Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 432 van 866 EersteEerste ... 332382422430431432433434442482532 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.311 t/m 4.320 van 8652
    Senior Member

Standaard

Neem twee, of drie van die dunne sliertjes, of meer degelijke, dikkere patchkabels. Als je dat verschil niet hoort, ben je met alle respect rijp voor de betere gehoorapparaten bij de Specsavers, want dan is mijns inziens er echt wat mis met je gehoor.

Ik was altijd erg makkelijk in die dingen en mijn Hollandse nuchterheid zei mij dat het verschil toch wel verwaarloosbaar zou zijn, tot ik overstapte op George L en later Lava. Nou, reken maar dat het verschil te horen was, ook bij twee, of drie kabeltjes. Dit forum kennende zal het wel afgeschreven worden als onzin, maar dat boeit me lekker helemaal niks.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flyingpig Bekijk bericht
    Slopen, hoe bedoel je. zijn die niet goed dan ?
    Alle kracht die je op een pedaal zet, zet je op de jacks. Tenzij je ze 100% vast schroeft zit er altijd speling op een pedaal, dus na verloop van tijd zullen de jacks het gaan begeven.

Met een kabeltje er tussen kun je krachten niet overbrengen op andere pedalen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Neem twee, of drie van die dunne sliertjes, of meer degelijke, dikkere patchkabels. Als je dat verschil niet hoort, ben je met alle respect rijp voor de betere gehoorapparaten bij de Specsavers, want dan is mijns inziens er echt wat mis met je gehoor.
    Misschien zal het thuis te horen zijn, of in de oefenruimte als iedereen verder stil is, maar ik heb er op een podium nog nooit last van gehad. Misschien als ik een a/b-test zou doen, dat ik het dan zou horen, ik weet niet. Nu stel ik ook weer niet de hoogste eisen aan mijn geluid. Goed is goed. Te weinig hoog heb ik geen last van, met een Tele en een Fender amp.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Nu impliceer je dat ik het alleen maar thuis of in een oefenruimte heb waargenomen, maar heb je zelf de test dan al gedaan. Op een podium? Net zo min. Als het in een oefenruimte, met band, waar is te nemen, dan is het dat ook op een podium en dat gaat echt niet alleen om het hoog. Ten tijde van het waarnemen speelde ik trouwens over een tele en SG, op een Marshall. Aan hoog ook zeker geen gebrek. Het is ook niet alsof je een ruk aan je treble knop geeft of zo, er gaat een deken van je geluid. Ongeveer te vergelijken met een buizenwissel, dat verschil. Als je dan nog steeds die sliertjes prima vindt voor je doeleinden, ook goed toch. Ik vind van niet, voor mijn doeleinden en ja, ik vind een goed geluid wel belangrijk. Al blijf ook ik redelijk nuchter op dat vlak, ik ga echt niet met alles mee en ondervind liever zelf dan het van iemand te lezen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flyingpig Bekijk bericht
    Slopen, hoe bedoel je. zijn die niet goed dan ?
    Wordt hier haarfijn uitgelegd:

http://stinkfoot.se/archives/1345

Het probleem is dus de hoek van je jacks:

Senior Member

Standaard

Nee, ik heb zelf niet een a/b-test gedaan, maar met sliertjes nooit het idee gehad dat ik sprankel miste of zo. Misschien komt het omdat ik vooral stoffige blues speel.

En wat je zegt, ieder zijn ding. Voor mij werkt het, jij hebt andere patchkabels.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Nee, ik heb zelf niet een a/b-test gedaan, maar met sliertjes nooit het idee gehad dat ik sprankel miste of zo. Misschien komt het omdat ik vooral stoffige blues speel.

En wat je zegt, ieder zijn ding. Voor mij werkt het, jij hebt andere patchkabels.
    Als het werkt, werkt het. Toen ik een tijdje terug tijdens repetitie eens direct inplugde, merkte ik enórm verschil. Later bleek dat mijn MXR Phase90 de boosdoener was. Die is nu true bypass. Daarna heb ik nog weleens met een TB-looper (zonder voeding werkt de LED niet, dus goede manier om werkelijk vast te stellen of je verschil *hoort*) mijn hele plank gebypassed. Ik heb nu een stuk of 11 of 12 pedalen, incl. volumepedaal, 2 bosjes en de rest true bypass. Ik hoor verschil, maar niet zoveel dat het me stoort.

Dus als het werkt, dan werkt het. Als het niet werkt, werkt het niet. Niet iedereen doet er even moeilijk over.

Senior Member

Standaard Post foto's van je (zelfgemaakte) pedalboard v2.0

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht

Laten we voor eens en voor altijd DE test doen! Met een groep mensen. En dan een goede A/B opstelling maken. Ik wil mijn huis en amps ter beschikking stellen. Eigenlijk hebben we dan alleen nog een apparaat nodig wat loops kan in/uitschakelen.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Laten we voor eens en voor altijd DE test doen! Met een groep mensen. En dan een goede A/B opstelling maken. Ik wil mijn huis en amps ter beschikking stellen. Eigenlijk hebben we dan alleen nog een apparaat nodig wat loops kan in/uitschakelen.
    Vergeet je niet verschillende kwaliteit amps te gebruiken? Ik denk dat dat ook eea uitmaakt in de uitkomsten en in volgende discussie kan dat mooi worden meegenomen, want...... die discussie gaat er zelfs na DÉ patchkabel-a/b-test aller patchkabel-a/b-tests toch echt gewoon weer komen.

Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard

Precies. Geen enkele setup of situatie is hetzelfde. Het is van zoveel factoren afhankelijk...de best klinkende patchkabel kan in combinatie met bepaalde pedalen juist helemaal nergens naar klinken. Bovendien zijn de verschillen soms zo klein dat je echt niets gaat merken live.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten