Wat zit er in dat doosje?
Printable View
Een boss-fan merk ik trouwens op ;)
Leuke plank! toont ook mooi met die drie one-spots naast elkaar :seriousf:
http://i246.photobucket.com/albums/g...Pedalboard.jpg
Mijn board... X2 Wireless -> DynaComp (Wampler mod) -> Maxon Phase999 (Wampler mod) -> Crybaby Wah (Wampler + Scarecrow mod) -> Boss GE-7 (Scarecrow mod) -> Radial BigShot ABY (split in signaal A, B en C):
Signaal A -> Fulltone OCD -> Fulltone GT500 -> Ernie Ball Stereo volume ->Kill switch
Signaal B -> Ernie Ball Stereo volume ->Line6 DL4 (Keeley mod) -> Kill switch
Signaal C -> Boss tuner
Vanuit de kill switch gaat signaal A in de "Bright channel" van m'n versterker, signaal B gaat in de "Normal channel" (Amp is een Scarecrow FB68 Plexi, of een Scarecrow TMB18, allebei in principe Marshalls, een 100Watter en een 18Watter, met EV12L speakers)
http://wim.vanommen.net/gear/thumbnails/pedalboard.jpg
in volgorde:
Ibanez LU20
Danelectro Pastrami Overdrive
Danelectro Grilled Cheese
Harley Benton CS100
Harley Benton CH100 deze splits het signaal naar de delays
Twee maal Harley Benton DD2 1 met een korte en 1 met een lange delay tijd
De delay's gaan allebei naar een eigen Vox Cambridge 15 (daar heb ik er dus ook twee van).
Het koffertje is een gemod Gamma Koffertje de pedalen liggen in de deksel en ik kan de onderkant er nog steeds opzetten er kan echter niet teveel zooi meer in want dan valt hij uit elkaar ;-).
a: Keeley mods doen niks aan de buffered bypass van de Bossjes
a2: die buffered bypass is zooo slecht nog niet..
b: de buffered bypass van Bossjes klinken als 'een lading boss-pedalen voor een amp'... Prince heeft wel eens met een 'all Boss'-board gespeeld... op 't natuurkundig/electro-vlak zijn Bossjes niet ideaal, maar evenveel pedalen met alleen true bypass + 2 lange gitaarkabels is nou ook niet ideaal...
ieder z'n smaak zullen we dus maar zeggen.. zelf heb ik 6 pedalen, met buffer-pedalen aan begin en eind; deels uit esthetisch oogpunt, deels uit klank-technisch oogpunt...
Net bij een repetitie begon (volgens mij) m'n Blackstar ineens heel moeilijk te doen - zowel aan als uit kwam er maar heel soms het volle signaal doorheen. Heb toen maar even een stukje gespeeld met de DS-1 als distortion, maar echt blij werd ik er niet van. later deed alles het trouwens wel weer.
Nogal wiedes, de meeste mensen hier hebben nooit op bepaalde borden gespeeld. Je oordeelt hier altijd op wat je ziet. Er is hier ook niemand die over mijn borden heeft gespeeld.
Wel heb ik gespeeld met de pedalen die ik hier veel voorbij zie komen, maar je hebt gelijk, niet in deze exacte combinatie.
Maar de ervaring die ik heb met een grote hoeveelheid gebufferde pedalen zijn allemaal het zelfde. Je verliest gewoon een hoop sprankel. Of het publiek dit merkt is het wat anders, maar ik hoef het niet.
Bijna tien buffers op een rijtje? Als je dat één keer gehoord hebt mag je toch wel extrapoleren naar een andere situatie of hoe zit dat? Tone suck city was wel het eerste dat in me opkwam toen ik dat board zag, ik had alleen geen zin om te posten.
http://i53.photobucket.com/albums/g7...ding454003.jpg
Tja met boss is niets mis mee, echt niet. Vrienden van me lachen me uit als ze eerst mijn hook zien en vervolgens mijn board zien waar drie boss'jes op staan. Er zitten gewoon hele aardige pedalen bij, die mits je ze goed insteld goed klinken. Maar ja zeven pedalen achter elkaar voor je amp(volgens mij is de bovendste rij in de loop) is nooit echt bevoorderlijk. Ook al is de eerste een buffer en is de rest true bypass. Dan blijft het veel.
Persoonlijk heb ik:
MXR Line/driver booster
Dunlop cry baby, true bypass mod
Boss ds1
Ibanez ts 9
Loop:
Boss dd-3
Boss Rv-5
idd de bovenste rij zet ik in de loop en is zeker niets mis mee.
Ik begrijp wel dat sommigen te veel buffers zien op de onderste rij .
Maar zelf pas ik steeds m'n onderste lijn aan dmv er maar 3 of 4 door te sturen en laat ik sommige (te zien voor welke speelgelegenheid ) uiteraard weg.
Zelf weet ik ook wel dat je er geen 10 moet doorsturen door 1 lijn ,zoals eerder is aangehaald.
M'n 4 bovenste in de loop dus .
En onderste rij pas ik aan hoe/welke en voor/bij wat ik het wil toepassen .niets mis mee naar mijn menens...
Maar vraagje, hoor jij tonesuck, bij jouw pedalboard. Want tonesuck is een feit, maar het is iets waar pas de afgelopen jaren over gepraat wordt, vroeger waren buffer pedalen achter elkaar aansluiten heel normaal en vele malen extremer dan jouw board. En die gitaristen, van toen worden nu geprezen om hun sound.
