Thanks, ik heb mijn floorcontroller eens opgemeten en die is 47 x 21.6 x 4.5 cm. Dat zou dus net moeten passen... of net niet, hehe....
Printable View
MIjn zelfbouw project in mijn Showmaster case 24 is gestrand... Teveel geklooi en te weinig tijd. Dus alles maar weer op een pedaltrain 1 geplempt:
http://i76.photobucket.com/albums/j3...ps832b49ef.jpg
Bezig met een nieuw pedalboard. De buren zullen wel niet blij zijn, maar ik kan mooi kabaal maken met alle pedalen thuis (die staan normaal in de oefenruimte).
http://i1208.photobucket.com/albums/...ps20178cab.jpg
Dus. volgorde zoals ik het nu bedacht heb.
Gitaar-->Buffer(niet op foto)-->Tuner-->Wah(gemod, heeft geen buffer meer)-->greenringer (dat is een vuile octaver)-->Tubescreamer (clean, te gebruiken als gain boost voor de rest) --> Plexi drive (main drive nu, wil ik nog wat anders voor) --> Fuzz face (fulltone 69'/Joe bonamassa crisscross clone)--> Tonebender --> EA Tremolo --> EP Booster --> Mooer Ensemble king --> Big blue delay clone (train delay :), voor de lange delay ) --> Mooer Reecho (voor de slapback delay) --> Fender bassman 100
Nu nog een mooi plankje maken, Ik heb er over nagedacht om een Showmaster 48 te nemen. Ik heb nu een 24, maar ik vind de kisten niet ideaal. Ik ga over op een pedaltrain idee, een koffer kan ik misschien later nog in elkaar timmeren.
Gezien je DIY-pedalen lijkt me een DIY-plankje/pedaltrain een goed idee? -> Alu profielen. Voor een paar ct zet je dan een "pedaltrain" in elkaar, en dan ook netjes met 2 (of meer) "trappen" ipv dat achterlijke schuine wat een pedaltrain heeft (kun je nooit bij je 2e rij pedalen).
Mijn huidige heeft aluminium kokers en trappen. DAT ga ik niet weer doen. kost me alleen al 40-50 euro aan kokers. Een kleine verhogen denk ik nog over na hoe ik die mooi kan doen. IN het verleden is ook vaak gebleken dat het juist handig is dat er geen tredes in zitten, je kan dan makkelijk grote pedalen kwijt, maar dat vogel ik wel uit.
Ik ga dit keer uit van stevig multiplex. met zijkanten die vast zitten gelijmd met deuvels (dat gaat nooit meer los). Met de frees (die moet ik ook weer eens gebruiken). Maak ik sparingen in het hout, daarna mooi alles afronden kleurtje er overheen en gaan.
EDIT: heb al een idee voor een 'modulaire' verhoging. Enkele losse plaatjes die vastgezet kunnen worden met vleugelmoertjes aan de onderkant. simpel en doeltreffend denk ik.
1meter L profiel kost bij mijn bouwmarkt 10,40 volgens mij. En koker zal wel iets meer zijn. Ik heb nu zo bedacht dat mijn bord 650mm breed moet zijn met 2 lagen. dus ik heb al wel iets van 2,6 meter nodig aan kokers of L Profielen. Nou aan de zijkant nog iets voor de stevigheid. Ik heb 360mm diepte heb ik dus ook 720mm nodig. dus ik heb zo'n 3.32 meter nodig nu verkopen ze het alleen per meter. dus sowieso 40+ euro ;)
O en ik kan geen aluminium lassen (of wat voor metaal dan ook). Boutjes en moertjes en prut lijkt me ook niet het einde.
http://i73.photobucket.com/albums/i2...ps69574c68.jpg
Op maat gezaagd plankje van de Karwei
Blokjes hout uit 'de schuur'
Overgebleven behang met krokodillenprint/textuur van de Kwantum
Rubber voetjes van Conrad
het rechter Bosspedaal is alleen voor de foto, hier ligt normaal een Zoom expressiepedaal voor de G3 (delay time, delay mix, whammy, tremolo speed etc)
gitaar gaat eerst in de Danelectro Transp. Overdrive (ja ja, de versie 1 :hide: ) -> Boss FV-50L (mastervolume, gain regel ik met m'n pink) -> G3
Past precies in een Gator-bag die voor een Korg Microsynth bedoeld is.
Deze gebruik ik vaker dan m'n Pedaltrain, en stiekem heb ik vrijwel alles wel qua sounds op deze plank.
Als ik wat meer gas wil geven, en er staat een leen-versterker, dan neem ik de Pedaltrain mee (maar die mist nog een 3-tal pedalen t.g.v. verkoop enzo..).
Pedaltrain + Zoom-plankje is helemaal geinig én bruikbaar..!
Gebruik je ook nog de Zoom footswitch voor tap tempo?
http://www.bax-shop.nl/footswitch/zo...FclQ3godr3sASQ
@ Nitefly: naar aanleiding van jouw Zoom plankje heb ik ook maar besloten om mijn G3 ook op een plankje te monteren. Ik vind het een heel goed idee. Het wordt dan elleen een G3 + footswitch + expressie pedaal + voeding.
