Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 879 van 1797 EersteEerste ... 3797798298698778788798808818899299791379 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.781 t/m 8.790 van 17961
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pff Bekijk bericht
    Nee dat is hij niet ,kan het weten want hij is van mij
    Nou, ik moet eerlijk zeggen, hij ziet er mooi uit zo
    Aaaah, nu zie ik dat je die rode ook nog hebt. Als je nou het zelfde doet met die rode.

Standaard

Ik zou het logo eraf halen en hem dan pas verkopen, weet je zeker dat het niet jouw schuld is als het nog eens gebeurt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robert-gitarist Bekijk bericht
    Misschien ooit eens gejat, zou ook kunnen natuurlijk.
    Zou kwam er een poosje terug eens een Gibson LP goldtop voorbij zonder serienummer.
    Ik ben geen kenner, maar volgens de pagina op de Gibson site over serienummers worden serienummers pas sinds 1977 ingeslagen. Daarvoor waren het begreep ik decals (watertransfers) of met inkt gedrukte serienummers die natuurlijk wel een keer kunnen sneuvelen door slijtage, een refinish etc.

Ik kan mij goed voorstellen dat de eigenaar dan het nummer wel wil bewaren door het over te nemen op een plaatje dat hij op de gitaar aanbrengt.

Ook na 1977 hebben ze volgens de zelfde site de Les Paul Classics met inkte gedrukte serienummers voorzien "Les Paul Classic: This model features an ink stamped serial number with no "MADE IN USA" (just as we used on the original 1952-1960 Les Pauls). "

De conclusie is dus dat het ontbreken van een serienummer niet meteen hoeft te betekenen dat de gitaar in kwestie geen (echte) Gibson kan zijn.

De term grijze import ken ik echter niet en is volgens mij nietszeggend, en dat het ontbreken van het serienummer met de wijze van import iets te maken zou hebben lijkt mij ook uiterst onaannemelijk.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nobler Bekijk bericht
    Ik ben geen kenner, maar volgens de pagina op de Gibson site over serienummers worden serienummers pas sinds 1977 ingeslagen. Daarvoor waren het begreep ik decals (watertransfers) of met inkt gedrukte serienummers die natuurlijk wel een keer kunnen sneuvelen door slijtage, een refinish etc.

Ik kan mij goed voorstellen dat de eigenaar dan het nummer wel wil bewaren door het over te nemen op een plaatje dat hij op de gitaar aanbrengt.

Ook na 1977 hebben ze volgens de zelfde site de Les Paul Classics met inkte gedrukte serienummers voorzien "Les Paul Classic: This model features an ink stamped serial number with no "MADE IN USA" (just as we used on the original 1952-1960 Les Pauls). "

De conclusie is dus dat het ontbreken van een serienummer niet meteen hoeft te betekenen dat de gitaar in kwestie geen (echte) Gibson kan zijn.

De term grijze import ken ik echter niet en is volgens mij nietszeggend, en dat het ontbreken van het serienummer met de wijze van import iets te maken zou hebben lijkt mij ook uiterst onaannemelijk.
    Bij Gibson zijn alle serienummers ingeslagen, muv van bepaalde customshoppers en gedurende de jaren 70 (ik meen de periode 1973-1977)

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

mijn waarschijnlijk 75 custom heeft gewoon een ingeslagen (6 cijfer) nummer, net als de meeste 70ers.
    vanaf 77 of eind 76 is het gedrukt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pff Bekijk bericht
    Muah valt wel mee met het expert zijn hoor,Gewoon pots,switch en solderingen checken, snaren eraf, neck en hals element eruit halen en controleren ,halsinzet checken,hout en de maple top
    Allemaal dingen waarvoor je toch echt moet weten waar je naar moet kijken...

Ik snap je punt best, maar dat gaat echt wel iets verder dan wat je als normale onderzoeksplicht van de koper zou mogen vatten, als de gitaar verder op het eerste gezicht in orde is en een prijs heeft die ook normaal is voor dergelijke instrumenten. Dat het intussen zo ver is gekomen dat je om bijvoorbeeld een Les Paul tweedehands te kopen eignelijk wel over die kennis zou moeten beschikken, vind ik niet normaal en eigenlijk best triest. En te makkelijk om dat dan maar op de koper af te wentelen.

Hier ging het echter om een gevalletje veel goedkoper dan normaal en ben ik bang dat de hebzucht de overhand heeft gehad bij de aankoop.
    Turn it up • Bring the noise

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Mijn '70er custom heeft ook een ingedrukt serienummer net als bij die van Bass.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Bij Gibson zijn alle serienummers ingeslagen, muv van bepaalde customshoppers en gedurende de jaren 70 (ik meen de periode 1973-1977)
    Dit wordt hier beweerd als zijnde de waarheid, maar dat is dus niet zo.
    '68 - '75 hebben een 6-digit ingeslagen s/n.
    '75 - '77 hebben een decal met model en s/n (99 = 1975; 00=1976; 06=1977)
    daarna de standaard ingeslagen codering (muv bijv Classics, CustomShoppers en ander 'speciaal' spul)
    My Róisín Dubh is my one and only true love

Senior Member

Standaard

Volgens mij beweerd Geert helemaal niks als waarheid? Ik las "meen" en dan zit ie er volgens jou 2 jaartjes naast.
    Maar goed, het ver plassen is begonnen

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten