Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 439 van 866 EersteEerste ... 339389429437438439440441449489539 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.381 t/m 4.390 van 8652
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schizo910 Bekijk bericht
    De huidige staat van m'n board. Ik ben er nog niet, ik wil de DD20 nog vervangen voor een TC flashback. Ik vind de DD20 te groot en omslachtig, maar wil wel graag de mogelijkheid tot taptempo (of audio tempo zoals bij de flashback) en dotted notes. Ik gebruik sowieso niet veel delay...

qua drives zal ik altijd blijven klooien, niet omdat ik nooit tevreden ben, maar. Gewoon omdat het zo lekker is... De furMachine is een Woollly Mammoth clone die ik heb gemaakt, ik ga nu een Death by Audio Fuzzgun namaken en kijk dan welke van de twee op mijn board mag blijven. Ook wil ik toch een keer een Rat proberen, maar omdat ik geen board vol oversturing wil zal de Sommare (MXR Distortion+ clone) of Mooer Solo dan van mijn plank afgaan...

Kortom, meer dan tevreden, maar afwisselen en blijven klooien is zo lekkerrrrrr.
    Hoe bevalt de mobius? Wat gebruik je eruit? Chorus?
    Ben er wel beniewd naar...

Verstuurd vanaf mijn GT-P5110 met Tapatalk
    Gitaar: Fender '72 Dlx Gflake
    Amp: JCA 20H+24s
    Pedal: Ep - Pitchblack - Riot - Dl-8

Senior Member

Standaard

Bevalt uitstekend!!! Ik gebruik vooral de Rotary, Vibe, Tremolo en Phaser. En ik heb de Filter ingesteld als wah in combi met het expressie pedaal.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lomeos Bekijk bericht
    Boss heeft een eenvoudige looper, of deze met optionele flip-flop modus: http://www.thegigrig.com/acatalog/Lo...01.html#SID=13 goed ding.
    Ziet er goed uit! Krijg ik dan het verhaal wat op pagina 403 uitgelegd word?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooker Bekijk bericht
    Ik moest even bladeren, maar nu snap ik het: je wilt hem gebruiken om effecten in je fx loop te plaatsen, klopt dat?

Dat kan denk ik wel met twee loopers, maar bedenk wel dat je waarschijnlijk een buffer nodig hebt om de extra kabellengte te compenseren (afhankelijk van hoeveel kabels je hebt. Daarnaast heb je nog het probleem van een mogelijk aardlus, omdat de uitgang van de switcher naar de fxloop meestal niet geïsoleerd is.

Senior Member

Standaard

£99.00?!? Ik denk dat ik mijn "hoe handig ben je?"-vraag maar weer eens moet herhalen?

Senior Member

Standaard

Ahh. Daar was ik al een beetje bang voor, dat het niet helemaal goed begrepen werd. Simpel uitgelegd wil ik gewoon vier van die jac inputs. Als ik 2 kabels aansluit staat alles in serie en als ik 4 kabels aansluit worden het automatisch 2 paralelle series. Zodat een serie dan send return amp is en de ander send return fx loop :-)
    Het word dus toch in het bord laten monteren?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ahh. Daar was ik al een beetje bang voor, dat het niet helemaal goed begrepen werd. Simpel uitgelegd wil ik gewoon vier van die jac inputs. Als ik 2 kabels aansluit staat alles in serie en als ik 4 kabels aansluit worden het automatisch 2 paralelle series. Zodat een serie dan send return amp is en de ander send return fx loop :-)
    Het word dus toch in het bord laten monteren?
    Ah zo. Nou het kan met één looper, maar knutselen is wel een stuk voordeliger.

Senior Member

Standaard

linksboven op m'n plankje zie je 'n patchbox die in feite doet wat jij wilt, het ding gaat al een paar jaartjes mee en ik vind het super handig.
    Het is in feite een 'domme' patchbay (in-uit/in-uit), met 1 'slim' truukje en 1 extraatje (extra tuner-out, zodat ik altijd een zichtbaar stemapparaat heb (niet aanwezig op deze plank):

het trucje werkt op basis van het plaatje dat je eerder postte (volgens mij van Liquid_metal..?)
    - input 1 (bovenste plug, vanaf de Arion) is geschakeld naar output 2 (onderste plug, die gaat naar de Zoom)
    - hierdoor werken deze jacks als een send/return als ik ze gebruik, maar doen ze 'niks' als ik ze niet gebruik (de tuner-out werkt wel altijd, ongeacht of ik de s/r gebruik of niet..)

- als ik output 1 gebruik (bovenste output) gebruik, wordt input1/output2 onderbroken; input 2 (onderste output, op de foto verscholen achter het zwarte kabeltje) moet dan gebruikt worden om output 2 te voeden
    - omdat de patchbay na m'n drives en voor m'n delay zit sluit ik hier altijd een volumepedaal aan (geen plek meer op 't board, en makkelijker dan met kabels gaan fröbelen tussen outputs/inputs van opeenvolgende pedalen), zodat ik een overall volume post-drive, en volumeswells makkelijk kan regelen

ik zou het echter ook als fx-loop switcher kunnen gebruiken (zeg maar 4-kabel methode, van al die multi-fx):
    - gitaar -> drives -> input 1
    - output 1 -> input amp
    - fx-send amp -> input 2
    - output 2-> delays
    - output delays -> fx return

in je bord monteren is wel wat gelikter..

deze dude heeft 't voor me gemaakt, en ik heb 'm verteld wat er moest gebeuren; niet super prijzig destijds, maar wel wat dinero's.
    http://this1smyne.com/shop/patch-bay/
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

Mijn nieuwe/aangepaste pedalboard.
    Net nieuw is de Strymon Mobius en de Emerson Paramount OD.

Wat er af gegaan is is de Strymon Flint, Mad Professor Tiny Orange Phaser en de Jam Pedals Retro Vibe. De Fuzztool junior heeft plaats moeten maken voor de MJM London Fuzz.
    Dus (iets) minder pedalen maar meer mogelijkheden!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SBe Bekijk bericht
    Voldoet niet aan mijn criteria -klein/licht- maar wel heel erg mooi!

Wa's dat voor loopertje?
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten