mijn vorige gitaarleraar zit nu bij rob de nijs in de band,
goede gast,
Printable View
mijn vorige gitaarleraar zit nu bij rob de nijs in de band,
goede gast,
In de metal scene van vroeger ( ojee) leek het allemaal wel toegankelijker dan nu tegenwoordig. Even een babbeltje met Schmier van Destruction, of met Tom Araya tijdens de Hell Awaits tour, meermaals Dan Rock gesproken van Psychotic waltz (hele relaxte vent, jammer dat die band ooit is gesplit). De lui van WT op verjaardagen van mijn broertje die daarin drumt, en dan ook de ex drummer van Paradise Lost daar ontmoeten (Lee Morris). Ontmoeting waar ik met de meeste genoegens aan terugdenk omdat die slechts nog in het hiernamaals is te plannen is die met Piggy van VoiVod, een van mijn absolute helden aller tijden. Het feit dat ik goed frans spreek maakte een erg leuk gesprek mogelijk.
Minder leuke ontmoetingen:
Jan Akkerman gesproken tijdens de openingsdag van Robberts in Hilversum een jaar of 15 geleden denk ik, waarschijnlijk een verkeerde dag gezien zijn Majeurstemming, Yngwie Malmsteen tijdens een clinic in St. Niklaas (I`m so vewy much the gweatest guitawplayer in dze vorld...)
Moest pas een workshop voor school doen en toen werd ik door Thijs van Stereo (toetsendude) en Floor (ex After Forever) beoordeeld. Echt supercoole mensen!
Heb je gespeeld Timo?
Ik ben ff bij die jamsessie binnengelopen... niet zo'n succes..
Misschien heb ik je nog wel gezien. Ik heb een tijdje als vervangend vragen zitten beantwoorden omdat de docenten uren te laat waren.
Ik zit trouwen met Thijs in een bandje nu op school. Live electro samen met zijn vriendin. Chille gast, ik ken hem nog van Zitterd, als 16/17 jarig toetsenwondertje ;)
Jan Akkerman 2x ontmoet, 1x met hem samen gespeeld
Marco Borsato
Dewie (weet je nog? die van Idols):sssh:
Blof, met de oude drummer. zeer relaxte gasten.
Carach Angren
Tessarect (zeer coole gasten, we stonden in hun voorprogramma)
Die zangeres van Krezip.
Ripsaw.
Jeroen van Koningsbruggen (fout gespeld volgens mij) hij is echt superserieus, kon geen lachje vanaf.
heb woensdag Ewout Pieters en Charlotte Wessels ontmoet van Delain. best toffe mensen
minder bekend in Nederland maar ik ben een vriend blues/rock gitarist Jimy Graham.
Hij heeft mij wat lessen gegeven ook :)
http://www.jimygraham.com/JimyGrahamB&W1.jpg
Nou, dan kan je me vast ook wel uitleggen waarom hij op een lh gitaar speelt?
Ik heb Stochelo Rosenberg ontmoet
Ik heb een paar jaar terug een 'meet & great' met Elvis' TCB-band gehad, de mensen die hem begeleiden van '69 tot het eind in '77. Dat deed me wel wat. James Burton een hand gegeven en een paar woorden met hem gewisseld; Ronnie Tutt, Jerry Scheff. Goden voor me, bleken gewone en vriendelijke mensen. The Sweet Inspirations, Imperials Quartet, Joe Guercio, Glenn Hardin, John Wilkinson.
Erwin Java heb ik ook vrij uitgebreid ontmoet omdat ik een paar maanden les bij hem heb genomen. Harry Muskee ben ik hier ook al een paar keer tegengekomen. Gerrit Veen die in het begin in The Wild Romance baste.
En Daniël Lohues een tijdje terug. Leuk allemaal.
En lang geleden heb ik eens een kleedkamer gedeeld met Henry Rollins en zijn Rollins Band. Henry hield zich volledig afzijdig maar zijn band zat de hele tijd voor het optreden met ons te blowen :hippie:
Zo... ff een vette bump!!
Maar eh.. Mijn wall of fame... (wat ik nog weet of wat indruk heeft gemaakt)
-'99 Biertje gedaan met de jongens van Paradise Lost
-'05 Jeff Scott Soto (special guest.. en daarna stappen)
-'02 Walter Trout korte meet & greet.. aardige man!
- '01 Di-rect (toen ze nog relatief onbekend waren stond de band van mn nicht in het 'voorprogramma'
-'04 Snowy White (hele relaxte gast!!! Biertje met m gedaan in Zoetermeer)
-'97 Dyzack ("Conservatorium is gewoon KUT! Al die klassieke shit die ze in je kop proppen.. muziek zit in je hart weetje".... :seriousf:
- '95 Bob Fosko (knettergek!)
- '01 Mental theo (jawel!!! hij vond mn lange haren en Fear Factory T-shirt eens 'wat anders' nou dat was idem!!)
-'05 Paris Dandies (o.a. Danny Lademacher) (Mitch.. zat jij toen al bij Cantrip of was dat nog met Wim?...)
