gewoon een true bypass loopertje? Moet je wel handmatig (of met de voet) schakelen...
Printable View
gewoon een true bypass loopertje? Moet je wel handmatig (of met de voet) schakelen...
De huidige staat van m'n board. Ik ben er nog niet, ik wil de DD20 nog vervangen voor een TC flashback. Ik vind de DD20 te groot en omslachtig, maar wil wel graag de mogelijkheid tot taptempo (of audio tempo zoals bij de flashback) en dotted notes. Ik gebruik sowieso niet veel delay...
http://i.imgur.com/ucEfnbG.png
qua drives zal ik altijd blijven klooien, niet omdat ik nooit tevreden ben, maar. Gewoon omdat het zo lekker is... De furMachine is een Woollly Mammoth clone die ik heb gemaakt, ik ga nu een Death by Audio Fuzzgun namaken en kijk dan welke van de twee op mijn board mag blijven. Ook wil ik toch een keer een Rat proberen, maar omdat ik geen board vol oversturing wil zal de Sommare (MXR Distortion+ clone) of Mooer Solo dan van mijn plank afgaan...
Kortom, meer dan tevreden, maar afwisselen en blijven klooien is zo lekkerrrrrr.
Nahh.. Niet zo. Enkele pagina's terug post iemand zijn pedaltrain waar hij het ingebouwd heeft. Dat heb ik ook het liefst. Maarja, Wie kan dat en wat kost me dat? Vandaar de vraag voor een standaard kastje. Velcro er onder en gaan. Maar als iemand een tip voor een handige jongen bij mij in de buurt heeft houd ik me aanbevolen:seriousf:.
Mijn wens is: Sluit ik 2 jacs aan is alles in serie. sluit ik 4 kabels aan dan kan 1 input in de fx loop en de andere gewoon voor in de versterker.
Met als doel: Wanneer ik een versterker tegen kom zonder fx loop sluit ik 2 kabels aan en wanneer de versterker wel een fx loop heeft sluit ik net zo makkelijk 4 kabels aan. Het ziet er esthetisch ook mooier uit wanneer je alles aansluit op het bord.
Duidelijk:dontgeti:
Edit: Wat een verrekt mooi bord hierboven trouwens Schizo!! Die zelfbouw pedalen moet je iets mee doen. Al klinken ze nergens naar ze zullen als zoete broodjes gaan!
Als je goed had gelezen zie je dat ik ook van plan ben een keer over te stappen naar betere kabels!! Er is dus helemaal niets tekenend aan mijn reactie.
En dan nog zo'n puntje. Waarom heeft prijs er niks mee te maken? Wat mij betreft heeft dat er alles mee te maken! Ik weet niet wat jij verdiend, maar ik ben een studerend muzikant, dus heb het niet heel breed.. Zo zie je maar weer. Different strokes for different folks.
Het is een beetje de toon, met dingen zoals 'ik lach me...' enz. Zoals je ook had kunnen lezen, het maakt me helemaal niet zoveel uit waar iemand tevreden mee is, prima zelfs. Het was dan ook helemaal geen aanval.
Prijs doet er helemaal niet toe. Iets is goed, of niet, dat staat los van de prijs. Je Marshall DSL bewijst het maar, dat is inderdaad een prima versterker. Dat staat tevens ook los van inkomen en ik kan je verklappen dat ik echt geen topinkomen heb, laat staan heel duur spul. Ik ben alleen wel wat ouder dan jij en heb dan ook wat jaartjes extra gehad om m'n spul bij elkaar te verzamelen. Ook ik ben ooit begonnen met die sliertjes en nee, ik vind ze niet geweldig. Persoonlijk vind ik het raar dat men een hele behoorlijke verzameling heeft, wat ik ook van de jouwe vind, maar valt over zes tientjes voor goeie kabels tussen je pedalen, maar wie ben ik om daar over te oordelen.
Nu weer over pedalboards?:ok:
OK:)
http://i1041.photobucket.com/albums/...ps27d7d906.jpg
Dit is nu weer (even) mijn bord. Wat ik in een voorgaande post al aan gaf wil ik binnenkort nog graag de aansluitingen in de pedaltrain laten monteren.
De bovenste rij gaat normaal in de FX loop en de onderste rij gaat gewoon in de gitaar input. De T rex mudhoney gebruik ik eigenlijk alleen als ik mijn eigen versterker niet mee heb. De EQ probeer ik mijn strat in sommige liedjes een wat meer humbucker soundje te geven. Wanneer ik mijn eigen versterker niet mee heb boost ik er de T Rex mee. De Super Comp vind ik echt top en staat eigenlijk altijd aan. De Wah is een Dunlop Q93 dacht ik. Alles word gevoed door een Voodoolab PP2.
Edit: excuses voor die ene rode veter... Word aan gewerkt;)
Ach soms ben ik in een jolige bui en ga ik stoer lopen doen ;) Tsjah, vallen over een paar tientjes is het ook niet echt. Heb gewoon nog niet echt de behoefte gehad om ze te veranderen.
Top bordje, Rooker! Die Memory Toy heb ik ook en die staat in mijn top 3 pedalen! Kan niet zonder! Top ding :D
Haha thanks to de awesome mod van Harold!!!
Dan zal ik die van mij ook eens posten. Net m'n Mooer Ultra Drive er tussenuit gehaald, die klonk niet icm de JTM30.
http://imageshack.com/a/img89/8467/3lde.jpg
Zou je eventueel een afbeeldinkje hebben van een looper die deze truc zou kunnen?
Alvast bedankt!!
Luke wannabe: Bedankt! Ik ben er ook best trots op. Met veel wisselen ook inmiddels wel wat meer ervaring met verschillende pedalen gekregen en ook in wat ik nu precies wil.
Harolda: Wat bedoel je met "inmiddels wel". Post ik hem te vaak? :soinnocent:
Boss heeft een eenvoudige looper, of deze met optionele flip-flop modus: http://www.thegigrig.com/acatalog/Lo...01.html#SID=13 goed ding.
Bevalt uitstekend!!! Ik gebruik vooral de Rotary, Vibe, Tremolo en Phaser. En ik heb de Filter ingesteld als wah in combi met het expressie pedaal.
Ik moest even bladeren, maar nu snap ik het: je wilt hem gebruiken om effecten in je fx loop te plaatsen, klopt dat?
Dat kan denk ik wel met twee loopers, maar bedenk wel dat je waarschijnlijk een buffer nodig hebt om de extra kabellengte te compenseren (afhankelijk van hoeveel kabels je hebt. Daarnaast heb je nog het probleem van een mogelijk aardlus, omdat de uitgang van de switcher naar de fxloop meestal niet geïsoleerd is.
Ahh. Daar was ik al een beetje bang voor, dat het niet helemaal goed begrepen werd. Simpel uitgelegd wil ik gewoon vier van die jac inputs. Als ik 2 kabels aansluit staat alles in serie en als ik 4 kabels aansluit worden het automatisch 2 paralelle series. Zodat een serie dan send return amp is en de ander send return fx loop :-)
Het word dus toch in het bord laten monteren?
linksboven op m'n plankje zie je 'n patchbox die in feite doet wat jij wilt, het ding gaat al een paar jaartjes mee en ik vind het super handig.
Het is in feite een 'domme' patchbay (in-uit/in-uit), met 1 'slim' truukje en 1 extraatje (extra tuner-out, zodat ik altijd een zichtbaar stemapparaat heb (niet aanwezig op deze plank):
het trucje werkt op basis van het plaatje dat je eerder postte (volgens mij van Liquid_metal..?)
- input 1 (bovenste plug, vanaf de Arion) is geschakeld naar output 2 (onderste plug, die gaat naar de Zoom)
- hierdoor werken deze jacks als een send/return als ik ze gebruik, maar doen ze 'niks' als ik ze niet gebruik (de tuner-out werkt wel altijd, ongeacht of ik de s/r gebruik of niet..)
- als ik output 1 gebruik (bovenste output) gebruik, wordt input1/output2 onderbroken; input 2 (onderste output, op de foto verscholen achter het zwarte kabeltje) moet dan gebruikt worden om output 2 te voeden
- omdat de patchbay na m'n drives en voor m'n delay zit sluit ik hier altijd een volumepedaal aan (geen plek meer op 't board, en makkelijker dan met kabels gaan fröbelen tussen outputs/inputs van opeenvolgende pedalen), zodat ik een overall volume post-drive, en volumeswells makkelijk kan regelen
ik zou het echter ook als fx-loop switcher kunnen gebruiken (zeg maar 4-kabel methode, van al die multi-fx):
- gitaar -> drives -> input 1
- output 1 -> input amp
- fx-send amp -> input 2
- output 2-> delays
- output delays -> fx return
in je bord monteren is wel wat gelikter..
http://i73.photobucket.com/albums/i2...ps8590caf8.jpg
deze dude heeft 't voor me gemaakt, en ik heb 'm verteld wat er moest gebeuren; niet super prijzig destijds, maar wel wat dinero's.
http://this1smyne.com/shop/patch-bay/
Mijn nieuwe/aangepaste pedalboard.
Net nieuw is de Strymon Mobius en de Emerson Paramount OD.
Wat er af gegaan is is de Strymon Flint, Mad Professor Tiny Orange Phaser en de Jam Pedals Retro Vibe. De Fuzztool junior heeft plaats moeten maken voor de MJM London Fuzz.
Dus (iets) minder pedalen maar meer mogelijkheden!
http://i60.tinypic.com/2wghhli.jpg
http://i57.tinypic.com/21buaop.jpg
Bedankt! Inderdaad niet zo klein/licht waar wel zeer leuk.
Dat is een Disaster Area Design DMC-3 midi controler.
Die bestuurd zowel de Timeline als de Mobius.
Zeer handig ding, ook heel praktisch met de Timeline is dat als je loops maakt je niet steeds in en uit de loop-functie op je timeline hoeft te gaan. Je kan gewoon met je voet een mode selecteren, loopen en ondertussen je delays of gelijk wat veranderen.
En nu controleert deze ook de Mobius, zo hoef ik niet steeds met de top van mijn voet op zoek te gaan naar die ene switch ergens achteraan; alles zit aan de voorkant van mijn board.
De mijne, redelijk simpel eigenlijk:
http://i99.photobucket.com/albums/l3...ps8ab33c7b.jpg
Enige wat ik jammer vind is dat de Strymons allebei hun eigen voeding nodig hebben. 2 adapters had ik ook wel naast m'n plankje kunnen leggen en bij het vervoer op de pedaaltjes, zo deed ik dat voorheen ook. Maar aan de andere kant, ik zou niet weten welke van m'n pedalen ik er nog bij zou moeten leggen, want ik mis niets zo :D
Nitefly7: Bedankt voor je uitleg! Onze planken lijken qua functionaliteit wel erg op elkaar. Ik ga idd als ik het toch custom laat maken maar voor de inbouw. Het lijkt me bij doorverkoop ooit ook alleen maar een meerwaarde omdat de meeste amps toch wel een fx loop hebben. Voegt bij jou die arion chorus nog iets toe ten opzichte van de CDR?
De Arion is sporadisch voor een nep-leslie, of 80s chorus.
de CDR gebruik ik eigenlijk alleen voor de delays, verbs en tremolo (of een eenmalig gek modulatie 'iets')
Zoom is dus meer een ambience, reverb en weinig in your face modulatie.
De Arion heb ik in een grijs verleden voor 20 gulden gekocht en toen geruild..
Toen ik er weer eentje van eBay plukte, besloot ik dat ie niet weg mocht..
http://i98.photobucket.com/albums/l2...0ef38a2eae.jpg
Zo, even stiekem een crosspost van mijn nieuwe compacte board. Heel handzaam en klinkt super!
Netjes Michael en met tie wraps he, ik doe er zelf ook zoveel mogelijk mee.
Maar zie ik nou dat je board 100% TB is?