View Full Version : post foto's van jullie (zelfgemaakte) Pedalboards
Debaser
4 december 2006, 20:01
ja tis nl dat mijn wah nu 'te diep' ligt,
9 of 18 ... dus. moet wss toch een plaat kopen dus dan maar 9mm dan kan ikt nog altijd dubbel doen.
robzilla
4 december 2006, 20:29
ik heb iets van 18 mm mdf in m'n showmaster 24 case liggen
Hoe heb je dat vastgemaakt?
B_2_the_a
4 december 2006, 20:34
niet
klemt zichzelf vast :)
moet het wel nog een keer allemaal goed vastzetten, maar tegen die tijd heb ik een showmaster 48
rhcp_schipper
4 december 2006, 22:31
Dit is mijn nieuwe aanwinst. Heb er verder nog geen nieuwe pedalen bij.
http://mijnalbum.compuserve.nl/Foto=BCB8W4BV
http://mijnalbum.compuserve.nl/Foto=VBKTZR7T
B_2_the_a
4 december 2006, 22:38
wat vooor bak is dat?
ga trouwens gigantisch pedalboard bouwen komende tijd, dnek voornamelijk in de kerstvakantie
eentje op het formaat van m'n elektrische piano ;)
rhcp_schipper
4 december 2006, 22:46
wat vooor bak is dat?
ga trouwens gigantisch pedalboard bouwen komende tijd, dnek voornamelijk in de kerstvakantie
eentje op het formaat van m'n elektrische piano ;)
Deze bak heb ik op maat laten maken.
De maten zijn 80*40 cm(L*B).
B_2_the_a
4 december 2006, 22:51
hmm
mijne word groter :D 120 x 40
rhcp_schipper
4 december 2006, 22:59
hmm
mijne word groter :D 120 x 40
pppffff, dat zijn beste maten.....:D:D:D.
up-guitarman
5 december 2006, 00:36
ja tis nl dat mijn wah nu 'te diep' ligt,
9 of 18 ... dus. moet wss toch een plaat kopen dus dan maar 9mm dan kan ikt nog altijd dubbel doen.
18 mm, dat is dik hoor. Dan kan je imo beter een iets dunnere multiplex of betonplex plaat nemen. Die showmasters zijn niet zo hoog he ...
B_2_the_a
5 december 2006, 00:40
tjah
anders moet ik over het randje heen m'n wasabi intrappen, vink geen succes
Dribbel_
5 december 2006, 01:43
Waar koop je zo'n flightcase en wat kost dit ongeveer ?
B_2_the_a
5 december 2006, 09:00
ey newbie :)
wat voor case wil je?
dano
5 december 2006, 12:51
Dit is mijn nieuwe aanwinst. Heb er verder nog geen nieuwe pedalen bij.
http://mijnalbum.compuserve.nl/Foto=BCB8W4BV
http://mijnalbum.compuserve.nl/Foto=VBKTZR7T
whoei dat is een erg mooi board! Je hebt hem op maat laten maken? Kan je wat meer informatie erover geven? Wie heeft hem gemaakt, wat kost zoiets? Hoe heb je de voeding geregeld? En is hij nog te sjouwen?:)
Mike McCready
5 december 2006, 16:36
Hoe heb je dat vastgemaakt?
Het is allebei hout. Wat dacht je van houtlijm? ;)
up-guitarman
5 december 2006, 17:50
Het is allebei hout. Wat dacht je van houtlijm? ;)
Of zoals bij mij=> houtlijm, dubbelzijdige tape en nog een stel schroeven erdoor (zal wel volstaan ;))
B_2_the_a
5 december 2006, 18:17
rock 'n roll!
rhcp_schipper
5 december 2006, 19:04
whoei dat is een erg mooi board! Je hebt hem op maat laten maken? Kan je wat meer informatie erover geven? Wie heeft hem gemaakt, wat kost zoiets? Hoe heb je de voeding geregeld? En is hij nog te sjouwen?:)
hallo dano,
De bouwer is eric, de beste man komt uit bornerbroek, en hij bouwt dezed cases zeg maar voor de hobby. Hij heeft wel een advertentie op marktplaats staan. http://muziek.marktplaats.nl/behuizingen-en-koffers/56807478-effectfloorboard-pedalcase.html
Dit board van mij heeft mij €170 gekost.
Mijn voeding is eigenlijk gewoon een stekkerdoos waar mijn adapters inzitten, ik heb alleen van de stekkerdoos de stekker afgehaald, en die vervangen voor een powercon chassis deel.
Als je er verder nog wat over wilt weten, mag je me gerust mailen.
Groeten rhcp_schipper
edit: En hij is best wel te tillen ja.
Hector_Tsolodimos
5 december 2006, 21:55
@ rhcp_schipper
Ik heb net ook even de foto´s van de link in je handtekening bekeken, mooie collectie! Die London City´s passen echt goed bij elkaar!
rhcp_schipper
5 december 2006, 22:28
@ rhcp_schipper
Ik heb net ook even de foto´s van de link in je handtekening bekeken, mooie collectie! Die London City´s passen echt goed bij elkaar!
dank U dank U, ik ben er ook erg blij mee. Ik wil alleen in mijn strat nog andere elementen hebben.(nordstrands).
bedankt voor het compliment
Hector_Tsolodimos
5 december 2006, 22:48
dank U dank U, ik ben er ook erg blij mee. Ik wil alleen in mijn strat nog andere elementen hebben.(nordstrands).
bedankt voor het compliment
yow
paas dan maar een compliment terug:
Mijn huidige (zelfgemaakte) pedalboard:
http://img428.imageshack.us/img428/6510/pedalboardkn2.jpg
eehm, hier komt ie:
Carl Martin Crush Zone
Seymour Duncan Pickup Booster
Channel Switch (merk: SOUNDLAB) voor mijn Fender buizen beest
Cry Baby (goedkoopste, maar toch goed)
Yamaha Tuber, die binnenkort door een leuke Korg word vervangen
Aria Warp Drive (best leuk, soort tubescreamer)
Proel Wah, gebruik ik niet meer
ik wil nog:
Chorus
Delay
Volume pedaal
E-J
5 december 2006, 23:04
Ik wil alleen in mijn strat nog andere elementen hebben.(nordstrands).
Hey Schippertje! Zou je eens een beetje uit kunnen leggen waarin je andere pickups in je LC Strat wil zetten? Wat mis je in de originele? (ik heb ook zo'n gitaartje namelijk) :)
B_2_the_a
5 december 2006, 23:14
http://img428.imageshack.us/img428/6510/pedalboardkn2.jpg
scherm voeten?
Hector_Tsolodimos
5 december 2006, 23:16
scherm voeten?
scherm voeten?
B_2_the_a
5 december 2006, 23:36
le ene voet haaks op je andere voet
Hector_Tsolodimos
5 december 2006, 23:38
waar gaat dit over?
B_2_the_a
5 december 2006, 23:41
over het pedaal linksboven
up-guitarman
6 december 2006, 00:58
Mja, ik veronderstel dat dat maar op het board ligt voor de versiering, vermits hij het niet meer gebruikt ...
Zo niet is het wreed onhandig lijkt mij ;)
Hector_Tsolodimos
6 december 2006, 09:32
Mja, ik veronderstel dat dat maar op het board ligt voor de versiering, vermits hij het niet meer gebruikt ...
Zo niet is het wreed onhandig lijkt mij ;)
precies
wij vakmensen begrijpen elkaar
het stond allemaal nog los van de show van zondag, dus ik denk flikker alles erbij en maak een foto
B_2_the_a
6 december 2006, 09:50
alleen je zei dat er nog een aantal pedalen bij moesten,
dat gaat niet passen
E-J
6 december 2006, 10:57
Update:
http://img174.imageshack.us/img174/184/hpim0516rp9.jpg
up-guitarman
6 december 2006, 11:21
Update
Dat zou ik ook nog eens moeten doen, mijn board is weer wat veranderd ondertussen...
Hector_Tsolodimos
6 december 2006, 15:16
alleen je zei dat er nog een aantal pedalen bij moesten,
dat gaat niet passen
klopt
daarom gaan er ook een paar uit, zoals de goedkope Proel Wah (die toch nog best goed is), de warp drive is nu zijn plek ook kwijt (na de Carl Martin)
maar goed..tis idd een kleine board..
Aimé
6 december 2006, 19:40
klopt
daarom gaan er ook een paar uit, zoals de goedkope Proel Wah (die toch nog best goed is), de warp drive is nu zijn plek ook kwijt (na de Carl Martin)
maar goed..tis idd een kleine board..
Bwah? vind het eigenlijk net de perfecte grootte, ik versta ook niet goed wat iemand nu met 20 pedalen moet op zijn board..
Hector_Tsolodimos
6 december 2006, 20:55
Bwah? vind het eigenlijk net de perfecte grootte, ik versta ook niet goed wat iemand nu met 20 pedalen moet op zijn board..
mwa mwa
het heeft ook veel te maken met GAS..
Rude Perception
6 december 2006, 21:33
in principe zijn wat overdrives/distortions/boosters een delay en een chorus genoeg.
Dit zijn voor mij de pedalen om een goede basisgeluiden te hebben.
Toch is m'n pedalboard (in aanbouw) 70x30. Gewoon omdat er zo veel dingen bij komen als footswitch, looper, reverbfootswitch, tuner. Dan hou ik nog ruimte over voor 1 wah en 2 pedalen voor geluiden die echt een spacend gitaargeluid geven.
Dan heb ik een van de uitgebreidste boards die geen overbodige dingen heeft in mijn ogen.
Aimé
6 december 2006, 22:14
Héhé yeh ik heb nu zo'n gewone houten plank met de effecten eropgeplakt (met ducktape).Voor mij hoeven enkel een modulatiepedaal, fuzzpedaal en octavepedaal, daarbij komt nog men switch en zou ook eens een tuner nodig hebben. Zou graag zo'n flightcase willen merja, op maat laten maken kost veel centjes en zelf maken, ben niet zo heel handig denk ik...
Hector_Tsolodimos
6 december 2006, 22:15
in principe zijn wat overdrives/distortions/boosters een delay en een chorus genoeg.
Dit zijn voor mij de pedalen om een goede basisgeluiden te hebben.
Toch is m'n pedalboard (in aanbouw) 70x30. Gewoon omdat er zo veel dingen bij komen als footswitch, looper, reverbfootswitch, tuner. Dan hou ik nog ruimte over voor 1 wah en 2 pedalen voor geluiden die echt een spacend gitaargeluid geven.
Dan heb ik een van de uitgebreidste boards die geen overbodige dingen heeft in mijn ogen.
ja..precies
in principe is alleen een scheur/clean footswitch genoeg, maar toch hoort er in de ogen van velen in een pedalboard dingen in zoals Chorus enz enz
zo kom je nogal gauw of 10 pedalen uit
interessander
6 december 2006, 22:17
Ik heb enkel al 6 overdive/distortion pedalen, voordat ik een winnaar heb gevonden komen die nog niet op een board, hoewel sommige wel goed samenwerken.
B_2_the_a
7 december 2006, 00:00
here we go again
Zelf ben ik heel veelzijdig, ik kan tevreden zijn met een pedalboard ter grote van de kofferbak... maar ik kan ook gelukkig zijn met wah + switch van de versterker..
ligt maar net aan m'n bui en de gelegenheid..
Daarom wil ik ook 2 pedalboards hebben straks :P 1 huge en 1 small..
dat betekend dus ook: 2x dezelfde pedalen (wah switch, etc..)
Je zou geen regel moeten stellen aan hoe groot, maar ook niet aan hoe klein... kwestie van buien
up-guitarman
7 december 2006, 00:20
Update van mijn board:
http://img402.imageshack.us/img402/470/img00001xj8.jpg
- Zwarte big muff eruit, groene erin => klinkt net iets vettiger, heerlijk !!!
- Boss Noise supressor en Washburn phaser eruit
- Small Clone erin
Gitaar => Zelfbouw SHO+A/B => Dyna Comp => OC-2 => PH-1r => SD-1 => CryBaby => Zelfbouw Muff fuzz => Big muff => loooper (met daarin TR-2 => Wasabi Delay => Small Clone) => Amp
Gegroet,
Erik
Hector_Tsolodimos
7 december 2006, 09:38
Hele mooie Board!
interessander
7 december 2006, 11:01
Ben je opeens van je ruis af of ben je op zoek naar een vervanger voor de ns-2?
up-guitarman
7 december 2006, 11:10
Hele mooie Board!
Thanx !!!
Ben je opeens van je ruis af of ben je op zoek naar een vervanger voor de ns-2?
Nop, heb nog een beetje ruis (sowiso met zoveel pedalen...). Maar de meeste brom bleek te komen van de slechte aarding in het repetitiehok waardoor ik op het podium steeds merkte dat ik de NS-2 niet nodig had.
Daarom, en vermits hij toch ook wat dynamiek weghaalt, heb ik em er dus nu afgehaald. Geen noise supressor meer voor mij !!! Voorlopig is het althans zeker niet noodzakelijk ... (en met die brom in de oefenruimte zal ik wel leren leven ;))
B_2_the_a
7 december 2006, 11:15
dat is 1 afgetrapte muff!
ach beetje brom is stoer ;)
heb zelf ook wat brom, maar dat ligt voornamelijkaan m'n elementen
up-guitarman
7 december 2006, 11:28
dat is 1 afgetrapte muff!
Hehe, tjah. Je mag een gekregen paard niet in de bek kijken of hoe zeggen ze dat ook alweer?
Ik had voor een vriend van me een loopertje gebouwd en vroeg enkel onderdeel kosten. Daarom kreeg ik die muff er nog bij, die hij als 15-jarig manneke had volgeklad met 'anarchy', 'bad religion', 'NoFX', etc. :D
De battery clip was eraf dus heb er in één keer een adapter jack aan gemaakt en nu werkt hij dus perfect !!!
(klinkt heerlijk voor solo's in combi met de SD-1 en de OC-2 en eventueel nog de Dyna Comp erbij, VET !!!)
B_2_the_a
7 december 2006, 11:36
cool,
zulke deals zoek ik ook :)
Hydra
7 december 2006, 17:28
Hier mijn bordje, niet zelf gemaakt maar wel zelf opgesteld en in elkaar gezet..
http://img477.imageshack.us/img477/995/img0676jb8.jpg
Hans
Axelll
7 december 2006, 17:32
Ha interessant je hebt ook een Vox Bulldog zie ik. Waar gebruik je hem voor en voor wat voor amp?
Hydra
7 december 2006, 17:38
Ha interessant je hebt ook een Vox Bulldog zie ik. Waar gebruik je hem voor en voor wat voor amp?
Sinds ik die jekkyl and hyde heb gebruik ik alleen nog maar kanaal 1 om een randje aan clean mee te geven .. dus hij gaat binnenkort denk ik gewisseld worden.. puur omdat die Jekkyl VEEL veelzijdiger is.
Speel btw over een marshall dsl 100 stack, en een Framus Ruby Riot voor het warmere werk..
Axelll
9 december 2006, 15:27
Grappig ik gebruik eigenlijk alleen kanaal 2 om een kleine volume+flinke gain boost te geven. Kanaal 1 haal ik gewoon uit mn topboost kanaal van mn Vox wat veeeeeel beter klinkt.
DREAMMACHINE
9 december 2006, 18:50
hey hydra, geven die voeding en adapters daar boven je wah pedaal niet veel storing? ....uit eigen ervaring is dat meestal niet echt een lekkere opstelling ( ik heb m'n voeding altijd zo ver mogelijk bij m'n wah pedaal vandaan iig)
...verder erg mooie pedalen!.....gebruik je voor je replica de originele adapter ?
Hydra
9 december 2006, 20:06
hey hydra, geven die voeding en adapters daar boven je wah pedaal niet veel storing? ....uit eigen ervaring is dat meestal niet echt een lekkere opstelling ( ik heb m'n voeding altijd zo ver mogelijk bij m'n wah pedaal vandaan iig)
...verder erg mooie pedalen!.....gebruik je voor je replica de originele adapter ?
Nee die voeding stoort totaal niet op mijn Wah, verbaast mij ook moet ik zeggen. En die replica heb ik op adapter, die brick kan die voltage niet aan, gelukkig ook de enige de rest is gewoon 9 volt.
Trouwens ik kom na jaren zoeken in de multieffecten toch op pedalen uit en nu pas heb ik de sound waar ik echt tevreden mee ben alhoewel nieuwe pedalen kijken altijd verslavend is...
DREAMMACHINE
10 december 2006, 10:51
hehe idd, welcome to the club!....
jemke
10 december 2006, 11:21
-Boven en onderpaneel zijn nu bekleed.
-Alle pedalen zijn vastgeschroefd, lekker robuust.
-Voodoolab voeding is verzonken gemonteerd zodat de totale hoogte van de 2 niveau's net onder de 14cm moest blijven.
-Analog Chorus van VL is vervangen door Boss CE3, naar mijn smaak mooier, alleen iets minder transparant maar soit.
-Volumepedaal uitgezwierd wegens te weining plaats en te weining gebruikt.
Nog te doen: Euroconnector installeren ipv vieze witte kabel linksonder, enkele kabels veranderen en nog een paar constructieve details. Er komt nog een 3e verdiepje om de bovenste kabels onzichtbaar te maken.
http://i6.photobucket.com/albums/y233/jemke/P1020438.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y233/jemke/P1020439.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y233/jemke/P1020441.jpg
imlikeajungle
10 december 2006, 11:52
Ik wil je plank!!!
the feable
10 december 2006, 13:04
DAMN!!!!!!!!! Die plank is echt heel geil! Jeetje wat een mooie pedalen!!!!
Echt heel gaaf!
Dweezman
10 december 2006, 14:02
http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/pb2007.jpg
update: RAF mirage er bij, DE-7 er af.
the feable
10 december 2006, 15:26
Ook vet zo'n boutique pedalboard! Wel veel kabelrommel! Het wordt tijd om mijn pedalboard ook weer es te pimpen! Zit flink te gassen op een tremelo en een vette ovderdrive!
Speeddemon
10 december 2006, 15:30
http://i6.photobucket.com/albums/y233/jemke/P1020439.jpg
5 'dirt' pedalen, waarvan 1 dual-type (FD-2), maar 1 delay en een 1e klas kutchorus?! :eek: :stop:
(psst, koop een CE-2 ofzo :satisfie: )
jemke
10 december 2006, 16:18
Ik heb hier nog een Voodoo Lab Analog Chorus liggen en ik hou meer van deze oude Boss, en ja het is een Japanse, het is geen kutchorus. Ze klinkt zoals ik wil dat een chorus klinkt. Geen overbodig snobisme nodig.
Ik heb ook een CE2 getest en ze is naar mijn mening niet beter of slechter dan de CE3.
B_2_the_a
10 december 2006, 19:36
speedy je vergeet de phaser
mijn board komt van de week weer langs
grote muff erbij
tekeningen voor le grande board liggen nog op de tekentafel
Speeddemon
10 december 2006, 20:03
speedy je vergeet de phaser
Ik vergat wel meer (tuner enzo), maar ik vond (dus niet 'het is') het nogal een vreemd bord. Extreem de nadruk op tig drive-sounds (waarbij volgens mij de TS9, Blues Pro en FD2 nog eens 't zelfde trucje (min of meer) doen) en dan een matige chorus, want die is(!) gewoon blikkerig as fuck. Ideaal voor dunne 80's sounds (right, supahfuzz? :satisfie: ), maar het pedaal ontbeert elk beetje warmte, wat bijv. de CE-1, CE-2 en Ibanez BC9 wel hebben.
B_2_the_a
10 december 2006, 20:20
tjah
elk pedaal heeft z'n eigen sound, als je van al die sounds houdt van die drive pedalen is het voor jezelf leuker... maar het gemiddelde persoon dat in een zaal staat hoort het verschil niet, dus wrm zou je zo moeilijk doen
E-J
10 december 2006, 20:30
Ik vergat wel meer (tuner enzo), maar ik vond (dus niet 'het is') het nogal een vreemd bord. Extreem de nadruk op tig drive-sounds (waarbij volgens mij de TS9, Blues Pro en FD2 nog eens 't zelfde trucje (min of meer) doen) en dan een matige chorus, want die is(!) gewoon blikkerig as fuck. Ideaal voor dunne 80's sounds (right, supahfuzz? :satisfie: ), maar het pedaal ontbeert elk beetje warmte, wat bijv. de CE-1, CE-2 en Ibanez BC9 wel hebben.
Hey Remco, iedereen mag zijn eigen mening hebben hoor...
...maar wat is er verkeerd aan als iemand zijn pedalen goed vindt en geen andere voor in de plaats wilt? :p
Speeddemon
10 december 2006, 20:59
Ik vond 't hooguit apart dat die persoon, in mijn ogen dan, wel verstand van drive-tones lijkt te hebben (die M Audio pedalen zijn toch niet de minste) en het dan, in mijn ogen weer, totaal vernaggelt met die blikkerige chorus.
Je gaat toch ook geen Lada banden onder een Ferrari zetten?
Dirk_Hendrik
10 december 2006, 21:19
Meine Gute Speedy!
Zo extreem slecht is een CE3 vergeleken een CE2 nou ook weer niet hoor. De klankbeschrijving die je geeft klopt vrij aardig maar ik geloof dat hij in jouw referentie daar 10 keer zo sterk last van heeft als in mijn beleving.
Speeddemon
10 december 2006, 22:06
Ik zit de laatste tijd wat 'assertiever' in m'n vel. Wat dingen meegemaakt waardoor ik nog sneller zeg wat ik vind. Ben ik zelf ook niet altijd even blij mee, maar ik probeer mijn 'lang van stof'-heid een beetje in te dammen. Maar .mijn eerste pogingen neigen dus nogal snel naar kortafheid. :chicken:
jemke
10 december 2006, 22:16
Misschien handig als ik zelf even uitleg geef.
De TS808, de MI Blues Pro en de Fulltone zitten idd in hetzelfde straatje, klopt volledig maar allen een ander huisnummer. Ik gebruik ze thans alledrie op een andere manier.
De TS808 is de mildste van de 3 en is ideaal voor een statgeluid heel subtiel mooi te maken voor een 'cleane solo' of om de andere overdrives op mijn bord een boost te geven voor een langere sustain.
De MI audio Blues pro heeft een veel ruwer karakter, verplaatst meer lucht dat de TS808. Toch nooit te veel gain en ideaal in combinatie met een strat voor ritme en een vuile 'strat solo'. Denk aan gitaarklank uit mid-70 Steely Dan.
De Fulltone is een geval apart, klinkt vuiler en iets meer compressed dan de MI Audio bluespro en klinkt in mijn oren beter met humbucker gitaren. In combinatie met mijn PRS geeft dit een lekkere Knopfler achtige sustain.
De Rat en de MI Audio Crunchbox zijn de pedalen die ik gebruik voor hogere gaininstellingen. De MI is voor mij een echte Marshall-imitator (heb hem geA/B'ed met mijn JCM800 cranked up en zo komen vrij dicht in de buurt qua klank, luchtdruk is uiteraard niet vergelijkbaar, en de RAT is een disto pedaal die vooral heel veel kleuring toevoegt aan je gitaar en dat is bij momenten heel prettig.
Ik was aan het wachten op reacties op mijn Boss pedalen, pure fun hoe iedereen die TU2 afbreekt en die CE3. De Boss Chorus geeft inderdaad dat 'ijle jaren 80' klankje, net wat ik leuk vind. Ik heb hier een Chorus van 4x zo duur liggen en toch gebruik ik hem niet, althans niet op dit board.
En de mensen die de TU2 zo slecht vinden? Ik denk dat julie je baseren op opinies en niet op ervaring. Dit ding werkt perfect en zuigt geen toon.
Speeddemon
10 december 2006, 22:19
Ik heb ook niks over je TU-2 gezegd. Ik heb zelf een TU-12, welke weliswaar NIET in m'n signaalpad zit, maar via een A/B Box hangt voor silent tuning.
Ik heb die TU-12 wel eens getest in m'n signaalpad, en toen hoorde ik er allerlei (digitale?) artifacts bij. een soort hoge distortion ofzo.
jemke
10 december 2006, 22:28
Mijn TU2 heeft geen (!) nadelige invloed op mijn klank. Geloof me:) Zeker geen digitale rare dingen. Echt niet.
Ik heb de mogelijkheid om ze uit mijn signaalpad te halen door ze parallel aan de T-rex replica te hangen. Maar de plaatsing vooraan mijn bord heeft voordelen: Ik hoef niet al mijn pedalen uit te trappen om te kunnen stemmen en ik kan makkelijk van gitaren wisselen door de silent tuning terwijl mijn amp aan staat. 2 voordelen die opwegen tegen 'toch nog een extra kabeltje' in mijn chain.
Als alles gebypassed is en als je de tonesuck van het geheel beluisterd valt er een klein beetje hoog en dynamiek weg tov rechtstreeks in mijn 800 te pluggen, kwesti van trebble en presence ietsje hoger te zetten.
Fondant
10 december 2006, 22:33
Hey Jemke,
paar vraagjes:
*Waarmee voed je je T-rex replica? Kun je dat met die PP2?
*Is dat zo'n DAP audio flightcase? welke maat?
*Wat heb je er zoal aan betaald?
ps.: om je bord nu helemaal af te maken zou ik nog gaan voor George L cables. Dan heb je toch een prachtwerk qua pedalboard! my compliments!
jemke
10 december 2006, 22:43
Hey Jemke,
paar vraagjes:
*Waarmee voed je je T-rex replica? Kun je dat met die PP2?
*Is dat zo'n DAP audio flightcase? welke maat?
*Wat heb je er zoal aan betaald?
ps.: om je bord nu helemaal af te maken zou ik nog gaan voor George L cables. Dan heb je toch een prachtwerk qua pedalboard! my compliments!
In mijn post staan 3 foto's. 1 ervan toont het onderste niveau met de PP2 en met de adaptoren van de 2 T-rexjes. Het is een DAP case, een 48. Kistje gekocht voor 52 euro.
Misschien dat er nog GL's inkomen.
Dirk_Hendrik
10 december 2006, 22:52
Mijn TU2 heeft geen (!) nadelige invloed op mijn klank. Geloof me:) Zeker geen digitale rare dingen. Echt niet.
Persoonlijk ben ik niet zo van te zuigt of zuigt geen tone. Als m'n drummer z'n bekkens gebruikt ben ik m'n tone sowieso kwijt. Met die 3 pedalen waarmee ik normaliter speel kom ik er inclusief tonesuk meestal wel. Ik laat dat voor m'n persoonlijke mening dus volledig en oprecht in het midden. Daarmee rest me wel te zeggen dat ik in de afgelopen maanden 4 TU-2's heb ge-TB-ed omdat de eigenaren die tonesuk wel vervelend vonden. Schakeltechnisch ben ik geneigd te zeggen dat een Tu2 evenveel tonesuk zou moeten hebben als een gemiddelde Boss overdrive of chorus.
rhcp_schipper
10 december 2006, 23:10
Hier is mijn nu alweer ge-update versie van mijn pedalboard.
Aanschouw:
http://mijnalbum.compuserve.nl/Foto=UQXHA8AO
en:
http://mijnalbum.compuserve.nl/Foto=VXOLJYT6
en een totaalplaatje:
http://mijnalbum.compuserve.nl/Foto=VUQHEFID
De verhoging van mijn pedalboard is nu lager gemaakt, en is nu ook schuin, wat een stuk fijner is.
DiscoFreq
10 december 2006, 23:16
Ik heb gisteren zo'n Boss pedal display gekregen. Deze foto is niet hoe ik het zal gebruiken, maar wel een mooi zicht denk ik ;)
http://filters.muziq.be/files/tmp/somefavs.jpg
Waarschijnlijk zet ik er een deel pedalen vast op (2 parallelle chains en vooral kleinere pedalen dan die op de foto) en laat ik dan nog plaats voor de "goesting van 't moment", want dat varieert nogal sterk...
dano
10 december 2006, 23:59
Ik heb gisteren zo'n Boss pedal display gekregen. Deze foto is niet hoe ik het zal gebruiken, maar wel een mooi zicht denk ik ;)
Waarschijnlijk zet ik er een deel pedalen vast op (2 parallelle chains en vooral kleinere pedalen dan die op de foto) en laat ik dan nog plaats voor de "goesting van 't moment", want dat varieert nogal sterk...
wow stoere collectie!
Lucky
11 december 2006, 10:15
erg onvolwassen en irritant dat geram op elkaars gear. rockhistory staat bomvol met geweldige tone die gemaakt is met cheapass spullenen .... en fora over het algemeen vol met mensen met high-end spullen die weinig of geen tone hebben.
Mitch
11 december 2006, 10:30
Zo, wie ben jij dan wel om dat te beweren hè ?
O wacht..... Lucky ? Is it really you ???????
:soul:
Wicked Willy
11 december 2006, 10:35
Lucky heeft wel een punt.
Speeddemon
11 december 2006, 10:46
...en fora over het algemeen vol met mensen met high-end spullen die weinig of geen tone hebben.
waar ik naar mijn mening niet onder val. Heb op m'n board niet 1 boutique pedaal staan (of je moet m'n Tubefactor daaronder scharen), en wel een goeie tone.
mijn mening uiteraard. :chicken:
B_2_the_a
11 december 2006, 10:47
erg onvolwassen en irritant dat geram op elkaars gear. rockhistory staat bomvol met geweldige tone die gemaakt is met cheapass spullenen .... en fora over het algemeen vol met mensen met high-end spullen die weinig of geen tone hebben.
+1,
ik ben het met je eens, iedereen heeft z'n eigen smaak natuurlijk,
ik ben ondertussen op weg naar high end...
zit nu op medium niveau :)
maar m'n sound vind ik zelf lekker... maar een behringer setje heeft ook z'n charmes (al weet ik zelf niet welke)...
Iedereen moet gewoon doen wat ze zelf willen, elkaar bashen op gear vind ik dan ook niet nodig... behalve als het beter kan (kwa kabels enzo) want dat is volstrekt logisch
dano
11 december 2006, 11:56
En nu weer foto's posten!
henkr
11 december 2006, 17:51
OK
http://homepages.cwi.nl/~henk/gear/pedals.jpg
B_2_the_a
11 december 2006, 17:56
*flauwe mode*
zo dat lijkt me moeilijk switchen
*/flauwe mode*
henkr
11 december 2006, 18:12
*flauwe mode*
zo dat lijkt me moeilijk switchen
*/flauwe mode*
:-)
Doe ik niet meer; laatste keer dat ik dat deed was ik een schoen kwijt.
B_2_the_a
11 december 2006, 18:28
die foto vraagt om meer foto's van je setup
Von Trippenhof
11 december 2006, 18:57
Heeeel aparte verzameling! mooi hoor. Opvallend veel Coron! En een foxy lady...
the feable
11 december 2006, 19:07
Ik heb nog zo'n Coron Compressor liggen, want brengen die dingen eigenlijk op?
DiscoFreq
11 december 2006, 19:13
Heeeel aparte verzameling! mooi hoor. Opvallend veel Coron! En een foxy lady...
Veel coron? moet je eens een foto met veel coron zien? :p
Von Trippenhof
11 december 2006, 19:15
De Boss Chorus geeft inderdaad dat 'ijle jaren 80' klankje, net wat ik leuk vind. Ik heb hier een Chorus van 4x zo duur liggen en toch gebruik ik hem niet, althans niet op dit board.
*** ja, gek hoe dat werkt met chorus pedalen. Is echt zoeken...
Ik had een small clone die ik bij mijn gitaar/versterker combis allemaal heeeeel erg lelijk vond klinken, maar bij een vriend van me met z'n les paul en jcm 800 met 2x 4x12 (met veel laag) precies goed is.
...Tot inderdaad de band-malloot z'n bekkens weer laat wapperen...
Von Trippenhof
11 december 2006, 19:16
Veel coron? moet je eens een foto met veel coron zien? :p
yes, please?
Kan geen kwaad lijkt me?
Aimé
11 december 2006, 19:45
Indeed, pedaalporno is fun
DiscoFreq
11 december 2006, 20:03
Er staat niet overal Coron op, maar ze bestaan wel allemaal met de Coron naam ;)
http://filters.muziq.be/files/tmp/coronbord.jpg
Mitch
11 december 2006, 20:17
:-)
Doe ik niet meer; laatste keer dat ik dat deed was ik een schoen kwijt.
Maar veel interessanter: iemand die de Ayan Enterprise Smooth & Slim gebruikt ! Hoe zijn je ervaringen en in welke setup gebruik je 'm ?
Von Trippenhof
11 december 2006, 20:33
Er staat niet overal Coron op, maar ze bestaan wel allemaal met de Coron naam ;)
Leuk leuk leuk! Mooi man!
Wat zijn dat voor zwelpedalen?? Wah's?
heb zelf nog de super phase en de 1024 stereo chorus die ik er niet bij zien staan. Ook goeie pedalen, wat is dat toch met Coron??
Ik vind die delay onderaan bijzonder gaaf, trouwens. heeft Dirk_hendrik voor me aangepast: heel fijn!
(Ik moet misschien toch ook maar eens een foto gaan maken van m'n bord/koffer/set up, maar dat is zo'n zooitje... Maar ik vind het wel leuk om te zien alllemaal hierzo.)
DiscoFreq
11 december 2006, 21:20
Leuk leuk leuk! Mooi man!
Wat zijn dat voor zwelpedalen?? Wah's?
1 Wah/vol en 1 Stereo Volume van Frontline. Ze bestaan ook van Coron, maar die zie je veel minder (van Coron zie je meestal die plastic wahs).
heb zelf nog de super phase en de 1024 stereo chorus die ik er niet bij zien staan. Ook goeie pedalen, wat is dat toch met Coron??
Nee, er zijn er nog massa's die ik niet heb, weinig merken hebben zo'n output gehad als Coron. Die serie rechtsboven vind ik een stuk minder, maar de rest is bijna allemaal goed.
Ik vind die delay onderaan bijzonder gaaf, trouwens. heeft Dirk_hendrik voor me aangepast: heel fijn!
Die AD-500? Die ernaast is dezelfde maar met Sanox er op geprint.
Von Trippenhof
11 december 2006, 21:26
Die AD-500? Die ernaast is dezelfde maar met Sanox er op geprint.[/QUOTE]
Sanox...
Tja, kweenie... Toch niet mijn favourite naam voor pedalen - Klinkt gewoon te stinkend fout fris of zo.
interessander
11 december 2006, 21:36
Ik vind die asama erg gaaf met dat rip-off mesa logo, lekker kleurtje ook.
up-guitarman
12 december 2006, 01:37
Damn dude, waar tover je die toch altijd vandaan ???
Is er een geheime schuilplaats waar die oudjes zich vertsoppen ???
DiscoFreq
12 december 2006, 09:41
Damn dude, waar tover je die toch altijd vandaan ???
Is er een geheime schuilplaats waar die oudjes zich vertsoppen ???
beetje overal, maar grotendeels eBay... Frontline was een goedkoop merkje in de UK, die kosten dus meestal minder dan Coron, ook al is het net hetzelfde...
Dirk_Hendrik
12 december 2006, 09:49
. heeft Dirk_hendrik voor me aangepast: heel fijn!
Hela!
Dag Edwin!
B_2_the_a
12 december 2006, 10:34
een dezer dagen grootse update :P
Heeft iemand een goed idee voor distortion pedaal?
Ik heb nu een rat 2 en een big muff, de big muff klinkt veeel voller omdat het een fuzz is, de rat valt helemaal weg in verhouding met de grote mufff.
Heeft iemand een oplossing voor low/mediun gain wat toch vol klinkt :)
henkr
12 december 2006, 11:38
Maar veel interessanter: iemand die de Ayan Enterprise Smooth & Slim gebruikt ! Hoe zijn je ervaringen en in welke setup gebruik je 'm ?
Ik gebruik 'm in de Smooth setting met een Koch Twintone. Ook die Kochs hebben last
van flubber als je de bas te ver open draait. De S&S doet z'n klus goed; het maakt dat
je meer laag kan indraaien en houdt je tone rete strak (knop kan op 2 uur ipv. 10 uur).
up-guitarman
12 december 2006, 14:21
een dezer dagen grootse update :P
Heeft iemand een goed idee voor distortion pedaal?
Ik heb nu een rat 2 en een big muff, de big muff klinkt veeel voller omdat het een fuzz is, de rat valt helemaal weg in verhouding met de grote mufff.
Heeft iemand een oplossing voor low/mediun gain wat toch vol klinkt :)
Marshall bluesbreaker of een marshall guvnor is zeer leuk !!!
Als je iets marshallish zoekt natuurlijk ...
Voor de rest weinig ervaring, ik gerbuik voornamelijk de OD van mijn amp ...
B_2_the_a
13 december 2006, 19:45
http://eduweb.hhs.nl/~60268/100OLYMP/planks.JPG
enter:
big muff usa
boss rijtje (compressor, delay en chorus)
exit:
wasabi chorus/trem
behringer delay
Op het moment op zoek naar een showmaster 48, hoop vanavond nog ergens te bestellen..
m'n plank wordt te klein!
die chorus ligt er scheef op zodat ik gemakkelijk kabels er in en uit kan doen..
de wah ligt ernaast omdat ik die niet altijd gebruik!
