Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 643 van 1214 EersteEerste ... 1435435936336416426436446456536937431143 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.421 t/m 6.430 van 12136

Standaard

Tja met boss is niets mis mee, echt niet. Vrienden van me lachen me uit als ze eerst mijn hook zien en vervolgens mijn board zien waar drie boss'jes op staan. Er zitten gewoon hele aardige pedalen bij, die mits je ze goed insteld goed klinken. Maar ja zeven pedalen achter elkaar voor je amp(volgens mij is de bovendste rij in de loop) is nooit echt bevoorderlijk. Ook al is de eerste een buffer en is de rest true bypass. Dan blijft het veel.

Persoonlijk heb ik:

MXR Line/driver booster
    Dunlop cry baby, true bypass mod
    Boss ds1
    Ibanez ts 9

Loop:
    Boss dd-3
    Boss Rv-5

Junior Member

Standaard

idd de bovenste rij zet ik in de loop en is zeker niets mis mee.

Ik begrijp wel dat sommigen te veel buffers zien op de onderste rij .
    Maar zelf pas ik steeds m'n onderste lijn aan dmv er maar 3 of 4 door te sturen en laat ik sommige (te zien voor welke speelgelegenheid ) uiteraard weg.

Zelf weet ik ook wel dat je er geen 10 moet doorsturen door 1 lijn ,zoals eerder is aangehaald.

M'n 4 bovenste in de loop dus .

En onderste rij pas ik aan hoe/welke en voor/bij wat ik het wil toepassen .niets mis mee naar mijn menens...
    .

Fender telecaster vintage "52 blonde.

Ibanez js1200.candy red

Gibson les paul faded standard Tobacco sunburst.

Standaard

Maar vraagje, hoor jij tonesuck, bij jouw pedalboard. Want tonesuck is een feit, maar het is iets waar pas de afgelopen jaren over gepraat wordt, vroeger waren buffer pedalen achter elkaar aansluiten heel normaal en vele malen extremer dan jouw board. En die gitaristen, van toen worden nu geprezen om hun sound.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Maar vraagje, hoor jij tonesuck, bij jouw pedalboard. Want tonesuck is een feit, maar het is iets waar pas de afgelopen jaren over gepraat wordt, vroeger waren buffer pedalen achter elkaar aansluiten heel normaal en vele malen extremer dan jouw board. En die gitaristen, van toen worden nu geprezen om hun sound.
    Tsja, daar ben ik ook benieuwd naar. Ikzelf heb uitgebreid dit fenomeen IN DE PRAKTIJK onderzocht. Met 5 boss/Ibanez pedaaltjes (en dan de nieuwere, niet de oude versies) hoor je GEEN tonesuck. Als er een ouder Boss/Ibanez pedaaltje in de keten zit of bijvoorbeeld een Wah of iets dergelijks, hoor je EEN KLEIN BEETJE tonesuck. (bekend voorbeeld is de BOSS CE-2). Ik en mijn medemuzikant twijfelden echter of je dit live in een bandgeweld ook zou horen. Ik heb sindsdien mijn (nieuwe) boss pedaaltjes gewoon in mijn keten staan.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Ik wordt toch wel zo moe van dat tonesuck gedram.

Dat er tonesuck of niet optreed is iets waar we volgens mij niet altijd op uit hoeven komen....Daarover is voldoende (lees: meeeeeeer dan voldoende) aandacht aan besteed op dit forum. Dit topic gaat over het laten zien d.m.v. foto's hoe je pedalboard eruit ziet. Commentaar mag uiteraard geleverd worden, tips, suggesties, opmerkingen, bla bla bla (lees: noem maar op) maar dat tonesuck verhaal kennen we nu wel een keertje... Geef liever gedegen advies over volgorde van pedalen, combinatie van pedalen en tips over voedingsissues en over hoe je de boel het beste kunt monteren/aansluiten, welke case erom zou kunnen passen etc. etc.

En nee, het hoeft niet louter positief te zijn maar opmerkingen als "tonesuck city" voegen geen enkele waarde toe aan dit topic.

En nee, ik val hier niemand persoonlijk mee aan... ;-)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Tsja, daar ben ik ook benieuwd naar. Ikzelf heb uitgebreid dit fenomeen IN DE PRAKTIJK onderzocht. Met 5 boss/Ibanez pedaaltjes (en dan de nieuwere, niet de oude versies) hoor je GEEN tonesuck. Als er een ouder Boss/Ibanez pedaaltje in de keten zit of bijvoorbeeld een Wah of iets dergelijks, hoor je EEN KLEIN BEETJE tonesuck. (bekend voorbeeld is de BOSS CE-2). Ik en mijn medemuzikant twijfelden echter of je dit live in een bandgeweld ook zou horen. Ik heb sindsdien mijn (nieuwe) boss pedaaltjes gewoon in mijn keten staan.
    Is ook niets mis mee, als jij het prima vind klinken zal niemand daar moeilijk over doen en idd, je kunt nog net zo'n knettergoed board hebben, als de geluidsman geen goed materiaal heeft of zit te klooien of je laat verzuipen in het bandgeluid blijft er van je eigen geluid niet veel over...

Moraal van het verhaal: er is altijd een BOTTLENECK !!!

Senior Member

Standaard

ik ben gek op boss pedalen, er zijn vele soorten en maten en de meeste klinken gewoon goed! speelde eerder ook wel met meerdere van die dingen voor mijn amp maar heb nooit de moeite genomen om uberhaupt tone-suck te onderzoeken, maw gewoon aan elkaar knopen en lekker spelen, en inderdaad voor hier! laat zien die boards!!!
    SPAM & dus ook te koop; Lexicon MPX-1 G2 + R1 foot controller
    Ruil/inruil en dus ook gezocht: hmmm...

Effect ! Pedalboard in de maak

Dag mede-g.a.s. ers,

vorige week eindelijk m'n showmaster 48 binnen . was nog aan het twijfelen of ik de kleinere wilde, maar daar paste toch te weinig op.
    Nu nog even een plank eronder met wat klitteband en tapijt o.i.d. en nog een voedinkje regelen (one spot denk ik).

Er komt binnenkort (deze week) nog een ehx mmd bij (eindelijk) ik zag dat ze bij feedback de xo versie hadden, die neemt wat minder ruimte in en klinkt hopelijk hetzelfde. Misschien dat die arion tuner nog inruil voor een andere, want echt muten doet ie niet, spettert een beetje door. De ibanez chorus gaat eruit, ga ook hier de mmd voor gebruiken

De overdrives & distortions gaan tussen gitaar en input van mijn amp en de modulatie effecten gaan in een loop (voor het cleane kanaal, voor degenen die een tsl100 hebben). pedaaltjes heb ik nu gewoon maar even neergezet voor de show.
    Zal vorderingen posten!

Banned

Standaard

Je moet wel die Big Muff d'r op jassen. Big Muff's zijn goed!

Junior Member

Standaard

Bij alle pedalen kan je een "tone-suck"sound verkrijgen.
    Beste is gewoon ze zo ordenen en testen/creeren wat en hoe .

Ooit zag ik bij een opname de belgische erik melaerts(clouseau)met een uitgebreid boss gamma spelen.(en ondervond ook geen problemen)

Maar ditzijnde gezegd...

alle tips zijn idd welkom zoals marshall aangaf .
    .

Fender telecaster vintage "52 blonde.

Ibanez js1200.candy red

Gibson les paul faded standard Tobacco sunburst.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten