http://link.marktplaats.nl/472476376
100 euro voor een potmeter? Damn, ik doe het voor 75 ;)
Printable View
http://link.marktplaats.nl/472476376
100 euro voor een potmeter? Damn, ik doe het voor 75 ;)
http://link.marktplaats.nl/473034153
Tis gelukkig geen twijfel meer door de eerlijke verkoper. Jammer dat deze beste man er dus wel in is getrapt. Ik vind het echt triest dat mensen zo liegen voor de verkoop en naderhand gewoon lekker de centen in de portomonee houden. Je kunt er verder ook niets tegen doen... behalve het stuk hout gebruiken om een keer aan te halen... is ook zonde :sssh:
zo hee met naam en toenaam er bij :dontgeti:
hmm, google geeft ook 2 faillissements meldingen en zijn website is al dood
Tsja, toch hè, denken dat je voor 326 euro een echte USA Strat kunt kopen... dan moet er toch wel een alarmbelletje gaan klinken lijkt mij.
Evenzogoed klote natuurlijk.
Hoe kwam je er achter dat-tie niet echt was?
Ik zou er zeker ook ingetrapt zijn ben ik bang.....
Ja, ik zie het gelijk en volgens mij is deze gitaar hier al eens langs geweest.
Maar een neppert eerlijk doorverkopen, dat mag ook niet begrijp ik als trouwe lezer van dit forum. De pek & veren brigade vindt dit ook fout he...
Nee, van mij mag het hoor. Sterker, meer van dit soort acties. Namen en rugnummers. Die bescherming van oplichters is niet aan mij besteed.
Wat nepgitaren betreft, meer dan gewoon eerlijk zijn kan niemand van je vragen lijkt me.
Zet met een brandmerk 'FAKE' achter op de headstock ofzo. En dan verkopen, zodat niet weer iemand genaaid wordt
De Gitaar is niet nep, alleen het merk is nep, is mijn bescheiden mening...:stop:
Dat neemt niet weg dat dit soort gasten die, omwille van de pingels de boelen lopen te flessen, van mij aan de schandpaal genageld mogen worden, of erger. Mijn respect voor de nieuwe verkoper trouwens!:supercool:
Denk dat de verantwoordelijkheid het meest ligt bij de koper.Als iemand denkt dat hij voor 600 euro een Gibson les paul black beauty kan kopen ,ja dan vraag je erom om genaaid te worden,Als men zoveel geld wilt uitgeven ,verdiep je eerst in de gitaar,waar moet je op letten? bekijk de pots elementen halsinzet etc
Met een dergelijk lage prijs en al helemaal als het erbij gemeld wordt: inderdaad.
Maar er komen hier ook wel eens exemplaren voorbij met een redelijk plausibele prijs die alleen na vergelijkng van details toch niet zuiver op de graat blijken te zijn. Je kunt wel zeggen dat de koper zich er dan beter in moet verdiepen, maar ook ik zou er (zelfs met mijn redelijke kennis van zaken) in kunnen stinken.
Wettelijk zit het ook zo: als koper heb je een zekere onderzoeksplicht, maar bij dit soort artikelen is het ook weer niet zo dat je min of meer expert moet worden voor je iets koopt.
Het zou deze verkoper ook sieren als hij een duidelijk, onuitwisbaar kenmerk aanbrengt, zodat de gitaar niet op enig moment in zijn leven alsnog wederom als een echte verkocht wordt. Kan prima aan de achterkant van de kop, met een bransmerk oid inderdaad, of graveren.
http://muziek.marktplaats.nl/instrum...fta_ind=9&fs=1
Haha, is dit die rode squier die zo ontzettend lelijk ge-reliced was, die hier een paar dagen geleden op stond?
Ik zou het logo eraf halen en hem dan pas verkopen, weet je zeker dat het niet jouw schuld is als het nog eens gebeurt.
Ik ben geen kenner, maar volgens de pagina op de Gibson site over serienummers worden serienummers pas sinds 1977 ingeslagen. Daarvoor waren het begreep ik decals (watertransfers) of met inkt gedrukte serienummers die natuurlijk wel een keer kunnen sneuvelen door slijtage, een refinish etc.