Het hele verhaal van 120x40 cm pedalboard gaat niet door, na wat test bouwsels ben ikerachter gekomen dat dit te zwak is :S
dan maar wat anders verzinnen! de showmaster 48
the feable
13 december 2006, 20:06
enter:
big muff usa
boss rijtje (compressor, delay en chorus)
exit:
wasabi chorus/trem
behringer delay
Op het moment op zoek naar een showmaster 48, hoop vanavond nog ergens te bestellen..
m'n plank wordt te klein!
die chorus ligt er scheef op zodat ik gemakkelijk kabels er in en uit kan doen..
de wah ligt ernaast omdat ik die niet altijd gebruik!
Het hele verhaal van 120x40 cm pedalboard gaat niet door, na wat test bouwsels ben ikerachter gekomen dat dit te zwak is :S
dan maar wat anders verzinnen! de showmaster 48
Jij verandert je pedalensamenstelling ook om de 3 minuten! Elke week een ander board!
B_2_the_a
13 december 2006, 20:15
board blijft hetzelfde ;)
en ik had al gezegd dat ik alle behringer troep eraf gooi wanneer ik een betere variant heb..
heb ik nu...
dankzij nocki ;)
een aantal pedalen zullen zijn terugkeer hebben als ik een groter baord heb :)
Aimé
13 december 2006, 20:43
Hij is er ook wel héél hard mee bezig hé zeg...goh. Je zit meer te sleutelen aan je board dan er écht mee te spelen, me dunkt
B_2_the_a
13 december 2006, 20:58
en?
10 tekens
Aimé
13 december 2006, 21:11
Oh is niet negatief bedoelt, heb er alleen men bedenkingen bij..ik zat ook een tijd te overpeinzen welke pedalen ik ging zetten en waar en hoe maar uiteindelijk speel ik gewoon met een muff and that's it. Maar das natuurlijk persoonlijk, men excuses
B_2_the_a
13 december 2006, 21:23
ik vind het leuk om te freaken met gear.. te pimpen/etc..
spelen doe ik ook graag... op het moment geen band dus dat geeft me de mogelijkheid voor dit soort dingen
je kan mij een effect freak noemen :)
m'n oude baas blijft zeggen dat ik een rack met een paar 19 inch multi fx dingen moet gaan pakken omdat dat goedkoper is...
maar dit is leuker :)
der is trouwens een monster pedaal onderweg, ik zal niet meer dan dit onthullen
Pun
13 december 2006, 22:32
Misschien een idee om een kabel met hoekse pluggen te halen? ;)
B_2_the_a
13 december 2006, 22:34
heb ik ook :P
nu zit overigens nog niks vast, als ik het vervoer stop ik een handdoek in de case... zodat het ongeveer blijft zitten..
ik ben in gevecht met een fietsketting en een schakelpons...
hoop er van de week klaar mee te zijn
overigens net een 2e showmaster 24 erbij besteld (ga het pre/post gain scheiden)
B_2_the_a
13 december 2006, 22:50
denk aan zoiets (heb nu even deksel gebruikt van m'n eerste showmaster 24 voor het voorbeeld)
http://eduweb.hhs.nl/~60268/100OLYMP/setups.JPG
daarnaast is er nog wel het enige voedingswerk voor de 2e plank..
maar dit allemaal nog beeld op de toekomst/dit weekend
Debaser
14 december 2006, 23:50
hey wat hebben jullie aan de onderzijde van de showmasters gezet tegen het glijden ?
up-guitarman
15 december 2006, 00:33
hey wat hebben jullie aan de onderzijde van de showmasters gezet tegen het glijden ?
Ik heb er 6 rubberen doppen onder gemonteerd. Blijft veel beter op zijn plaats staan nu !!!
B_2_the_a
15 december 2006, 00:35
ik heb er niks onder!
gewicht van pedalen maakt een hoop goed...
en sowiezo staat ie tegen een micstand en monitor
vandaag leuke verrassing... gister een showmaster 24 besteld, vandaag binnen... was het een showmaster 48 :D:D:D
up-guitarman
15 december 2006, 00:40
vandaag leuke verrassing... gister een showmaster 24 besteld, vandaag binnen... was het een showmaster 48 :D:D:D
Heh? Vergissing van de firma?
Nuja, krijg je mss toch alles in 1 case ;) (en dude, echt waar, dat is toch wel pakke handiger hoor ...)
B_2_the_a
15 december 2006, 00:43
ow dat komt wel goed denk
heb sowiezo mijn twijfels bij een paar pedalen... niet dat ik ze ga verkopen maar of ze op het board komen, gebruik ze zo sporadisch..
Tjah de vergissing vin ik nie erg!
heb nu vanmiddag even voor een optreden van dernet en voor volgende week wat kleine gigs een simpel boardje gemaakt:
zwart plankje (had ik nog over van een kast) op maat gezaagd
voeding erop geschroeft
met klittenband pedalen (ds-1, rat 2, dd3 en ce5) erop gezet.
wat patchkabels gesoldeerd...
klaaar
werkt ideeaal, weinig ruimte op het podium..
maar dat istoch ook wel minder leuk dan 1 grote bak........
mvanroermund
15 december 2006, 10:30
Misschien is dit een handige link voor iedereen die zich afvraagt welk pedaal nu wel en welke niet met welk voedingskastje wel en welk niet te voeden is.
Snappie?
Ook een duidelijk overzicht van alle voedingseisen van alle merken. Doe er je voordeel mee.
http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/power/list.htm
Groeten,
Martijn
DREAMMACHINE
15 december 2006, 10:39
handige site, maar de meeste pedalen waar de vragen over gaan ( boutique delay's etc.) staan daar niet op.....
mvanroermund
15 december 2006, 10:42
Speciaal voor jouw dan deze:
http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=190291
Daar komt de link ook vandaan. Althans, bedoel je met boutique delay de DL-4?
Succes!
Martijn
B_2_the_a
15 december 2006, 12:11
gewoon handleiding lezen (nieuw)
de site bekijken van het merk (2e hands)
de maker proberen te bereiken? (boutique of wat dan ook)
DREAMMACHINE
15 december 2006, 12:54
Speciaal voor jouw dan deze:
http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=190291
Daar komt de link ook vandaan. Althans, bedoel je met boutique delay de DL-4?
Succes!
Martijn
nee, ik heb het meer over een trex replica en diamond memory lane....
Punt
17 december 2006, 11:37
Ik heb een upgrade van m'n board gedaan:
http://members.chello.nl/triekwel/PuntsBoard2007.jpg
Gitaar -> Sennheiser EW172 G2 -> Masotti Whitebox -> Lehle 1@3
Loop A: Peterscon Strobostomp
Loop B: MXR Smartgate -> Amp
Loop C: Dunlop Crybaby -> Gaudie Compressor -> Fulltone Deja'Vibe -> AYA Drivesta -> Custom made Treblebooster -> Fulltone OCD -> Loop B
FX loop Amp: Diamond Memort Lane
Voetschakelaar amp.
Powersupply Voodoo Lab PP2+ en een Dunlop Brick
Hector_Tsolodimos
17 december 2006, 12:04
waaauw!!
vette pedalboard!
the feable
17 december 2006, 12:09
Wel beetje rommelig! Maar wel een paar erg mooie pedalen!
rhcp_schipper
17 december 2006, 12:13
Wel beetje rommelig! Maar wel een paar erg mooie pedalen!
rommelig??? waar dan toch?
cosmos
17 december 2006, 12:48
update...
http://www.ticoverde.nl/images/pedalboard.jpg
Rhythm Machine
17 december 2006, 13:12
Is dat de nieuwe versie van de Retrosonic Chorus met de 9V DC input?
RM
Hector_Tsolodimos
17 december 2006, 14:31
rommelig??? waar dan toch?
idd.. voor iemand die ZO veel draden heeft.. ik vind het juist erg netjes
Hector_Tsolodimos
17 december 2006, 14:31
@ Cosmos: vette shit!
fullorder
17 december 2006, 15:14
@ Cosmos: Hoe bevalt die phaser? En wat voor een chorus is dat?
the feable
17 december 2006, 17:14
Oei dat zijn ook erg mooie pedalen! Ik wil ook nog eens zo'n retro chrous maar staat wel onder aan het lijstje!
Ja rommelig is misschien beetje groot woord! Zou mooi zijn als die kabels waren weggewerkt, en ik vind het altijd belangrijk dat de pedaaltjes mooi recht naast elkaar staan!
Punt
17 december 2006, 18:29
Oei dat zijn ook erg mooie pedalen! Ik wil ook nog eens zo'n retro chrous maar staat wel onder aan het lijstje!
Ja rommelig is misschien beetje groot woord! Zou mooi zijn als die kabels waren weggewerkt, en ik vind het altijd belangrijk dat de pedaaltjes mooi recht naast elkaar staan!
Tja bij mij is een pedalboard een levend gebruiksmiddel en dus regelmatig onderhavig aan veranderingen. Het moet dus vooral flexibel in te delen zijn. Als je te veel werk maakt van estetische overwegingen bij de indeling ga je daar last van krijgen :)
cosmos
17 december 2006, 22:12
Thanks y'all!
Die phaser bevalt goed, hij is iets minder aanwezig dan ik had verwacht, maar daarom niet minder vet.
De chorus is de "originele" 12v, wat op zich irritant is (vwb adapter), maar ook niet onoverkomelijk. Ik vind hem te gek klinken, die vibrato trouwens ook, maar hij is wel snel te dik en te vet (zoals de CE-1 ook is, het is nl. een remake van de CE-1).
Ik vind Retro-sonic erg goed én betaalbaar. Ik heb beide pedalen van de "scratch & dent" serie, oftewel afgekeurde exemplaren. Dat is in mijn geval kleine krasjes, of een wat slechtere paintjob. Maar dat scheelt dus wel $50, dus daar lig ik niet wakker van.
Rhythm Machine
17 december 2006, 23:02
Ik heb ook een Retro-Sonic phaser, en die vind ik erg goed. Ik heb de chorus ook overwogen, maar toen kwam er een Analogman bi-chorus voorbij voor een mooie prijs... :D
RM
drap
18 december 2006, 17:32
update...
http://www.ticoverde.nl/images/pedalboard.jpg
Is die Line 6 delay modeler ook te koop? :)
cosmos
18 december 2006, 19:06
Nope! :) Vooralsnog heb ik nog geen problemen met de DL-4 gehad, en die meerdere presets naast elkaar + taptempo doen mij deze voorlopig nog wel even houden (vergeleken met de Memory Lane, Replica, etc.).
(volgens mij staat er trouwens wel eentje op gitaarmarkt..)
drap
18 december 2006, 21:29
Nope! :) Vooralsnog heb ik nog geen problemen met de DL-4 gehad, en die meerdere presets naast elkaar + taptempo doen mij deze voorlopig nog wel even houden (vergeleken met de Memory Lane, Replica, etc.).
(volgens mij staat er trouwens wel eentje op gitaarmarkt..)
Damn.... weer niet.... :)
Er staan er zelfs twee op Marktplaats als ze er nog beide staan, maar daar zijn al bedragen op geboden waar ik met m'n gezond verstand niet bij kan. Ik zou er echt graag eentje willen hebben, maar de hype erachter begrijp ik dan weer niet.
Erikt
18 december 2006, 23:02
ik zoek trouwens al een poosje naar een multiplug (daisychain) voor men 1spot, de speciale MC5 heet ie officieel.
Maar feedback utrecht heeft em al een hele poos niet meer.. en anders weet ik ook niet waar ik em zo kan scoren.. iemand ideeen? Of kan ik em ergens bestellen?
Mijn batterijen lopen hard namelijk :P
skabouter
18 december 2006, 23:52
www.haargitaar.nl
www.dijkmanmuziek.nl (alkmaar vestiging heeft ze geloof ik nog)
Fuhgawz
19 december 2006, 15:46
ik zoek trouwens al een poosje naar een multiplug (daisychain) voor men 1spot, de speciale MC5 heet ie officieel.
Maar feedback utrecht heeft em al een hele poos niet meer.. en anders weet ik ook niet waar ik em zo kan scoren.. iemand ideeen? Of kan ik em ergens bestellen?
Mijn batterijen lopen hard namelijk :P
Feedback Eindhoven heeft ze geloof ik ook nog. Je kunt ook voor een Ibanez daisy chain gaan. Dat werkt net zo goed hoor..
Nitefly7
19 december 2006, 16:09
Feedback Eindhoven heeft ze geloof ik ook nog. Je kunt ook voor een Ibanez daisy chain gaan. Dat werkt net zo goed hoor..
maar de MC5 heeft volgens mij haakse pluggen, is waarsch iets netter weg te werken...
