Ik zal morgen de opnames beluisteren, ik vind de amp in het echt totaal
niet klinisch klinken. Wellicht zijn het toch de opnames.
Printable View
Ik zal morgen de opnames beluisteren, ik vind de amp in het echt totaal
niet klinisch klinken. Wellicht zijn het toch de opnames.
Helemaal mee eens,
Het klonk in dat hok bij DB's totaal niet klinisch.
Eerder organisch en warm. Ik mis de punch die er live met grof geweld uitkwam. Zit hier op wintersport met een notebook met El Crappo soundsystem dus dat
helpt ook niet echt.
Thuis maar eens over de PA gooien.:rockon::rockon:
De clips zijn voor mij ook niet echt duidelijk eerlijk gezegd.
Als je nieuwe clips gaat opnemen dan zou ik in ieder geval het volgende aanraden:
- geen effecten gebruiken
- duidelijkere muzikale fragmenten spelen i.p.v. akkoord - shred - akkoord - shred sequensen
- een paar clips waar minder gain gebruikt wordt?
Wat ik niet helemaal begrijp, ik meende op je site ook een Plexi te zien, bouw je verschillende types?
Als wat jullie midgain noemen op de clipjes ook echt de knop op twaalf uur is dan denk ik dat de Challenger iets teveel gain heeft voor mij, is het een tweekanaals bak?
Meerderen hebben het al gevraagd maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat het gaat kosten, als je daarover iets kan of wil loslaten.
Misschien doe ik iets fout maar ik heb ze nu op mijn feesboek gezet en daar klinkt het al anders dan in de link die arjan plaatste. Of zou het geluid ook beter zijn wanneer je ze op je computer benedenlaad?
Nogmaals, in het echt was het wel beterderder:)
bitrate van de mp3's is nu 192 kps (is echt te laag)
zou de originele opnames naar 320 kps converteren beter nog, zou de originelen helemaal niet converteren
denk dat dat een stuk scheelt
deze ziet er wel ok uit geen wachttijden om down te loaden ,50mb per upload, helaas geen streaming
http://www.datafilehost.com/
of anders voor 50 of 60 eu p jaar een domein reggen met een paar 100 mb webruimte
Hm.. ik ben niet zo weg van de soundclips.
Ik hoor alleen maar een gitarist die wil graag wil laten horen wat voor trucjes 'ie kan, maar ik hoor niet een keer een akkoord mooi uitklinken. Bij een soundclip van een amp wil ik graag horen hoe een versterker klinkt. Hoe hij reageert op hard aanslaan, zacht, compressie, dichtsmeren, openheid..
Als ik een gitarist trucjes wil horen doen, dan ga ik wel gewoon een willekeurige gitarist youtuben.
Begrijp me niet verkeerd hoor, maar ik hoor liever de versterker, in plaats van wat een gitarist allemaal kán op die versterker.
Conclusie: moet hem zelf dan maar eens bespelen :)
Dropbox misschien? Daar klinken veel dingen wel ok vind ik :)
Ben het eigenlijk wel een beetje eens met Niels..
Even over de clipjes,
Ik was er niet helemaaaal met m'n kop bij, dus het spelen ging vrij op de automatische piloot.
Maar ook vooral speelde ik wat en er zouden eigenlijk maar 30 seconde van alle clips gebruikt worden.
Nu is dit langer geworden, dus krijg je ook wat meer gespeel en gepiel zegmaar.
Daarnaast denk ik wel dat je ondanks het gefrot je zeker wel hoort hoe de amp klinkt en ook qua dynamiek.
(De kwaliteit is nu laag, dat scheelt veel, maar op mij komt de versterker wel goed over zoals ie is, hoewel het live natuurlijk allemaal wat voller vetter en dikker klinkt, maar dat is logisch).
Ohja dat was ik vergeten te zeggen: De clips zijn ERG goed gelukt als ik hoor dat iemand 'hem dan maar in het echt moet proberen' , onieda Arjan? ;)
Mee eens, ik hoor tussen de losse noten ook gewoon pinched en stops, harde attacks en zachte details, cleane partijen klinken ook gewoon lange noten..
Niks ten nadele van het feit dat ik kan genieten van Timo zijn spel en hem gewoon meer gunde dan 30 sec.
Ook in de metal partijen zitten stukken met dikke harmonische meerklanken..
Maar nogmaals, iedereen is van harte welkom om hem zelf eens te kunnen bespelen!
Jij bent gewoon jaloers dat je niet zulke mooie tepels hebt! :blast:
Nou, een meeting in DB's zeg ik geen nee tegen, terwijl ik de clips nog niet eens gehoord heb.
Maar "plexi-clean-crunch-old-skool-metul", kan ik niet weerstaan. Bovendien ziet ie er geweldig uit. :crazyhappy:
Net even de samples beluisterd, en ik ben wel enthousiast hoor, klnkt goed.
Het feit dat je "closed-micing" hebt toegepast doet niet echt goed aan de opnames, maar ik kan er wel "doorheen" luisteren. Ik neem zelf ook wel 's wat op met een Sennheiser E606, en dat klinkt ook erg droog, maar als je dat weer mixt met een mp3, krijg je toch een goeie sound, althans, da's mijn ervaring tot nu toe.
Trouwens, in de sample in de quote moet een delay hebben gezeten, kan niet anders, die hoor je duidelijk, maar Timo heeft volgens mij ook een delay "in de vingers". ;)
Zo, heb er nu even naar geluisterd met de juiste set. Celan klinkt prima maar inderdaad een delay erop. Misschien stond ergens in het opname programmaatje nog een effect aan, per ongeluk? Hoe dan ook, maakt verder niet uit eigenlijk.
