PDA

View Full Version : post foto's van jullie (zelfgemaakte) Pedalboards

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 [41] 42 43 44 45 46 47 48 49

paulbekkers
12 april 2010, 22:35
Achteraan zit een blindplaat voor racks met voorgeboorde gaten. Zoals deze maar dan met 8 gaten, waarvan er 2 achter de achterwand verborgen zitten.

En daarin zitten 6 sockets van deze soort:
http://www.bax-shop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/f5f0e414b8016416042e7dc06aeee383.jpg

Mooie oplossing. Waar heb je die sockets vandaan?

Henri H
13 april 2010, 08:21
Mooie oplossing. Waar heb je die sockets vandaan?Tip: rechtsklik op het plaatje > kies "afbeelding bekijken" > haal alles wat achter ".nl" staat weg, en druk op enter > oftewel: http://www.bax-shop.nl/ :D

JeroenSchaaf
13 april 2010, 08:33
Heb het daar laast geprobeerd te zoeken, maar kon toen niks vinden. Heeft iemand een idee hoe dat spul heet?

Henri H
13 april 2010, 08:37
http://www.bax-shop.nl/jack/dap-6.3-jack-chassis-to-6.3-jack/product-details.html

Mitch
13 april 2010, 08:41
Kappen met die off topic onzin over postcounts of "de 10.000ste post". Alle loze posts zijn nu geruimd, dus houd het schoon. Ferraririk heeft een Berisping ontvangen omdat hij zo nodig drie loze posts achter elkaar moest plaatsen, de volgende die lollig is krijgt er ook één.

JeroenSchaaf
13 april 2010, 08:52
Awhh kijk ik zocht op Neutrik! Dankjewel!

rhcp_schipper
13 april 2010, 12:38
Update:

DNA Purple Phase en Emma Reezafratzitz exit, Zvex Fuzz Factory en EHX Microsynth welcome!

http://94.100.118.140/925700001-925750000/925747101-925747200/925747161_6_slZO.jpeg

Nieuw is nu ook dat ik via de SHO nu 2 amps aanstuur.

gitaar ->

RMC1 - FF - RAF Mirage - Sherlock Tremit - OCD - DNA Virtual Tube - Korg DT10 - EHC Microsynth - EHX Memoryman - EHX Big Muff ('72) - SHO

->Twin Reverb
->AC30

Hallo,

Als eerst, super board wat je daar hebt, echt geweldige keus aan pedalen!:)

Mag ik vragen waarom je voor deze volgorde van pedalen hebt gekozen. Ik gebruik namelijk zelf ook een OCD, een raf mirage, en binnenkort ook een Fuzz factory, vandaar dat ik er benieuwd naar ben.

Fuhgawz
13 april 2010, 13:14
Flinke plank!! Kun je die OCD wel goed aanklikken daar achter die wah?

j3r03n
13 april 2010, 13:22
... en die Fuzz Factory achter die SHO? :soinnocent:

Riky
13 april 2010, 13:50

Zo te zien zitten die op een verhoging. Geen probleem dus.

Erg mooie pedalen inderdaad! Gaaf!

AronSlash
13 april 2010, 14:31
Heey Dweezman!!!
Waaaw super board man! Is die memory man goed?? wil hem misschien gaan halen maar bij lokale muziekwinkel hebben ze hem niet en kan dus niet uitprobere, hoe is jou ervaring ermee??

titzenpitzer
14 april 2010, 16:31
http://inlinethumb34.webshots.com/42465/2913001740094791056S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2913001740094791056FCHCAb)

Ha, ben benieuwd hoe lang ik het zal volhouden. Ik ben voor het moment al dat gesleur wat beu en deze kan mooi in de rugzak, lekker handig! Boss dm2 wordt binnenkort vervangen door een dm3. Geen idee waarom, eigenlijk.

FruscianteFan
14 april 2010, 18:24
dm2 schijnt beter te zijn...

jutter
14 april 2010, 18:35
http://inlinethumb34.webshots.com/42465/2913001740094791056S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2913001740094791056FCHCAb)

Ha, ben benieuwd hoe lang ik het zal volhouden. Ik ben voor het moment al dat gesleur wat beu en deze kan mooi in de rugzak, lekker handig! Boss dm2 wordt binnenkort vervangen door een dm3. Geen idee waarom, eigenlijk.

Heel erg mooi! Ik hou van planken met zo weinig mogelijk pedalen en daar toch de mooiste sounds uit te toveren!

titzenpitzer
14 april 2010, 18:58
dm2 schijnt beter te zijn...

Zal het binnen een paar dagen direct kunnen testen ;)

Comfortably Daniel
15 april 2010, 12:25
Zeker een leuk simpel bordje zo :ok:

Ik zou trouwens ook de DM2 laten staan ;)

Riky
15 april 2010, 12:26
Zeker een leuk simpel bordje zo :ok:

Ik zou trouwens ook de DM2 laten staan ;)

helemaal aangezien hij geen reden heeft om hem te vervangen:)

HaroldA
15 april 2010, 12:29

Zo was ik laatst ook begonnen: Tuner + Phaser + OD. Toen bleek ik toch niet zonder booster te kunnen. Wah had ik ook ineens voor 2 nummers nodig en delay kan soms ook nog wel wat gave dingen toevoegen...

Uiteindelijk toch weer alles op m'n bord gezet: Tuner, wah, phaser, OD, noise gate, booster en delay... ;)

tomdiedom
15 april 2010, 13:11
Zo was ik laatst ook begonnen: Tuner + Phaser + OD. Toen bleek ik toch niet zonder booster te kunnen. Wah had ik ook ineens voor 2 nummers nodig en delay kan soms ook nog wel wat gave dingen toevoegen...

Uiteindelijk toch weer alles op m'n bord gezet: Tuner, wah, phaser, OD, noise gate, booster en delay... ;)

Zo gaat mijn board er ook ongeveer uitzien, minus de noisegate (wanneer mn pedaltrain binnen is volgen er foto's). Even een vraagje. Hoe gebruik je de OD? Heb je één drive geluid, gebruik je de drive van je amp ook, of varieer je met de volumeknop van je gitaar? gewoon uit interesse omdat zelf nog een beetje worstel met de goede methode.

titzenpitzer
15 april 2010, 13:11
Ssssshh!!
Voor de band waar ik vanavond mee ga repeteren heb ik een overdrive, booster, distortion, POG, phaser en 2 delays nodig. Brrr. Toch wel jammer hoe mijn songs zo afhankelijk lijken te zijn van die bakjes :)

HaroldA
15 april 2010, 13:16
Hoe gebruik je de OD?

Met mijn OD duw ik mijn crunchende JMP/JCM800's (preamp op 7-8 ) naar een soort van high-gain, maar dan wel gaaf! ;)

Instelling is voornamelijk volume, aangevuld met gain voor de volledige saturatie. :ok:

Zonder OD en met wat volume terug heb ik 'clean'.

tomdiedom
15 april 2010, 13:29
oke, bedankt voor de info! Ik gebruik alleen een cleane amp, dus op deze manier kan ik het helaas niet gebruiken.

Riky
15 april 2010, 13:47
Ssssshh!!
Voor de band waar ik vanavond mee ga repeteren heb ik een overdrive, booster, distortion, POG, phaser en 2 delays nodig. Brrr. Toch wel jammer hoe mijn songs zo afhankelijk lijken te zijn van die bakjes :)

jammer? Ik vind het juist tof. Het gebruik van de juiste effecten kan zoveel meer waarde hebben.

FruscianteFan
15 april 2010, 16:28
jammer? Ik vind het juist tof. Het gebruik van de juiste effecten kan zoveel meer waarde hebben.
Wat ik vooral heel mooi vind is om inderdaad goed gebruik te maken van effecten, zodat je een goede sfeer creëert. Maar nóg mooier is het als een dergelijk nummer ook goed uit de verf komt als je hem akoestisch speelt, en daar creatief mee omgaat.

HaroldA
15 april 2010, 16:32
Wat ik vooral heel mooi vind is om inderdaad goed gebruik te maken van effecten, zodat je een goede sfeer creëert. Maar nóg mooier is het als een dergelijk nummer ook goed uit de verf komt als je hem akoestisch speelt, en daar creatief mee omgaat.

Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen hoe Rammstein akoestisch klinkt, maar op plaat is het echt vet!

Maakt het dat een slechte band? Of gewoon een band die geluid en de mogelijkheden daarvan goed gebruikt?

Dat iets akoestisch ook goed is vind ik dus een slecht kwaliteits argument. Het is net wat het doel van je muziek is.

titzenpitzer
15 april 2010, 16:46
Ik schrijf mijn nummers akoustisch en ik leuk ze daarna wat op met effecten. Die zouden dus in principe weggelaten kunnen worden, maar zoals al gezegd werd: je kan er je nummer echt vet mee maken....maar langs de andere kant kan je't ook volledig om zeep helpen ;)

Als je een song schrijft met je pedalboard onder je voeten en +- 4 pedalen nodig hebt om het goed te laten klinken...dan kieper je je song naar mijn mening beter de vuilbak in. (naar mijn mening!!)

Ik moet bij zo'n discussie steeds terugdenken aan een scene van It might get loud waar the edge een riffje laat horen met en zonder effecten. Uuuurrggh. Wat een contrast met Jack White! Maar das dus persoonlijke smaak :)

FruscianteFan
15 april 2010, 17:20
Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen hoe Rammstein akoestisch klinkt, maar op plaat is het echt vet!

Maakt het dat een slechte band? Of gewoon een band die geluid en de mogelijkheden daarvan goed gebruikt?

Dat iets akoestisch ook goed is vind ik dus een slecht kwaliteits argument. Het is net wat het doel van je muziek is.
Je leest dingen die ik niet heb geschreven...

Ik zeg niet dat goede muziek per se ook akoestisch mooi moet zijn. Ik zeg niet dat als een nummer akoestisch ook goed klinkt het automatisch een mooi nummer is. Ik zeg alleen dat ik het mooi vind als blijkt dat een nummer dat vol zit met effecten, ook mooi klinkt als-ie helemaal zonder effecten wordt uitgevoerd. En daarmee doel ik op mijn eigen band, die weleens akoestisch repeteert en dan meestal de nummers heel anders invult. Ik doel daarnaast ook op artiesten als John Frusciante, Red Hot Chili Peppers, Tegan & Sara, Sigur Rós, Radiohead, en nog een hoop. Ik vind het gewoon getuigen van de kracht van een nummer (en de artiest) akoestisch ook mooi klinkt.

om ook maar te reageren op de post hierboven: op zich is er niks mis mee als je per se die delay nodig hebt, of 2 delays of whatever. Ik bedoel, ik heb ook 6 snaren nodig, en een instrument waar die op zitten. Effecten zijn onderdeel van het instrumentarium waarmee je jezelf uit.

En om het lekker ingewikkeld te maken: de twee dingen in deze post sluiten prima op elkaar aan.

Anti
15 april 2010, 17:21
http://steven.anxma.com/pics/pedalboard.jpg

tomdiedom
15 april 2010, 17:33
kleinere bordjes, gevolgen van de crisis?:roll:

Luke-wannabe
15 april 2010, 17:49
Om even in te haken: Ik denk dat Rammstein akoestisch écht heel cool kan zijn. Je moet het alleen niet hetzelfde spelen als je elektrisch zou doen, dan blijft het inderdaad niet overeind. Als je andere akkoorden pakt en ritmisch je partijen anders invult kan het zeker wel dat zo'n liedje overeind blijft staan.

Daarbij vind ik effecten zelf een érg leuk middel om je muziek 'interessant' te houden. Je kunt ook met delay en chorus je partij bijvoorbeeld lekker zichzelf automatisch 'in de band laten mixen'. Dat komt volgens mij omdat het dan niet meer zo 'in your face' is als een droog signaal waardoor het dus lekker 'blend'.

Ik zeg niet dat muziek niet interessant kan zijn als je geen effecten gebruikt, maar je kunt het zien als verlengde van je instrument. Wat Fruscifan ook zegt.
Daarbij vind ik het erg kortzichtig om af te keuren wat bijvoorbeeld The Edge doet omdat er zonder z'n delay niks meer overblijft van z'n riff. Ik begrijp ook niet waarom je een liedjes in de vuilnisbak kiepert als je 4 pedalen aan hebt staan.. Als het tof is om in de bridge van een liedje een phaser te gebruiken, met een hikkende tremolo erachter (dat je steeds maar fragmenten van de swoosh hoort zeg maar) met daar achter weer een delay die je ritmisch tussen je gewone signaal instelt (dat je dus TAK (ke) TAK (ke) TAK (ke) TAK (ke) TAK (ke) TAK (ke) met tak als je aanslag en ke als je terugkomende delay) en daar nog een galmpje overheen wilt hebben. Prima toch? Als dat tof is en goed toegepast word en het past ook echt in het liedje vind ik dat persoonlijk alleen maar tof omdat er dus blijkbaar over dingen nagedacht word.

guitarkid
15 april 2010, 18:59
Volgens mij zijn er gewoon bepaalde songs die drijven op een bepaalde sound (of arrangement), al dan niet gemaakt met fx of wat dan ook (bijv. het al genoemde U2). Niets mis mee, want daar kan ik (soms) enorm van genieten.
Er zijn ook songs die je op willekeurig welke manier kunt arrangeren en het blijft gewoon sterk: ik heb dat met bijv. Crowded House, vroege David Bowie en toch ook de Beatles, ik kan en wil er niet om heen.... ;)
Het één is niet beter dan het andere. Het gaat er om wat het eindresultaat met jou als luisteraar doet.
Ik zie effecten als de kleuren op het palet van een schilder; soms heb je veel nodig en soms is de potloodschets al zo mooi dat je er niets meer aan hoeft te doen.
In de klassieke muziek zijn er ook tal van voorbeelden te noemen waarbij de compositie boven het arrangement uitstijgt. Moussorgski bijv. die zijn "Schilderijententoonstelling" voor piano schreef en waar Ravel een (ook prachtige) orchestratie voor schreef. Er is ook een m.i. zeer indrukwekkende gitaar-versie. Ik ga voor het gemak even voorbij aan Emerson, Lake and Palmer.... Wel veel gedraaid, overigens.
Kortom, lekker aanzetten, die pedaaltjes en de grenzen opzoeken van wat ze kunnen, lijkt me.

Gr. C.

soup
15 april 2010, 19:55
Ik schrijf mijn nummers akoustisch en ik leuk ze daarna wat op met effecten. Die zouden dus in principe weggelaten kunnen worden, maar zoals al gezegd werd: je kan er je nummer echt vet mee maken....maar langs de andere kant kan je't ook volledig om zeep helpen ;)

Als je een song schrijft met je pedalboard onder je voeten en +- 4 pedalen nodig hebt om het goed te laten klinken...dan kieper je je song naar mijn mening beter de vuilbak in. (naar mijn mening!!)

Ik moet bij zo'n discussie steeds terugdenken aan een scene van It might get loud waar the edge een riffje laat horen met en zonder effecten. Uuuurrggh. Wat een contrast met Jack White! Maar das dus persoonlijke smaak :)

Ik gebruik graag effecten maar gebruik ze ook niet overdreven veel -> clean+delay en distortion + delay . Zolang de sound goed klinkt heb ik er geen probleem mee.

Ik ga wel akkoord met wat je zegt, als je je nummer akoestisch schrijft en het is een goed nummer dan werkt het sowieso ook als je het elektrisch speelt en dat kan omgekeerd soms niet het geval zijn.

Kim Wilson
15 april 2010, 20:19
Om even in te haken op dat akoestisch gedoe: ik heb Björn Berge (http://www.bjorn-berge.com/) (akoestisch solo bluesgitarist uit Noorwegen) al eens Ace of Spades horen spelen op een akoestische gitaar, en dat was toch echt wel vet.

Hier een filmpje daarvan:
http://www.dailymotion.com/video/x4j7xp_bjorn-berge-motorhead-ace-of-spades_music

Dirk_Hendrik
15 april 2010, 21:05
Thanks Hans! Super gaaf

Chapzz
15 april 2010, 21:28
slecht gecoverd. vind er echt niks aan

Sinner
15 april 2010, 21:40
Ik zeg niet dat muziek niet interessant kan zijn als je geen effecten gebruikt, maar je kunt het zien als verlengde van je instrument. Wat Fruscifan ook zegt.
Daarbij vind ik het erg kortzichtig om af te keuren wat bijvoorbeeld The Edge doet omdat er zonder z'n delay niks meer overblijft van z'n riff. Ik begrijp ook niet waarom je een liedjes in de vuilnisbak kiepert als je 4 pedalen aan hebt staan.. Als het tof is om in de bridge van een liedje een phaser te gebruiken, met een hikkende tremolo erachter (dat je steeds maar fragmenten van de swoosh hoort zeg maar) met daar achter weer een delay die je ritmisch tussen je gewone signaal instelt (dat je dus TAK (ke) TAK (ke) TAK (ke) TAK (ke) TAK (ke) TAK (ke) met tak als je aanslag en ke als je terugkomende delay) en daar nog een galmpje overheen wilt hebben. Prima toch? Als dat tof is en goed toegepast word en het past ook echt in het liedje vind ik dat persoonlijk alleen maar tof omdat er dus blijkbaar over dingen nagedacht word.
Hear! Hear!

Kim Wilson
15 april 2010, 22:30
Thanks Hans! Super gaaf
Sorry voor de offtopic, maar eigenlijk moet je die kerel eens live zien. Die maakt in een uurtje optreden een heel verhaal met een aantal gitaren. Echt fantastisch om te zien. En dan Ace of Spades als laatste nummer, helemaal tof!

Mitch
15 april 2010, 23:14
Gaan we nou in Effecten een discussie voeren of ze wel oké zijn of niet?
Laten we het lekker bij Pedalboards houden in dit topic.
Als je verder wil kletsen over of effecten slecht zijn voor het schrijven van muziek dan adviseer ik een topic op www.narrowmindedsongwriting.com ;)

titzenpitzer
16 april 2010, 01:09
oepz, excuses!

SloeGin
16 april 2010, 06:37
Even een vraagje ivm Ground control pro.
Het is me niet duidelijk of deze ook gevoed kan worden met de pedalpower van voodoolab? Werkt de GCP via een gewone 9V?
Alvast bedankt!

Nitefly7
18 april 2010, 10:36
Even een vraagje ivm Ground control pro.
Het is me niet duidelijk of deze ook gevoed kan worden met de pedalpower van voodoolab? Werkt de GCP via een gewone 9V?
Alvast bedankt!

ik zou zeggen: check de manual op de site !

http://voodoolab.com/manuals/gcpro_manual.pdf

ze hebben het over een 'supplied power adaptor', dus die zal wel AC zijn (en niet 9v DC zoals je pedaaltjes bijv..)

Bonecrushingbrutality
18 april 2010, 10:48
http://i159.photobucket.com/albums/t154/Boostdidier/IMG_0723.jpg

Mijn DIY bordje. Moet nog verder aan gewerkt worden. Ik moet nieuwe bekabeling kopen en weet ook nog niet hoe ik de stroomtoevoer ga regelen.

JeroenSchaaf
19 april 2010, 10:32
Zo eindelijk tijd, hier een heeeeele kleine update!

De CAE boost heeft nu een chickenhead knob, gekregen van Lindstrom! bedankt!!

Werkt live erg lekker, even met je voet erbij en je hebt perfecte controle over de boost!
http://img709.imageshack.us/img709/3950/fotoooq.jpg

Fragedallic
19 april 2010, 10:35
Mooie set Jeroen maar uuh, ga je een post bij elk nieuw knopje doen? :dontgeti:

Zo eindelijk tijd, hier een heeeeele kleine update!

De CAE boost heeft nu een chickenhead knob, gekregen van Lindstrom! bedankt!!

Werkt live erg lekker, even met je voet erbij en je hebt perfecte controle over de boost!
http://img709.imageshack.us/img709/3950/fotoooq.jpg

JeroenSchaaf
19 april 2010, 10:38
Dat niet, maar dit was de deal met Lindstrom! Dat als hij gratizz het knopje zou opsturen ik een foto zou posten ;)

TimS
19 april 2010, 12:44
Maar die standaard MXR knoppen met dat rubber er omheen zijn toch juist perfect als je met je voet wilt draaien? Of was je die kwijt?

lindstrom
19 april 2010, 12:50
Ziet er goed uit man!!!

Fragedallic
19 april 2010, 18:10
dit was zo 2009 :)

http://lh6.ggpht.com/_NdGijKG1skw/S8xwLIPdp-I/AAAAAAAAADY/LLwzPt52X7I/s800/pedalboard_old.png.jpg

ben nu heel blij met onderstaande set: de Malekko EKKO 616 sind een week en heel enthousiast, wat een freaky delay pedal.
De Barber LTD werkt perfect als gain over m'n clean channel enals extra booster voor de OD channels. al maand en een volwaardige opvolger van de VisualSound Route 66 (spam: te koop :sssh: ) :

http://lh5.ggpht.com/_NdGijKG1skw/S8xWmO2Q9jI/AAAAAAAAACk/W1UjggAFOCg/s800/pedalboard_front.png.jpg

http://lh6.ggpht.com/_NdGijKG1skw/S8xWlpFHz9I/AAAAAAAAACc/xuse91lNP54/s800/pedalboard_side.png.jpg

http://lh5.ggpht.com/_NdGijKG1skw/S8xqC2KVQAI/AAAAAAAAADQ/ppHT6Tfy8BU/s800/pedalboard_backt.png.jpg

Cageman
19 april 2010, 18:16
dit was zo 2009 :)

ben nu heel blij met onderstaande set: de Malekko EKKO 616 sind een week en heel enthousiast, wat een freaky delay pedal.
De Barber LTD werkt perfect als gain over m'n clean channel enals extra booster voor de OD channels. al maand en een volwaardige opvolger van de VisualSound Route 66 (spam: te koop :sssh: ) :

Wat zijn al die kabels die in de achterkant naar binnengaan?:cheerup:

JeroenSchaaf
19 april 2010, 18:24
Mooi boardje Fragedallic!

titzenpitzer
19 april 2010, 18:26
Aaaah mooi! :)

Henri H
19 april 2010, 18:45
Mooi boardje Fragedallic!Understatement :o
Gave plank man!
En wat een mooie foto's ook!

Ik krijg steeds meer GAS voor zo'n Malekko. :crazyhappy:

Fragedallic
19 april 2010, 18:50
Wat zijn al die kabels die in de achterkant naar binnengaan?:cheerup:

er gaat 1 naar de amp input van m'n Koch. 1 is voor aansturing van de channel switch. 2 voor de effectloop en 1 dummy die ik nog over heb omdat die voorheen gebruikt werd voor de 2 amp input van m'n toemalige AC30. Wellicht voor een 2de amp ;)

Fragedallic
19 april 2010, 18:52
Mooi boardje Fragedallic!

Understatement :o
Gave plank man!
En wat een mooie foto's ook!

Ik krijg steeds meer GAS voor zo'n Malekko. :crazyhappy:

Tnx guys. Uiteraard een beetje gefotosjopt. Lichtinval op de zolder is bij mij nogal saai ;)

Sinner
20 april 2010, 10:32
@Fragedallic: hoe bevalt de shape shifter? Het lijkt me een interessant pedaal, maar ik hoor ook over een volume drop?

Nitefly7
20 april 2010, 10:54
er gaat 1 naar de amp input van m'n Koch. 1 is voor aansturing van de channel switch. 2 voor de effectloop en 1 dummy die ik nog over heb omdat die voorheen gebruikt werd voor de 2 amp input van m'n toemalige AC30. Wellicht voor een 2de amp ;)

als je amp input/output op de achterkant zit, wat is dan die input/output naast je gitaar-input bovenop?

Fragedallic
20 april 2010, 11:17
als je amp input/output op de achterkant zit, wat is dan die input/output naast je gitaar-input bovenop?

voor een 2de gitaar :cheerup:
ben al aan het sparen voor een "schroef zelf in elkaar" tele.

edit: aan de achterkant zitten dus 2 amp outputs. bovenop 2 gitaar inputs

Fragedallic
20 april 2010, 11:24
Die a/b box gebruikte ik eerder om de 2 amp outputs naar de Ac30 te switchen. M'n Studiotone XL heeft nu 1 input.
de a/b box is dus nu gedegradeerd/gepromoveerd tot tuner/channel switcher.

Nitefly7
20 april 2010, 14:02
voor een 2de gitaar :cheerup:
ben al aan het sparen voor een "schroef zelf in elkaar" tele.

edit: aan de achterkant zitten dus 2 amp outputs. bovenop 2 gitaar inputs

en hoe zijn die inputs bedraad?
kun je dus bijv. 2 gitaren op je pedalen aansluiten, via een schakelaar?
of zijn ze passief doorgekoppeld naar je pedalen, dus 2 gitaren tegelijkertijd (hetgeen me niet zo 'goed' lijkt..) ?
... of zijn de gitaar-inputs bovenop, verbonden met de amp-outputs achterop?

Fragedallic
20 april 2010, 15:05
en hoe zijn die inputs bedraad?
kun je dus bijv. 2 gitaren op je pedalen aansluiten, via een schakelaar?
of zijn ze passief doorgekoppeld naar je pedalen, dus 2 gitaren tegelijkertijd (hetgeen me niet zo 'goed' lijkt..) ?
... of zijn de gitaar-inputs bovenop, verbonden met de amp-outputs achterop?

die laatste dus.
zit alleen een wizard wah en een Barber LTD tussen. Die gaat naar 1 amp output van m'n board achterin. Die vervolgens naar de input van de Koch. Effect-out naar de trem en delays en ab-box, weer terug naar de effect-in van de Koch.

ik gebruik dus nu praktisch gezien 1 gitaar input niet en 1 amp output niet. Die liggen nu nog met de pluggen blood uit 't oog op m'n bord . Tis dus wel voorbereid op toekomstig groot gebruik :)

Die gele AB box zal later voor het gitaar switchen zijn en de Korg als buffer voorop. Kwam erachter dat ie dat n.m.l ook goed doet.

Fragedallic
21 april 2010, 00:21
@Fragedallic: hoe bevalt de shape shifter? Het lijkt me een interessant pedaal, maar ik hoor ook over een volume drop?

Shape shifter is echt top voor wat je ervoor kwijt bent. Kwalitatief is ie zeer goed al is er zeker meer op de markt, maar de specs zijn uitgebreid en functioneel. Tap tempo werkt heel fijn en hij heeft vele shape mogelijkheden i.c.m. de verschillende wave vormen. Zoveel opties dat ie eigenlijk presets zou moeten hebben.

Ik heb zelf geen last van een volume drop. Ik gebruik het effect alleen bij rustige open nummers of bij intro's / outro's en kom in de mix altijd goed door
Zeker het proberen waard!

Midwolda
21 april 2010, 12:34
Classic Ibanez plankje in wording:

http://img153.imageshack.us/img153/2621/p4210006.jpg

Binnenkort in dit theater: diverse Boss pedalen te koop... ? :D

HaroldA
21 april 2010, 12:35

Wat is dat voor plankje?

Midwolda
21 april 2010, 12:37
Wat is dat voor plankje?

Da's een koelings-luikje uit de bovenkant van een 19" serverrack. :sssh:

guitarkid
21 april 2010, 12:55
http://img153.imageshack.us/img153/2621/p4210006.jpg

Prachtig, die GE-300. 3-bands grafisch, waar vind je dat nog?

Gr. C.

HaroldA
21 april 2010, 13:10
Da's een koelings-luikje uit de bovenkant van een 19" serverrack. :sssh:

En dan je pedalen vast tie-wrappen?

Midwolda
21 april 2010, 13:16
En dan je pedalen vast tie-wrappen?

Goeie vraag! Weet ik nog niet. Moet ik nog bedenken.
Misschien iets met kettingschakeltjes?

Fragedallic
21 april 2010, 13:26
Goeie vraag! Weet ik nog niet. Moet ik nog bedenken.
Misschien iets met kettingschakeltjes?

ik ben bang dat de rasters daar te groot voor zijn om schroeven in kwijt te kunnen. Tenzij je er weer een stuk hout onder de gril bevestigd.

Midwolda
21 april 2010, 13:32
ik ben bang dat de rasters daar te groot voor zijn om schroeven in kwijt te kunnen. Tenzij je er weer een stuk hout onder de gril bevestigd.

Plankje hout kan wel, er komen toch ook pootjes onder om ruimte te maken voor een Fueltank Junior.

Henri H
21 april 2010, 13:39
Mooi boardje Midwolda, 'k had al gezien dat je geboden had op die chorus en delay op MP, goed bezig. ;)

Ik ben ook bezig een "pedals-only-board" te maken.

Misschien gaat de midi-controller wel een keertje weg, eerst maar 's kijken of het bevalt.
Voorlopig staan ze nog op m'n huidige plank, maar als er (hopelijk vandaag) ook nog een Ibanez DL10 bij komt wordt het te klein.

http://img153.imageshack.us/img153/5893/afb000v.jpg

http://img62.imageshack.us/img62/9780/afb001m.jpg

HaroldA
21 april 2010, 13:46
Misschien gaat de midi-controller wel een keertje weg, eerst maar 's kijken of het bevalt.

De Ross Phaser is weer terug? :ok:

Is een Boss FC-50 geen leuke kleine vervanger voor die Engl midi controller?

Niet mijn bord:
http://www.kobent.net/img/pedalboard.jpg

Henri H
21 april 2010, 13:53
Ja, idd. De Ross phaser is weer terug en werkt naar behoren.
Ook de WH10V2 is terug van D_H.
Deze is nu ook helemaal goed, geen tonesuck (True Bypass), en hij lijkt even fel dan versie 1 nu (heb nog niet goed ge-AB't, maar hij klinkt gewoon goed nu).

:cheerup:

Edit: en ja, een FC-50 heb ik nog, gebruik ik in de oefenruimte, en ik heb er al over zitten denken om deze op m'n "vaste" board te zetten.

HaroldA
21 april 2010, 14:07
Edit: en ja, een FC-50 heb ik nog, gebruik ik in de oefenruimte, en ik heb er al over zitten denken om deze op m'n "vaste" board te zetten.

Bij het zoeken van bovenstaand plaatje kwam ik deze tegen:

http://blog.mypelz.de/wp-content/uploads/2008/12/boss_fc50.jpg

Volgens mij heeft de eigenaar hier 3 'ctrl' switches aan toegevoegd!

Henri H
21 april 2010, 14:27
Da's ook nog een idee, scheelt in ieder geval 1 pedaal op m'n huidige board.
Echter, ik schakel de kanalen van m'n amp via m'n Replifex, daar heb ik dus geen aparte pedalen meer voor nodig, en dat bevalt eigenlijk heel goed.
Het leek me gewoon leuk om 's te kijken of ik zonder midi zou kunnen.

DaTa
23 april 2010, 10:36
http://i215.photobucket.com/albums/cc137/DaTa1981/pedalboard.jpg

Fuhgawz
23 april 2010, 11:17
Leuk plankje! Maar haal die afzichtelijke sticker van je Sparkle Drive joh! Je weet zelf echt wel wat je instellingen zijn. ;) Wat is dat groene Flex doosje? En waar dient dat Altoids doosje voor? Die zie je ook geregeld op TGP.

DaTa
23 april 2010, 11:24
Leuk plankje! Maar haal die afzichtelijke sticker van je Sparkle Drive joh! Je weet zelf echt wel wat je instellingen zijn. ;) Wat is dat groene Flex doosje? En waar dient dat Altoids doosje voor? Die zie je ook geregeld op TGP.

Sticker is idd afzichtelijk, wanstaltig zelfs, maar mijn geheugen verbiedt me dit weg te halen....:soinnocent:

Groene flex doosje is een Rockett Pedals Flexdrive imho de meest veelzijdige overdrive op de markt op dit moment.

Dat Altoids doosje; jaha, daar zit de MoJo in natuurlijk...:rockon:

Nitefly7
23 april 2010, 13:35

weer 'n mooi voorbeeld van prima prijs/kwaliteit-verhouding, zonder echt compromis..

een kleine vraag: je hebt 'n RC en een Dano CTO-1; hoe vind je dat ze samen zijn? ik heb destijds 'n CTO-1 gekocht om de RC te vervangen nl..

heb je de CTO-1 nieuw gekocht?

dml
23 april 2010, 13:58
Bij het zoeken van bovenstaand plaatje kwam ik deze tegen:

http://blog.mypelz.de/wp-content/uploads/2008/12/boss_fc50.jpg

Volgens mij heeft de eigenaar hier 3 'ctrl' switches aan toegevoegd!

Zo heb ik mijn ex-FC-50 ooit eens gemod:

http://inlinethumb27.webshots.com/45210/2968968630102437750S500x500Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2968968630102437750sSFzhL)

Nitefly7
23 april 2010, 14:56
Zo heb ik mijn ex-FC-50 ooit eens gemod:

http://inlinethumb27.webshots.com/45210/2968968630102437750S500x500Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2968968630102437750sSFzhL)

dat is nou leuk !
ik neem aan dat die 4 switches, 2 zijn voor CC op CTL1/2 en de andere 2 op EXP1/2 (en in je voorbeeld Phaser/Pitch-shifter/Flanger/Reverb?) en dat de up/down ook op de bank up/down zit?
kon je op die Exp-ingangen ook switches aansluiten (met waarden 0 en 128 on/off neem ik aan?)

DaTa
23 april 2010, 15:19
weer 'n mooi voorbeeld van prima prijs/kwaliteit-verhouding, zonder echt compromis..

een kleine vraag: je hebt 'n RC en een Dano CTO-1; hoe vind je dat ze samen zijn? ik heb destijds 'n CTO-1 gekocht om de RC te vervangen nl..

heb je de CTO-1 nieuw gekocht?

De RC staat 99% van de tijd aan. Ik vind ze heel goed samengaan. Ze vullen elkaar prima aan mi als het gaat om het eq-spectrum.
De CTO is nieuw (wel versie1)

En inderdaad kwaliteit hoeft niet duur te zijn....

DaTa
23 april 2010, 15:29
Ik sta overigens wel op de wachtlijst voor een KOT.
kwaliteit kost in dit geval dan wel wat, voornamelijk geduld:(

dml
23 april 2010, 15:40
dat is nou leuk !
ik neem aan dat die 4 switches, 2 zijn voor CC op CTL1/2 en de andere 2 op EXP1/2 (en in je voorbeeld Phaser/Pitch-shifter/Flanger/Reverb?) en dat de up/down ook op de bank up/down zit?
kon je op die Exp-ingangen ook switches aansluiten (met waarden 0 en 128 on/off neem ik aan?)

Yep, de eerste 2 switches op de CTL 1 en 2, de tweede 2 switches EXP 1 en 2. Klopt, waarden 0 en 127 (of 1 en 128). En de meest rechtse twee switches zijn idd voor Bank Up en Down.

JeroenSchaaf
24 april 2010, 07:16

Mooi boardje Daniël! En goed man dat je weer een Arion heb gekocht!

Wat voor versterker gebruik je op dit moment? Nog steeds de Vox?

Bates15
24 april 2010, 08:37
Ik sta overigens wel op de wachtlijst voor een KOT.
kwaliteit kost in dit geval dan wel wat, voornamelijk geduld:(

Tjemig, zijn halve website gaat over het feit dat je NIET moet mailen als je op de lijst staat, dat je vanzelf aan de beurt komt en dat je vooral NIET moet mailen waneer je eindelijk aan de beurt bent hahaha. . Alleen daarom zou ik al op de lijst willen!

Hoe lang denk je nog te moeten wachten? En hoe lang sta je er al op?

DaTa
24 april 2010, 08:53
Mooi boardje Daniël! En goed man dat je weer een Arion heb gekocht!

Wat voor versterker gebruik je op dit moment? Nog steeds de Vox?

thanks jeroen,

Nog steeds de vox inderdaad. ben wel op zoek naar een deluxe reverb of een princeton reverb.

DaTa
24 april 2010, 08:54
Tjemig, zijn halve website gaat over het feit dat je NIET moet mailen als je op de lijst staat, dat je vanzelf aan de beurt komt en dat je vooral NIET moet mailen waneer je eindelijk aan de beurt bent hahaha. . Alleen daarom zou ik al op de lijst willen!

Ik sta er denk ik een sinds een maandje of 4 op, dus ik moet nog heel lang NIET mailen:seriousf:

JeroenSchaaf
24 april 2010, 09:00
thanks jeroen,

Nog steeds de vox inderdaad. ben wel op zoek naar een deluxe reverb of een princeton reverb.

Oke te gek! Toch maar Fender clean?

Mocht je die vox niet kwijt zijn tegen de zomer ;).... :D

DaTa
24 april 2010, 11:51
Oke te gek! Toch maar Fender clean?

Mocht je die vox niet kwijt zijn tegen de zomer ;).... :D

Ik wil gewoon mijn kleurenpalet aanvullen...:zz:

Fuhgawz
24 april 2010, 14:09

Pff, is het niet simpeler, sneller en goedkoper om gewoon twee Marshall BluesBreakers te kopen, waar dat ding op gebaseerd is? Eventueel laten modden voor extra clipping opties. Of klinktie dusdanig anders dat het dit bedrag en gedrag rechtvaardigt?

Pepe
24 april 2010, 14:13
Pff, is het niet simpeler, sneller en goedkoper om gewoon twee Marshall BluesBreakers te kopen

Mijn gedachten ook. Er is genoeg over geschreven over het "unieke" circuit van de KOT.

movo.
24 april 2010, 17:39
Pff, is het niet simpeler, sneller en goedkoper om gewoon twee Marshall BluesBreakers te kopen, waar dat ding op gebaseerd is? Eventueel laten modden voor extra clipping opties. Of klinktie dusdanig anders dat het dit bedrag en gedrag rechtvaardigt?

Ik denk dat dat zo'n beetje voor de meeste boutique pedaaltjes geldt. Als je een beetje handig bent kun je zelf wel een tubescreamert in elkaar zetten of een booster. En scheelt je zo 100eu..

Pepe
24 april 2010, 17:53
Wat hij denk ik bedoelt is dat de KOT 2 bluesbreakers ZIJN....

movo.
24 april 2010, 18:23
Wat hij denk ik bedoelt is dat de KOT 2 bluesbreakers ZIJN....

Ja dat snap ik Pepe.....

DaTa
24 april 2010, 20:26

Ach ja, de een heeft helemaal niets met gehypte pedaaltjes en weet zeker dat het met goedkope pedaaltjes ook kan. Ik echt behoor tot de categorie die als een blok valt voor gehypte pedaaltjes...;)

Ik weet niet of de klank gelijk, dan wel verschilt van twee bluesbreakers, het enige wat ik weet is dat ik een KOT wil.:rockon:

Nitefly7
26 april 2010, 19:45
In afwachting om m'n andere board richting 'definitief af' (...) te sturen, is hier alvast een fotootje van mijn 'grab and smijt'-board (past in voorvak van gitaartas, wah apart mee te nemen)

het plankje dat ik vooral bij Big band en jazzcombo gebruik, of misschien voor een kleine jam in-huis/buitenshuis:

vlnr:
FV-50L met Glow-in-the-dark non-skid tape (anders glijden je schoentjes zo snel weg) / glow-in-the-dark antislip
EBS Dynaverb (fabeltastische reverb, die ik eigenlijk liever heb dan ingebouwde reverb van m'n Fender Jazzmaster-amp)
Danelectro CC-trem (als deze thread niet had bestaan... ;) )
Korg Pitchblack (verdeelt ook 9v over pedaaltjes, aangesloten op 1Spot)
Line6 Roto-Machine (voor het geld en voor deze afmeting vind ik het een betere leslie-leslie dan een snel choruspedaal (hoewel die ook zeker bruikbaar zijn)
Vox v848 Clyde McCoy reissue wah (dikke funk tot rock-sound en 70's porn..! en combineert goed met alles van m'n Suhr tot m'n hollowbody'tje..)

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/26042010018.jpg
http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/26042010019.jpg

jaywalker
26 april 2010, 19:52
hoe bevalt die trem? Ik had hem bijna gekocht vandaag. Maar wegens aanschaf mxr 108 fuzz maar even mee gewacht.

Metalheart
26 april 2010, 20:28
Glow in the dark is natuurlijk rock n roll :) maarehh... hoe voorkom je dat je met het aan en uit schakelen van de bovenste pedalen de instellingen of sterker, de knoppen van de onderste pedalen (vooral die line6) aan gort trapt? Of is dat een stukje subtiliteit in combi met n vriendelijk schoenmaatje?

Nitefly7
26 april 2010, 22:23
Glow in the dark is natuurlijk rock n roll :) maarehh... hoe voorkom je dat je met het aan en uit schakelen van de bovenste pedalen de instellingen of sterker, de knoppen van de onderste pedalen (vooral die line6) aan gort trapt? Of is dat een stukje subtiliteit in combi met n vriendelijk schoenmaatje?

Dynaverb = reverb, dus laat ik altijd aanstaan, evt. draai ik het effectlevel iets terug of zet ik 'm van room (clean) naar plate (crunch/drive)
Pitchblack zet ik alleen tussendoor even aan, die raak ik 'langs' de Line6, dus ook niet echt probleem..
bovendien is het jazz, dus echt schoppen doe ik hier niet ;)
schoenmaat is 43, dus het valt wel mee.. ik had meer moeite om met 'n gladde zool het volumepedaal te bedienen, vandaar de anti-slip tape..!

hoe bevalt die trem? Ik had hem bijna gekocht vandaag. Maar wegens aanschaf mxr 108 fuzz maar even mee gewacht.

te gek apparaatje; doet alles wat ik wil in 'n trem en true bypass bovendien, subtiel voor 'James Bond'-spy movies of latin spul; en ook 'stotter' voor end-of-song effectjes..
enige kleine nadeel is dat ik de switch onder 'n hoek moet intrappen, wat niet altijd 'snel' gaat; gewoon aanzetten bij elk nummer en aanlaten, of even snel met bal van m'n voet tikken..

Luke-wannabe
26 april 2010, 23:12
In afwachting om m'n andere board richting 'definitief af' (...) te sturen, is hier alvast een fotootje van mijn 'grab and smijt'-board (past in voorvak van gitaartas, wah apart mee te nemen)

het plankje dat ik vooral bij Big band en jazzcombo gebruik, of misschien voor een kleine jam in-huis/buitenshuis:

vlnr:
FV-50L met Glow-in-the-dark non-skid tape (anders glijden je schoentjes zo snel weg) / glow-in-the-dark antislip
EBS Dynaverb (fabeltastische reverb, die ik eigenlijk liever heb dan ingebouwde reverb van m'n Fender Jazzmaster-amp)
Danelectro CC-trem (als deze thread niet had bestaan... ;) )
Korg Pitchblack (verdeelt ook 9v over pedaaltjes, aangesloten op 1Spot)
Line6 Roto-Machine (voor het geld en voor deze afmeting vind ik het een betere leslie-leslie dan een snel choruspedaal (hoewel die ook zeker bruikbaar zijn)
Vox v848 Clyde McCoy reissue wah (dikke funk tot rock-sound en 70's porn..! en combineert goed met alles van m'n Suhr tot m'n hollowbody'tje..)

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/26042010018.jpg
http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/26042010019.jpg
Geen OD? (+10)

j3r03n
26 april 2010, 23:52
Overdrive komt uit een preamp!

Luke-wannabe
26 april 2010, 23:54
Of uit een pedaal!

toneblo
27 april 2010, 00:00

Nu overdrijf je!!!

Nitefly7
27 april 2010, 01:00

Of uit een pedaal!

in het geval van dit specifieke boardje, hebben jullie allebei gelijk

-foto volgt-

maar de andere OD's (heb ze nog niet allemaal, wacht op een goede deal voor een Octave Fuzz (IEMAND????!) ) t.w. Xotic AC en Xotic EP zitten op het andere board (voorheen SD-9, CTO-1, Malekko Fuzz, RC Boost, COT50.....)