Nitefly7
19 december 2006, 16:23
Ik heb een upgrade van m'n board gedaan:
http://members.chello.nl/triekwel/PuntsBoard2007.jpg
Gitaar -> Sennheiser EW172 G2 -> Masotti Whitebox -> Lehle 1@3
Loop A: Peterscon Strobostomp
Loop B: MXR Smartgate -> Amp
Loop C: Dunlop Crybaby -> Gaudie Compressor -> Fulltone Deja'Vibe -> AYA Drivesta -> Custom made Treblebooster -> Fulltone OCD -> Loop B
FX loop Amp: Diamond Memort Lane
Voetschakelaar amp.
Powersupply Voodoo Lab PP2+ en een Dunlop Brick
mooi board idd, maar ik begreep de boardlogica niet echt, totdat ik de Lehle site checkte:
Loop B = directe signaal (+gate)
Loop C = pre-amp fx
toch? trappen op C = wel of geen effecten, direct-in geluid..
slim, merk je het ook echt?
en vind je het geen te grote 'alles of niets' (na na na, na na na na...) keuze?
Punt
19 december 2006, 20:43
mooi board idd, maar ik begreep de boardlogica niet echt, totdat ik de Lehle site checkte:
Loop B = directe signaal (+gate)
Loop C = pre-amp fx
toch? trappen op C = wel of geen effecten, direct-in geluid..
slim, merk je het ook echt?
en vind je het geen te grote 'alles of niets' (na na na, na na na na...) keuze?
Juist:
trappen op A = Stil stemmen
trappen op B = Direct de amp in (alleen Gate zit er nog tussen)
trappen op C = Schakelt de pre-amp fx in
Het 'alles of niets' valt bij mij wel mee. Ik speel crunch/OD/slag altijd zonder pre-amp fx, van huis uit ben ik purist :). Ik zet het pedalboard klaar voor de leadsound aan het begin van een nummer. Als ik op C trap schakel ik de fx's die ik wil in 1 keer in de loop en speel de solo's zo. Met een trap op B zijn de fx's weer weg.
Bij clean zet ik de board op de cleane sounds, met Deja'Vibe en compressor b.v... Die kan ik dan weer met een trap op B uitschakelen en b.v. op het OD kanaal van de amp een crunchy solo doen.
Dus ik gebruik het board eigenlijk alleen voor clean en solo's :)
Het enige fx wat bijna altijd aanstaat is de ML.
Soulpower
20 december 2006, 02:11
Jow, hebben jullie ook zoveel last van t gewicht van Showmaster?? ik heb de grote versie 48 geloof ik, met een verhoging van 10mm plaat.. uhm triplex geloof ik.. en tapijt van blokker.. die ene vierkante met rubberen onderkant.. best zwaar allemaal.. maar die case is nu loeizwaar man..
hij weegt rond de 17 kilo denk ik.. is ie bij jullie ook zwaar?? heeft iemand een andere lichtere alternatief voor die case? even groot ongeveer?
up-guitarman
20 december 2006, 09:10
hij weegt rond de 17 kilo denk ik.. is ie bij jullie ook zwaar??
Mja sowiso, gevuld met pedalen kom ik toch ook aan een dikke 20kg ...
(Als versteviging zit er een betonplex plankje in gelijmd (9mm dik))
fullorder
20 december 2006, 11:14
Jow, hebben jullie ook zoveel last van t gewicht van Showmaster?? ik heb de grote versie 48 geloof ik, met een verhoging van 10mm plaat.. uhm triplex geloof ik.. en tapijt van blokker.. die ene vierkante met rubberen onderkant.. best zwaar allemaal.. maar die case is nu loeizwaar man..
hij weegt rond de 17 kilo denk ik.. is ie bij jullie ook zwaar?? heeft iemand een andere lichtere alternatief voor die case? even groot ongeveer?
Ik heb geen showmaster, maar inderdad een stevige plank met een flinke verzameling pedalen en een goede voeding en daarom nog eens een case tikt lekker aan ja. Die van mij is nog wel te tillen, maar niet voor een lang stuk. Daarom heb ik dan ook twee wieltjes op een hoek gemaakt plus een telescopisch handvat zodat ik de case mee kan nemen als een reiskoffertje ;)
Soulpower
21 december 2006, 05:43
Ik heb geen showmaster, maar inderdad een stevige plank met een flinke verzameling pedalen en een goede voeding en daarom nog eens een case tikt lekker aan ja. Die van mij is nog wel te tillen, maar niet voor een lang stuk. Daarom heb ik dan ook twee wieltjes op een hoek gemaakt plus een telescopisch handvat zodat ik de case mee kan nemen als een reiskoffertje ;)
Bij mij brandt er ineens een lampje :P hmm idd dus bij iedereen weegt ie rond dat gewicht..Ik moet ermee naar de tram lopen.. 10 a 5 minuten lopen.. maar dan ben ik wel kapot :s
Ik ga ff checken of ik paar van die wielen erop kan zetten heahe..
Ik heb geen voeding.. onespot.. maar wel een verlengsnoer van 5 meter..
Die rockbags lijken mij ook wel interessant, jammer dat ze zo klein zijn.. en bestwel prijzig. Ik geloof dat ik dat hier zag, iemand had een CDcase omgebouwd tot een pedalboard.. t zag er echt vett uit.. en die case die rand zeg maar was best laag.. dus eigk hoefde je er geen verhoging in te bouwen.. dus dat scheelt ook weer die 9 of 10 mm plank als verhoging..
Hmm ik ga maares binnenkort anders ff een eigen case bouwen ofzo..
B_2_the_a
21 december 2006, 09:25
k heb nu een showamster 48 die alweer vol zit :S
up-guitarman
21 december 2006, 20:36
dus dat scheelt ook weer die 9 of 10 mm plank als verhoging..
Is bij mijniet als verhoging bedoeld maar als versteviging...
Als ik op mijn wah ga staan zit ik anders onmiddellijk door de bodemplaat vrees ik ...
Soulpower
21 december 2006, 20:46
owja.. hmm sorry verkeerd gelezen.. ik snap em het is vrij dun ja.. maar om eerlijk te zijn vind ik 9mm best veel dan.. t scheelt weer in gewicht.. 3 a 4 mm zou voldoende moeten zijn eigenlijk..
up-guitarman
22 december 2006, 00:51
Mja, das waar maar khad nog een overschotje liggen, vandaar.
Chroxy
22 december 2006, 16:40
zo; ik kan eindelijk ook eens mijn zelfgemaakt boardje posten!
Ik speel al sinds oktober 2005 met een rackje en het werd afgelopen zomer tijd om alles (ook de wah) in een kist te gooien.
Wah is truebypass gemaakt en heeft een ledje..
Behringer is omgebouwd zodat ik via midi 9volt door hem heen kan jagen..
Ik heb dus een input/output op mn board.. en een midi-in.. en die voedt de behringer en wah.
In geval van nood/niet werkende zooi, heb ik een toggle switch voor gewoon over te gaan op 220 :)
fotot's (brak fototoestel!)
http://www.mouthful.nl/Plaatjes/rig2.jpg
http://www.mouthful.nl/Plaatjes/rig3.jpg
kokeleko
22 december 2006, 17:21
Ok dit is mijn bordje.
http://img42.imagevenue.com/loc315/th_04643_IMG_1224_122_315lo.JPG (http://img42.imagevenue.com/img.php?image=04643_IMG_1224_122_315lo.JPG)
Lief he?
Einzeln
22 december 2006, 18:17
Ok dit is mijn bordje.
http://img42.imagevenue.com/loc315/th_04643_IMG_1224_122_315lo.JPG (http://img42.imagevenue.com/img.php?image=04643_IMG_1224_122_315lo.JPG)
Lief he?
Wat voor kist is dat?
boss
22 december 2006, 19:08
Ok dit is mijn bordje.
Lief he?Lief??? Ho ff.... hier hoort iets meer uitleg bij want ik zie daar 3 kasten achter staan!!
Hoe loopt je signaal? Wat is de rest van je set-up?
Lief? Nee, gaaf board! ;)
kokeleko
22 december 2006, 19:31
@ nico: het is een 50x80 case van het merk Rockcase gekocht bij Thomann.
@ boss: gitaar(PlanetWaves kabel) > Masotti Blackbox > EB VP junior(tuner out naar seiko) > Badmonkey(super od-tje)> M.o.a.B. > rack (voeding is een Burkey Flatliner). Tasker/Neutrik is de bekabeling.
Signaal van pedalbordje gaat naar MPX G2 (prefx, phaser, wah, oid ) die gaat weer naar een Egnater TOL100(4x12 droog) de send van de TOL 100 gaat naar de return van de G2, en de stereo-outs van de G2 gaan naar een Marshall 8008 poweramp naar de twee 1x12's voor de wet-fx.
Met de Lexicon midicontroller regel ik de patches van de G2 en de IPS-33B harmonizert, binnen een patch kan ik de 4 kanalen van de TOL 100 switchen, maar ook delay en reverb of de IPS-33B switchen/muten.
Tis vrij simpel maar het werkt, de breakoutbox is zelf gemaakt en gaat naar een 1/2 19" aansluitpunt op mijn rackje.
De Blackbox is een aanrader je geluid wordt er echt stukken strakker en dynamischer. Van de M.o.a.B kan ik zeggen dat mijn gitaartje weer zingt, echt lekker helder met singlecoils heerlijk. En geloof het of niet die Badmonkey is echt leuk pedaaltje, lekker voor net dat beetje meer gain wat je soms kan missen, en ze kosten geen drol.
LostHighway
22 december 2006, 19:46
Ik dacht al dat die middelste cab er bekend uitzag, is een Egnater TOL cab?
Kheb de combo.
roger
22 december 2006, 20:54
http://www.rogerarts.nl/images/effecten_klein.jpg (http://www.rogerarts.nl/images/effecten.jpg)
(Click voor grotere foto)
Fulltone Fulldrive 2
Menatone Red Snapper
Crybaby Wah (True Bypass)
MXR Phase 90
MXR Microamp
Boss TU2 Tuner
Visual Sound H2O Chorus & Delay
Carl Martin Big John Power Supply
George L Patchkabels
Klittenband van Jukebox in Boekel:)
the feable
22 december 2006, 21:11
Leuke pedalen! Hoe bevalt die Red Snapper? Wat voor geluid geeft ie?
roger
22 december 2006, 21:21
Ik heb die Red Snapper gekocht om het drive-kanaal van de Peavey Deltablues een extra duw te geven. Daarvoor is die Red Snapper erg geschikt.
Nu gebruik ik de laatste tijd voornamelijk het cleane kanaal van de versterker met de Fulldive voor de overdrive en de boost voor de solo's. In deze combinatie klint de Snapper iets minder, het geheel wordt wat "modderig", maar de Snapper op zich is een lekker pedaaltje hoor!
Gr Roger
Pun
22 december 2006, 23:11
Nou hier dan de mijne.
Pedalboard vorige week afgemaakt, en een paar uur terug de Phase 90 binnen gekregen.
Nu ben ik dus helemaal compleet, ik hoef geen andere pedalen te hebben, dit is eigenlijk al te veel :)
Nu nog een flightcase ervoor in elkaar gaan zetten.
http://members.home.nl/castelijn/pedalboard.jpg
Ps. Dat de footswitch buiten het pedalboard staat is een bewuste keus.
kokeleko
23 december 2006, 07:17
Ik dacht al dat die middelste cab er bekend uitzag, is een Egnater TOL cab?
Kheb de combo.
Ja de 4x12 versie.
the feable
23 december 2006, 11:15
Nou hier dan de mijne.
Pedalboard vorige week afgemaakt, en een paar uur terug de Phase 90 binnen gekregen.
http://members.home.nl/castelijn/pedalboard.jpg
.
Hoe bevalt die Poly Chorus? Kun je daar beetje mee freaken? Wazige sounds?
Pun
23 december 2006, 19:38
Hoe bevalt die Poly Chorus? Kun je daar beetje mee freaken? Wazige sounds?
Hij bevalt heel goed.
Je kunt er inderdaad echt mee freaken, is ook echt zo'n freak pedaal. Duizenden standen om mee te freaken, en maar een paar min of meer subtiele :)
rebulie
24 december 2006, 17:06
Het is mijn vrije intepretatie van het Marshall pedalboard.
Ik heb het zo gemaakt, omdat ik als ik een effect aan of uit schakel niet op één been wil staan balanceren. Je kunt je hak gewoon op de vloer laten. De pedalboards die je in de winkel koopt zijn al gauw een paar centimeter hoog, zodat je dus "voetje van de vloer" moet.
Ik heb het van aluminium plaat gemaakt, zodat het niet te zwaar zou worden en met hamerslag lak afgewerkt, zodat niet elke aanvaring een lelijke kras zou opleveren. De onderkant is natuurlijk voorzien van een antislip laag.
Bevestiging van de effecten is d.m.v. klitteband. Je pakt het board met effecten en al uit je tas, prikt rechtsboven je gitaarkabel in, linksboven 1 of 2 versterkers, de netvoedingkabel en klaar is kees.
Het board is 55 cm breed, genoeg voor 5 van dit formaat pedaaltjes.
Oh en hij is nog te koop ook....
http://home.wanadoo.nl/roelhessels/IMG_2186.JPG
http://home.wanadoo.nl/roelhessels/IMG_2187.JPG
http://home.wanadoo.nl/roelhessels/IMG_2188.JPG
MizZoo
24 december 2006, 17:57
http://home.wanadoo.nl/roelhessels/IMG_2187.JPG
Hoe is die BB2 je bevallen?
rebulie
24 december 2006, 18:19
Is een heel mooi ding. Het is een bluesbreaker en geen heavy metal scheurding, maar wil ook wel tot een behoorlijk heftige distortion.
Mooi is ook dat hij makkelijk is in te stellen. Ik heb de guvnor en de jackhammer ook gehad en ik vond het altijd moeilijk om daar een lekker geluid uit te halen. De BB2 klinkt eigenlijk in elke afstelling goed.
Ik heb nu een Vox BritBoost met een buisje, dus de BB2 is nu te koop.
Zino Z
26 december 2006, 16:03
Mijn custom-made bordje:
http://www.putfile.com/pic.php?img=4340207
http://www.putfile.com/pic.php?img=4340206
Wah komt binnekort ;)
MizZoo
26 december 2006, 16:25
Ziet er netjes uit..
Watvoor power supply gebruik je?
Zino Z
26 december 2006, 17:02
gewoon een stekkerblok met een adapter voor de Small clone en een batterij voor de TS. De wah komt ook met een adapter in het stekkerblok.
robert-gitarist
26 december 2006, 17:57
Leuk klein boardje.Erg netjes.Lekker simpel,chorusje,wah,tube screamer.Maare waarom koop je niet een DC Chain erbij?Lekker simpel met een adapter 3 pedalen voorzien van stroom.Scheelt toch ietjes gewicht.
LostHighway
26 december 2006, 18:00
Ugh, een bordje met drie pedalen en jij gaat zeuren over gewicht??
Hmmz..
Erg net plankje, wou dat ik het nog zo compact kon houden..
robert-gitarist
26 december 2006, 18:11
He ik ga niet zeuren,ik geef alleen een tip of mijn mening.
Alles wat je aan gewicht kán besparen is mooi mee genomen vind ik.
B_2_the_a
26 december 2006, 18:57
hmmm,
gewicht besparen ==> modeling amp
Ash ketchum
28 december 2006, 14:36
gewoon een stekkerblok met een adapter voor de Small clone en een batterij voor de TS. De wah komt ook met een adapter in het stekkerblok.
Meer heb je ook niet nodig, een goede overdrive, een chorus en een wah! Ik heb praktisch dezelfde setup. Alleen heb ik al een wah en een nog sd-1 erbij.
Gebruik je die TS-10 als booster of aparte overdrive?
dml
28 december 2006, 17:13
Update 6.
Enter:
-Masotti BlackBox buffer
-Koch GPA deluxe preamp
http://www.gitaar.net/forum/download.php/7,1267/Pedalboard%20in%20de%20maak%206.JPG
Wat komt er nog bij:
-zelfbouw buffer
-Shiny Punch Crunch
Weer een tijdje verder. De Shiny Punch Crunch heeft het niet eens gehaald om op het bovenstaande board te komen. Sterker nog, een aantal pedalen zijn ook weer exit van het board. Ja, zelfs de StroboStomp. Puur vanwege het feit dat het ding nogal wat tijd neemt om perfect te stemmen. Dus maar weer een "conventionele" pedaltuner erop, in dit geval een Korg DT10 (overigens nauwkeuriger dan de Boss TU-2!!). Dus dit is het uiteindelijke resultaat geworden:
http://www.gitaar.net/forum/download.php/7,1328/Pedalboard%20Final.JPG
Hector_Tsolodimos
28 december 2006, 17:52
Vette ´industrial´ look!
cool!
intervine divention
28 december 2006, 18:11
ja erg lekker bordje! Hoe bevalt de Tubezone eigenlijk? gebruik je hem als boost of als apart kanaal?
Mike McCready
28 december 2006, 19:06
Het lijkt wel of je board smaller is geworden Dennis. Heb je er een stuk afgezaagd? ;)
dml
28 december 2006, 19:14
ja erg lekker bordje! Hoe bevalt de Tubezone eigenlijk? gebruik je hem als boost of als apart kanaal?
Ik gebruik 'm inderdaad als Overdrive over m'n cleane kanaal, dus niet als booster. De TubeZone's drive staat op "een dikke rand", om funky slagjes een randje te geven en natuurlijk voor de stratty tussenstandjes, beetje chorus erover en klaarkomen maar!!
En de plank is inderdaad wat smaller en minder diep geworden. Ik weet dat ik nou minder stoer ben. En ik heb ook al geen stack (meer).............
Mitch
30 december 2006, 21:52
Met de nodige optredens in het vooruitzicht werd het hoog tijd dat ik een keer een wat meer portable oplossing verzon. Ik heb twee jaar terug een forse kist gemaakt (enkelen waarschijnlijk wel bekend). Feitelijk twee halve kistdelen, die op/in elkaar geschoven konden worden, zodat er een stevige gesloten kist ontstond. Voordeel: veel bescherming. Nadeel: zwaar, veel vloeroppervlak en de stroomvoorziening moest ik altijd gedeeltelijk nog aansluiten.
Eerst ben ik een beetje gaan ruimen. Mijn PM7, één van mijn meest trouwe beestjes, gaat straks op de bus naar Michael AE. Ik deed er alleen nog maar een langzame phaser mee, doodzonde van zo'n lekkere freakbak. Mijn RC99 mag naar de plankin de kast, die gebruikte ik alleen nog maar voor snelle, semi-rotary sounds en dat kan een phasertje ook. Aldus een 2ehands phaser van Shiny gekocht (review volgt later) met ultra-klein oppervlak. Met nog een true bypass pedaal erbij in laats van twee gebufferde besloot ik mijn TB box eruit te gooien en ervoor in de plaats de Catalinbread Sagrado Poblano terug op het board, als laatste pedaal, om ofwel het signaal terug op te frissen dan wel te dienen als een extra master volume ;)
Het probleem was: met mijn DI (voor de piëzo uitgang) erbij had ik nog steeds een redelijke footprint. 62x62 (met verhoging) of 80x35 (voeding onder board). Da's lastig, want prefab verval je dan in de Pedaltrain Pro afmetingen en die zijn duur. Vriendje Gerard van GVees had ook een mooie systeem met plank(jes) in een flightcase, maar aangezien ik met de bands waar ik mijn effecten gebruik minder optreed heb ik toch maar besloten zelf te gaan knutselen. Gisteren naar de Gamma gegaan en daar kwam ik een leuke plank tegen van 80 breed, zo'n plank met half afgeronde voorkant, voor aan de wand. Vandaag pootjes gekocht, voetjes erbij, resthout gesprokkeld uit de kelder, anti-slipmat uit de kelder, vijfwegstekkererbij en knutselen maar. Het resultaat:
http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/pedalboard/board.jpg
Keten:
Teese RMC3
Shiny Swoopin'Sweeper vintage phaser
Ibanez SML met D_H mod
Ibanez TK999 Tube King met D_H mod
Korg DT10
EH Little Big Muff
Barber Tone Press (als lead boost)
Ibanez DML modulation delay
Boss DD20
Catalinbread Sagrado Poblano Picoso
Board staat schuin genoeg om heel makkelijk bij de bovenste rij te kunnen, maar dat de wah toch nog goed te bedienen is. Achterkant op board-brede houten latjes, voor rust -ie op twee pootjes. Rechterpootje staat pal onder de wah voor maximale stabiliteit.
http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/pedalboard/DSCN0130.jpg
Om wegschuiven te voorkomen Heb ik om de latjes een stuk anti-slip getimmerd. Of beter gezegd: een stuk schoonloopmat, maar dan omgekeerd.
Om wegschuiven van de pedalen te vorkomen heb ik meerdere oplossingen gebruikt. Kettingschalmpjes voor de DD20, de DML en de wah. Het bevestiginsband van de Hema (inderdaad erg goed spul, een aanrader) voor de Picoso, de Muff, de Tone Press, de Tube King en de phaser. De DT10, de SML en de DI heb ik vaak nodig voor optredens met een andere band. Deze heb ik dus niet met bevestigingsband vastgezet, maar geklemd tussen spijkers. Sowieso worden de tuner en overdrive al aardig op hun plek gehouden door de kabels en dergelijke.
Volgende twee foto's in volgende post, anders zit ik over de foto-limiet per post ...
Mitch
30 december 2006, 21:57
De anti-slip....had ik op mijn kist ook, is echt super stabiel. Het latje verf ik nog wel een keer als ik zwarte verf heb, maar het hout stoort niet, van bovenaf zie je 't niet. Al helemaal niet op een podium..
http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/pedalboard/board%20antislip.jpg
De voeding komt ouderwets van een multi-stekkerdoos. Eén grote Iba adapter voor de delays, de Catalinbread en de muff, één kleine Iba adapter voor de andere pedalen en een gestabiliseerde variabele adapter (Mirage, verrassend goed en goedkoop) die 12V geeft aan de Tube King.
http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/pedalboard/board%20bottom.jpg
Nou nog zoeken naar een grote weekendtas of iets dergelijks, dan is het makkelijk en snel te vervoeren en op te zetten.
drap
30 december 2006, 23:58
Maar weer eens een pedaalbordus updaterus. Heb nu eindelijk al m'n kabeltjes vervangen voor George L kabels + pluggen. Wat een stugge rottroep is dat George L kabel zeg, niet te geloven... De foto is puur show, want ik kom er net achter dat het wah pedaal de geest heeft gegeven. M'n goede voornemen voor komend jaar is dat er minder spul kapot uit mijn handen komt.
http://i90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/S8000108.jpg
cosmos
31 december 2006, 00:51
http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/pedalboard/board.jpg
Hey Mitch,
goed bezig! Apart volgorde trouwens, modulatie eerst en dan meer OD's en dergelijke. Hoe bevalt de DD-20 jou?
Punt
31 december 2006, 01:56
Wat een stugge rottroep is dat George L kabel zeg, niet te geloven...
Ja dat ken ik, later kwam ik erachter dat je ook de dunne GL kabel gebruiken, die is niet zo stug.
drap
31 december 2006, 03:55
Ja dat ken ik, later kwam ik erachter dat je ook de dunne GL kabel gebruiken, die is niet zo stug.
En daar kom je nou mee :eek:
Mitch
31 december 2006, 11:38
@drap: waarschijnlijk heb je de kabel gebruikt die je eerder als gitaarkabel gebruikt ? Die is wel wat stugger....
@cosmos: Om precies te zijn is mijn volgorde vrij 'standaard' :) Phaser, net als wah vinden velen lekkerder klinken vóór drives. Ik had 'm op mijn andere board achteraan en dat beviel me helemaal niet. Dan heb ik ook nog de DML, die ik soms gebruik als flanger keurig post-drive en pre-delay staan, dus sja... hoe standaard wil je 't hebben ?
De DD20 bevalt me ontzettend goed. 't Is geen karakterbak, maar een ontzettend nuttig werkpaard. Analoog en double headed tape delay zijn mijn favorieten, qua klank. Bypass en transparantie zijn ook erg goed. Zit je er toch over te denken om over te stappen van de L6 ?
drap
31 december 2006, 11:44
@drap: waarschijnlijk heb je de kabel gebruikt die je eerder als gitaarkabel gebruikt ? Die is wel wat stugger....
Geen idee Mitch, dit werd me erbij verkocht in de muziekzaak. Kan je de meter kopen. Het is in ieder geval maar lastig te buigen. Qua geluid merk ik nu wel verbetering, maar nou ook weer niet echt enorm verschil.
Punt
31 december 2006, 12:14
Geen idee Mitch, dit werd me erbij verkocht in de muziekzaak. Kan je de meter kopen. Het is in ieder geval maar lastig te buigen. Qua geluid merk ik nu wel verbetering, maar nou ook weer niet echt enorm verschil.
De dunnere uitvoering is juist voor pedalboards bedoeld.
Het grote voordeel is dat je niet hoeft te solderen en alles makkelijk op lengte kan maken. Het is een behoorlijk neutrale kabel, ik gebruik graag een normaal goed gitaarsnoer als verbinding tussen gitaar en board en vandaar alles GL.
drap
31 december 2006, 13:02
De dunnere uitvoering is juist voor pedalboards bedoeld.
Het grote voordeel is dat je niet hoeft te solderen en alles makkelijk op lengte kan maken. Het is een behoorlijk neutrale kabel, ik gebruik graag een normaal goed gitaarsnoer als verbinding tussen gitaar en board en vandaar alles GL.
Maakt het dan ook verschil in geluid, de dunnere of de dikkere kabel? En zo ja, kan ik dat ook ergens on line bestellen?
Punt
31 december 2006, 13:04
Maakt het dan ook verschil in geluid, de dunnere of de dikkere kabel? En zo ja, kan ik dat ook ergens on line bestellen?
Kwa geluid maakt het niet zoveel uit.
Ik bestel het altijd bij Jukebox in Boekel.
Helaas passen de pluggen voor de dikke kabel niet op de dunne, dus je moet alle pluggen opnieuw kopen. Dat heeft mij ervan weerhouden over te stappen.
cosmos
31 december 2006, 13:07
Zit je er toch over te denken om over te stappen van de L6 ?
Nou, het is meer dat die DL-4 afentoe een beetje raar begint te doen, dus als dat ding er vandaag of morgen mee kapt, dan moet ik op redelijk korte termijn een andere. Die verschillende presets zijn wel echt ideaal, en samen met die tap functie is dat toch wel de reden voor mij om geen Echopark, Replica, Memory Lane o.i.d. te willen omdat je dan toch redelijk aan 1 sound gebonden bent.
drap
31 december 2006, 13:12
Kwa geluid maakt het niet zoveel uit.
Ik bestel het altijd bij Jukebox in Boekel.
Helaas passen de pluggen voor de dikke kabel niet op de dunne, dus je moet alle pluggen opnieuw kopen. Dat heeft mij ervan weerhouden over te stappen.
Maar ik heb dus de pluggen waar de dikke kabel op past. Dan moet die dunnere kabel toch gaan passen? Want dan overweeg ik nog wel om eens over te stappen op die dunnere soort. Dat dikke knapt ook redelijk snel.
@cosmos: Als je die DL4 kwijt wil, denk ff aan drappie :D
robert-gitarist
31 december 2006, 13:29
Leuk board Mitch!Enne welk merk kabels gebruik je?Ook die dingen van Yellow Cable?Die DD20 lijkt mij ook wel wat of een DL4 van Line6.Kan niet kiezen :D
Mitch
31 december 2006, 14:09
De kabels heeft forumbuddy Robert een keer voor me gemaakt. Ik dacht dat de kabel zelf van Canare was. Misschien dat ik nog iets vervang door George L, het eerste korte kabeltje van wah naar phaser staat wat strak en er zit één matig kabeltje tussen tuner en muff, die had ik effe nodig voor de lengte.
DL4 vs. DD20 in een notendop:
De DL4 heeft een 'dedicated' tap footswitch, bij de DD20 moet je een extern pedaal gebruiken óf derechter footswitch (die tussen de patches switcht) lang ingedrukt houden, dan schakelt -ie over naar tap tempo.
Men vindt het loopen op de DL4 wat makkelijker dan op de DD20, maar daar heb ik geen ervaring mee, ik vind die van de DD20 prima.
De reverse delay is op de DL4 goddelijk en op de DD20 een pijnlijk slechte poging. Voor de psychedelisch ingestelde gitarist een belangrijke overweging.
De toonknop op de DD20 is meesterlijk.
Het display dat het exacte aantal ms aangeeft is perfect.
Naar mijn idee is de bypass van de DD20 beter dan de DL4.
Voor die hards: de DD20 is stereo In en Out.
robert-gitarist
31 december 2006, 14:13
Bedankt Mitch ;)
Reverse delay gebruik ik nooit.Heel enkel voor een kort introtje en meer niet.Reverse delay is veder wel redelijk van Boss die op mijn dd-6 zit.Maar ik ga eens beide pedalen naast mekaar testen over een tijdje als ik weer geld heb.Vande week eerst even de MXR GT-OD halen :D
Robbert
31 december 2006, 14:54
De kabels heeft forumbuddy Robbert een keer voor me gemaakt. Ik dacht dat de kabel zelf van Canare was.
:)
Inderdaad Canare GS-6 kabels en Switchcraft jacks. Na het solderen de connecties afgesloten met krimpkous en een lijmpistool. Ik durf te wedden nog steeds geen kraakje!
Mitch
31 december 2006, 14:59
Nope ! Het leuke is dat, ondanks nog wat drastische wijzigingen t.o.v. toen je ze gemaakt had en er best wat specifieke lengtes, plugposities e.d. gebruikt zijn op mijn verzoek, toch alles weer herbruikbaar was !
Zino Z
1 januari 2007, 14:34
Meer heb je ook niet nodig, een goede overdrive, een chorus en een wah! Ik heb praktisch dezelfde setup. Alleen heb ik al een wah en een nog sd-1 erbij.
Gebruik je die TS-10 als booster of aparte overdrive?
tjah allebei eigenlijk een beetje, als apparte overdrive meer voor het bluesige SRV werk en als boost meer voor dingen als Satriani enz.
Tjah het contrast is groot maar het klinkt voor mij geweldig
robert-gitarist
1 januari 2007, 17:44
Mijn board op moment:
http://media.zzounds.com/media/brand,zzounds/Alumpedalcaseinside-21d6a088fda1ce671dda14982d679efd.jpg
Alleen dan helemaal leeg :(
Ash ketchum
1 januari 2007, 23:21
tjah allebei eigenlijk een beetje, als apparte overdrive meer voor het bluesige SRV werk en als boost meer voor dingen als Satriani enz.
Tjah het contrast is groot maar het klinkt voor mij geweldig
Ik gebruik h'm ook op die manier. Het is gewoon een goed inzetbaar pedaal. Mijne heb ik alleen een beetje gemod door een de bypass te verbeteren en iets meer bas tegen de midhump.
flightcase-brico
2 januari 2007, 16:27
ik ben gitarist bij Plugged www.plugged.be (http://www.plugged.be) en ga mij binnenkort een flightcase pedalboard maken voor mijn TubeScreamer, Digital Delay, Chromatic Tuner, Chorus, Distortion en volumepedaaltjes. Als het resultaat mag gezien worden (valt nog af te wachten he) dan zal ik het binnen een paar weken zeker hier posten.
ik heb hier in ieder geval al een aantal ideetjes opgedaan
wie nu al wil weten hoe je een professionele flightcase maakt, kan zeker al eens een kijkje nemen op flightcase-brico.be (http://www.flightcase-brico.be). Je vindt er onder andere een volledig uitgewerkt stappenplan, rijkelijk met foto's geïllustreerd.
lieven
www.flightcase-brico.be (http://www.flightcase-brico.be)
DiscoFreq
2 januari 2007, 16:38
ik ben gitarist bij Plugged www.plugged.be (http://www.plugged.be)
Navigatie werkt blijkbaar niet in Firefox, wel in IE...
gengar
2 januari 2007, 17:19
ok ik heb geen foto maar geloof me ik heb het allergaafste pedalboard, haha. Maar no shit ik heb wel een tip om iets netjes te maken, zoals ik zelf bouw. Ik ga nu mijn tweede bouwen en die wordt weer ongeveer hetzelfde.
Ik bestel de shit die ik nodig heb op internet, bij een van discowinkels waar ze goeie audiogear verkopen. Vorige heb ik van hout gemaakt, omdat dat iets beter water kan verdragen, maar de volgende wordt van MDF. (Op voorhand precies op maat laten zagen dan wordt het professioneel en strak afgeleverd. Het hout bestel ik trouwens bij een van flightcase specialisten.) Voordeel is dat deze mooier is gelakt/ geverfd eruit komt en omdat je iets netter af kunt werken en bij slijtage langer mooi blijft.
In mijn geval heb ik een midi floorboard erop gemonteerd maar met losse pedalen kan het natuurlijk ook.
Een WAH van morley en een volumepedaal er op vast monteren. Het midi floorboard er naast. Hierboven over de hele lengte een opbergruimte die je kunt openklappen en hierop zit traanplaat voor de looks en zodat ik er bovenop kan springen zondar dat het sneuvelt. Ook aan de voorkant een dunne strip traanplaat gemonteerd. 4 plastic noppen eronder en zondanig bouwen dat het geheel schuin afloopt voor de bediening.
Dan op een punt een professionele connecter monteren waar 1 kabel uitkomt die alle signalen, voedingen en whatever nog bevat en een zelfde connector op je rack maken. Dan hoef je bij een optreden maar 1 connector vast te klikken en dan ben je klaar.
Die plastic pedalenunits die bij de afbeeldingen staan zijn ruk, want als je een keer met je 85 kilo over je board rent met een optreden ben je klaar en dan kun je weer een nieuwe gaan kopen!
reitse
2 januari 2007, 18:43
ok ik heb geen foto maar geloof me ik heb het allergaafste pedalboard, haha. Maar no shit ik heb wel een tip om iets netjes te maken, zoals ik zelf bouw. Ik ga nu mijn tweede bouwen en die wordt weer ongeveer hetzelfde.
Ik bestel de shit die ik nodig heb op internet, bij een van discowinkels waar ze goeie audiogear verkopen. Vorige heb ik van hout gemaakt, omdat dat iets beter water kan verdragen, maar de volgende wordt van MDF. (Op voorhand precies op maat laten zagen dan wordt het professioneel en strak afgeleverd. Het hout bestel ik trouwens bij een van flightcase specialisten.) Voordeel is dat deze mooier is gelakt/ geverfd eruit komt en omdat je iets netter af kunt werken en bij slijtage langer mooi blijft.
In mijn geval heb ik een midi floorboard erop gemonteerd maar met losse pedalen kan het natuurlijk ook.
Een WAH van morley en een volumepedaal er op vast monteren. Het midi floorboard er naast. Hierboven over de hele lengte een opbergruimte die je kunt openklappen en hierop zit traanplaat voor de looks en zodat ik er bovenop kan springen zondar dat het sneuvelt. Ook aan de voorkant een dunne strip traanplaat gemonteerd. 4 plastic noppen eronder en zondanig bouwen dat het geheel schuin afloopt voor de bediening.
Dan op een punt een professionele connecter monteren waar 1 kabel uitkomt die alle signalen, voedingen en whatever nog bevat en een zelfde connector op je rack maken. Dan hoef je bij een optreden maar 1 connector vast te klikken en dan ben je klaar.
Die plastic pedalenunits die bij de afbeeldingen staan zijn ruk, want als je een keer met je 85 kilo over je board rent met een optreden ben je klaar en dan kun je weer een nieuwe gaan kopen!
ik ben wel benieuwd naar jou board maak is een foto als dat kan.
interessander
2 januari 2007, 18:51
Ik kan de woorden "allergaafste pedalboard" en "traanplaat" niet helemaal met elkaar combineren..
Soulpower
2 januari 2007, 23:36
Jow, dit is dan mijn pedalboard, beetje slordig nog met die kabels enzo.
Ik wil de flanger en chorus wegdoen en vervangen door een Phaser en Tremolo en de kabels vervangen door betere. :p Daarnaast komt er nog een Whammy en volumepedaal erbij als ik wat meer geld heb.. maargoed die passen er dan niet meer op, die zet ik erbuiten.. Voor de DS-1 wil ik een overdriveje zetten, die Metal Muff heb ik pas nieuw en dat ding klinkt echt strak in combinatie met mijn Mesa Studio 22.
Dit ding is wel zwaar, ik ga later wel opzoek naar een alternatief. Ik ben van plan ook om de achterste rij te verhogen, ik heb grote poten.. tijdens het trappen verander ik ook die instellingen van de voorste pedalen.
http://img357.imageshack.us/img357/3097/afb120gu6.jpg (http://imageshack.us)
habberdoedas
3 januari 2007, 16:55
Oke dan hier de mijne........Is voor lekker thuis...
http://img408.imageshack.us/my.php?image=028kv3.jpg
robert-gitarist
3 januari 2007, 18:06
Leuk board Soulpower en habberdoedas
Soulpower,mag ik zo vrij zijn om te vragen wat je voor de metalmuff hebt betaald?Lijkt me wel een leuk dingetje voor bij mn buizentop.
Soulpower
4 januari 2007, 06:32
Heyy dankjewel, ja tuurlijk mag dat, volgens mij had ik em voor 89 euro bij feedback.. shiit nu je het zegt.. ik heb de bon weggegooid..
Ik vind em echt lekker klinken, in mijn situatie komt ie goed van pas.. ik had een alternatief nodig, ik ben niet tevreden met de overdrivechannel van de studio 22., ik gebruikte eerst DS-1.. maar nu ik de metalmuff heb ik een veel strakkere sound. Ik heb gain op 12u staan en ik heb echt strakke gain.. die boost channel is ook erg leuk.. zware boost!
Voorlopig kan ik hiermee lekker door, ik ben al aan het sparen voor een stack.. maargoed dat duurt nog een tijdje..
The_Darkness
8 januari 2007, 14:20
hallo
Ik heb net mijn multi effecten pedaal verkocht om over te gaan stappen op losse pedaaltjes. Ik wil beginnen met een stuk of vier pedaaltjes en dan in de tjd evt nog uitbreidingen.
Ik wil om te beginnen een distorsion een chorus en een wah pedaal welke raden jullie me aan. en een tuner ik twijfel tussen de boss en de korg welke is volgens jullie het best
dano
8 januari 2007, 15:37
hallo
Ik heb net mijn multi effecten pedaal verkocht om over te gaan stappen op losse pedaaltjes. Ik wil beginnen met een stuk of vier pedaaltjes en dan in de tjd evt nog uitbreidingen.
Ik wil om te beginnen een distorsion een chorus en een wah pedaal welke raden jullie me aan. en een tuner ik twijfel tussen de boss en de korg welke is volgens jullie het best
Distortion, wah en chorus: ligt er helemaal aan wat voor sound je zoekt, kan je beter even een nieuw topic openen met een uitgebreidere beschrijving van wat je wilt (sounds, kosten, wat heb je al geprobeerd etc etc)
Qua tuner; is persoonlijk maar ik vind de korg er duidelijker uitzien (moet er nog steeds een keer een gaan halen)
B_2_the_a
8 januari 2007, 18:20
planet waves ct 04!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
robert-gitarist
8 januari 2007, 18:44
planet waves ct 04!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Is dat nog wat dan?Uitgetest?
Zag hem laatst ergens op internet en geloof dat ze niet eens zo duur zijn.Zien er wel goed uit.
B_2_the_a
8 januari 2007, 18:46
true bypass
duidelijk zichtbaar
strobe en chromatische mode
betaalbaar
IDEEAL
robert-gitarist
8 januari 2007, 18:58
Hmm intresant.Zag net op de feedback site dat hij 89 euro kost.Ik wil over niet al te lange tijd een goeie tuner kopen en zat eerst te denken aan de Boss TU2,die kost 99 euro maar goed nu ik zo die Planet Waves tuner bekijk voor 89 euro...binnenkort beide eens even testen etc.
B_2_the_a
8 januari 2007, 19:03
ik zou de ct 04 pakken
veel duidelijker en naar het schijnt preciezer...
Gebruik 'm zelf voornamelijk live en om te intoneren :P
Lexvandoef
8 januari 2007, 19:05
Kep hem ook, aangenaam tunertje, duidelijk display en precies.
Perfect voor mij.
E-J
8 januari 2007, 21:58
Ach, zoveel verschil zit er niet tussen de Boss, Korg en de Planet Waves! Maar de Boss schijnt een beetje toon weg te zuigen en is wat minder accuraat dan de Korg en de PW.
Zelf wilde ik eerst de Planet Waves kopen, maar ik ben toch uiteindelijk voor de Korg gegaan! Die is heel erg fijn, duidelijke ledjes (ook 's avonds), lekker simpel (inpluggen en stemmen maar) en reageert heel snel op het aanslaan van een snaar. Ik ben er heel erg blij mee :) Bovendien is hij gemaakt van een sterk metaal (aluminium?) en het ding lijkt niet kapot te gaan!
Maar nogmaals... een wereld van verschil zal er heus niet zitten tussen die drie pedaaltjes!
robert-gitarist
8 januari 2007, 22:02
Ach, zoveel verschil zit er niet tussen de Boss, Korg en de Planet Waves! Maar de Boss schijnt een beetje toon weg te zuigen en is wat minder accuraat dan de Korg en de PW.
Zelf wilde ik eerst de Planet Waves kopen, maar ik ben toch uiteindelijk voor de Korg gegaan! Die is heel erg fijn, duidelijke ledjes (ook 's avonds), lekker simpel (inpluggen en stemmen maar) en reageert heel snel op het aanslaan van een snaar. Ik ben er heel erg blij mee :) Bovendien is hij gemaakt van een sterk metaal (aluminium?) en het ding lijkt niet kapot te gaan!
Maar nogmaals... een wereld van verschil zal er heus niet zitten tussen die drie pedaaltjes!
Oh dat is de Korg DT10 toch ofzo?Geloof dat die rond het zelfde budget zit als ik me niet vergis.Ach ik wil niet meer uitgeven dan 100 euro dus ja wil een keuze maken uit die PW,Boss en de Korg.
Erikt
8 januari 2007, 22:17
Ik heb laatst ook de TU-2 gekocht, prima ding! Stemt prima, en is ook nauwkeurig zat!
Kim Wilson
8 januari 2007, 22:19
Ik heb ook de Boss, en ik heb geen toonverlies kunnen ontdekken. Nu ben ik geen toonpurist, maar ik weet wel aardig wat ik hoor. Heel veel toon verlies je er iig niet mee.
B_2_the_a
8 januari 2007, 22:19
Nauwkeurigheid zit bij die bakjes wel goed
alleen het feit dat de boss variant het meest tone zuigt, het duurst is en het slechts leesbaar bij daglicht (denk festivalletjes, heftige lampen op podium, oefenruimtes, etc....) is dat toch wel een reden om af te vallen :P
Rutger
9 januari 2007, 09:52
Ik snap dat gezeik over Boss-zuigt-tone niet, nooit last van gehad. En ja, ik ben een van die zeikerds die een half uur lang gaat luisteren of een pedaal echt geen tone zuigt :p Mijn TU-2 in elk geval niet....
B_2_the_a
9 januari 2007, 10:17
tjah
ik heb er zelf niet zo'n last van, maar dan praat ik over 1 losse tu2
elk beetje is een beetje te veel ;) je hoort het verschil wel als je een rits boss pedalen hebt (in bypass) en daarnaast je signaal direct de amp in.. scheelt een hoop!
Rutger
9 januari 2007, 10:47
daar kan ik me iets bij voorstellen, maar dat heb je eigenlijk met alles wat je tussen gitaar en amp zet. ik heb zowel gebufferde als niet gebufferde pedalen, en los van elkaar zijn ze erg goed, maar bij elkaar opgeteld hebben ze toch wat invloed op het signaal. hoe goed de bypasses ook zijn, het heeft altijd invloed op je signaal, de vraag is alleen hoeveel
Mike McCready
9 januari 2007, 15:36
Nauwkeurigheid zit bij die bakjes wel goed
alleen het feit dat de boss variant het meest tone zuigt, het duurst is en het slechts leesbaar bij daglicht (denk festivalletjes, heftige lampen op podium, oefenruimtes, etc....) is dat toch wel een reden om af te vallen :P
Nog nooit last van gehad en ik heb hem al een paar jaar en zo'n 100 optredens (binnen en buiten)
Kim Wilson
9 januari 2007, 15:40
Nog nooit last van gehad en ik heb hem al een paar jaar en zo'n 100 optredens (binnen en buiten)
Misschien hebben wij dan nog de goeie vintage serie, de pre-2005 uitvoering...
The_Darkness
10 januari 2007, 13:21
oke ik dank dat het dus de korg tuner gaat worden ( hij is ook ietsje goedkoper)
maar welke chorus en distortion kunnen jullie me aanraden? Mijn muziekstijl loopt flink uiteen greenday, lostprophets, velvet revolver, the darkness, simple plan, joe satriani en tenacious D en en vanallaes wat hierop lijkt.
almarvk
10 januari 2007, 13:32
Je hebt al een Engl Powerball en je zoekt een overdrive/distortion? :stop:
Rutger
10 januari 2007, 13:38
Er staat voor E100 een H&K Tubefactor op marktplaats. Zonder aarzelen kopen!
The_Darkness
10 januari 2007, 15:09
oke dan niet zo zeer een distortion maar wel de chorus welke kunnen jullie mij dan aanraden en wat voor een wah pedaal die zoek ik ook nog
robert-gitarist
10 januari 2007, 17:18
Chorus: Boss CE-2(word niet meer gemaakt maar 2de hands wel te vinden voor 5/6 tientjes).Super vette chorus.Absoluut een van de mooiste chorus'en
Wah: Morley Bad Horsie2 of een Dunlop Dimebag wah.Beide vette wahs.Die laatste helemaal.Mooie boost erin voor solo's,veel instelmogelijkheden.
Rude Perception
10 januari 2007, 17:46
Chorus: Boss CE-2(word niet meer gemaakt maar 2de hands wel te vinden voor 5/6 tientjes).Super vette chorus.Absoluut een van de mooiste chorus'en
Wah: Morley Bad Horsie2 of een Dunlop Dimebag wah.Beide vette wahs.Die laatste helemaal.Mooie boost erin voor solo's,veel instelmogelijkheden.
+1 voor de chorus, ik heb hem zelf ook. Kan subtiel wat dikte toevoegen maar ook zwaar gaan spacen:)
LostHighway
10 januari 2007, 17:46
+1 voor de CE-2, al worden ze wel iets te populair en moeilijker te vinden en daardoor weer wat duurder.
vulvasonic
10 januari 2007, 18:04
+1 voor de CE-2, al worden ze wel iets te populair en moeilijker te vinden en daardoor weer wat duurder.
Ik heb de mijne een jaar terug nog verkocht voor 35 euro ofzo. De JAPANSE versie nota bene (schijnt NOG BETER te zijn). Maar inderdaad, het is een geweldig klinkende chorus.
O ja, ik ben een lul.
Dribbel_
10 januari 2007, 18:07
Zo dan post ik ook maar eens iets :)
http://upload.server8.org/p7257.JPG
Van links naar rechts
GLX Heavy Metal- Boss Superoverdrive - Boss Noise Suppressor- Boss FV-50 volumepedaal
GLX equalizer - GLX Flanger - GLX super chorus
Rude Perception
10 januari 2007, 18:28
Ik heb de mijne een jaar terug nog verkocht voor 35 euro ofzo. De JAPANSE versie nota bene (schijnt NOG BETER te zijn). Maar inderdaad, het is een geweldig klinkende chorus.
O ja, ik ben een lul.
hmm, die heeft mij een paar maanden geleden 50 euro gekost.
Ach, ooit worden ze vintage.
Mike McCready
10 januari 2007, 19:15
Misschien hebben wij dan nog de goeie vintage serie, de pre-2005 uitvoering...
Ik denk het wel ja. Daarna zijn ze natuurlijk goedkoper gaan produceren met goedkopere onderdelen om met Behringer te kunnen concurreren... 8-)
LostHighway
10 januari 2007, 21:56
O ja, ik ben een lul.
?
Nou, en ik héb een lul, hoef ik toch ook niet van de daken te schreeuwen..
;)
vulvasonic
10 januari 2007, 23:27
?
Nou, en ik héb een lul, hoef ik toch ook niet van de daken te schreeuwen..
;)
Hangt van de lul af...... :o
AlexTBHR
11 januari 2007, 11:17
Mijn pedalboard is ook eindelijk es afgeraakt. Moeten enkel nog es andere patchkabels in en dan ben ik (voorlopig :p) tevreden.
Volgorde: Dunlop Cry Baby Wah -> Boss TU-2 -> Line 6 MM-4 -> EH Holy Grail -> Boss DD-6 -> Line 6 DL-4. De zwarte linksboven is dan uiteraard om de kanalen van mijn amp te switchen.
http://users.skynet.be/alexander.maekelberg/pedalcase1.JPG
http://users.skynet.be/alexander.maekelberg/pedalcase2.JPG
http://users.skynet.be/alexander.maekelberg/pedalcase3.JPG
Kim Wilson
11 januari 2007, 11:19
Mooi! Coole koffer ook. :cooler:
Rutger
11 januari 2007, 11:19
Heeel retro, die koffer :cooler:
vanwaar een digidelay én een dl4?
peter_heijnen
11 januari 2007, 11:23
Mijn pedalboard is.........
SCHITTEREND!!!!!!
Bâh
11 januari 2007, 11:59
Haha, geweldig die koffer! Leuk gevonden!
AlexTBHR
11 januari 2007, 12:15
Heeel retro, die koffer :cooler:
vanwaar een digidelay én een dl4?
De digidelay had ik al een lange tijd voor de DL-4 die er onlangs is bijgekomen. Ik gebruik de DL-4 vaak voor loops en alsk 'm daarvoor niet gebruik, heb ik 3 presets erop die ik helemaal niet uit de digidelay krijg, vandaar...
+ ik ben een klein beetje een delay freak :)
En ik wou altijd al eens weten hoe twee delays na mekaar klonken, haha :D