknoppen gaat dan ook iets minder praktisch, dus dan maar zo.
De verzameling Boss-boxjes uitgezocht, een plank op maat in een alu-koffer gemaakt,
vloertegel en klitteband geplakt, Klotz patchkabeltjes en Boss PSA aangesloten, resultaat:
![]()
Volgorde: gitaar-TU2-PSM5-(CS2-SD1-BD2-PH2)-AC3-CH1-DD3-GE7-amp.
Met de PSM schakel ik de onderste rij aan of uit, de bovenste rij staat altijd aan.
Nu nog even een middagje de goede settings zoeken... alles beïnvloedt elkaar natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Midwolda; 4 december 2010 om 13:34
"In God we trust, all others pay cash."
Favorieten/bladwijzers