JeroenP
27 april 2010, 02:02
Ach ja, de een heeft helemaal niets met gehypte pedaaltjes en weet zeker dat het met goedkope pedaaltjes ook kan. Ik echt behoor tot de categorie die als een blok valt voor gehypte pedaaltjes...;)

Ik weet niet of de klank gelijk, dan wel verschilt van twee bluesbreakers, het enige wat ik weet is dat ik een KOT wil.:rockon:

Mee eens. Ik heb ook een KOT, afgezien dat hij wellicht iets overprijst is naar orginaliteit, is hij wel waardevast. Mocht ik ooit het (geniale) geluidje beu worden door een verandering van muzieksmaak, krijg ik zo mijn geld er voor terug (ja, 2e hands gekocht..). Bij dit soort pedaaltjes betaal je niet enkel voor het geluid (wat wel vaak echt heel goed is!), maar ook voor de naam, en dus waardevastheid. Bij een pedaal met 18 maanden wachttijd is dat bijna een investering...

Fuhgawz
27 april 2010, 09:59
Mee eens. Ik heb ook een KOT, afgezien dat hij wellicht iets overprijst is naar orginaliteit, is hij wel waardevast. Mocht ik ooit het (geniale) geluidje beu worden door een verandering van muzieksmaak, krijg ik zo mijn geld er voor terug (ja, 2e hands gekocht..). Bij dit soort pedaaltjes betaal je niet enkel voor het geluid (wat wel vaak echt heel goed is!), maar ook voor de naam, en dus waardevastheid. Bij een pedaal met 18 maanden wachttijd is dat bijna een investering...

Dit zou ik toch niet zo hard roepen. Mensen beginnen het echt beu te worden dat 'boutweakers' veel geld vragen voor pedaaltjes met weinig toegevoegde waarde en al helemaal dat gasten die gehypte pedalen opkopen en voor veel meer weer doorverkopen. Nu zeg ik niet dat de KOT ook onder valt "weinig toegevoegde waarde", want ik heb persoonlijk geen ervaring met de KOT. Ik wil hier wel mee zeggen dat ik er niet van zou opkijken als de hele boutique markt binnen nu en vijf jaar in ieder geval gedeeltelijk in zou storten en duurbetaalde boutique clones voor veel minder gaan verkopen dan nu het geval is.

Hou daarbij ten eerste rekening met het feit dat grote bedrijven ook meegaan met de tijd. Kijk maar naar Danelectro met zijn metalen behuizingen, true bypass switches en goed klinkende (al dan niet gestolen ;)) circuits, Ibanez' handwired TS808 en Proco's 80's Reissue Rat die ze pas hebben uitgebracht. Hou ten tweede rekening met het feit dat door de transparantie van het internet steeds meer mensen zelf pedalen gaan bouwen en modificeren. De meeste aanpaspunten van bekende basispedalen als Tube Screamer, Blues Breakers, Fuzz Faces, Big Muffs en anderen zijn immers online te vinden. Zo moeilijk is het uiteindelijk ook helemaal niet. Je ziet nu al dat er steeds meer DIY websites en suppliers op internet en ik verwacht dat dit zich nog verder uit gaat breiden.

EDIT: Nogmaals, ik wil hiermee niet zeggen dat de KOT een minimaal aangepaste kopie is, dat jij te veel hebt betaald of dat het onverstandig is als dit wel het geval is. Dit is slechts een persoonlijke toekomstverwachting voor de boutweak sector. 18 maanden wachttijd aan de andere kant is voor een pedaal echt fokking achterlijk en daar durf ik wel een waardeoordeel aan te hechten.

j-op
27 april 2010, 16:35
Er is niet meer veel over van een pedalenplank, ik gebruik alleen dit nog (ook die setting):

http://i334.photobucket.com/albums/m401/J-op/DSCN4693.jpg

:)

guitarkid
27 april 2010, 19:20
Er is niet meer veel over van een pedalenplank, ik gebruik alleen dit nog (ook die setting):

http://i334.photobucket.com/albums/m401/J-op/DSCN4693.jpg

:)

Kijk, da's nog te onthouden....!

Gr. C.

Ibanez666
27 april 2010, 19:25

Of uit je power amp

guitarkid
27 april 2010, 19:25
Bij een pedaal met 18 maanden wachttijd is dat bijna een investering...

18 maanden wachttijd? Man, de gemiddelde gitarist op dit forum heeft dan al weer drie nieuwe gitaren gekocht, er vier verkocht en is twee pedalboards verder..... Die weet al niet eens meer wat-ie besteld heeft. Gebrek aan lange termijn geheugen. King of Toon...? Oh, je bedoelt Elvis of Toon Hermans..? Mwahh... ;)

Gr. C.

j3r03n
27 april 2010, 23:54
Of uit je power amp

Inderdaad, dat bedacht ik me achteraf. Ik heb zelf zelfs een AC30 :chicken:

Mr. Dynamite
29 april 2010, 12:21
Yeaah!

Eindelijk mag ik hier ook eens posten :dance:
Ben vorige week zondag ff bezig geweest om wat in elkaar te flansen gezien we een paar optredens voor de deur hadden en ik snel moet op/afbouwen.
Nouja, foto's spreken voor zich:

http://i708.photobucket.com/albums/ww89/mr-dynamite/IMG_0670.jpg
Hier de opbouw, zie het stukje bij de wah, die licht precies tegen de wah's pootjes aan zodat hij niet kan verschuifen en een verhoging heeft. :)

http://i708.photobucket.com/albums/ww89/mr-dynamite/IMG_0672.jpg
Spuiten

http://i708.photobucket.com/albums/ww89/mr-dynamite/IMG_0674.jpg
Zwarte lagen klaar, komt nog een blanke laag overheen in de toekomst.

http://i708.photobucket.com/albums/ww89/mr-dynamite/IMG_0676.jpg
"done"

http://i708.photobucket.com/albums/ww89/mr-dynamite/IMG_0677.jpg
"done"

Dat was het dan, maar deze heeft een korte levens duur.
Ik ga iets anders maken, in een showmaster 24 case en dan met patchbay en alles erin :ok:

B_2_the_a
29 april 2010, 12:51
Nee joh,
houd het zo! (blanke laag niet doen)
Rock 'n roll ;)

Hoe zitten de pedalen vast?

Mr. Dynamite
29 april 2010, 13:12
Joaa het was mijn eerste plan wel maar aangezien ik toch met wat anders bezig ga komt het er toch niet van :soinnocent:

De pedalen zitten niet vast :)
:???: Nou, de wah en de footswitch zitten "klem" tussen het hout.
De bovenste 3 pedaaltjes zitten aan 3 kanten "klem" en ik ga even kijken hoe het zich zo houd. anders maak ik nog een plank op het bovenste gedeelte zodat die ook omringt zijn ;)

dml
29 april 2010, 14:53
Yeaah!

Eindelijk mag ik hier ook eens posten :dance:
Ben vorige week zondag ff bezig geweest om wat in elkaar te flansen gezien we een paar optredens voor de deur hadden en ik snel moet op/afbouwen.
Nouja, foto's spreken voor zich:

Dat was het dan, maar deze heeft een korte levens duur.
Ik ga iets anders maken, in een showmaster 24 case en dan met patchbay en alles erin :ok:

Inderdaad, een pedalboard van spaanplaat heeft absoluut een korte levensduur!!

Nellyrocks
29 april 2010, 14:58
Geen nieuwe dingen maar wel lekker de boel opnieuw vastgezet en netjes gemaakt. Space Echo op een onespot. Anders klinkt ie met een beetje beroerd stopcontact meer als een waterkoker. Fireburst er weer op ipv zendrive copie. Morgen weer lekker eighties covers knallen.

Voeding kan nogy onder de plank maar ik heb nu nog plek dat dus kom de volgende keer.

http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/29042010148.jpg
http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/29042010149.jpg
http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/29042010150.jpg

Nitefly7
29 april 2010, 17:06
wat zit er tussen je RE-20x en de Roto-machine... ?
Metal Zone?
of iets anders ? (kan geen 'Boss' op je footswitch zien..)

Geen nieuwe dingen maar wel lekker de boel opnieuw vastgezet en netjes gemaakt. Space Echo op een onespot. Anders klinkt ie met een beetje beroerd stopcontact meer als een waterkoker. Fireburst er weer op ipv zendrive copie. Morgen weer lekker eighties covers knallen.

Voeding kan nogy onder de plank maar ik heb nu nog plek dat dus kom de volgende keer.

http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/29042010148.jpg
http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/29042010149.jpg
http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/29042010150.jpg

Nellyrocks
29 april 2010, 17:12
wat zit er tussen je RE-20x en de Roto-machine... ?
Metal Zone?
of iets anders ? (kan geen 'Boss' op je footswitch zien..)

Dat is een hele lelijke Aria Flanger die dienst doet als een prima 80ies chorus

Dirk_Hendrik
29 april 2010, 18:55
Hou daarbij ten eerste rekening met het feit dat grote bedrijven ook meegaan met de tijd. Kijk maar naar Danelectro met zijn metalen behuizingen, true bypass switches en goed klinkende (al dan niet gestolen ;)) circuits, Ibanez' handwired TS808 en Proco's 80's Reissue Rat die ze pas hebben uitgebracht. Hou ten tweede rekening met het feit dat door de transparantie van het internet steeds meer mensen zelf pedalen gaan bouwen en modificeren. De meeste aanpaspunten van bekende basispedalen als Tube Screamer, Blues Breakers, Fuzz Faces, Big Muffs en anderen zijn immers online te vinden. Zo moeilijk is het uiteindelijk ook helemaal niet. Je ziet nu al dat er steeds meer DIY websites en suppliers op internet en ik verwacht dat dit zich nog verder uit gaat breiden..

hail Hail! Eindelijk iemand die het licht heeft gezien. :cooler: Misschien dat The Groupie Page over een jaar of 10 ook eens zo ver is :soinnocent:.

Seriously. Er beginnen eindelijk mensen in te zien dat de boetiekmarkt zo ziek is als het maar kan en te ontdekken dat die zwaarbetaalde meuk eigenlijk ook voor een fractie gekocht had kunnen worden. En da's een prettige ontwikkeling.

dml
29 april 2010, 20:46
Er beginnen eindelijk mensen in te zien dat de boetiekmarkt zo ziek is als het maar kan.................

Eén van die luitjes heet natuurlijk niet voor niets Mad Professor. Volgens mij lacht die Fin zich helemaal rot.

jero
29 april 2010, 21:29
Main board:

ST-200 tuner -> Octave-X -> Landgraff MoD -> Timmy -> Arion SCH-1 -> EHX DMM -> Boss DD-20 -> Empress Tremolo -> SHO clone

http://img.photobucket.com/albums/v508/jvv/Pedalboard/20100429pedalboard1.jpg

Blues board:

RMC-3 -> Strobostomp -> Ultravibe -> MJM Bluesdevil -> Maxon AD-80 -> Fatboost

http://img.photobucket.com/albums/v508/jvv/Pedalboard/gatorblues.jpg

the sure thing
29 april 2010, 21:34
Nou, aan je tuners kan het niet liggen :)

Henri H
30 april 2010, 00:08
Eén van die luitjes heet natuurlijk niet voor niets Mad Professor. Volgens mij lacht die Fin zich helemaal rot.Ik heb niet alle Mad Professor pedalen getest, maar de Sweet Honey Overdrive vond ik toch echt wel een klasse apart.
Wellicht dat er ook nog kwaliteit tussen de boetiek-pedalen zit, je moet het er alleen wel zelf uithalen, en niet alleen afgaan op meningen van anderen.
Dat geldt natuurlijk niet alleen voor pedalen...

Mitch
30 april 2010, 10:11
Altijd fijn om je weer even voorbij te zien komen jero ;) Mooie boards!

jutter
30 april 2010, 10:46
Mijn bescheiden board. Hier speel ik al jaren mee en voldoet prima voor mijn genre(pop, rock en blues).
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/pedalboard/DSC01385.jpg

Cageman
30 april 2010, 11:14
:chicken:
Mijn bescheiden board. Hier speel ik al jaren mee en voldoet prima voor mijn genre(pop, rock en blues).

ehm.. misschien een domme vraag.. maar is een kleinere koffer niet een idee?:chicken:

jutter
30 april 2010, 11:19
:chicken:

ehm.. misschien een domme vraag.. maar is een kleinere koffer niet een idee?:chicken:

Nee hoor, dat is geen domme vraag. Ik heb hem op de 'groei' gekocht. Ik zit nog te denken om een wah te kopen. En ik hou van een ruim board, dan trap ik niet zo gauw mis. Ook vind ik het gemakkelijk om patchkabeltjes te kunnen verwisselen, vandaar de ruimte ertussen.

ThaBluesBreaker
30 april 2010, 11:22
http://i135.photobucket.com/albums/q132/Dutchsky/DSC01872.jpg?t=1272619234

update.

Vox Wah, pitch black tuner, mxr dyna compressor, fulltone fulldrive 2 mofset, mxr 108 classic fuzz, boss dd-7, loop station. DC Brick.

Dweezman
30 april 2010, 11:49
http://94.100.118.140/925700001-925750000/925747101-925747200/925747161_6_slZO.jpeg

Hallo,

Als eerst, super board wat je daar hebt, echt geweldige keus aan pedalen!:)

Mag ik vragen waarom je voor deze volgorde van pedalen hebt gekozen. Ik gebruik namelijk zelf ook een OCD, een raf mirage, en binnenkort ook een Fuzz factory, vandaar dat ik er benieuwd naar ben.

thnx. Volgorde:
RMC1 - FF - RAF Mirage - Sherlock Tremit - OCD - DNA Virtual Tube - Korg DT10 - EHC Microsynth - EHX Memoryman - EHX Big Muff ('72) - SHO

Wat wil je er over weten? De FF wil geen buffer voor zich hebben, dus die staat vrij vooraan in de keten. Met de wah ervoor kun je hele freaky dingen uit die FF halen. Probleem blijft dat de FF kei- en de keihard is. Blijft tricky in gebruik, vind ik. Maar die sound!

De Mirage en de DNA Virual Tube staan altijd aan, maken mijn basissound. (En da's niet heel clean, idd)

OCD gebruik ik voor basisscheur, op High Peak, maar niet heel veel drive.
De Big Muff staat heel bewust áchter de MemoryMan. Ik ben dol op analoog, en de combinatie van die twee pedalen geeft prachtige zweverige en volle indie-sounds.

De rest staat wel op logische plaatsen.

De dubbele output op de SHO werkt nog niet naar behoren, ben ik mee aan het prutsen.
Ook de MicroSynth heeft kuren. Omdat D_H niks kon vinden, verdenk ik de voeding. Daar even mee prutsen, dus.

Mijn vorige was groter. Dat sloeg nergens op.