Tsja, daar ben ik ook benieuwd naar. Ikzelf heb uitgebreid dit fenomeen IN DE PRAKTIJK onderzocht. Met 5 boss/Ibanez pedaaltjes (en dan de nieuwere, niet de oude versies) hoor je GEEN tonesuck. Als er een ouder Boss/Ibanez pedaaltje in de keten zit of bijvoorbeeld een Wah of iets dergelijks, hoor je EEN KLEIN BEETJE tonesuck. (bekend voorbeeld is de BOSS CE-2). Ik en mijn medemuzikant twijfelden echter of je dit live in een bandgeweld ook zou horen. Ik heb sindsdien mijn (nieuwe) boss pedaaltjes gewoon in mijn keten staan.
Ik wordt toch wel zo moe van dat tonesuck gedram.
Dat er tonesuck of niet optreed is iets waar we volgens mij niet altijd op uit hoeven komen....Daarover is voldoende (lees: meeeeeeer dan voldoende) aandacht aan besteed op dit forum. Dit topic gaat over het laten zien d.m.v. foto's hoe je pedalboard eruit ziet. Commentaar mag uiteraard geleverd worden, tips, suggesties, opmerkingen, bla bla bla (lees: noem maar op) maar dat tonesuck verhaal kennen we nu wel een keertje... Geef liever gedegen advies over volgorde van pedalen, combinatie van pedalen en tips over voedingsissues en over hoe je de boel het beste kunt monteren/aansluiten, welke case erom zou kunnen passen etc. etc.
En nee, het hoeft niet louter positief te zijn maar opmerkingen als "tonesuck city" voegen geen enkele waarde toe aan dit topic.
En nee, ik val hier niemand persoonlijk mee aan... ;-)
Is ook niets mis mee, als jij het prima vind klinken zal niemand daar moeilijk over doen en idd, je kunt nog net zo'n knettergoed board hebben, als de geluidsman geen goed materiaal heeft of zit te klooien of je laat verzuipen in het bandgeluid blijft er van je eigen geluid niet veel over...
Moraal van het verhaal: er is altijd een BOTTLENECK !!!
ik ben gek op boss pedalen, er zijn vele soorten en maten en de meeste klinken gewoon goed! speelde eerder ook wel met meerdere van die dingen voor mijn amp maar heb nooit de moeite genomen om uberhaupt tone-suck te onderzoeken, maw gewoon aan elkaar knopen en lekker spelen, en inderdaad voor hier! laat zien die boards!!!
Dag mede-g.a.s. ers,
vorige week eindelijk m'n showmaster 48 binnen :rockon:. was nog aan het twijfelen of ik de kleinere wilde, maar daar paste toch te weinig op.
Nu nog even een plank eronder met wat klitteband en tapijt o.i.d. en nog een voedinkje regelen (one spot denk ik).
Er komt binnenkort (deze week) nog een ehx mmd bij (eindelijk) ik zag dat ze bij feedback de xo versie hadden, die neemt wat minder ruimte in en klinkt hopelijk hetzelfde. Misschien dat die arion tuner nog inruil voor een andere, want echt muten doet ie niet, spettert een beetje door. De ibanez chorus gaat eruit, ga ook hier de mmd voor gebruiken
De overdrives & distortions gaan tussen gitaar en input van mijn amp en de modulatie effecten gaan in een loop (voor het cleane kanaal, voor degenen die een tsl100 hebben). pedaaltjes heb ik nu gewoon maar even neergezet voor de show.
Zal vorderingen posten!
http://i422.photobucket.com/albums/p...pedalboard.jpg
Je moet wel die Big Muff d'r op jassen. Big Muff's zijn goed!
Bij alle pedalen kan je een "tone-suck"sound verkrijgen.
Beste is gewoon ze zo ordenen en testen/creeren wat en hoe .
Ooit zag ik bij een opname de belgische erik melaerts(clouseau)met een uitgebreid boss gamma spelen.(en ondervond ook geen problemen)
Maar ditzijnde gezegd...
alle tips zijn idd welkom zoals marshall aangaf .
Hè, hè. Wat een gezeur toch steeds :???:.
Ik heb hierdoor bijna geen zin meer om mijn board te posten, want ja dat zal ook wel weer tonesuck etc. zijn. Het kan mij niet bommen, als mijn sound maar goed is. Als ik het geluid dat ik in mijn hoofd hoor kan maken, dan boeit het voor geen meter of iets wel of niet gebufferd is.
Ik vind dit trouwens bij uitstek een tppic waar je vooral positief zou moeten zijn en/of geinteresseerd vragen stelt. Als je het niks vind en je hebt geen opbouwend advies, dan kun je net zo goed je mening voor je houden.:hippie:
Je gaat toch ook niet roepen dat iemand een lelijke baby heeft :seriousf:
Foto's! Foto's! :rockon:
Ik heb zelf ook 'last' gehad van teveel hoog/'sprankel' verlies toen is nog ~5 Boss pedaaltjes had, maar het kan ook als positief ervaren worden. Nu heb ik zelf een aantal pedaaltjes gemaakt en die zijn allemaal true bypass, dus ik let er nu wel op...
Bottom line: als JIJ er maar blij mee bent, dus kom maar op met die foto's! ;)
Eej meer J&H fans :D Ik vind t ook n superapparaat. Ik heb alleen geen Big Muff om m mee te vergelijken. Ik vind met name de 2 kanalen -die allebei 100% bruikbaar zijn- een grote pre :)
EDIT: En ja, dat ie groot is is idd n beetje lomp. Net als de plaats van de jacks en die onhandige punt :S Maar hij klinkt goed!
Ik heb sinds kort ook een big muff.. toen ik hem in de winkel teste vond ik m echt top over mn tele en een fender deluxe. Nu merk ik thuis dat dat ding soms zoveel sustain heeft... T lijkt wel op mn Roland Cube die big muff niet aan kan terwijl de sustain helemaal dicht gedraaid is... Voor powerchords is het top maar met solo's is het soms bagger.
Tips (misschien instelling ofzo)?
Dank u!