De drives klinken allemaal als een pedaal-demo en dan niet zo'n beste. Dat kan nooit de bedoeling zijn. Het laag is totaal afwezig, wat je juist niet zou verwachten bij een 100W bak en het klinkt allemaal even 'hard'. Ook mid gain is inderdaad al erg veel van het goede. Knalharde attack en nergens is de sustain te horen. De wah verpest het ook behoorlijk in de strat clip.
Ik zou zeggen: dit is echt een herkansing waard. Room mic en condensator mics zijn echt aan te bevelen anders kom je niet in de buurt van de echte power van een amp.
Ik hoor inderdaad ook delay, vreemd, stond wellicht nog aan in logic ofzo.
@ Mitch: er is trouwens geen wah gebruikt?? Dat is mijn aanslag en vele geswitch van bridge naar hals pu.
Serieus? Ah, dan zit ik dus naar je ripping attack te luisteren :D Da's wel wauws zeg, dat het dan zo kan klinken. Mijn respect voor de techniek, maar echt mooi vind ik het niet in de clip :dontgeti: Nou ja, al met al: tof gespeeld, amp klinkt veelbelovend, gewoon een kwestie van andere apparatuur, iets meer vantevoren een plan maken dat misschien iets meer aansluit op de gemiddelde plexi-klant en dan kan het wel eens een heel leuk worden.
Thanx mitch, kan mij wel enigzins verplaatsen in je bevindingen.
Heb momenteel nog wat agenda punten weg te werken maar dan gaat er serieus opgenomen worden.
Heb veel aan jullie opmerkingen betreffende micing etc.. dank hiervoor!
Mocht er een vrijwilliger zijn die nog een fijne studio beschikbaar stelt....?!
Verneem ik graag!
Deze micing sessie zal wederom gebruikt worden om aan jullie de kans te bieden hierbij aanwezig te zijn.
Graag via PM, om vervolgens zelf ook eens wat te kunnen pielen op de amp...
Goed idee.
Een amp kun je volgens mij pas echt goed beoordelen door er zelf op te spelen. Opnames, hoe goed gemaakt ook, geven niet meer dan een indruk.
Gisteren had ome Keith generale voor zijn solo stuk van het muziekexamen (6 VWO). Speelde over een 2x12 GIABLO cab (nagenoeg identiek aan de Challenger cab geloof ik, 2 nieuwe UK G12M25 Celestions; verzoek van Keith) en de sound was aaawesome
Muiterij onder de andere gitaristen; wilden ook over zijn set spelen:seriousf:
Kijk uit naar een 2e sessie, Keith wil er dan ook graag bij zijn:rockon:
http://s968.photobucket.com/albums/a...MANREPLICA.jpg
Zo dan,
Druk met van alles en nogwat maar intussen dit:
Zaterdagmiddag 19 maart vanaf 14:00 zijn die en/of gene van harte welkom om de Challenger in de studio van Frits van Mourik aan de tand te voelen.
Nieuwe ( wellicht duidelijkere ) clips zullen daar ook gemaakt worden.
Misschien sta je straks op de track!
Wil je hier nu bij aanwezig zijn, dan verneem ik uiteraard graag van je via PM..
Neem vooral je eigen harp mee!
Is dat in vlaardingen? Zo ja dan kan ik wel even langs komen aangezien mijn ouders daar in de buurt wonen en ik dat weekend daar toch zit:ok:
staat genoteerd, moet nog wel even kijken of ik kan hoor :)
Ja, da's logisch, het is een studio, geen balzaal. :listen:
Ik moet tot 14:00 verplicht vrijwilligerswerk doen in Vlaardingen dus ben dan al 'in town'. Alleen wil ik uiteraard een gitaar meenemen, zo'n pietepeut ben ik dan wel en da's logistiek wat minder handig. Maar dat vogel ik nog wel uit en anders hoor ik de clips wel.
Sh*****t
Had eerdere afspraak over het hoofd gezien; kom ik niet onderuit:(
Kan echt niet langskomen.
Baaaaaaaaaaaaalt
Uit mijn hoofd zijn het M25s maar dat weet Frits vast beter dan ik!
Dat zouden dan M20s moeten zijn toch? Volgens mij zijn er nooit H20s geweest en in 63 waren er volgens mij nog geen H30s. Voor 't geval iemand per se een 100W top er doorheen wil jagen op full blast is het misschien toch wel handig om te weten wat erin zit, Frits ;)
Zal ik Toneblo voor de zekerheid een minder mojo maar toch niet zo heel beroerd 1960 G12T75 loaded cabje uit '83 meegeven voor als iemand de Challenger ff helemaal open wil gooien?
Is voor een impressie hoe de amp klinkt op een "modale" 4x12 miss niet zo'n gek idee.:rockon:
Amp voluit en amp op een T75 cab (oud of niet) zijn twee zaken die mij geen bal interesseren, maar ik weet nog niet eens zeker of ik kom dus trek je daar niks van aan :D
Er zijn nog steeds mensen die voluit willen kunnen met een 100 watter
(ik niet trouwens, snoeihard wel, voluit is wel eens aardig om te horen wat
er dan met je geluid gebeurt maar voor de rest is niet erg praktisch en tikkelje ongezond)
Heb helaas nog geen G12M25 loaded 4x12; komt er wel aan zodra Toneblo weer tijd heeft:rockon:
Maar wees gerust: voor mensen met fijnbesnaarde oren neemt Arjan ook zijn Giablo 2x12 met G12M25 uit 1969
mee .... :D