Ik kan mij goed voorstellen dat de eigenaar dan het nummer wel wil bewaren door het over te nemen op een plaatje dat hij op de gitaar aanbrengt.
Ook na 1977 hebben ze volgens de zelfde site de Les Paul Classics met inkte gedrukte serienummers voorzien "Les Paul Classic: This model features an ink stamped serial number with no "MADE IN USA" (just as we used on the original 1952-1960 Les Pauls). "
De conclusie is dus dat het ontbreken van een serienummer niet meteen hoeft te betekenen dat de gitaar in kwestie geen (echte) Gibson kan zijn.
De term grijze import ken ik echter niet en is volgens mij nietszeggend, en dat het ontbreken van het serienummer met de wijze van import iets te maken zou hebben lijkt mij ook uiterst onaannemelijk.
mijn waarschijnlijk 75 custom heeft gewoon een ingeslagen (6 cijfer) nummer, net als de meeste 70ers.
vanaf 77 of eind 76 is het gedrukt.
Allemaal dingen waarvoor je toch echt moet weten waar je naar moet kijken... ;)
Ik snap je punt best, maar dat gaat echt wel iets verder dan wat je als normale onderzoeksplicht van de koper zou mogen vatten, als de gitaar verder op het eerste gezicht in orde is en een prijs heeft die ook normaal is voor dergelijke instrumenten. Dat het intussen zo ver is gekomen dat je om bijvoorbeeld een Les Paul tweedehands te kopen eignelijk wel over die kennis zou moeten beschikken, vind ik niet normaal en eigenlijk best triest. En te makkelijk om dat dan maar op de koper af te wentelen.
Hier ging het echter om een gevalletje veel goedkoper dan normaal en ben ik bang dat de hebzucht de overhand heeft gehad bij de aankoop.
Mijn '70er custom heeft ook een ingedrukt serienummer net als bij die van Bass.
Zal ik dan ook maar.... :seriousf:
Dit wordt hier beweerd als zijnde de waarheid, maar dat is dus niet zo.
'68 - '75 hebben een 6-digit ingeslagen s/n.
'75 - '77 hebben een decal met model en s/n (99 = 1975; 00=1976; 06=1977)
daarna de standaard ingeslagen codering (muv bijv Classics, CustomShoppers en ander 'speciaal' spul)
Volgens mij beweerd Geert helemaal niks als waarheid? Ik las "meen" en dan zit ie er volgens jou 2 jaartjes naast.
Maar goed, het ver plassen is begonnen :cheerup:
Nee, dit heeft niks met ver plassen te maken.
Het ging mij om het eerste stukje, waar geen 'meen' bij stond (tenminste zo interpreteerde ik het). Daar stond gewoon dat Gibson altijd alle nummer heeft ingeslagen en dat is gewoon niet zo.
@Geert: no problemo en maakt ook verder niet uit. Het gaat mij niet om om jou hier van leugens te betichten hoor. :D
Het gebeurt gewoon regelmatig dat mensen van alles roepen als zijnde de waarheid zonder dat ze het weten (nogmaals: ik bedoel niet jou). Maar het was mijn eerste reactie, want ik dacht: "oh, weer zo'n stelling die niet klopt".
Excuses dus, het was niet als aanval bedoel, slechts een kleine correctie/aanvulling. :)
Enig idee waar ik net op geboden heb?? http://muziek.marktplaats.nl/snaarin...qP35BeA1gS8%3D
Omdat ik niet veel verstand heb van Fender gitaren. Ik heb geen idee welk model het is, en geen idee of het überhaupt een echte Fender is. Dus daarom staat dat hier.
Ik weet dus ook niet wat ie waard is, maar ik krijg vanzelf een reactie van de verkoper en vanaf daar gaan we wel verder.
ps:
You're = jij bent
your= van jou
Ik kon daar niets over vinden, behalve dat je die dingen gewoon los kunt kopen overal. Misschien heeft die kerel dat gekocht en op zijn stlatocastel geschroefd.