- '00 Ik heb ooit nog eens een pingpongballetje gehad van Mike Mccready (vraag maar niks!.. Balletje is overigens opgegeten door de hond van mn tante..)
-in 2004 heb ik nog een tijdje met Anton Corbijn staan ouwehoeren.. Dat is pas een aardige en bescheiden gast! was heel vriendelijk!!
(sommige jaartallen zijn 'ongeveer' want dat weet ik niet allemaal meer..)
lange lijst gaat dit worden, maar zitten enorm veel Belgen tussen die jullie misschien niet gaan kennen,
backstage gezeten en met sommige ook echt wel kunnen babbelen;
raymond vh groenewoud,
noordkaap,
sepultura,
kings of leon,
abn,
heideroosjes,
De kreuners,
de naam komt me even niet te binnen maar iets met kid and the coconuts, met deze zijn kinderen was ik backstage aan het voetballen tijdens hun optreden, en hij bedankte me heel vriendelijk voor hun bezig te houden, dat was zeldzaam blijkbaar :)
clouseau (was niet zo aangenaam toen)
axelle red (omhooggevallen)
pragha khan
status quo
liquido
en nog een hele hoop andere die me niet direct binnenschieten,
allemaal leuke ervaringen, en soms kan je echt wel verschieten van sommige artiesten, op beide manieren.
Een jaar of 3 terug wel ff een hoogtepunt voor mij persoonlijk. Ben namelijk al even fan van Metallica, en stond op Werchter op de backstage rustig ff af te koelen, boterhammetje eten, sigaretje roken, je kent het wel, stond ineens 2 meter van me heel de groep, ook een luchtje te scheppen. De security had blijkbaar niet gezien dat er nog iemand in het zichtsveld stond, natuurlijk, toen ik rechtveerde hadden ze me wel gezien, en was de leut snel door :???:
Niet zo vriendelijke mannen, die security. Maar toch, so close and so far... :seriousf:
Hoe meer bekende mensen je ziet, en spreekt, hoe minder het je gaat boeien eigenlijk. Zijn ook maar mensen.
Kid Creole and The Coconuts? Oh Annie, I'm not your daddy!
Ik heb een jaar of twee terug een kort optreden samen met Axl Peleman gedaan waarin we een mix speelden van zijn 'Black paper, black ink' en mijn Nederlandse vertaling van het nummer.
Maar ja, wie in Nederland kent d'n Axl?
Ik heb twee keer een tourtje gedaan met Brian Robertson (ex Thin Lizzy, Motörhead, Frankie Miller). Ontzettend veel lol gehad. De man heeft authentieke Schotse humor. Veel meegemaakt. Drinkt veel...
Brian Downey (Thin Lizzy). Ben op zijn 50e verjaardags feestje geweest in Dublin. Was erg cool. Pilomena Lynott ook ontmoet.
Rob Lamothe (ex Riverdogs) is een persoonlijke vriend. Verschillende tours mee gedaan en ook samen in de studio gezeten. Super aardige gast en ongelofelijk goeie muzikant.
Verder supports gedaan voor:
John Waite (nerveus en gespannen man. arrogante band leende onze backline...),
Whitesnake (alle leden van de band hadden hun eigen kleedkamer. zagen het echt als een baan. De Marshalls op het podium zijn leeg. Zit alleen een 9 volt batterijtje in voor het pilot lampje),
Mother's Finest (met name Mo is een heel relaxte gast)
Philip Sayce (aardige vent, super gitarist, maar niet heel veel gesproken)
Warren Haynes (wij speelden toen op het zelfde festival. Ik heb hem nog een cd van ons in de handen gedrukt. hij zou hem luisteren, maar nooit iets van terug gehoord )
Scott McKeon (op een ander festival. hij was nog piepjong en een beetje nerveus)
Michael Katon (toffe gast. kwam tijdens on optreden effe aan de zijkant luisteren en na het optreden compliment geven en kletsen met de gitarist over de gear)
Rob Tognoni (super aardige kerel. samen gegeten voor het optreden)
Andy Powell van Wishbone Ash (speelde na ons op Arrow)
Don Airey van Deep Purple ( speelde na ons op Arrow)
Poppa Chubby (speelde op een feest van de Hell's Angels waar wij ook speelden. Aardige peer. Heeft ons hele optreden staan kijken)
Jennifer Batten...
(ex-gitariste Michael Jackson)
Ik heb vorig jaar na z'n concert nog even met Brian Welch staan kletsen en z'n handtekening gekregen. Voor wie hem niet kent, hij is de ex-gitarist van KoRn. Aaah...jeugdsentiment...
Verder nog eens een keer met Ronald Landa staan kletsen. Toen speelde hij dus nog bij Delain. Wij weten natuurlijk wel allemaal hoe dat heeft uitgepakt. :D
Afgelopen vrijdag Jeff Waters van Annihilator ontmoet bij Musicpalace Vriese in Doetinchem. Hij gaf daar een clinic, ter promotie van zijn nieuwe signature gitaar van Epiphone. Erg grappige man en super vriendelijk.
Eigenlijk vind ik het voor mezelf leuker om geen artiesten nader te ontmoeten.