Wat heb jij trouwens voor voeding voor je board?
En waarom heb je er nog een tuner (?) op?
(nog) niet, ik moet nog even kijken of met zo'n verloopje, of met solderen (Ashbass mods) kijken of ik een expressiepedaal én footswitch op 1 'Control in'-ingang kan aansluiten
De tuner heb ik via de tuner-out van het volumepedaal aangesloten, omdat ik tijdens het spelen graag in de gaten hou of het allemaal nog klopt. Ik heb altijd een 'altijd aan'-tuner op plankje gehad, en het geeft een soort rust in mijn hoofd.Citaat:
@ Nitefly: naar aanleiding van jouw Zoom plankje heb ik ook maar besloten om mijn G3 ook op een plankje te monteren. Ik vind het een heel goed idee. Het wordt dan elleen een G3 + footswitch + expressie pedaal + voeding.
Wat heb jij trouwens voor voeding voor je board?
En waarom heb je er nog een tuner (?) op?
Zo zat ik vorig jaar in 'n orkestbak te spelen, terwijl er opgenomen werd op de laatste avond. En natuurlijk was mijn g-snaar een tikje naar onder 'geschoven' voor of tijdens mijn solo.
Het is dan fijn om binnen 5 seconden je volumepedaal terug te trekken, g-snaar te stemmen en weer vrolijk verder te spelen (op de opname hoor je er vrijwel niets van, behalve dat de gitaar nu zuiverder klinkt..)
Ik twijfel steeds meer of ik niet gewoon mijn Korg Pitchclip (clip-on tuner) moet gebruiken, zodat ik op dit plankje plek heb voor een EHX Freeze... Maar bovenstaand 'paniek-moment' geeft wel aan dat een altijd-aan tuner gewoon bij me hoort..
Ik voed de Dano en de Zoom via de standaard adapter van de Zoom + een daisy chain.
Bij high gain heb ik last van de bekende G3-fluittoon, maar ik denk dat dit meer een software/convertor probleem is dan een voedingsprobleem.
Als ik de kans krijg voed ik de G3 eens apart.
Tot die tijd gooi ik een gate achter de high gain amp models.
En 90% van de tijd speel ik met een Bassman-model, en schop ik tegen de Dano voor wat drive..
Foto is niet echt goede kwaliteit maar dit is mijn bordje .
De Analog Man KOT staat op een pedal booster van Pedaltrain, dit is een verhoogje, echt handig!
http://i39.tinypic.com/2agulop.jpg
Mooi plankje! Hoe is die box of rock? ik heb de ZVEX distortion besteld, komt volgende week binnen. Dat is geloof ik de overdrive kant van de box of rock, identiek maar met nog een paar schakelmogelijkheden.
ik ben nu ook bezig met een nieuw bordje. Het wordt een pedaltrian pro, de grote dus.
Ik heb zelf ook een Distortron (zie foto van mijn plank een paar pagina's terug). Ben er zelf erg tevreden over, perfect voor de muziek die ik speel (rock covers, vnl. uit de jaren 60 en 70). Lekker klinkende, transparante scheur. Draai zelf de drive meestal maar tot +/- 2u00. Heel leuk ook om met de volumeknop van je gitaar te spelen over die Distortron.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...boardjan14.gif
M'n Halo Chorus en Carbon Copy hebben plaats gemaakt voor de Disaster Transport en Infinity. Ben van plan om met m'n projectje ook live te gaan spelen, vandaar die mega looper.
Hier een DIY pedalboard , er moet enkel nog een delay pedal bijkomen, dacht aan de EHX deluxe memory boy
http://imageshack.com/a/img30/4466/cso7.jpg
Ik zou ook zeker die gekleurde spaghetti sliertjes vervangen voor degelijke patchkabels. Dat maakt echt behoorlijk verschil qua geluid. Echt alsof er een deken van je geluid gaat en het lijkt ineens of je meer output hebt en het minder stroef spelen is.
Wat een onzin. Natuurlijk kan er wel 's een rot snoertje tussen zitten, maar of je patchkabeltje nu rood, geel of pimpelpaars is, maakt niet uit voor de klank. Het heeft wel meer mojo als je zwarte kabeltjes gebruikt, en mojo zit tussen de oren. :soinnocent:
Ik doel ook niet op de kleur. Meer op de dikte van dat soort kabeltjes, dat houdt niet over en maakt wel degelijk verschil in je signaal. Geen hear-say, zelf ondervonden.
Kan het niet zijn dat er één kabeltje tussen zat die de dofheid veroorzaakte?
Neh, ik heb er echt meerdere gebruikt, allerlei kabels verwisselt, etc., het verschil is gewoon echt groot, geloof me. Ik ken die kabeltjes erg goed. Ik zou haast zeggen, hoeveel wil je er hebben!:D Het zal wel een weerstandsverhaal zijn, ik weet het technische er ook niet van. Dat je redelijk wat op je geluid kunt winnen in patchkabels is ook niet echt publiekelijk geheim meer.;)
Ik moet zeggen dat ik die kabeltjes niet ken, en dus nooit gebruikt heb, maar ik wel van die gekleurde gegoten kabeltjes, vrij goedkoop spul, maar heb er geen last van, dus..... ;)
Als je 20 pedalen hebt, kan ik het me voorstellen. Maar ik heb goeie patchkabels en van die gekleurde dingen, en ik hoor geen verschil tussen twee of drie goeie en twee of drie gekleurde. Ik gebruik liever die gekleurde dan kabels uit zo'n duur CoreX2 zelfschroefsetje, want die gekleurde zijn veel bedrijfszekerder.
Neem twee, of drie van die dunne sliertjes, of meer degelijke, dikkere patchkabels. Als je dat verschil niet hoort, ben je met alle respect rijp voor de betere gehoorapparaten bij de Specsavers, want dan is mijns inziens er echt wat mis met je gehoor.
Ik was altijd erg makkelijk in die dingen en mijn Hollandse nuchterheid zei mij dat het verschil toch wel verwaarloosbaar zou zijn, tot ik overstapte op George L en later Lava. Nou, reken maar dat het verschil te horen was, ook bij twee, of drie kabeltjes. Dit forum kennende zal het wel afgeschreven worden als onzin, maar dat boeit me lekker helemaal niks.:)
Alle kracht die je op een pedaal zet, zet je op de jacks. Tenzij je ze 100% vast schroeft zit er altijd speling op een pedaal, dus na verloop van tijd zullen de jacks het gaan begeven.
Met een kabeltje er tussen kun je krachten niet overbrengen op andere pedalen.
Misschien zal het thuis te horen zijn, of in de oefenruimte als iedereen verder stil is, maar ik heb er op een podium nog nooit last van gehad. Misschien als ik een a/b-test zou doen, dat ik het dan zou horen, ik weet niet. Nu stel ik ook weer niet de hoogste eisen aan mijn geluid. Goed is goed. Te weinig hoog heb ik geen last van, met een Tele en een Fender amp.
Nu impliceer je dat ik het alleen maar thuis of in een oefenruimte heb waargenomen, maar heb je zelf de test dan al gedaan. Op een podium? Net zo min.;) Als het in een oefenruimte, met band, waar is te nemen, dan is het dat ook op een podium en dat gaat echt niet alleen om het hoog. Ten tijde van het waarnemen speelde ik trouwens over een tele en SG, op een Marshall. Aan hoog ook zeker geen gebrek. Het is ook niet alsof je een ruk aan je treble knop geeft of zo, er gaat een deken van je geluid. Ongeveer te vergelijken met een buizenwissel, dat verschil. Als je dan nog steeds die sliertjes prima vindt voor je doeleinden, ook goed toch. Ik vind van niet, voor mijn doeleinden en ja, ik vind een goed geluid wel belangrijk. Al blijf ook ik redelijk nuchter op dat vlak, ik ga echt niet met alles mee en ondervind liever zelf dan het van iemand te lezen.
Wordt hier haarfijn uitgelegd: :)
http://stinkfoot.se/archives/1345
Het probleem is dus de hoek van je jacks:
http://media.stinkfoot.se/2011/05/coupler_arc.jpg
Nee, ik heb zelf niet een a/b-test gedaan, maar met sliertjes nooit het idee gehad dat ik sprankel miste of zo. Misschien komt het omdat ik vooral stoffige blues speel.
En wat je zegt, ieder zijn ding. Voor mij werkt het, jij hebt andere patchkabels. :)
Als het werkt, werkt het. Toen ik een tijdje terug tijdens repetitie eens direct inplugde, merkte ik enórm verschil. Later bleek dat mijn MXR Phase90 de boosdoener was. Die is nu true bypass. Daarna heb ik nog weleens met een TB-looper (zonder voeding werkt de LED niet, dus goede manier om werkelijk vast te stellen of je verschil *hoort*) mijn hele plank gebypassed. Ik heb nu een stuk of 11 of 12 pedalen, incl. volumepedaal, 2 bosjes en de rest true bypass. Ik hoor verschil, maar niet zoveel dat het me stoort.
Dus als het werkt, dan werkt het. Als het niet werkt, werkt het niet. Niet iedereen doet er even moeilijk over.
Vergeet je niet verschillende kwaliteit amps te gebruiken? Ik denk dat dat ook eea uitmaakt in de uitkomsten en in volgende discussie kan dat mooi worden meegenomen, want...... die discussie gaat er zelfs na DÉ patchkabel-a/b-test aller patchkabel-a/b-tests toch echt gewoon weer komen. ;)
http://thumbs.dreamstime.com/x/seaml...e-25052242.jpg
Precies. Geen enkele setup of situatie is hetzelfde. Het is van zoveel factoren afhankelijk...de best klinkende patchkabel kan in combinatie met bepaalde pedalen juist helemaal nergens naar klinken. Bovendien zijn de verschillen soms zo klein dat je echt niets gaat merken live.