... en die Fuzz Factory achter die SHO? :soinnocent:

nee, dat zou niet werken, he? ;-)

Zo te zien zitten die op een verhoging. Geen probleem dus.
Erg mooie pedalen inderdaad! Gaaf!

Dank!

Dweezman
30 april 2010, 11:53
Heey Dweezman!!!
Waaaw super board man! Is die memory man goed?? wil hem misschien gaan halen maar bij lokale muziekwinkel hebben ze hem niet en kan dus niet uitprobere, hoe is jou ervaring ermee??

thnx. De Memory Man Dlx is mijn favoriete pedaal by far. Als ik ooit door een Duitser met dubbelloops buks op mijn voorhoofd gedwongen zou worden mijn pedalen op te geven, zou ik de MM doorslikken en op die manier meesmokkelen.

AronSlash
30 april 2010, 13:45
thnx. De Memory Man Dlx is mijn favoriete pedaal by far. Als ik ooit door een Duitser met dubbelloops buks op mijn voorhoofd gedwongen zou worden mijn pedalen op te geven, zou ik de MM doorslikken en op die manier meesmokkelen.

haha, ik ga hem dit weekend halen!:crazyhappy:! hoor van steeds meer mensen dat hij super is! bedankt he!!

Dweezman
30 april 2010, 18:14
Heey Dweezman!!!

haha, ik ga hem dit weekend halen!:crazyhappy:! hoor van steeds meer mensen dat hij super is! bedankt he!!

Ik heb hem in mijn enthousiasme wel eens vaker iemand aangepredikt, maar die kon er niets mee. Goed testen. En wel de analoge DeLuxe, he?

crapton
30 april 2010, 20:36
Doe ik ook mee...

http://i300.photobucket.com/albums/nn20/eroosch/Fame/100_5986.jpg

Tamelijk basic boardje maar ruim voldoende. Delay en chorus aangesloten met de 4cm via de Boss volumepedaal, rest zit ervoor. Artec wah is helemaal niet slecht, en die Tehringer is eigenlijk best goed zolang je er niet met je olifantenpoten op gaat staan. Die brede footswitch is van een Fame CS60C versterker, en zorgt ervoor dat de olifantenpoten niet op de Tehringer kunnen komen. EHX pedaaltjes zijn zeker voor het geld erg goed, weinig/geen ruis, mooie volle warme klank, true bypass. De #1 Echo heeft iets volumeverschil bij aan/uit, kan je binnenin niet instellen jammer genoeg - alles gemaakt met moderne smd techniek, zeer compact.

Geheel past allemaal keurig in een Rockbag incl. kabels (heb ik een soort bundel van gemaakt mbv tie-wraps, kan t niet meer zo makkelijk in de knoop raken. Hetgeen een natuurlijke eigenschap lijkt te zijn van kabels - willen altijd wel IN de knoop, maar nooit UIT de knoop).

Heb alle aansluitingen zowel op kabel als op versterker keurig op kleur gelabeled met plakkertjes, dus nooit een vergissing (vind ik zo waardeloos bij het opstellen dan kabels verkeerd inpluggen, werkt t niet, uitzoeken wat er fout is enz... niet nodig dus.)

Pedaaltjes zitten vast dmv klitteband plakkertjes die blijven haken op het vilt wat ik over een plankje heb gespannen.

Voeding is zo'n klein 300 mA stekker adaptertje van Thomann met een daisychain. Lekker klein en licht, geen brom.

Enige wens: dat de delaypedaal & chorus pedalen bv twee presets konden opslaan. Soms vergeet je te draaien en dan klopt t niet helemaal.

Thiez
30 april 2010, 21:29
die artec powerwah is idd erg goed voor de prijs vond ik. heb hem zelf ook geprobeerd.

peter_heijnen
1 mei 2010, 09:41
Doe ik ook mee...

Tamelijk basic boardje maar ruim voldoende.
Mooi basic is niet lelijk, nice!

Nitefly7
1 mei 2010, 11:58
leuk boardje, prima gedaan met die tie wraps (m.i. een pedalboard-gebruikende gitarist's beste vriendjes!) en ook bravo dat je die Boss (FV-500L neem ik aan?) in de fx-loop hebt als 'n master of voor volume swell-effecten..

enige 'puntje' dat ik heb is je gebruik van '4cm' (hoewel je wel 4 kabeltjes gebruikt...), dit is op jouw situatie natuurlijk niet echt van toepassing: 4cm = preamp gedeelte van je versterker, via een 'preamp loop' van een amp modeller gebruike, zodat je zowel de preamp-modellen van de modeller, als die van je amp door de fx-return /poweramp/speakers van je eigen amp kan gebruiken ..

kort gezegd: je delay, chorus en vol. pedaal zitten simpelweg 'in de loop' (= 2 kabels, hoewel je met de patchkabels erbij natuurlijk ook op '4' zit.. maar elk extra effect zou je dan een '4+(x) kabelmethode' opleveren...) en dat is gewoon waar je ze in 't geval van 'n amp-met-fx-loop m.i. het best kunt plaatsen..

einde muggezift, back to waiting for my board to be finished...

Doe ik ook mee...

Tamelijk basic boardje maar ruim voldoende. Delay en chorus aangesloten met de 4cm via de Boss volumepedaal, rest zit ervoor. Artec wah is helemaal niet slecht, en die Tehringer is eigenlijk best goed zolang je er niet met je olifantenpoten op gaat staan. Die brede footswitch is van een Fame CS60C versterker, en zorgt ervoor dat de olifantenpoten niet op de Tehringer kunnen komen. EHX pedaaltjes zijn zeker voor het geld erg goed, weinig/geen ruis, mooie volle warme klank, true bypass. De #1 Echo heeft iets volumeverschil bij aan/uit, kan je binnenin niet instellen jammer genoeg - alles gemaakt met moderne smd techniek, zeer compact.

Geheel past allemaal keurig in een Rockbag incl. kabels (heb ik een soort bundel van gemaakt mbv tie-wraps, kan t niet meer zo makkelijk in de knoop raken. Hetgeen een natuurlijke eigenschap lijkt te zijn van kabels - willen altijd wel IN de knoop, maar nooit UIT de knoop).

Heb alle aansluitingen zowel op kabel als op versterker keurig op kleur gelabeled met plakkertjes, dus nooit een vergissing (vind ik zo waardeloos bij het opstellen dan kabels verkeerd inpluggen, werkt t niet, uitzoeken wat er fout is enz... niet nodig dus.)

Pedaaltjes zitten vast dmv klitteband plakkertjes die blijven haken op het vilt wat ik over een plankje heb gespannen.

Voeding is zo'n klein 300 mA stekker adaptertje van Thomann met een daisychain. Lekker klein en licht, geen brom.

Enige wens: dat de delaypedaal & chorus pedalen bv twee presets konden opslaan. Soms vergeet je te draaien en dan klopt t niet helemaal.

crapton
1 mei 2010, 13:39
enige 'puntje' dat ik heb is je gebruik van '4cm' (hoewel je wel 4 kabeltjes gebruikt...), dit is op jouw situatie natuurlijk niet echt van toepassing: 4cm = preamp gedeelte van je versterker, via een 'preamp loop' van een amp modeller gebruike, zodat je zowel de preamp-modellen van de modeller, als die van je amp door de fx-return /poweramp/speakers van je eigen amp kan gebruiken ..

Hmm de aansluitingen zijn precies identiek dacht ik:
- gitaar naar wah/booster enz (= modeller in)
- booster naar amp (=modeller loop send)
- amp effect send naar effects (= modeller loop return)
- amp effect return van effects (= modeller output)

Vanuit de amp gezien toch hetzelfde principe?

AronSlash
1 mei 2010, 16:45
Ik heb hem in mijn enthousiasme wel eens vaker iemand aangepredikt, maar die kon er niets mee. Goed testen. En wel de analoge DeLuxe, he?

Heey Dweezman! heb hem getest en is idd super!!, heb er wat verder voor moeten rijden maar ik heb hem is echt een leuk ding nog bedankt he!:crazyhappy::crazyhappy:

Nitefly7
2 mei 2010, 01:03
Hmm de aansluitingen zijn precies identiek dacht ik:
- gitaar naar wah/booster enz (= modeller in)
- booster naar amp (=modeller loop send)
- amp effect send naar effects (= modeller loop return)
- amp effect return van effects (= modeller output)

Vanuit de amp gezien toch hetzelfde principe?

qua aansluitingen is het ook 4 kabels, en de 'aansluiting' is hetzelfde..
echter, 4CM (4 cable method) is m.i. de specifieke toepassing/combinatie van een amp-modeller (of multi-effect met ampmodels zoals een Boss GT-x) met het preamp gedeelte van je versterker, of een losse preamp..

4cm is bijvoorbeeld een GT-8 met een Koch Pedaltone in de 'fx loop' van de GT-8..
Of een Axe-FX met de voortrap van een combo of versterkertop..

aangezien jij geen situatie hebt waar je 2 voorversterkers met elkaar combineert (of effectief 2 voorversterkertrappen via een eindversterker/speaker-combinatie weergeeft), gebruik je wel 'een methode met 4 kabels', maar maak je geen gebruik van de zgn. ' 4-cable method'..

een vergelijkbare (maar compleet andere..) verwisseling van termen is bijv:

- het woord 'pre-amp loop', dat ik gebruikt zie worden voor een speciale send/return om een voorversterker aan te sluiten bij een multi-effects (een loop waar je preamp in moet: preamp loop )
OF voor de pedaaltjes die je voor de versterkerinput zet (een loop die je preamp VOORAF gaat: pre amp loop)..

- het gebruik van 'fx-loop', sommigen bedoelen daar de fx-send/return combinatie van hun versterker mee (de effects-loop), terwijl anderen daar gewoon alle effecten tussen gitaar en versterker mee bedoelen (hun 'effects-keten' of bovengenoemd verwarrend 'pre-amp'-loop)

nogmaals; beetje muggenziften, maar we moeten naast het eeuwige Fender Vibrato/Tremolo-debat toch even oppassen dat we niet teveel termen gaan verwisselen ;)

showband
2 mei 2010, 14:04
Mijn bakkie waar ik nu twee jaar mee speel. Doe dit in een 9 personen band met danceclassics e.d. (standaard showband dus)

De zender is sinds september vorig jaar wel gewisseld.
rechtsboven : Line-6 ontvanger bovenop voedingsblok (T/rex).
naar DOD envelope filter, MXR compressor, Boss parametrische EQ voor clean geluid, en
Als laatste een digitech hotrod waarvan ik de lineuitgang gebruik als ampsimulatie voor scheurgeluiden.
Dan linksboven naar een DI-boxje.

In het kistje passen dan nog mooi een gitaarstand, de kabels, zender, stemapparaat en andere accessoires.

Beltpack voor de gitaar rechts aan de gordel en voor de in-earontvanger links en spelen maar

http://members.ziggo.nl/showband/pic/setup-accent-groove.jpg

lauke_101
2 mei 2010, 15:50
Vox V847a -> zelfbouw Fuzz Face met meer mods dan goed voor je is :D -> true bypass/feedback looper (helemaal linksonder) -> Schaller volume pedaal (1960s) -> Ibanez DE-7
In de looper zitten: EHX Bigg Muff met een paar mods -> EHX Deluxe Electric Mistress (1970s) -> DOD/Digitech PDS1000 digital delay (1980s) -> EHX Small Stone nano

En dat alles op een Gorm plankje van de Ikea met zelfgemaakte patchkabels ;)

http://img227.imageshack.us/img227/4069/igp2968pedalboard.jpg (http://img227.imageshack.us/i/igp2968pedalboard.jpg/)

RazorBlade
2 mei 2010, 16:32
Mijn bakkie waar ik nu twee jaar mee speel. Doe dit in een 9 personen band met danceclassics e.d. (standaard showband dus)
http://members.ziggo.nl/showband/pic/setup-accent-groove.jpg

ik mis toch wat ;) euh... b.v Carwash intro, speel je die zonder whawah ? ik kan niet zonder m'n whawah in het danceclassics repertoire :seriousf:

HaroldA
2 mei 2010, 17:10
ik mis toch wat ;) euh... b.v Carwash intro, speel je die zonder whawah ? ik kan niet zonder m'n whawah in het danceclassics repertoire :seriousf:

Wat veel belangrijker is: wat voor koffertje is dat? Hij is te klein voor een DAP Showmaster 24...

Nitefly7
2 mei 2010, 17:17

envelope filter zal zeker een 'faux wah'-effect, zonder dat je echt moeite hoeft te doen... ;)

titzenpitzer
2 mei 2010, 17:21
Inderdaad, lijkt mij een leuk kistje..

showband
2 mei 2010, 17:42
kistje is een DAP Flightcase voor Scanmaster serie.
50 x 25 x 45 cm Dat is stevig sjouwen geblazen! ;-)
http://www.licht-geluid.nl/shop/BVModules/SmartView/ZoomImageFramer.aspx?image=afbeeldingen/hld7403.jpg&stage=1

bij car wash geen wahje hebt drie gitaarpartijen waarbij ik de "poketapok" partij niet doe. Anders zou ik zeker de envelope filter gebruiken.

Ik heb heel lang een colorsound wah meegenomen maar met de dod werkt het net zo goed. Een phaser heb ik eigenlijk vaker nodig. Ik ben wel erg aan het kijken naar de nieuwe combi envelope/phaser van pigtronix Daarmee zou ik de dod kunnen vervangen.

HaroldA
2 mei 2010, 17:57
http://www.licht-geluid.nl/shop/BVModules/SmartView/ZoomImageFramer.aspx?image=afbeeldingen/hld7403.jpg&stage=1

Dus even breed als de SM24 maar dan 25cm diep en 83mm hoog. Zeker wel interessant!

Mitch
2 mei 2010, 18:30

bij car wash geen wahje hebt drie gitaarpartijen waarbij ik de "poketapok" partij niet doe. Anders zou ik zeker de envelope filter gebruiken.

Ik heb heel lang een colorsound wah meegenomen maar met de dod werkt het net zo goed. Een phaser heb ik eigenlijk vaker nodig. Ik ben wel erg aan het kijken naar de nieuwe combi envelope/phaser van pigtronix Daarmee zou ik de dod kunnen vervangen.

Die heb ik volgens mij ook als klein board. Handig dingetje hoor!

titzenpitzer
2 mei 2010, 21:13
Yezzz, morgen heb ik er al eentje! 25 euro! Hoera!

JeroenP
2 mei 2010, 21:52
Vox V847a -> zelfbouw Fuzz Face met meer mods dan goed voor je is :D -> true bypass/feedback looper (helemaal linksonder) -> Schaller volume pedaal (1960s) -> Ibanez DE-7
In de looper zitten: EHX Bigg Muff met een paar mods -> EHX Deluxe Electric Mistress (1970s) -> DOD/Digitech PDS1000 digital delay (1980s) -> EHX Small Stone nano

http://img227.imageshack.us/img227/4069/igp2968pedalboard.jpg (http://img227.imageshack.us/i/igp2968pedalboard.jpg/)

Gaaf! Ik gebruik hetzelfde plankje in mijn kist, maar dat weet je denk ik wel:P Wanneer komt je dapje eromheen?