Op stage hebben ze vaak zo'n onbereikbare status en dat vind ik wel fijn en prettig, het verhoogt n.l de 'mysterie'.
Als ze dan later naast je een biertje bestellen aan de bar, knapt die mysterie als een zeepbel uit elkaar.
Ach ja ik hou nog steeds van sprookjes.:sssh:
Mmm... Ik heb (in Oktober alweer) de gehele band Sabaton ontmoet. Zeer aardige kerels :D
http://94.100.118.99/1136950001-1137...78_5_VS_l.jpeg
Euh .... ik heb eens de plectrum van BB King gevangen telt dat ook:(
Ben hem gvd nog kwijt ook
Niemand die echt heel bekend is *) Maar ja, wat zeg je dan? "Hee, hallo, alles kits achter de rits? Ennuh, op wat voor een gitaar speel je eigenlijk?" Ik zou met mijn mond vol tanden staan.
*), oh nee, da's niet waar. Jaren geleden eens met de Dijk op een festival gespeeld, en we zaten met een aantal bands backstage in de bar. En ook de Earring een keer gezien op een festival waar wij ook speelden.
ja wat doe je dan, hangt van de persoon zelf ook af uiteraard :)
met de ene ben ik aan de bar gaan hangen tot een gat in de nacht, de ander heb ik eens liggen jammen, zonder versterkers, ergens backstage, en sommige wou ik mijn voet in hun mond rammen...
Bill Wymann ontmoet mee gesproken en wat zaken laten signeren.
Chris Jagger ( de broer van Mick) die een dag na ons trouwen ons naar voren riep en een nummer voor ons speciaal heeft gespeelt.
Charlie Watts, de drummer van de Stones bij een intiem concert waar we voor naar Londen zijn geweest. 100 man in het kleine zaaltje en wij op de voorste rij op stoelen met de beentjes op het podium en 2 meter van hem af.
Aankomend Oktober ga ik waarschijnlijk Mick Taylor ( oud Stones gitarist) ontmoeten.
Harry Sacksioni
Blondie Chaplin ( backing bij the Stones)
Waar ga je Mick Taylor ontmoeten? Speelt ie nog? Zo ja, in Nederland?
Mick Taylor komt als het goed is op de Belgische Stonesdag in Knokke Heist in oktober
Hij speelt nog regelmatig en heeft ook meegewerkt aan de nieuwe uitvoering van Exile on main street.
Wat heeft ie dan gedaan aan de nieuwe uitvoering van Exile?
http://www.stonesforum.nl/index.php?topic=106000.0
hier het topic op het stonesforum erover
Arjen Lucassen (Ayreon) ivm mijn opleiding/interview. Peter Steele voor een interview. De gitarist van Floggin' Molly na een concert biertje mee gehad :) De bassist van Cradle of Filth voor een interview...
de hele kytecrash crew tijdens een workshopdag in kytopia met popsport..
Paul Gilbert 2 keer de hand geschud en gesproken, Children Of Bodom, Evile
gisteren mogen afsluiten na Outback en Guy Swinnen... hoewel ik niet denk dat hier veel mensen deze kennen :)
Heb je met die jongens van KOL gesproken?
Langs de ene kant snap ik wel dat 'jongens' als Metallica en nu ook KOL zich zo arrogant gedragen. Anders krijg je steeds maar weer hetzelfde versje te horen en na een tijdje begint dat wel te vervelen. Ik denk dat velen hier, moest je zo'n succes hebben, ook zo'n arrogantie ontwikkelen als je altijd door iedereen op handen wordt gedragen.
moet zeggen dat ze zelf zeker niet arrogant zijn, de security daarentegen... Maar ook dat begrijp ik wel, iedereen wil er wel eens bij hé. KOL niet persoonlijk "gesproken", wel bijgezeten, maar ja, zit daar natuurlijk ook nooit alleen hé :)
Die mannen zijn eigenlijk allemaal redelijk sympathiek hoor. De groepen waar ik persoonlijk een 'degou' van heb zijn meestal geen internationale sterren, maar wel nationale...
Zoals ik bv eerder al aanhaalde, Kid Creole and the coconuts, zijn zowat de vriendelijkste mensen die ik ooit heb ontmoet, en toch ook al geen kleintjes meer hé. Liquido was, op dat moment, echt wel doorgebroken, en ook deze waren enorm vriendelijk. Zo kan ik nog wel even doorgaan...
Hangt er ook vanaf wie je bent in de organisatie. Zo zijn sommige artiesten echt lullig tegen de catering, en vriendelijk tegen de organisatie, en bij sommige is het dan weer andersom. Soms als je samen op de affiche staat ben je ineens een stuk stront, zeker als je na hun moet. Maar dat was gisteren bv niet het geval, en Guy Swinnen is bij ons zeker geen onbekende.
Oei, ben benieuwd of ik Brian Setzer en Ringo Starr een handje kan schudden op bospop :)
En anders dan nog Per en Marie haha, join the joyride!!
Bert Heerink, Bertolf, 2x Twarres.. vast nog wel wat maar zal nog wel ff nadenken ;)