Dirk_Hendrik
2 mei 2010, 22:23

1 van de leukste planken ik tijden! Een lekkere verzameling allegaar, niet gehinderd door mode! Top!

lauke_101
3 mei 2010, 17:17
Gaaf! Ik gebruik hetzelfde plankje in mijn kist, maar dat weet je denk ik wel:P Wanneer komt je dapje eromheen?
Dat weet ik kerel ;)
Na de Gretsch denk ik maar, heb op het moment ook niet echt de tijd om weer te gaan knutselen. Al komen er van de zomer nog een paar gigs aan als het meezit.

1 van de leukste planken ik tijden! Een lekkere verzameling allegaar, niet gehinderd door mode! Top!
Danku! Ik noem het zelf oude meuk en gefröbeld spul :seriousf:
Maar het klinkt prima en ik ben er wel happy mee. Er zit overigens nog een SHO clone in de pijplijn en verder zie ik wel.

Metalheart
3 mei 2010, 18:23

Nice boardje, en die past goed in een SM48 case?

lauke_101
3 mei 2010, 18:33
Als het goed is glijdt hij er zonder hulp in :)

Al wil ik dan denk ik wel sjiek gaan doen en een patchbay maken met locking jacks, daar vind ik dat klepje in de SM48 veel te leuk voor. Komt wel, komt wel. Eerst nog een nieuwe gitaar, die booster af en misschien nog een pedaaltje erop, dat gaat nu makkelijker dan in een case.

nightraven
3 mei 2010, 19:57

leuke board laurent ;)
ik zie dat je nog steeds mijn oude vox wah gebruikt ;)

JeroenP
3 mei 2010, 21:00

Hij past net niet. Ik moest er een klein stukje afzagen aan beide zijkanten. Mijn plankje is iets meer verzaagd, ook mede doordat ik kleinere effecten gebruik dan Laurent. Minder plek nodig:P Ik post ff een foto. Binnenkort komt er weer een kleine update.

http://i830.photobucket.com/albums/zz223/JeroenP/IMG_0917.jpg

lauke_101
3 mei 2010, 21:46
leuke board laurent ;)
ik zie dat je nog steeds mijn oude vox wah gebruikt ;)

Ik heb hem nog erop ja ;)
Al moet ik zeggen dat ik hem niet zo heel veel gebruik, omdat ik domweg niet veel muziek speel waar wah in voor komt :p Misschien dat hij er af gaat voor een wh10/wh10 reissue. Ook dat volumepedaal gaat ooit pleite omdat hij domweg enorm is vergeleken met een Boss FV.

En zo blijf je aan de gang he :)
Hoe ziet jouw setup er op het moment uit trouwens?

Nitefly7
3 mei 2010, 22:43
Hij past net niet. Ik moest er een klein stukje afzagen aan beide zijkanten. Mijn plankje is iets meer verzaagd, ook mede doordat ik kleinere effecten gebruik dan Laurent. Minder plek nodig:P Ik post ff een foto. Binnenkort komt er weer een kleine update.

http://i830.photobucket.com/albums/zz223/JeroenP/IMG_0917.jpg

hoe bevalt dat danelectro pedaaltje? geen gekke tonesuck of andere 'degradatie' ?

JeroenP
4 mei 2010, 00:29
hoe bevalt dat danelectro pedaaltje? geen gekke tonesuck of andere 'degradatie' ?

Bevalt prima! De danelectro is stiller en transparanter dan bijvoorbeeld een ge-7. Hij bevalt prima. En dat is voor mij reden genoeg om hem te houden. Wellicht dat bij een financiele meevaller hij vervangen wordt door een 10-band eq of een par. eq. Al zal dat wel even duren aangezien mijn studiefinanciering niet voldoende is voor een aanvulling, en al mijn duurverdiende centjes reeds geinvesteerd zijn in deze prachtige hobby:lovelove:.

dml
4 mei 2010, 09:18
Simpel doch doeltreffend, mijn pedalenplankje:

http://inlinethumb40.webshots.com/31463/2562175950102437750S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2562175950102437750rDwlKe)

Nitefly7
4 mei 2010, 09:55
is dat nu dat beroemde Mesa-in-a-box pedaal die iedereen altijd zoekt, om daarmee alle dirt/od/dist-doosjes overbodig te maken :seriousf: ?

prima en meer dan doeltreffend my man :) ..

http://inlinethumb40.webshots.com/31463/2562175950102437750S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2562175950102437750rDwlKe)

peter_heijnen
4 mei 2010, 09:57

Mooi ook -en niet te vergeten handig- hoe alle switches netjes in de rij staan!

nightraven
4 mei 2010, 19:07
Ik heb hem nog erop ja ;)
Al moet ik zeggen dat ik hem niet zo heel veel gebruik, omdat ik domweg niet veel muziek speel waar wah in voor komt :p Misschien dat hij er af gaat voor een wh10/wh10 reissue. Ook dat volumepedaal gaat ooit pleite omdat hij domweg enorm is vergeleken met een Boss FV.

En zo blijf je aan de gang he :)
Hoe ziet jouw setup er op het moment uit trouwens?
ik heb nog steeds geen echte board ;)
maar op het moment speel ik door een lovetone meatball -> ibanez od-850 -> ibanez od-855 (net vandaag gekregen ;)) -> catalinbread wiio v1 -> foxrox paradox tzf -> ibanez ad202

Heynis
4 mei 2010, 19:33
Foto's!!!

+12345

Henri H
4 mei 2010, 21:09
...-> ibanez od-855 (net vandaag gekregen ;)) -> ....Ik hoop niet voor je dat je er meer dan €100,- voor betaald hebt?
Die zag ik laatst op ebay staan voor $400,- en meer. :o

Belachelijke prijzen voor zwaar-overgewaardeerde, en eigenlijk ronduit slechte pedalen.
Ik heb er zo'n 6 a 7 jaar intensief mee gespeeld, omdat tubescreamers domweg te duur waren voor mij.
Vergeleken met tubescreamers zijn het ruisbakken, en ze klinken wat "schellig".
Toen ik een echte tubescreamer had gekocht (Maxon OD808 RI), heb ik me altijd afgevraagd waarom ik dat niet veel eerder heb gedaan, maar ja, de moneten en jeugdige domheid tezamen... :)

nightraven
4 mei 2010, 22:36
Ik hoop niet voor je dat je er meer dan €100,- voor betaald hebt?
Die zag ik laatst op ebay staan voor $400,- en meer. :o

Belachelijke prijzen voor zwaar-overgewaardeerde, en eigenlijk ronduit slechte pedalen.
Ik heb er zo'n 6 a 7 jaar intensief mee gespeeld, omdat tubescreamers domweg te duur waren voor mij.
Vergeleken met tubescreamers zijn het ruisbakken, en ze klinken wat "schellig".
Toen ik een echte tubescreamer had gekocht (Maxon OD808 RI), heb ik me altijd afgevraagd waarom ik dat niet veel eerder heb gedaan, maar ja, de moneten en jeugdige domheid tezamen... :)
ik denk dat de 855 deze slechte reputatie heeft gekregen omdat mensen verwachten dat het een ts808 is. maar het is helemaal anders. zoals de 850 een ram's head big muff kloon is, is de 855 een copie van de MXR distortion+ en de DOD 250, maar met een tone control. ik vind hem geweldig! natuurlijk heb ik geen $500 betaalt, het was maar 130 euro.

http://i159.photobucket.com/albums/t151/nickorly/rsz_1p1000141.jpg

dit is mijn speelgoed verzameling

Henri H
5 mei 2010, 00:04
Leuke verzameling pedalen. :ok:
Dat verdient wel een goed pedalboard. ;)

En ja, je hebt wellicht volledig gelijk dat het geen tubescreamer is.
De MXR Distortion + heb ik wel 's gehoord, en die klonk, voor zover ik me dat nog kan herinneren, behoorlijk hetzelfde inderdaad.
Ik gebruikte de 855 destijds i.c.m. m'n JMP 50W combo, en daarmee kreeg ik nog best een lekkere sound, maar ook erg veel extra ruis.

€130,- is naar mijn mening wel teveel, maar misschien gebruik jij hem wel op een heel andere manier, en heb je er een prima pedaal aan.
In dat geval is €130,- een goeie investering.

Mitch
5 mei 2010, 09:43
Da's wel kwaliteits speelgoed ;)

Fuhgawz
5 mei 2010, 11:07
Inderdaad leuke speeltjes, je bent vast en zeker een vrolijk jongetje. ;)

Jorikjet
5 mei 2010, 11:50
als ik al uberhaupt effecten of pedaaltjes gebruik, dan heb ik deze spulletjes liggen...

http://swoos.nl/dump/pedalenbende.jpg

nu random aangesloten eigenlijk.
snarling dogs whine-o-wah
line6 m9
fulltone fulldrive en gt500
diy super hard on
diy fuzz factory

speel normaal eigenlijk altijd op me orange rockerverb (clean/dirty) en fender twin amp (clean, drive en distortion), en haal daar genoeg coole sounds uit!

j3r03n
5 mei 2010, 11:54
Als ze in de weg staan, kun je ze ook bij mij kwijt hoor :soinnocent:

paulbekkers
6 mei 2010, 09:47
Stiekem een beetje crossposten...

http://www.bekkersonline.nl/download/foto.jpg

Pedalboard van Ruben Blok bij de show vanTriggerfinger vorig weekend in Hamburg. Wel helemaal 15 man publiek, maar toch een rockende show.

Naderhand nog even met Ruben en Mario gepraat. Ruben legde uit wat zijn zelfbouw pedaal in zich heeft. Hij sprak over een oude Roland fuzz met 3 switches (volgens mij dus Roland Bee Baa), waarvan hij het booster gedeelte heel mooi vond, in combinatie met nóg een booster, waarvan hij niet noemde wat het was, maar hij knikte instemmend toen ik zei: "soort van tubescreamer".

Hij beschreef het resulterende geluid als "een mooie grove korrel".

hole
6 mei 2010, 09:55
Die settings van de GE-7 zijn raar...

dit is mijn pedalboard, maar dat telt zeker niet?

Heb er wel zelf een andere EPROM in gedaan, dus toch beetje zelfgemaakt.

http://www.vanillamusicstore.com/zencart/images/FCB1010.jpg

paulbekkers
6 mei 2010, 10:13

Ik vermoed dat hij daarmee zijn low-fi geluidjes maakt, die hij wel eens bij intro's en breaks gebruikt.

Nitefly7
7 mei 2010, 00:05

dit is mijn pedalboard, maar dat telt zeker niet?

Heb er wel zelf een andere EPROM in gedaan, dus toch beetje zelfgemaakt.

http://www.vanillamusicstore.com/zencart/images/FCB1010.jpg

plank met pedaaltjes is ook een soort 'pedalboard'
heb je UNO-chip erin, of andere modded EEPROM ? wat stuur je ermee aan?

---
meer on-topic (en ook weer niet):
oei oei oei, nog heel even en dan stop ik -famous last words- met Pedal-GAS, want dan is 'het board' weer vol (dus eerst leeg eten...!) en is er buiten het omwisselen van DD-5 voor DL-8 (iemand...?) en misschien een envelope filter NAAST het board (...daar ga je al...), niets meer dat ik nog de schuld kan geven van m'n gepingel en gejengel...!

foto's:

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/07052010023.jpg

binnenkort even stofzuigen (board + tapijt...)
- de Ottava Magus is echt grappig, op zacht volume al octavia-achtige klanken (ook met andere elementen dan neckpickup) en ring-mod achtige dingen;
- de EP laat de Bassman en Deluxe Reverb modellen in m'n Black Box een beetje 'ademen', en is een prima clean boost of 'always on' dingetje om achter de AC te zetten (boost, zonder over the top gain)
- de AC is enigszins genadeloos en verbergt minder van m'n spel dan de OCD destijds deed (of ik ben nog slordiger gaan spelen door de jaren heen...)
- K's 90 = Phase90 met script mod, als een 'wannabe-vibe' gebruikt
- Arion = meestal 'wannabe-leslie' maar kan ook 80s chorus zijn
- Volumepedaal heeft anti-slip oppervlak met glow-in-the-dark zijkanten
- DD-5 wil ik eigenlijk vervangen voor 'n Hardwire DL-8 (modulated delay + looper)..

fx zijn uitgekozen op formaat, prijs/kwaliteit (geen super boutique Eur140+ pedalen) en het feit dat ze beter klinken dan de ingebouwde fx van de meeste modellers, als ik m'n Black Box later dit jaar vervang door 'n andere modeller of Eleven Rack-..
bovendien zijn er eigenlijk geen modellers (sans 'The Axe Effect') die een leuke octave fuzz, auto-wah en leslie combineren..

...maaar, zoals beloofd aan mezelf, kat en (onuitgesproken) m'n vriendin, komt er misschien enkel nog een Envelope filter aan de zijkant bij (wisselen met wah), en dan stopt de Pedal-GAS..

en gaan we weer verder met gitaar leren spelen.... op een aantal nieuwe gitaren.. (en wordt 2010 het jaar van Gitaar-GAS en Modeller-GAS...)

de ruimte boven EP en Ott.M. zijn voor 2 belangrijke toevoegingen die ieder pedalboard goed kan gebruiken..

..wordt vervolgd..

dimitri
7 mei 2010, 18:58
Deze pedalen staat precies ook niet echt optimaal opgesteld?
Of ben ik de enige die dit opmerkt?

Nitefly7
7 mei 2010, 19:08
Deze pedalen staat precies ook niet echt optimaal opgesteld?
Of ben ik de enige die dit opmerkt?

hoe bedoel je, qua plaatsing?
ik vind dat hij 't wel slim gedaan heeft, en mooie pedalen ook, zo'n Micro POG...

Ferraririk
7 mei 2010, 19:08
Optimaal is zoals het het best klinkt.

dat is dan weer smaak,
en smaak verschilt weer per persoon.
Dus als dit voor hem het beste klinkt, is het wel optimaal opgesteld, voor hem dan:ok:

Edit: Qua plaatsing, is het inderdaad wel slim, wat moet je anders met de ruimte tussen je pedalen?

william251082
7 mei 2010, 19:29
gitaar-->looper-->dd7--> amp

looper 1 rmc5wah-->lovepedal vibe-->rcbooster-->lovepedal eternity-->bbpreamp

looper 2 Micro POG-->ibanez cs9
http://www.youtube.com/watch?v=EtG-bPzv38U

http://i921.photobucket.com/albums/ad60/piblips/CIMG2207.jpg

RoelSmoel
7 mei 2010, 20:50
gitaar-->looper-->dd7--> amp

looper 1 rmc5wah-->lovepedal vibe-->rcbooster-->lovepedal eternity-->bbpreamp

looper 2 Micro POG-->ibanez cs9
http://www.youtube.com/watch?v=EtG-bPzv38U

http://i921.photobucket.com/albums/ad60/piblips/CIMG2207.jpg

Die hebben we ondertussen al 10000000000000000000000000000x gezien..

kalmah
7 mei 2010, 22:19
Met 15 posts? :D
Tijd voor een handzame tuner?

RoelSmoel
7 mei 2010, 22:39
Met 15 posts? :D
Tijd voor een handzame tuner?

ik hou het fijn bij mijn ingebouwde tuner van de Western en het billige Lidl-tunertje!

william251082
8 mei 2010, 09:47
Die hebben we ondertussen al 10000000000000000000000000000x gezien..
PEACE CHILL RELAX :hippie:

Wat gebeurt er nou in de wereld? ik kreeg meer hatemails dan een welkom?

Volgens mij, de mails van de haters zijn meer de spam dan mijn posts.:punk:

Geef vrede een kans:soul::ok:

Nocki
8 mei 2010, 10:08
ach joh. laat ze maar :)
Zo belangrijk is het hier toch niet. Gewoon doen waar jij zin in hebt.
Welkom op het forum en veel plezier.
Veel plezier met je hobby!

schizo910
8 mei 2010, 10:08
Hoi en welkom dan... :satisfie:

:makeup:

william251082
8 mei 2010, 10:11
Dank u wel schizo910 en Nocki!:makeup:

Sanderltd
8 mei 2010, 10:18
Ach, je hebt zo soms van die types die denken altijd overal commentaar op te moeten geven! ;) Niets van aantrekken.
Welgekomen! En eigenlijk nog geen slecht idee met dat tunertje. Ik heb hier thuis net dezelfde, maar heb er nog niet aan gedacht hem op mijn pedalboard te bevestigen!

JeroenP
8 mei 2010, 15:31
Ik zal deze discussie maar doorbreken door te zeggen dat het gewoon een gaaf boardje is! Zeker die micro POG, ben er helemaal fan van:mmmm:

EvenFlow
11 mei 2010, 00:21
Mijn pedalboard ga ik over 3 weken (na examens) nog maken.
(gebruik nu een oude gereedschapkoffer met piepschuim om de diepte wat op te vullen *schaamte*)

Gear tot nu toe:
Fender Tele custom > Dunlop Cry Baby > Boss DS1 > Big Muff Pi > Aphex Optical Compressor > Ibanez Chorus > Boss Digital Delay DD3 > EHX Booster > Amp (Fender Hot Rod DeVille 410).

Gear dat er binnenkort nog bijkomt:
Zvex Mastotron OF Fuzz Factory OF Red Witch Fuzzgod OF heeft iemand nog een andere suggestie? (Jack White, Black Keys, QOTSA Sound)
EHX POG
EHX Pulsar
Een goede noise supressor (want ruis is kut mkay :ok:)

(BTW: Ik vind het gitaarrascisme dat er geen Telecastersmiley is!!!)

lauke_101
12 mei 2010, 13:43
Hmmm, Jack White zou je Big Muff al moeten trekken, dat is in ieder geval wat White gebruikt. Al speelt zijn Silvertone versterker op 10 ook een aardige rol.
De Fuzz Factory ben ik zelf niet zo van, hij kan heel veel, maar heel weinig is ook een beetje bruikbaar.

Ikzelf heb naast mijn, overigens wel gemodde USA Big Muff, een zelfgebouwde en gemodde Fuzz Face clone. Ben eigenlijk wel blij met de variatie aan sounds die ik daar uit haal, de Muff is donkerder en vloeiender qua tone, de Fuzz Face wat rasperiger, helderder.
De Red Witch Fuzzgod lijkt me van de demo van proguitarshop af echter wel een heel erg lekker pedaal :)

M Kactus
12 mei 2010, 13:52
Gear tot nu toe: Big Muff Pi >

OF heeft iemand nog een andere suggestie? (Jack White, Black Keys, QOTSA Sound)
EHX POG

Met een POG en een Big Muff kom je al heel ver voor het geluid van Jack White. Zeker op het gebied van effecten is er dan niet meer zo veel over. Voor de Black Keys geldt eigenlijk hetzelfde. Ik gebruik er mijn Big Muff altijd voor, en een snelle google levert het volgende op aan fuzzers: EarthQuaker Devices Hoof Fuzz, Sola Sound Tonebender en de Foxx Tonemachine. Vooral die laatste hoor je wel terug. Maar ook de Big Muff staat in dat rijtje. En ook voor Stoner is de BM een veel gebruikt dingetje. Je bent al gesteld, zou ik zo zeggen ;)

titzenpitzer
12 mei 2010, 16:21
Een octaver mag sowieso niet ontbreken. Boss oc2, ehx POG, digitech whammy, ...
Qotsa: equalizer waar je vooral de middenfrequenties humpt.

Van The Black Keys weet ik eigenlijk niets, maar ik vermoed dat bij geen van de drie een delay (veel) wordt gebruikt...josh heeft wel zo'n rood echopedaal dat werkt op buizen, en met them crooked vultures gebruikt ie een RE20, maar dat doet er eigenlijk niet toe.

Ik ben net de nieuwe van de dead weather aan het checken, dit is het pedalboard dat jack en dean delen.

http://farm3.static.flickr.com/2468/3741529699_5fb8abaf58.jpg

mxr rotovibe, digitech whammy, voodoolab tremolo, ehx euh..dat phaserding, ehx big muff, ehx pog, tuner, mxr micro amp en zvex wooly mammoth. Alstu!

leroni
12 mei 2010, 19:06

Van The Black Keys weet ik eigenlijk niets, maar ik vermoed dat bij geen van de drie een delay (veel) wordt gebruikt...josh heeft wel zo'n rood echopedaal dat werkt op buizen, en met them crooked vultures gebruikt ie een RE20, maar dat doet er eigenlijk niet toe.

Ik ben net de nieuwe van de dead weather aan het checken, dit is het pedalboard dat jack en dean delen.

mxr rotovibe, digitech whammy, voodoolab tremolo, ehx euh..dat phaserding, ehx big muff, ehx pog, tuner, mxr micro amp en zvex wooly mammoth. Alstu!

die zvex ligt er volgens mij maar om t bord te vullen, zit geen kabel in

Il_Falco
12 mei 2010, 19:32
die zvex ligt er volgens mij maar om t bord te vullen, zit geen kabel in

OF het is zijn back-up :seriousf:

iwamoto
12 mei 2010, 22:40
lekker basic en toch alles wat je wilt...

http://imgur.com/VfJyA.jpg

setup is lekker simpel

Parker Fly -> Bad Horsie -> Pod X3 -> AKg K271 MKII

dat laatste is voor thuis, bij repetitie gaat ie direct aan de PA.

Chroxy
12 mei 2010, 23:16

een witte whammy, geniaal! custom-made right?

jamez
13 mei 2010, 15:00
Het parcour van mijn geluid:
Gitaar -> Master Looper (3 loops) -> Versterker

Loop 1: Boss Masterswitch -> Behringer Tuner
-> Vox Wah -> terug naar loop
Loop 2: Byoc Compressor (onlangs vervangen door een Demeter Compulater, klinkt veel beter!) -> BYOC overdrive 2 (met clean boost) -> BYOC Big Muff (Rams Head)

Loop 3: Ibanez TS9 (modded) -> BYOC Analog Chorus -> Ibanez DE7

voeding: Voodoo Lab Pedal Power 2

http://img15.imageshack.us/img15/7492/29173421537623713265484.jpg

EvenFlow
13 mei 2010, 18:18

hmmmmmmmmm that just got me turned on

Rakker
14 mei 2010, 02:07
Mijn handgemaakte plankje

http://img59.imageshack.us/img59/3038/p0145140510.jpg

als volgt:
Strat>Fuzz Factory clone>Line6 FM4>Boss DS2>Ibanez Wh10>Coron phaser>Behringer RV600>Digitech RP80>Peavey Classic 40

titzenpitzer
14 mei 2010, 11:29
hmmmmmmmmm that just got me turned on

Take a chillpill babygirl...;)

E-J
14 mei 2010, 12:10
Het parcour van mijn geluid:
Gitaar -> Master Looper (3 loops) -> Versterker

Loop 1: Boss Masterswitch -> Behringer Tuner
-> Vox Wah -> terug naar loop
Loop 2: Byoc Compressor (onlangs vervangen door een Demeter Compulater, klinkt veel beter!) -> BYOC overdrive 2 (met clean boost) -> BYOC Big Muff (Rams Head)

Loop 3: Ibanez TS9 (modded) -> BYOC Analog Chorus -> Ibanez DE7

voeding: Voodoo Lab Pedal Power 2

http://img15.imageshack.us/img15/7492/29173421537623713265484.jpg

Oh jee... toch geen David Gilmour fan hé :D

Mooie pedalen man!

Squier4ever
15 mei 2010, 14:15

Te gekke sound hebben zij ja, Horehound was al geweldig. Ben benieuwd naar de nieuwe plaat..

robert-gitarist
15 mei 2010, 14:28
titzenpitzer, kun je eens wat vertellen over die witte Whammy? Die ziet er namelijk echt heel gaaf uit! :)

titzenpitzer
15 mei 2010, 14:32
Ik kan er nauwelijks tot niets over vertellen, 't is gewoon een paintjob. Jack heeft al zijn pedalen ook eens laten galvaniseren, dat was na het wit verven.

http://img240.imageshack.us/img240/590/img1972rv6.jpg

Het lijkt wel alsof het pedalboard van the dead weather gevuld is met overschotjes ;)

hezz
15 mei 2010, 17:41
Zo, m'n eerste pedalencollectie is een klein beetje gegroeid :)
Nu nog een delay en tremelo...

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-sjc1/hs291.snc3/28218_391674541581_607751581_4612895_5896362_n.jpg

Nitefly7
15 mei 2010, 18:02
tja, als je alleen maar van die gekke kleine pedaaltjes aanschaft, groeit het ook maar een klein beetje ;)
wat is dat gekke ding links, Klon-clone?

Zo, m'n eerste pedalencollectie is een klein beetje gegroeid :)
Nu nog een delay en tremelo...

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-sjc1/hs291.snc3/28218_391674541581_607751581_4612895_5896362_n.jpg

Fuhgawz
15 mei 2010, 22:36
En Malekko Trem en een Fairfield Barbershop als ik me niet vergis. ;) In ieder geval geen Klon(e). Leuk plankje en een al net zo leuk koffertje!

Nitefly7
15 mei 2010, 22:51
En Malekko Trem en een Fairfield Barbershop als ik me niet vergis. ;) In ieder geval geen Klon(e). Leuk plankje en een al net zo leuk koffertje!

dan is het de Barbershop, zelf nog nooit van gehoord..
beetje leuk pedaal?

de Malekko is niet de Trem, maar de even zo leuke Fuzz (hoe ik dat weet? laten we het een 'betrouwbare bron' noemen ;) ) !

hezz
16 mei 2010, 02:05
Precies :D

T'is inderdaad de Fuzz (tremelo is turquoise gekleurd), dat schattig klein dingetje is perfect voor m'n slaggitaar-spel op een minimale drive-setting, met daarachter de micro-amp om dat signaal iets te versterken en iets meer 'recht te trekken'. Dat laatste zit misschien een beetje tussen de oren, maar het werkt naar mijn idee op deze manier wat fijner.

De Barbershop is een simpel heerlijk pedaal! Op zichzelf is het een vrij lichte overdrive, eentje die je tonen definieerbaar houdt. Ik gebruik het pedaal als laatste in de chain voor boosted lead-sounds. Ik heb natuurlijk nog niet zo héél veel echte ervaring met pedalen (ik ken de voornamelijk alleen de bekendsten van eigen gehoor) maar ik ben er erg tevreden mee! Iets zegt me dat dit een heerlijk pedaal zou zijn in combinatie met een Rickenbacker... the never ending GAS.

Ik moet alleen duidelijk nog wat efficienter omgaan met de ruimte die ik heb, de voeding moet zeker weten vervangen worden. Is dit een goede daisychain? LINK RockPalace (http://www.rockpalace.com/product/Visual-Sound-1-Spot-MC8-Multiplug-Cable-8)

http://guitargear.files.wordpress.com/2008/12/barbershop.jpg

Leuk plankje en een al net zo leuk koffertje!

Die heeft Ralph gevonden toen we in Parijs naar dat Villette Sonique festival gingen!

Fuhgawz
16 mei 2010, 11:54
Wat is Ralph toch ook altijd een lucky bastard he. ;) Maar die daisy chain is prima! Dat is gewoon de standaard OneSpot daisy chain met acht uitgangen. Je hebt ze ook met vijf uitgangen. Waar heb je die Barbershop gekocht en heb je nog meer pedalen vergeleken voordat je deze kocht?

hezz
16 mei 2010, 13:28
Wat is Ralph toch ook altijd een lucky bastard he. ;) Maar die daisy chain is prima! Dat is gewoon de standaard OneSpot daisy chain met acht uitgangen. Je hebt ze ook met vijf uitgangen. Waar heb je die Barbershop gekocht en heb je nog meer pedalen vergeleken voordat je deze kocht?

Aight, bestellen die handel... De B-OD het ik bij Marijn besteld van Digitaar-wil-ik.nl. Ik heb eigenlijk geen directe vergelijkingen gemaakt tussen deze en anderen, vooral afgaan van vroegere ervaringen (OCD, Tubescreamers e.d.), online research en gedeeltelijk ook een educated guess. In eerste instantie waren het ook de looks die m'n aandacht hadden, het is handgemaakt en zo komt 'ie ook wel over. Het ding voelt wat unieker aan en inspireert zelfs ook een beetje om ooit eigen pedalen te bouwen. Ik vind het leuk dat ze ook het bouwnummer erop stampen, de mijne is dan bijvoorbeeld #243.

vammel
18 mei 2010, 18:36
Eindelijk eens aan een bordje begonnen, toch wel iets handiger dan een zak of kartonnen doos, en de knopjes verdraaien niet zo.

http://i674.photobucket.com/albums/vv106/vammel/IMG_2819.jpg
http://i674.photobucket.com/albums/vv106/vammel/IMG_2830.jpg
http://i674.photobucket.com/albums/vv106/vammel/IMG_2824.jpg

Grtz

Nielsje
18 mei 2010, 18:45
Hey, een möller! Nice!

the sure thing
18 mei 2010, 20:41
Korg PB eruit, Masotti black box eruit, TU-3 van Boss :makeup: erin....

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/pedalboardmei2010.jpg

stratestic
18 mei 2010, 20:58
Volgens mij een van de eerste nieuwe Boss TU3 hier op het forum.
Hoe bevalt hij, beter dan de Korg?

the sure thing
18 mei 2010, 21:12
Volgens mij een van de eerste nieuwe Boss TU3 hier op het forum.
Hoe bevalt hij, beter dan de Korg?Hij is in ieder geval een HEEL stuk sneller dan de TU-2 en daarmee ook iets sneller dan de Korg PB. De LEDjes kunnen zeer fel worden ingesteld waarmee optreden buiten in de volle zon ook kan. Het aflezen van de Korg vond ik wat "rustiger" maar ik heb een vermoeden dat de TU-3 ook een heel stuk nauwkeuriger is geworden, en daarmee wat "nerveuzer" reageert. Ik wilde eigenlijk weer een tuner met een buffer. Ik heb de TU-3 2e hands gekocht, dus ik kan er geen buil aan vallen. Voorlopig blijft ie, ik had ook GAS voor de polytune, maar toch maar de TU-3.

j3r03n
18 mei 2010, 23:22
Polytune heeft ook geen buffer ;)

Wel een gaaf setje doosjes zeg:ok:

Fuhgawz
18 mei 2010, 23:28
Idd gave set doosjes, maar die witte stickers om je instellingen aan te geven dat kan echt niet! :stop:

hezz
18 mei 2010, 23:42
Oh en dan ga je me zometeen vertellen dat witte sokken ook niet kunnen... :)

Fuhgawz
18 mei 2010, 23:50
Sommige waarheden hoef je niet uit te spreken. :p Maar serieus, als je vier pedalen hebt dan kun je toch wel je instellingen onthouden of zie ik het nou helemaal verkeerd? Daarbij speel je (althans ik doe dat) ook wel eens met instellingen en verschillen ze soms tussen nummers waardoor het nut van het aanduiden ook verdwijnt.

edje kadetje
19 mei 2010, 00:00
Idd gave set doosjes, maar die witte stickers om je instellingen aan te geven dat kan echt niet! :stop:

oh, ik vond het nou juist wel handig. En als je verschillende settings heb, kun je nog met verschillende kleuren werken.

the sure thing
19 mei 2010, 06:21
Idd gave set doosjes, maar die witte stickers om je instellingen aan te geven dat kan echt niet! :stop:Ik weet het, maar als je binnen drie minuten moet opbouwen scheelt het toch weer iets. Elke keer als ik mijn plankje uit mijn soft-case haal, zijn de knoppen toch weer verschoven/gedraaid. De stickers of de Fulldrive zijn misschien wel iets overdreven :)

dunnoaname
19 mei 2010, 09:45
Korg PB eruit, Masotti black box eruit, TU-3 van Boss :makeup: erin....

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/pedalboardmei2010.jpg

Gave pedaaltjes. Hoe is die mercury box voor high gain? En zijn dit echt je instellingen voor de fulldrive? En staat je wah achteraan in de keten?

the sure thing
19 mei 2010, 11:54
Hoe is die mercury box voor high gain? En zijn dit echt je instellingen voor de fulldrive? En staat je wah achteraan in de keten? Ik vind de Mercury box geen high gain pedaaltje, ik blijf het geluid wat eruit komt moeilijk te omschrijven. Ja, dat zijn mijn instellingen voor de fulldrive (toggle switch staat in de middenstand) en ja, mijn wah is het laatste pedaal voor in de keten!

lindstrom
19 mei 2010, 12:09
Ik vind de Mercury box geen high gain pedaaltje, ik blijf het geluid wat eruit komt moeilijk te omschrijven. Ja, dat zijn mijn instellingen voor de fulldrive (toggle switch staat in de middenstand) en ja, mijn wah is het laatste pedaal voor in de keten!

toch een andere mening hier.. vind het uitstekend geschikt voor high gain. lijkt wat op de Reezafratzitz maar dan wat moderner (droger) van klank.
De Reezafratzitz is wat vuiger (smeriger)

dunnoaname
19 mei 2010, 12:16
Ik vind de Mercury box geen high gain pedaaltje, ik blijf het geluid wat eruit komt moeilijk te omschrijven. Ja, dat zijn mijn instellingen voor de fulldrive (toggle switch staat in de middenstand) en ja, mijn wah is het laatste pedaal voor in de keten!

Dankjewel voor je antwoord! Ik zet mijn wah vooraan en mijn fulldrive staat COMPLEET ANDERS ingesteld ;)

the sure thing
19 mei 2010, 13:03
Dankjewel voor je antwoord! Ik zet mijn wah vooraan en mijn fulldrive staat COMPLEET ANDERS ingesteld ;) Mijn Fulldrive stond ook compleet anders ingesteld hoor! Het is het enige pedaal waarmee ik nog veel met de settings aan het experimenteren ben. Ik blijf het een van de meest veelzijdige pedalen vinden, zolang je het maar voornamelijk als een 1 kanaals pedaaltje beschouwt.

dunnoaname
19 mei 2010, 15:49
Mijn Fulldrive stond ook compleet anders ingesteld hoor! Het is het enige pedaal waarmee ik nog veel met de settings aan het experimenteren ben. Ik blijf het een van de meest veelzijdige pedalen vinden, zolang je het maar voornamelijk als een 1 kanaals pedaaltje beschouwt.

Ah vandaar. Ik gebruik hem overigens wel echt als dubbel pedaal. Overdrive aan voor een bluesy randje, en dan de boost intrappen voor leads met meer sustain. Dat het volume niet toeneemt vind ik niet erg want er staat bij mij meestal een volumepedaal achter.

the sure thing
19 mei 2010, 16:06
Ah vandaar. Ik gebruik hem overigens wel echt als dubbel pedaal. Overdrive aan voor een bluesy randje, en dan de boost intrappen voor leads met meer sustain. Dat het volume niet toeneemt vind ik niet erg want er staat bij mij meestal een volumepedaal achter.... van mij had de knop "boost" wel tot een nog grotere volume-toename mogen leiden. Dat had dit pedaaltje nog veelzijdiger gemaakt!

j3lt3
19 mei 2010, 21:56
Dan moet je die fulldrive is op compcut zetten. Dan krijg je een prima volume boost. En als ik "kanaal 1" van de fulldrive dan te weinig gain vindt hebben gaat de volume van de compressor ervoor iets omhoog. Zo'n fulldrive reageert namelijk lekker op input volume.

the sure thing
19 mei 2010, 22:40
Dan moet je die fulldrive is op compcut zetten. Dan krijg je een prima volume boost. En als ik "kanaal 1" van de fulldrive dan te weinig gain vindt hebben gaat de volume van de compressor ervoor iets omhoog. Zo'n fulldrive reageert namelijk lekker op input volume.Ja dat weet ik, maar in die stand vind ik de gain te weinig. En ik heb geen compressor (en zal er nooit een hebben). Jammer dat er geen intern trimpotje in zit of zo om de boost verder af te stellen...

ThaBluesBreaker
19 mei 2010, 23:18
Bij die Fulltone Fulldrive voorbeelde vraagje:

Overdrive op 3/4 zet volume op 1/2.

Vervolgens Boost op 1/4 zetten en aanschakelen, is er dan verschil?

Of is het zo dat, omdat je boost lager is dan de volume en overdrive er geen verschil is?
Dus pas als je boost op 4/4 zet dan krijg je pas een overdrive boost, of niet?

Trouwens de boost doet niks met volume toch, alleen met de overdrive?

the sure thing
20 mei 2010, 08:56
Bij die Fulltone Fulldrive voorbeelde vraagje:

Overdrive op 3/4 zet volume op 1/2.

Vervolgens Boost op 1/4 zetten en aanschakelen, is er dan verschil?

Of is het zo dat, omdat je boost lager is dan de volume en overdrive er geen verschil is?
Dus pas als je boost op 4/4 zet dan krijg je pas een overdrive boost, of niet?

Trouwens de boost doet niks met volume toch, alleen met de overdrive?De toggleswitch bepaalt eigenlijk het effect van de boost. De boost heeft in de "compcut" stand een gigantische volumetoename, in de FM (flat mids) stand een beetje volume toename EN gain toename, in de vintage stand alleen een lichte gain toename. E.e.a. is ook weer afhankelijk van de stand van de gain-knop.

reinierscheffer
20 mei 2010, 12:45
daar zit ik ook een beetje mee.
ik gebruik in een song de Fulldrive (altijd op compcut stand, volume op 1/4, gain op 2/3, boost uit) in combinatie met de Lovepedal COT50 (bias op 2/3) maar als ik dan voor een solo de boost van de Fulldrive instrap (boost op 1/4) issie echt behoorlijk veel harder. Onze geluidsman loopt daar ook altijd over te zeuren, volgens hem komt er dan echt wel 6dB bij..

the sure thing
20 mei 2010, 15:13
daar zit ik ook een beetje mee.
ik gebruik in een song de Fulldrive (altijd op compcut stand, volume op 1/4, gain op 2/3, boost uit) in combinatie met de Lovepedal COT50 (bias op 2/3) maar als ik dan voor een solo de boost van de Fulldrive instrap (boost op 1/4) issie echt behoorlijk veel harder. Onze geluidsman loopt daar ook altijd over te zeuren, volgens hem komt er dan echt wel 6dB bij..Klopt. het is een beetje "out of context" die volumetoename. Terwijl in de vintage stand met de gain voluit, je met/zonder boost (bijna) geen verschil hoort.

j3lt3
20 mei 2010, 20:25
Misschien kan iemand een mod bedenken voor de fulldrive, met aparte volume en gain voor het boost kanaal. Of misschien komt fulltone volgende week wel met de fulldrive 3 super-mosfet-better-boost-system.

the sure thing
21 mei 2010, 00:03
Misschien kan iemand een mod bedenken voor de fulldrive, met aparte volume en gain voor het boost kanaal. . Volgens mij bestaat een dergelijke mod. Ik heb 2 jaar geleden een Fulldrive 2e hands tegengekomen die deze mod had. Anders eens aan D_H vragen of hiertoe mogelijkheden zijn....

Toevallig net een repetitie gehad en de settings van mijn Fulldrive zijn OK zo. Aan geeft ie een goede crunch, in de boost functie toch nog net ff iets meer gain en volume erbij. Ik hou het voorlopig zo.....

humbucker
24 mei 2010, 17:12
http://i251.photobucket.com/albums/gg307/humbucker1988/DSC_2265.jpg

Mijn bescheiden bordje!

Strat/tele-->Crybaby Classic-->Boss TU-2-->T-rex Mudhoney-->EHX Memory Boy-->Boss CE-2-->Vox AC15

en the whole sjabang (behalve m'n tele die op kot staat dan)

http://i251.photobucket.com/albums/gg307/humbucker1988/DSC_2264.jpg

Nitefly7
24 mei 2010, 17:19
weer niks bescheidens aan; prima board met de 'who's who' van pedalen mooi geregeld:
- prima wah, met Fasel
- prima tuner, met prima buffer
- fijne od/distortion
- geweldige delay, met mooie modulatie
- fantastische chorus, voor subtle/80s/rotary sounds..

2 vraagjes alleen:
waarom zet je de chorus ná je Memory Boy?
wat voor type strat en tele heb je?

Mijn bescheiden bordje!

Strat/tele-->Crybaby Classic-->Boss TU-2-->T-rex Mudhoney-->EHX Memory Boy-->Boss CE-2-->Vox AC15

en the whole sjabang (behalve m'n tele die op kot staat dan)

http://i251.photobucket.com/albums/gg307/humbucker1988/DSC_2264.jpg

humbucker
24 mei 2010, 17:24
Hehe, thanks!

Ik ben nog een beetje aan het klooien met de Chorus/delay plaatsing, heb het nu zo even staan, maar ga het komende week nog eens een keertje omdraaien om te kijken wat het lekkerste klinkt!

Gitaren:

http://i251.photobucket.com/albums/gg307/humbucker1988/DSC_1753.jpg

AVRI 62 Strat en een MIM 60ies Tele (met nocaster pups) :)

Fuhgawz
24 mei 2010, 17:40

Mooi plankje Humbucker!! Lekker compact maar toch veelzijdig. Uitstekende keuze qua pedalen. Nice! Als ik jouw gitaren zie dan vraag ik me wel af of het niet tijd wordt je gebruikersnaam te veranderen? ;)

Il_Falco
24 mei 2010, 17:45
Hehe, thanks!

Ik ben nog een beetje aan het klooien met de Chorus/delay plaatsing, heb het nu zo even staan, maar ga het komende week nog eens een keertje omdraaien om te kijken wat het lekkerste klinkt!

Gitaren:

http://i251.photobucket.com/albums/gg307/humbucker1988/DSC_1753.jpg

AVRI 62 Strat en een MIM 60ies Tele (met nocaster pups) :)

Welke vox is dat juist?

hugo123
24 mei 2010, 17:53
Das een AC15, als je zijn post las

Il_Falco
24 mei 2010, 18:23
Das een AC15, als je zijn post las

Excuseer, ik had erover gelezen :)

humbucker
24 mei 2010, 18:48
Mooi plankje Humbucker!! Lekker compact maar toch veelzijdig. Uitstekende keuze qua pedalen. Nice! Als ik jouw gitaren zie dan vraag ik me wel af of het niet tijd wordt je gebruikersnaam te veranderen? ;)

Haha, dat heb ik nog al gehoord.

@ Falco: idd, een AC15

M O P
24 mei 2010, 18:51
Volgens mij nog nooit een foto van mijn pedalboard geplaatst waarop hij af is.

Bij deze:
http://img249.imageshack.us/img249/8675/floorboard.th.jpg (http://img249.imageshack.us/i/floorboard.jpg/)

hugo123
24 mei 2010, 19:39
Excuseer, ik had erover gelezen :)

Haha is goed, ik bedoelde het trouwens niet gemeen ofzo, post kwam zo wel een beetje over haha!

the sure thing
24 mei 2010, 19:52
Volgens mij nog nooit een foto van mijn pedalboard geplaatst waarop hij af is.

Bij deze:
http://img249.imageshack.us/img249/8675/floorboard.th.jpg (http://img249.imageshack.us/i/floorboard.jpg/) Mooi board! En de tuner als laatste? Dat zie je niet zo vaak!

Riky
24 mei 2010, 20:02
daar is ook een reden voor:p

Kan me niet voorstellen dat de tuner aan het eind beter werkt. Integendeel zelfs...

bloodgulge2
24 mei 2010, 21:00
daar is ook een reden voor:p

Kan me niet voorstellen dat de tuner aan het eind beter werkt. Integendeel zelfs...

Zou ik niet zomaar zeggen hoor.
Modulatie-effecten beïnvloeden tracking, dat staat vast, maar als je vb. alleen drive of compressie ervoor hebt komen je noten beter en langer door..
440 Hz is na een overdrive nog steeds 440 Hz...